Karl66 schreef:Even ter verdediging van Maxima, er bestaan ook in Nederland (en zeker ook in de rest van Europa) echt wel gemeenschappen die behoorlijk onder de radar van de overheid zitten. Bijvoorbeeld de krakers die op de voormalige ADM werf in Amsterdam zaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort gemeenschappen zich meer dan gemiddeld tegen de verplichtingen van de maatschappij, inclusief vaccineren afzetten. Als Maxima zich in zo'n gemeenschap meer thuis voelt, dan hoop ik serieus voor haar en haar dochter dat ze daar gelukkig worden.
Sommige mensen moet je gewoon niet in het keurslijf van de maatschappij proberen te dwingen. En laten we eerlijk zijn, dat soort kleine gemeenschappen, zelfs al zou daar helemaal niet gevaccineerd worden, zijn niet het probleem als het om vaccineren gaat. Het echte probleem dat zijn die zogenaamd kritische ouders, die zelf op onderzoek uitgaan en denken dat ze het beter weten dan de professionals. Die groep is verantwoordelijk voor de groei van het aantal antivaxxers, die groep gaat nooit van ze leven in een krakersgemeenschap wonen, die groep is wel gevoelig voor korting op de kinderbijslag en toeslag kinderopvang en die groep is er wel gevoelig voor als hun kinderen op de kdv geweigerd worden.
Degenen die daar 'onder de radar' zaten waren niet degenen met gezinnen. Net zoals op Ruigoord.