Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 18:16

Oryani schreef:
Nu mijn vraag, is verdertrainen als je spierpijn hebt aan te raden, of moet je dit toch echt eerst laten wegzakken?
Van m’n armen en schouders heb ik overigens geen last, dus neem die oefeningen er bijna elke keer als ik ga mee.

Ik zou denk ik beginnen met 2x per week je training doen, en als dat niet helpt iets lichtere trainingen om mee te beginnen. Ik weet niet hoe erg je spierpijn is, maar als je helemaal stijf bent in je benen van de pijn en dan nog even een lekkere beentraining wil doen, is dat geen goed idee (wist je ws zelf ook wel) :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:38

Ik kom na een hele lange tijd weer eens binnen vallen met een vraag.
Ik ben nu een jaar weer fanatiek met krachttraining bezig. Daarnaast let ik (buiten de weekenden) op mijn kcal, ik eet dan altijd zo’n 500-200 kcal onder verbruik. Op traindagen let ik er wel op dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg.
Mijn billen zijn mijn grootste ‘probleem’gebied. Heb niet zoveel van mezelf, dus probeer hier veel aandacht aan te besteden. Nu een jaar verder zie ik zeker verschil, maar ik wil meer!
Moet ik hiervoor perse mijn calorie inname verhogen? Of kan ik gewoon doorgaan in een calorie tekort met de juiste macro’s? Ben namelijk wel bang in vet aan te komen en dat wil ik voorkomen..

Joanne1987

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:43

Ik zou beginnen met dagelijks je hoeveelheid eiwitten te nemen, ik moet 2 gram per kilo gewicht nemen
En misschien is er op oefeningen nog wat winst te behalen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:53

Eulogy schreef:
Is volgens mij nog best lastig daar, is er geen fijne basicfit oid? Of Vondelgym maar die is volgens mij heel duur :')

Oh ja! Wat zijn uberhaupt fijne sportscholen in Nederland? :D Ik ben volgende maand een week in Nederland en vind het altijd wel leuk om 1 of 2 echt fijne sportscholen te zien. Ik zat vooral te denken aan Fox Gym of Ironhouse?

Courses, oh oké ja dat hoeft idd niet gefilmd te worden :') Dan zou ik me sowieso al ergeren haha

Iron House schijnt wel een fijne sportschool te zijn voor powerliften.

Ik heb me inmiddels ingeschreven bij een nieuwe (crossfit)gym, vooral omdat manlief heel graag bij deze gym wilde. Ik moet nog even wennen aan de nieuwe omgeving. :o

Hoe gaat het trainen bij jullie?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:56

Ik heb gisteren eerste training gehad van nieuw schema. En heb gigantische spierpijn in m’n billen van de walking lunges :')
Met eten gaat het niet zo goed, aardig gestresst van werk. Maar het sporten is fijne afleiding om even ergens anders mee bezig te zijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:14

m9ara schreef:
Ik ben nu een jaar weer fanatiek met krachttraining bezig. Daarnaast let ik (buiten de weekenden) op mijn kcal, ik eet dan altijd zo’n 500-200 kcal onder verbruik. Op traindagen let ik er wel op dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg.
Mijn billen zijn mijn grootste ‘probleem’gebied. Heb niet zoveel van mezelf, dus probeer hier veel aandacht aan te besteden. Nu een jaar verder zie ik zeker verschil, maar ik wil meer!
Moet ik hiervoor perse mijn calorie inname verhogen? Of kan ik gewoon doorgaan in een calorie tekort met de juiste macro’s? Ben namelijk wel bang in vet aan te komen en dat wil ik voorkomen..

Je zult op een gegeven moment wel moeten kiezen tussen een calorietekort en afvallen of een calorie-overschot en aankomen (in spier en idd ook in vet) ja. Maar dat vet kan er vervolgens ook weer af hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:10

Dit ja. Wil je dat je billen echt groeien zal je toch moeten eten.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:07

anne_bento schreef:
Zodra je traint ontstaan er kleine scheurtjes in je spieren, deze moeten herstellen. Met een kleine beetje spierpijn nog train ik meestal wel maar met veel spierpijn of spierpijn die langer blijft hangen laat ik het rusten, dan heb je eigenlijk even te hard getraind/teveel schade opgelopen. Zou voorzichtig wat stretchten en meer niet totdat de pijn weg is.

Thanks, stretchen doe ik wel, enkel voor de buikspieren heb ik geen idee hoe dat te doen.

Eulogy schreef:
Het is ook logisch dat je echt flinke spierpijn hebt de eerste paar keer, ik zou het even iets meer laten zakken (niet per se tot het helemaal 100% weg is) voordat je weer dezelfde spiergroep traint. Een andere spiergroep kan in de tussentijd wel.

Ook niet te lang wachten, als er steeds te lang tussen zit dan blijf je dit een beetje houden denk ik :j

Ik ga drie a vier keer per week en probeer inderdaad af te wisselen, benen, armen, core... al komt het er nu op neer dat ik alles elke keer meeneem omdat het gaat, behalve de core omdat die spieren trager lijken te ‘herstellen’.

Joanne1987 schreef:
Ik train over algemeen gewoon door, maar heb geen hele heftige spierpijn meer, mocht dat wel eens zijn houdt ik 48 uur aan om de groep rust te geven

Thanks, een beetje zoals ik met de andere spieren heb dus.

antje_vip schreef:
Oryani schreef:
Nu mijn vraag, is verdertrainen als je spierpijn hebt aan te raden, of moet je dit toch echt eerst laten wegzakken?
Van m’n armen en schouders heb ik overigens geen last, dus neem die oefeningen er bijna elke keer als ik ga mee.

Ik zou denk ik beginnen met 2x per week je training doen, en als dat niet helpt iets lichtere trainingen om mee te beginnen. Ik weet niet hoe erg je spierpijn is, maar als je helemaal stijf bent in je benen van de pijn en dan nog even een lekkere beentraining wil doen, is dat geen goed idee (wist je ws zelf ook wel) :Y)

Haha, ja, inderdaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:04

Had een paar maanden niet gesport en nu 2 weken weer beginnen... hoppa 70 kilo deadlift! :)) zat voor ik stopte op 50 alleen dan veel herhalingen om de techniek goed te leren.
Doe nu 2x6x60 en dan 2x3x70.

Hipthrust de volgende keer ook maar 70 pakken die zijn easy. Alleen nog squads technisch beter krijgen voordat ik die boven de 60 durf. :=

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:09

Goed bezig!

Van de week ook gestart met hipthrust, 30 hele kilo's :=
Wist niet goed hoe zwaar zoiets zou voelen etc, maar dat kan zeker meer

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 23:00

m9ara schreef:

Je kan ook voor een clean bulk proberen te gaan ipv extra patatdagen :D
Om te groeien heb je wel een kcal-overschot nodig.

Ik heb zelf net mijn bulk gehad (wat ik trouwens niet zo clean heb gedaan O:) ) en ben net weer aan mijn zomerdieet begonnen

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:54

Even een korte update :)

Ik zou afgelopen dinsdag een trainingssessie hebben met trainer, maar ik ben helaas die zaterdag daarvoor nogal hard van m'n paard gestuiterd }:0
Dus helaas ging dat niet door, ik moet weer even een nieuwe afspraak plannen. Afgelopen donderdag ging het nog vrij moeizaam, squats lukten na 2 reps niet meer (zakte echt door die spier heen) en buikspieren was ook geen succes omdat m'n bekken en stuitje nog pijnlijk zijn. De 24e heb ik een afspraak met de osteopaat om alles weer even los te maken en goed te zetten :+
Ik wacht dat even af en dan plan ik weer een afspraak in.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:16

Oh, balen Calente!

Ik ben vandaag weer aan de slag gegaan, samen met een vriendin.
Eerst een reeksje buikspieren, ging een pak vlotter dan laatst, zo makkelijk dat ik dacht ze verkeerd te doen :=
We hebben ook glute bridges gedaan met 10 kg gewicht. Squats met 10kg barbell.
Daarna leg press met 30 kg, een toestel waar ik de naam niet van ken voor spieren vlak boven je knie (verdomd lastig, onverwacht), ook de abductor met 30 kg en adductor met 25 kg.
Op het weight assisted chin up toestel had ik het moeilijk vandaag, mijn reeksen niet volledig kunnen doen (6 i.p.v. 10 keer met 35 kg tegengewicht). Dan de pulley row met 25 kg, lat pulley ook met 25 dacht ik en een toestel waar ik de naam niet van weet met 30 kg. Ik hou voorlopig 3 x 10 aan voor m’n armen, 4 x 10 voor m’n benen, aangezien die me makkelijker afgaan.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 21:37

Oryani schreef:
een toestel waar ik de naam niet van ken voor spieren vlak boven je knie (verdomd lastig, onverwacht) = leg extension

een toestel waar ik de naam niet van weet met 30 kg =vertical traction

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:44

Afgelopen vrijdag had ik een follow-up gesprek met de trainer. Ik heb veel werkdruk de laatste maanden waardoor ik van 4x pwk naar 1x pwk fitness ben gegaan ivm tijdgebrek. Gelukkig nog wel 3x pwk kunnen hardlopen, maar ik schrok best van mijn terugnemen in spier -1,4%

Vanaf deze week ga ik er weer vol voor en ben ik gewoon weer 3x pwk met kracht bezig.

Ik heb een leuk schema, deze is voor de maandag en vrijdag hetzelfde. Die van woensdag mag ik zelf samenstellen. Maar eenmaal thuis vindt ik het toch lastig, wil graag vooraf wat keuzes op een rij hebben.

Kunnen jullie misschien met mij meedenken?

Een ABC push, pull, lower 10x10hh op -30% dan normaal gewicht. Na een ABC set 1 min rust.

D1 en D2(push/pull altern) 10 hh D1, 1 min rust D2, 1 min rust etc 4 sets.

E1/E2 keuze superset 12 hh 5 sets

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:32

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het een beetje confusing vind, is het niet handiger je schema te delen ipv het zo cryptisch te houden?

Ik heb net een lekkere work-out gehad, goede gainz op m'n armen ook (waar ik zelf van schrok toen ik het zag, hahaha).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:00

Begrijp er sowieso niet zoveel van. :o 10x10hh op -30% dan normaal gewicht... uuuuh. :o?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:04

Ze moet zelf de oefeningen bedenken, dus nogal lastig om dan te delen, ze vraagt om ideeen.

5 oefenen (A tm E). En dan A dus push, B pull, C lower. -30% van wat ze normaal aan gewicht heeft met deze oefeningen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:19

Zoals ik het lees is het enkel de woensdag die ze moet samen stellen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:09

Nou ja, ik weet me god niet wat ze als schema heeft de andere dagen. Dus dan kan ik toch ook niet bedenken wat ze die andere dag moet doen?
En waar wil je 10 sets van 10 hh mee gaan doen?
10 sets per oefening zijn imo sowieso een beetje over the top.

Overigens vind ik het lekker makkelijk van die trainer. twee dezelfde dagen geven en de andere door je client zelf laten uitvogelen. :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:18

Inderdaad wel vreemd, geef dan 2 schema's welke je steeds om en om doet..
10 sets 10 hh lijkt me ook niet juist, ik zou niet weten wat je dan zou moeten doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:10

Needje schreef:
Nou ja, ik weet me god niet wat ze als schema heeft de andere dagen. Dus dan kan ik toch ook niet bedenken wat ze die andere dag moet doen?
En waar wil je 10 sets van 10 hh mee gaan doen?
10 sets per oefening zijn imo sowieso een beetje over the top.

Overigens vind ik het lekker makkelijk van die trainer. twee dezelfde dagen geven en de andere door je client zelf laten uitvogelen. :+

Lekker 100kg squatten op 10x10 :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:00

Man na 3x 10 lig ik al op apegapen. :') :') En dan zit k nog laaaang niet op 100 kg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:11

Hahahah ik doe echt nooit 10 herhalingen met squads. Vind ik echt te veel moeite. _O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:19

Afgelopen maand Constant tension squats 3x 12. Serieus!! Hoe verzint ie het. Dat was dodelijk.
Verder volgens mij nooit echt boven de 8.