Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:45

5G is trouwens wel een interessant verhaal, dat was laatst in Nieuwsuur. Er werd verteld waar het idee vandaan komt dat het slecht voor je zou zijn :j Op zich snap ik die onderbouwing wel. Echter is het óók zo dat er geen enkel oorzakelijk verband is aangetoond, zo ook bijvoorbeeld niet met mensen die dicht bij een hoogspanningsleiding wonen (en daar komt echt pittig veel straling vanaf). En dat terwijl het wel potentieel de mensheid enorm kan helpen. Een voorbeeld dat werd genoemd is camera's in stadions waarmee iemand die onwel wordt snel gedetecteerd kan worden zodat er EHBO kan komen, iets wat normaal best wat tijd kan kosten.

Maar goed ik heb al eerder gehoord hier dat dingen die mensenlevens redden het menselijk ras alleen maar zwakker maken dus dat is dan ook geen argument voor :=

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:59

verootjoo schreef:
Wou net zeggen, je doet net alsof we in noord Korea wonen ofzo.

Die beleidsmakers maken dit beleid ook voor zichzelf he...
Die hebben ook een gezin met kinderen. Die laten ze ook vaccineren. Ik ken geen arts/immunoloog/viroloog die z’n eigen kinderen niet laat vaccineren.
Je zet ze weg als mensen die ons als klootjesvolk kapot wil maken :n
Ik vind dat gewoon respectloos.
Maar tegen zulke bizarre meningen is gewoon tegenop te discussiëren.

En uitschrijven, kan. Maar hoe wil je dan jezelf van inkomen voorzien, waar ga je wonen, wat ga je dan doen als je ziek wordt, weet je wel voor wat allemaal je een registratie nodig hebt?

Of ga je dan lekker ongevaccineerd ergens in de rimboe wonen?

Geen adres = geen zorgverzekering, geen sociale verzieningen, geen AOW.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:12

janderegelaa schreef:

Kun je zonder adres eigenlijk een bankrekening openen en dus salaris krijgen? En zeggen dat je al een bankrekening had, dat telt natuurlijk niet. Eerst al cherry pickend gebruik maken van alle gemakken van onze maatschappij en die daarna eenzijdig de rug toekeren als er ook plichten bij blijken te horen, dat is behoorlijk hypocriet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:48

geen adres hebben is ook niet zo eenvoudig. Mijn vader wou zich uit laten schrijven als een soort van protest. Kreeg hij niet voor elkaar omdat hij geen ander adres had.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:20

Kinke schreef:
geen adres hebben is ook niet zo eenvoudig. Mijn vader wou zich uit laten schrijven als een soort van protest. Kreeg hij niet voor elkaar omdat hij geen ander adres had.

Offtopic, maar toch vraag ik mij nu af hoe dat werkt wanneer iemand ook daadwerkelijk geen enkel vast adres heeft, en ook geen vaste plaats waar hij regelmatig te vinden is. Volgens mij mág je niet eens ingeschreven staan op een adres of in een gemeente waar je niet feitelijk woont of verblijft, maar zoals ik het hierboven lees kun je de registratie dan ook niet zomaar kloppend maken met de werkelijkheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:20

oomens schreef:
janderegelaa schreef:

Kun je zonder adres eigenlijk een bankrekening openen en dus salaris krijgen? En zeggen dat je al een bankrekening had, dat telt natuurlijk niet. Eerst al cherry pickend gebruik maken van alle gemakken van onze maatschappij en die daarna eenzijdig de rug toekeren als er ook plichten bij blijken te horen, dat is behoorlijk hypocriet.

Je kan niet eens werken zonder paspoort, dus zou niet weten welk geld/salaris je dan op die niet te openen rekening wilt zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:52

oomens schreef:
Kinke schreef:

Offtopic, maar toch vraag ik mij nu af hoe dat werkt wanneer iemand ook daadwerkelijk geen enkel vast adres heeft, en ook geen vaste plaats waar hij regelmatig te vinden is. Volgens mij mág je niet eens ingeschreven staan op een adres of in een gemeente waar je niet feitelijk woont of verblijft, maar zoals ik het hierboven lees kun je de registratie dan ook niet zomaar kloppend maken met de werkelijkheid.

Een oude vriendin van mij werkte met dit soort mensen. Voor daklozen is dat vaak een enorm probleem. Geen adres? Dan ook geen uitkering, zorgverzekering, ID-kaart, en zonder ID-kaart krijg je geen baan (ook geen huis trouwens), zonder baan krijg je geen geld en blijf je dus dakloos. (Haar werk was om die mensen op de rit terug te helpen.)

Laatst las ik wel dat het bij jongeren soms voorkomt, als iemand je uitschrijft van jouw adres en er geen nieuw adres komt dan 'verdwijn' je. Maar dat werkt alleen als je al met iemand samenwoont / je bij je ouders inwoont.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:12

oomens schreef:
janderegelaa schreef:

Geeft alleen maar aan hoe Maxima buiten de realiteit leeft. Helaas, zou het haar wel anders gunnen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:24

En zij kiester zelf nog voor maar dochter niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:08

dromertje2 schreef:
En zij kiester zelf nog voor maar dochter niet...

Dat is toch in elk gezin zo? Een kind heeft nooit te kiezen.

Maar goed, ik ben geloof ik de enige die geen bal gelooft van dat offgrid verhaal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:23

Ja, dat is zo maar er zit wel een verschil in welke keuze je maakt. Je gezin uitschrijven met nadelige gevolgen ook voor het kind vind ik iets anders dan kiezen welke kleren je kind aan doet bijvoorbeeld.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:45

Ach zover komt het helemaal niet. Volgens mij kun je kinderen helemaal niet uitschrijven. Dan kunnen ze ook niet naar school en uiteindelijk wordt je gewoon uit de ouderlijke macht ontzet. Nederland is wat klein om ongemerkt in een hutje op de hei te zitten. Of in een bunker als je alle straling wilt ontwijken. Ik denk dat het gewoon frustratie is ;).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:12

Maxima_S schreef:
Oh wat foei.....dat we er niet uitkomen dat is een understatement maar het is van een ongekende tirannie om dan aan alle kanten moedwillig de boel te verplichten. Uit angst ook nog...

Voor mij is het allang duidelijk hoor, en voor vele met mij. Ik laat mij niet door iemand verplichten iets in mijn kind te spuiten, of in mijzelf waarvan ik niet overtuigd ben dat het werkelijk veilig en effectief is of dat het bijdraagt aan een gezondere, liefdevollere en mooiere wereld.

Maar aangezien mijn gevoel en staat van zijn in de huidige maatschappij of "samenleving" überhaupt niet past (want ik wil ook niet blootstaan aan 5G en andere, in mijn ogen onmenselijke, technologie en controle) Kies ik er dan voor om mij onder te dompelen het grijze gebied wat "gewoon uitschrijven" heet. Een wereldburger zonder vaste woon of verblijfplaats. Knappe jantje die je dan nog iets verplicht.... En ik zou lachend alle zogenaamde luxe als toeslagen etc. (je kunt het ook zien als lokkers, handboeien of iets dergelijks) opgeven om gezond en vrij (in mijn keuzes, in mijn overwegingen) te blijven....

Het systeem is ZIEK! Walgelijk gewoon.... en iedereen loopt braaf achter de ziekmakende beleidmakers aan...
Ik ben benieuwd wat Frank Ruesink als antwoorden krijgt op zijn vragen en wat er gaat gebeuren als er daadwerkelijk verplichting komt.

Het is een schending van de rechten van de mens.... dat is het, en dat is absoluut ontoelaatbaar. Maar misschien wordt dat eerst zichtbaar voor de meesten als het al te laat is...

Ok, duidelijk. Niet meer te redden. Leeft in haar eigen wereldje. Alles daarbuiten is slecht, gevaarlijk, opgelegd door de ''elite'' en meer van die onzin. Ik stel voor dat je zelf onder een brug dakloos en adresloos gaat leven. Hoop wel dat je een goede financiele basis hebt, want ben je onvindbaar dan zul je echt zelf voor je centen moeten zorgen. Geen ondersteuning van overheid want onvindbaar.
Verdrietig voor je kind, want die lijk je mee te slepen in de wereld van complot denken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:44

Ieder voor zich zoals je stelt klinkt idd ook wel behoorlijk als een liefdevolle wereld. En sowieso ironisch dat je het hebt over een gezondere wereld zonder vaccinaties. Maar goed.

Nee MB ik geloof het ook niet echt, al is het maar omdat dat in NL gewoonweg onmogelijk is, of je moet leven als een illegaal (want dat doe je dan) maar dat is nou niet bepaald echt leuk ofzo. O

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:22

Even ter verdediging van Maxima, er bestaan ook in Nederland (en zeker ook in de rest van Europa) echt wel gemeenschappen die behoorlijk onder de radar van de overheid zitten. Bijvoorbeeld de krakers die op de voormalige ADM werf in Amsterdam zaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort gemeenschappen zich meer dan gemiddeld tegen de verplichtingen van de maatschappij, inclusief vaccineren afzetten. Als Maxima zich in zo'n gemeenschap meer thuis voelt, dan hoop ik serieus voor haar en haar dochter dat ze daar gelukkig worden.

Sommige mensen moet je gewoon niet in het keurslijf van de maatschappij proberen te dwingen. En laten we eerlijk zijn, dat soort kleine gemeenschappen, zelfs al zou daar helemaal niet gevaccineerd worden, zijn niet het probleem als het om vaccineren gaat. Het echte probleem dat zijn die zogenaamd kritische ouders, die zelf op onderzoek uitgaan en denken dat ze het beter weten dan de professionals. Die groep is verantwoordelijk voor de groei van het aantal antivaxxers, die groep gaat nooit van ze leven in een krakersgemeenschap wonen, die groep is wel gevoelig voor korting op de kinderbijslag en toeslag kinderopvang en die groep is er wel gevoelig voor als hun kinderen op de kdv geweigerd worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:31

Karl66 schreef:
Even ter verdediging van Maxima, er bestaan ook in Nederland (en zeker ook in de rest van Europa) echt wel gemeenschappen die behoorlijk onder de radar van de overheid zitten. Bijvoorbeeld de krakers die op de voormalige ADM werf in Amsterdam zaten. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soort gemeenschappen zich meer dan gemiddeld tegen de verplichtingen van de maatschappij, inclusief vaccineren afzetten. Als Maxima zich in zo'n gemeenschap meer thuis voelt, dan hoop ik serieus voor haar en haar dochter dat ze daar gelukkig worden.

Sommige mensen moet je gewoon niet in het keurslijf van de maatschappij proberen te dwingen. En laten we eerlijk zijn, dat soort kleine gemeenschappen, zelfs al zou daar helemaal niet gevaccineerd worden, zijn niet het probleem als het om vaccineren gaat. Het echte probleem dat zijn die zogenaamd kritische ouders, die zelf op onderzoek uitgaan en denken dat ze het beter weten dan de professionals. Die groep is verantwoordelijk voor de groei van het aantal antivaxxers, die groep gaat nooit van ze leven in een krakersgemeenschap wonen, die groep is wel gevoelig voor korting op de kinderbijslag en toeslag kinderopvang en die groep is er wel gevoelig voor als hun kinderen op de kdv geweigerd worden.

Degenen die daar 'onder de radar' zaten waren niet degenen met gezinnen. Net zoals op Ruigoord.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:02

Op het ADM terrein woonden zeker kinderen en het lijkt mij heel sterk dat er in Ruigoord ook geen kinderen woonden. Ze hangen daar minder aan het traditionele gezin, maar in andere samenlevingsvormen kan je ook gewoon kinderen hebben. Al begint dit natuurlijk behoorlijk off topic te gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 01:48

Diddykong schreef:
Ach zover komt het helemaal niet. Volgens mij kun je kinderen helemaal niet uitschrijven. Dan kunnen ze ook niet naar school en uiteindelijk wordt je gewoon uit de ouderlijke macht ontzet. Nederland is wat klein om ongemerkt in een hutje op de hei te zitten. Of in een bunker als je alle straling wilt ontwijken. Ik denk dat het gewoon frustratie is ;).

Ik bedoelde inderdaad volwassen kinderen, die kun je uitschrijven van je eigen adres. (Of eender welke huisgenoot ook volgens mij.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:09

Karl66 schreef:
Op het ADM terrein woonden zeker kinderen en het lijkt mij heel sterk dat er in Ruigoord ook geen kinderen woonden. Ze hangen daar minder aan het traditionele gezin, maar in andere samenlevingsvormen kan je ook gewoon kinderen hebben. Al begint dit natuurlijk behoorlijk off topic te gaan.

Klopt, ik kwam er vaak. Maar dat waren kinderen die geregistreerd zijn, gewoon op school zaten. :) ik ontken ook niet dat er geen kinderen wonen, goed lezen.

Ik ga graag zelf naar Ruigoord met mijn kind. Maar die wonen daar niet 'onder de radar'. Gewoon erboven dus.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:26

Karl66 schreef:

Je hebt hier een goed punt, sommigen kunnen inderdaad niet aarden in de maatschappij. Niks mis mee, de maatschappij vraagt nog wat. Maar waar ik dan wel moeite mee heb is dat ook een Maxima_S misinformatie verspreid. Dat er een kleine groep is die om wat voor wereldvreemde reden ook niet ent helemaal prima. Maar blijf dan bij jezelf en zeg ok, dit is míjn keuze, ondanks alle wetenschap. Ga geen bangmakende pseudowetenschappijke onzin op het internet verspreiden en doen alsof je het beter weet dan ál die artsen, virologen, wetenschappers, onderzoekers bij elkaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:04

@Marco, maar waar zegt Maxima dan daar haar kind niet meer naar school hoeft?

@tmr, helemaal mee eens dat ze misinformatie en leugens verspreidt en dat daar wat tegen gedaan moet worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:23

Karl66 schreef:

@tmr, helemaal mee eens dat ze misinformatie en leugens verspreidt en dat daar wat tegen gedaan moet worden.

Maar kinderen kunnen niet naar school als ze “onder de radar” zitten. Daar doelt Marco ook op.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:59

Oké, dan vervangen we de term onder de radar door alternatieve samenleving. Is iedereen weer gelukkig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:02

Karl66 schreef:

Als je je overal uitschrijft en soeverein wil leven, hoe denk je dan een kind in te schrijven op school?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:15

Je kan je niet zomaaf uitschrijven, of je moet naar het buitenland vertrekken.
Mijn dochter had een spookbewoner, kwam wel post zoals boetes en aanmaningen e.d.
De gemeente doet dan eerst onderzoek eer die persoon uitgeschreven kan worden.