Je kan met die 2 eetmomenten toch nooit voldoende calorieën en voedingsstoffen binnen krijgen?
_Christina
Geplaatst: 27-09-20 18:40
Wat is "het boek"? Je mag toch juist wel alles eten met IF alleen niet de hele dag door?
Nadir
Geplaatst: 27-09-20 19:34
Neverland, wellicht je lichaam meer gaan voeden met groente en fruit ipv alleen vullen... Ik snap dat het weekend is, maar ik zie ook wel waarom je de hele dag door honger hebt.
Neverland
Geplaatst: 27-09-20 20:09
Nadir maar dit heb ik ook als ik alleen groente en kip eet helaas. Trust me, heb alles al geprobeerd.
Marleen, jij start je dag toch met bullet koffie? Dan verbreek je je vast dus doe je niet aan IF. Misschien verwar ik je met iemand anders maar zoiets meen ik me te herinneren.
arabella2000
Geplaatst: 27-09-20 21:12
Er zijn tr ook varianten van vasten met bulletproof koffie of met bonebroth. Dus dat het niet if is klopt niet helemaal. https://www.ketogenicliving101.com/blog ... -your-fast Even een linkje, ik had het toevallig vanmorgen bij een podcast gehoord waar dr jason fung aan het woord was.
Ik ga vanaf binnenkort weer dagelijks de 16/8 doen en in het weekend kijken of ik 20/4 kan doen. Dit weekend voor het eerst 20/4 gedaan en dat ging prima. Al hielp het wel dat ik uitgeslapen heb (al de hele week slecht geslapen ivm nek/schouderklachten). Om 10 uur heb ik steeds minder honger, dus van de week maar weer eens proberen om tot 12.15 te vasten.
marleen_usar
Geplaatst: 27-09-20 21:23
Ik drink geen koffie maar groene thee met mct olie.
Maar die olie doorbreekt je fast, dus eigenlijk is dat een eetmoment.
Neverland
Geplaatst: 28-09-20 08:37
Ik heb vandaag dag 2 met deze keer gezondere dingen op de planning. Daarnet toen ik opstond had ik wel al trek, maar geen echte honger. Mijn maag knort nog niet in ieder geval. Ik mag tot 11:30 maar wil proberen pas om 12:30 te eten.
Zoetjes in de thee mag ook niet, toch? Of drankjes waar 0 kcal in zitten? Water vind ik vies. Thee zonder zoetjes gaat, maar veel daarvan zal ik dan niet drinken. Gisteren heb ik namelijk wel thee met zoetjes gedronken onder het vasten.
Imre
Geplaatst: 28-09-20 08:44
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik probeer het altijd te vermijden, maar pak weleens cola zero als ik het echt niet meer volhou. Ik heb nog ergens een uitgebreide pdf met wat wel en niet 'mag' tijdens IF, als je die wil hebben, stuur even een PBtje. Komt uit een van de IF-groepen op fb en is heel nuttig.
Laatst bijgewerkt door Imre op 28-09-20 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
marleen_usar
Geplaatst: 28-09-20 08:46
Ik doe een beetje stevia in de thee dat mag wel.
dorientjuh
Geplaatst: 29-09-20 05:02
Ik zag laatst een TED talk van de ‘uitvinder van IF’ (ben zijn naam kwijt), maar hij zegt dat je alleen water mag drinken tijdens je vastenperiode, dus ook geen thee of koffie of andere dranken met nul calorieën. Dus dezelfde regels die je volgt als wanneer je nuchter moet zijn.
Overigens houd ik dat zelf niet vol nu de koudere periode weer is begonnen dus drink ik wel thee zonder suiker.
Neverland
Geplaatst: 29-09-20 07:16
Oftewel, ze zijn er nog niet over uit wat je wel en niet mag drinken.
wittepit
Geplaatst: 29-09-20 09:53
Het lijkt me wel logisch om je lijf niet te foppen met zoetstoffen, volgens mij geven je smaakpapillen al een signaal uit naar je spijsvertering van dat er zoetigheid aankomt, maar daar heb ik zo gauw geen bron van. Thee en koffie kan ik dan niet zo goed plaatsen, wat je smaak daar mee doet.
_Christina
Geplaatst: 29-09-20 13:56
marleen_usar schreef:
Ik doe het ook volgens het boek, ik eet geen gluten
_Christina schreef:
Wat is "het boek"? Je mag toch juist wel alles eten met IF alleen niet de hele dag door?
@neverland pas je wel op dat je genoeg calorieën eet? veel te ver onder onderhoud gaan zitten werkt eetbuien in de hand.
Hier gaat het nog steeds top. Ben een tijdje terug 12 kilo afgevallen, toen 2 maanden stabiel gebleven (expres, was het afvallen even zat) en nu weer 2 kilo kwijt. Inmiddels een gezond bmi en niet meer zoveel kilo's te gaan
Ik doorbreek soms m'n vast met een koffie met melk, maar verder zo weinig mogelijk. Ik merk een groot verschil in m'n bloedsuikerspiegel.
Doorbreek je het vasten met groene thee ook? Mag je enkel water?
_Christina
Geplaatst: 01-10-20 19:52
marleen_usar schreef:
Bulletproof voedingsplan en Bol.com heeft het.
Ah, dat boek!
Neverland
Geplaatst: 01-10-20 21:14
Vogeltje ik zit dagelijks rond de 2100 calorieën. Helaas hebben mijn eetbuien niks met te weinig eten te maken.
Hier gaat het nog steeds goed! Bijna een week bezig. Vandaag zelfs 20:4 gedaan. Was meer per ongeluk dan gepland. Weet je wat ik echt het fijnste van alles vind? Dat als ik ergens ENORM trek in heb (bijvoorbeeld chocolade of koeken), dat ik dan tegen mezelf zeg: Je bent nu aan het vasten, morgen in je eet-raam mag je zoveel pakken als je wilt. En dan de volgende dag heb ik er geen behoefte meer aan. Deze leefstijl past gewoon echt bij me. Heb al zoveel leef stijlen geprobeerd. Maar hier voel ik me tot nu toe echt gelukkig in.
marleen_usar
Geplaatst: 01-10-20 21:38
Het is voor mij ook fijn om te doen, ik hou het ook moeiteloos vol.Heel soms heb ik ergens trek in En dan denk ik nee daar zijn mijn darmen niet blij mee.
Ben nu sinds 3 dagen hiermee bezig en bevalt nu al prima. Ik merk dat ik door niet te ontbijten eigenlijk de hele dag door minder trek heb, minder zin in zoetigheid en tegen de tijd dat ik honger begin te krijgen (eigenlijk dezelfde tijd als wanneer ik wel ontbijt) ik minder schreeuwende honger heb dan normaal. Ik probeer er ook nog koolhydraatarm bij te eten, maar dat blijf ik wel moeilijk vinden. Dus heb gisteren toch een broodje bij mijn groentesoepje gepakt en vandaag vier aardappelkroketjes in de airfryer gegooid bij mijn kipfilet en spruitjes. Verder enkel gezonde dingen als groente, kwark, nootjes en ei gegeten. Dus dik tevreden met mezelf
marleen_usar
Geplaatst: 09-10-20 22:20
Klinkt goed amable ja vooral dat minder trekgevoel is herkenbaar.Hier vallen we niet in gewicht af, althans niet heel veel maar we verliezen veel vet.
marleen_usar
Geplaatst: 22-10-20 13:13
De weegschaal is heel trots op mij, en mijn huid en mijn haar zien er veel beter uit. Ik ga voorlopig echt nog door.