anne_bento schreef:Zodra je traint ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren, deze moeten herstellen. Met een kleine beetje spierpijn nog train ik meestal wel maar met veel spierpijn of spierpijn die langer blijft hangen laat ik het rusten, dan heb je eigenlijk even te hard getraind/teveel schade opgelopen. Zou voorzichtig wat stretchten en meer niet totdat de pijn weg is.
Thanks, stretchen doe ik wel, enkel voor de buikspieren heb ik geen idee hoe dat te doen.
Eulogy schreef:Het is ook logisch dat je echt flinke spierpijn hebt de eerste paar keer, ik zou het even iets meer laten zakken (niet per se tot het helemaal 100% weg is) voordat je weer dezelfde spiergroep traint. Een andere spiergroep kan in de tussentijd wel.
Ook niet te lang wachten, als er steeds te lang tussen zit dan blijf je dit een beetje houden denk ik

Ik ga drie a vier keer per week en probeer inderdaad af te wisselen, benen, armen, core... al komt het er nu op neer dat ik alles elke keer meeneem omdat het gaat, behalve de core omdat die spieren trager lijken te ‘herstellen’.
Joanne1987 schreef:Ik train over algemeen gewoon door, maar heb geen hele heftige spierpijn meer, mocht dat wel eens zijn houdt ik 48 uur aan om de groep rust te geven
Thanks, een beetje zoals ik met de andere spieren heb dus.
antje_vip schreef:Oryani schreef:Nu mijn vraag, is verdertrainen als je spierpijn hebt aan te raden, of moet je dit toch echt eerst laten wegzakken?
Van m’n armen en schouders heb ik overigens geen last, dus neem die oefeningen er bijna elke keer als ik ga mee.
Ik zou denk ik beginnen met 2x per week je training doen, en als dat niet helpt iets lichtere trainingen om mee te beginnen. Ik weet niet hoe erg je spierpijn is, maar als je helemaal stijf bent in je benen van de pijn en dan nog even een lekkere beentraining wil doen, is dat geen goed idee (wist je ws zelf ook wel)

Haha, ja, inderdaad.