Maar goed ik heb al eerder gehoord hier dat dingen die mensenlevens redden het menselijk ras alleen maar zwakker maken dus dat is dan ook geen argument voor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Wou net zeggen, je doet net alsof we in noord Korea wonen ofzo.
Die beleidsmakers maken dit beleid ook voor zichzelf he...
Die hebben ook een gezin met kinderen. Die laten ze ook vaccineren. Ik ken geen arts/immunoloog/viroloog die z’n eigen kinderen niet laat vaccineren.
Je zet ze weg als mensen die ons als klootjesvolk kapot wil maken
Ik vind dat gewoon respectloos.
Maar tegen zulke bizarre meningen is gewoon tegenop te discussiëren.
En uitschrijven, kan. Maar hoe wil je dan jezelf van inkomen voorzien, waar ga je wonen, wat ga je dan doen als je ziek wordt, weet je wel voor wat allemaal je een registratie nodig hebt?
Of ga je dan lekker ongevaccineerd ergens in de rimboe wonen?
janderegelaa schreef:Geen adres = geen zorgverzekering, geen sociale verzieningen, geen AOW.
Kinke schreef:geen adres hebben is ook niet zo eenvoudig. Mijn vader wou zich uit laten schrijven als een soort van protest. Kreeg hij niet voor elkaar omdat hij geen ander adres had.
oomens schreef:janderegelaa schreef:Geen adres = geen zorgverzekering, geen sociale verzieningen, geen AOW.
Kun je zonder adres eigenlijk een bankrekening openen en dus salaris krijgen? En zeggen dat je al een bankrekening had, dat telt natuurlijk niet. Eerst al cherry pickend gebruik maken van alle gemakken van onze maatschappij en die daarna eenzijdig de rug toekeren als er ook plichten bij blijken te horen, dat is behoorlijk hypocriet.
oomens schreef:Kinke schreef:geen adres hebben is ook niet zo eenvoudig. Mijn vader wou zich uit laten schrijven als een soort van protest. Kreeg hij niet voor elkaar omdat hij geen ander adres had.
Offtopic, maar toch vraag ik mij nu af hoe dat werkt wanneer iemand ook daadwerkelijk geen enkel vast adres heeft, en ook geen vaste plaats waar hij regelmatig te vinden is. Volgens mij mág je niet eens ingeschreven staan op een adres of in een gemeente waar je niet feitelijk woont of verblijft, maar zoals ik het hierboven lees kun je de registratie dan ook niet zomaar kloppend maken met de werkelijkheid.
oomens schreef:janderegelaa schreef:Geen adres = geen zorgverzekering, geen sociale verzieningen, geen AOW.
Kun je zonder adres eigenlijk een bankrekening openen en dus salaris krijgen? En zeggen dat je al een bankrekening had, dat telt natuurlijk niet. Eerst al cherry pickend gebruik maken van alle gemakken van onze maatschappij en die daarna eenzijdig de rug toekeren als er ook plichten bij blijken te horen, dat is behoorlijk hypocriet.
Maxima_S schreef:Oh wat foei.....dat we er niet uitkomen dat is een understatement maar het is van een ongekende tirannie om dan aan alle kanten moedwillig de boel te verplichten. Uit angst ook nog...
Voor mij is het allang duidelijk hoor, en voor vele met mij. Ik laat mij niet door iemand verplichten iets in mijn kind te spuiten, of in mijzelf waarvan ik niet overtuigd ben dat het werkelijk veilig en effectief is of dat het bijdraagt aan een gezondere, liefdevollere en mooiere wereld.
Maar aangezien mijn gevoel en staat van zijn in de huidige maatschappij of "samenleving" überhaupt niet past (want ik wil ook niet blootstaan aan 5G en andere, in mijn ogen onmenselijke, technologie en controle) Kies ik er dan voor om mij onder te dompelen het grijze gebied wat "gewoon uitschrijven" heet. Een wereldburger zonder vaste woon of verblijfplaats. Knappe jantje die je dan nog iets verplicht.... En ik zou lachend alle zogenaamde luxe als toeslagen etc. (je kunt het ook zien als lokkers, handboeien of iets dergelijks) opgeven om gezond en vrij (in mijn keuzes, in mijn overwegingen) te blijven....
Het systeem is ZIEK! Walgelijk gewoon.... en iedereen loopt braaf achter de ziekmakende beleidmakers aan...
Ik ben benieuwd wat Frank Ruesink als antwoorden krijgt op zijn vragen en wat er gaat gebeuren als er daadwerkelijk verplichting komt.
Het is een schending van de rechten van de mens.... dat is het, en dat is absoluut ontoelaatbaar. Maar misschien wordt dat eerst zichtbaar voor de meesten als het al te laat is...
Karl66 schreef:Even ter verdediging van Maxima, er bestaan ook in Nederland (en zeker ook in de rest van Europa) echt wel gemeenschappen die behoorlijk onder de radar van de overheid zitten. Bijvoorbeeld de krakers die op de voormalige ADM werf in Amsterdam zaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort gemeenschappen zich meer dan gemiddeld tegen de verplichtingen van de maatschappij, inclusief vaccineren afzetten. Als Maxima zich in zo'n gemeenschap meer thuis voelt, dan hoop ik serieus voor haar en haar dochter dat ze daar gelukkig worden.
Sommige mensen moet je gewoon niet in het keurslijf van de maatschappij proberen te dwingen. En laten we eerlijk zijn, dat soort kleine gemeenschappen, zelfs al zou daar helemaal niet gevaccineerd worden, zijn niet het probleem als het om vaccineren gaat. Het echte probleem dat zijn die zogenaamd kritische ouders, die zelf op onderzoek uitgaan en denken dat ze het beter weten dan de professionals. Die groep is verantwoordelijk voor de groei van het aantal antivaxxers, die groep gaat nooit van ze leven in een krakersgemeenschap wonen, die groep is wel gevoelig voor korting op de kinderbijslag en toeslag kinderopvang en die groep is er wel gevoelig voor als hun kinderen op de kdv geweigerd worden.
Diddykong schreef:Ach zover komt het helemaal niet. Volgens mij kun je kinderen helemaal niet uitschrijven. Dan kunnen ze ook niet naar school en uiteindelijk wordt je gewoon uit de ouderlijke macht ontzet. Nederland is wat klein om ongemerkt in een hutje op de hei te zitten. Of in een bunker als je alle straling wilt ontwijken. Ik denk dat het gewoon frustratie is.
Karl66 schreef:Op het ADM terrein woonden zeker kinderen en het lijkt mij heel sterk dat er in Ruigoord ook geen kinderen woonden. Ze hangen daar minder aan het traditionele gezin, maar in andere samenlevingsvormen kan je ook gewoon kinderen hebben. Al begint dit natuurlijk behoorlijk off topic te gaan.
Karl66 schreef:Sommige mensen moet je gewoon niet in het keurslijf van de maatschappij proberen te dwingen. En laten we eerlijk zijn, dat soort kleine gemeenschappen, zelfs al zou daar helemaal niet gevaccineerd worden, zijn niet het probleem als het om vaccineren gaat. Het echte probleem dat zijn die zogenaamd kritische ouders, die zelf op onderzoek uitgaan en denken dat ze het beter weten dan de professionals. Die groep is verantwoordelijk voor de groei van het aantal antivaxxers, die groep gaat nooit van ze leven in een krakersgemeenschap wonen, die groep is wel gevoelig voor korting op de kinderbijslag en toeslag kinderopvang en die groep is er wel gevoelig voor als hun kinderen op de kdv geweigerd worden.
Karl66 schreef:@Marco, maar waar zegt Maxima dan daar haar kind niet meer naar school hoeft?
@tmr, helemaal mee eens dat ze misinformatie en leugens verspreidt en dat daar wat tegen gedaan moet worden.