Heb vandaag ook de GGZ arts gesproken en hij vond me er beter uit zien, alleen moet wel echt m’n gewicht in de gaten houden

@Goldie; Wat balen dat je angst en paniek nog zo aanwezig is! “Mijn” arts zei dat de bijwerkingen wel tot 6 weken aan kunnen houden maar dat je daarna er wel vanaf zou moeten zijn bij een kleine ophoging. Dus kan inderdaad nog wel even aanhouden helaas

Hier gaat de GGZ fysiek gewoon door! Op het moment heb ik geen afspraken bij de psycholoog maar de groepstherapie gaat gewoon fysiek door en de arts doen we afwisselend bellen en fysiek omdat hij me ook graag af en toe even in real life wil zien om te kijken hoe het gaat en hoe ik reageer enzo.
Hoe vind je de diagnose zelf? Ik vond het eerst echt moeilijk om zo’n levenslang label te hebben en je leven er op te “moeten” aanpassen (prikkel armer proberen te leven enzo) maar het is wel weer fijn om een verklaring te hebben dat ik nou eenmaal niet hetzelfde kan als leeftijdsgenoten omdat ik gewoon geen filter heb

@Capriooltje; welkom! Geen verplichtingen hoor wat je wel/niet wil vertellen hier in het topic. Wat onwijs oliebol zeg dat je net begonnen bent als zelfstandig ondernemer vlak voor corona kwam.. jeetje ik kan me voorstellen dat dat onwijs veel zorgen geeft, en dan weer alles stop hebben moeten zetten ondanks dat dat waarschijnlijk een droom van je geweest is. Logisch dat dat je een enorme knauw gegeven heeft. Heel veel sterkte daarmee!

Qua vertellen aan anderen; doe wat goed voelt. Je bent niemand iets verplicht. Ik heb het zelf aan niet heel veel mensen verteld, sommige alleen een oppervlakkige versie. Van de week vroeg een nieuwe collega waarom ik maar halve dagen werk en heb haar toen gezegd dat ik in de ziektewet zit en hele dagen niet gaat, dat voelde als voldoende. (Ik ben de ziektewet ingegaan met een diepe depressie en paniek aanvallen en ze zijn er bij mij afgelopen augustus na onderzoeken achtergekomen dat ik een autistische spectrum stoornis heb en daardoor zo extreem snel moe/overprikkeld ben en daardoor ook een dysthyme stoornis)
Zet eerst voor jezelf alles op een rijtje voor zo ver dat gaat, rust goed uit, pak je rust ook, en je kan het altijd nog vertellen aan mensen. In ieder geval heel erg veel sterkte met alles

@Charlotte; goed dat je vader redelijk gaat. Logisch dat hij een knauw gehad heeft maar gelukkig is hij zelf wel wat gerustgesteld!
Jeetje wat tof zo’n toeloop op jullie huis! Lijkt me ook wel verschrikkelijk zoveel mensen in je huis