Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 02:09

Sorry voor mijn late reactie! Had een lotgenootje hier, kat met verstopping + ontsteking door blaasgruis en dus ook een katheter voor bijna een week.. Dierenarts was niet zo positief, maar vandaag katheter er uit laten halen en hij plast weer zelf gelukkig. Ik ben jaloers :')

Ik heb nog niet geïnformeerd of het in een ander ziekenhuis sneller zou kunnen. Ben bang dat ik in een ander ziekenhuis net zo lang ga moeten wachten, omdat ik nu als eerste op de lijst sta en in een ander ziekenhuis zullen er vast al mensen op staan.. Ook voor de niet oplaadbare. Maargoed, weet natuurlijk niet hoe snel het gaat... Ik ga contact opnemen met m'n verzekering :j

Ondertussen was m'n urine meerdere keren weer gewoon normaal. Maar afentoe ook weer alsof er zand in zit, heel vaag. Mijn nieren zijn verder niet nagekeken, nouja alleen met bloedprikken. Heb wel een keer nierstenen gehad, maar dat is al heel lang geleden. In November is er wel in m'n blaas gekeken, toen was daarin, op ontsteking na, niks vreemds te zien.

De Uroloog zei dat er +- 60% kans is dat de neurostimulator gaat werken. En dan kan het zijn dat ik weer gewoon leeg kan plassen, maar het zou ook kunnen dat ik minder hoef te katheteriseren oid.

Eergisteren 's nachts gekatheteriseerd en toen zat de katheter weer heel erg vast.. Zo pijnlijk. Normaal als ik dan niet trek, of hem juist weer iets inbreng dan zakt de pijn even iets af. Nou helemaal niet, dikke paniek weer %)
Vanavond ook weer...Nu was verpleegkundige van de thuiszorg erbij en moest uitademen en dat iets trekken. Maar toen zat er bloed aan de katheter... Precies in de gaatjes. En dat is volgens mij ook precies het punt waar hij steeds op vast komt te zitten... 'T is zo natuurlijk ook niet zo gek dat m'n blaas pijn doet :=

Kreeg gisteren een brief, 15 Maart telefonische afspraak met de Uroloog. Denk over de vesicare.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:55

Contact opnemen met de verzekering lijkt me hierin heel verstandig. Wellicht kunnen zij de druk wat opvoeren of je doorsturen naar elders waar je sneller terecht kan.
15 maart is nog ver weg, en het katheteriseren wat zo moeizaam gaat.. Ik begrijp werkelijk waar niet dat ze je zo lang laten doorlopen :n

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:36

Hoe is het nu?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:13

Ook benieuwd naar, hoop zo voor je dat het beter gaat

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 20:16

Het gaat helaas nogsteeds niet echt top.. Blaaskramp gaat wel wat beter gelukkig. Maar ik ben 19 Februari al gestopt met zelf katheteriseren, omdat het steeds moeilijker ging en erg veel pijn doet. Instillagel ook mee gestopt, daarmee sta ik helemaal in de fik.. 22 Februari vond de thuiszorg het toch beter het ziekenhuis te bellen, urine is toen weer op kweek gezet en heb nu alweer 3 dagen AB, want heb weer een blaasontsteking.

Maar zou nu snel beter moeten worden, gelukkig! :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:32

Poeh balen zeg......
Had gehoopt dat het beter ging met je....

Deugenietje

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:59

Oh bah, ik had ook gehoopt dat het beter met je ging. Sterkte.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:22

Kunnen ze je niet op een onderhouds dosering AB zetten? bv 100 mg nitrofurantoin of iets anders? zodat je hopelijk iig blaasontsteking vrij blijft en iig daar niet al extra pijn klachten door hebt.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 00:08

Heb ik al -O- In November begonnen met Nurofantoine, vanaf eind December Trimethoprim... Maar nogsteeds elke keer blaasontsteking.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:39

Dus je bent gestopt met de nitro vanwege bijwerkingen?..wat heb je nu dan? fosfomycin? ciprofloxacine?

(een x een kuurtje is geen onderhoudsdosering..)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 00:45

Ik had eerst 1x pd 100 mg Nitrofantoine, maar daar kreeg ik een heel rood hoofd van en jeuk. Nu heb ik vanaf December 1x pd 100 mg Trimethoprim :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 00:59

Bah wat een poedersuiker nieuws. Weet je al wat over de neurostim?

Heb je dan naast de standaard trimethoprim dagelijks ook nog een antibtioca kuur erbij? (Omdat je zegt dat je sinds drie dagen weer aan de antibtioca zit, denk dat studiemiep daar ook op doelt, het leest alsof je nu pas drie dagen ab hebt en daarvoor niet)

:(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:24

maar het is toch ook niet gek dat je steeds blaasontsteking hebt?Je lichaam reageert heel heftig op het katheteriseren, het is allemaal geïrriteerd/ ontstoken die bacteriën komen ook in je blaas.
Begrijp echt niet waarom jij zo moet aanmodderen. Ik zou in het ziekenhuis gaan zitten en weigeren weg te gaan totdat ze je helpen.
Heb je een baan of een studie? Neem aan dat je dat nu niet kan doen.
Wat vinden je ouders er van?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:01

constant blaasontsteking is niet raar, je brengt zo'n5x per dag een object in je blaas.

Dusje staat op een onderhoud dosering Trimetroprim, met het continue slikken heb je alsnog een blaasontsteking opgelopen (dan zou je denken dat de bacterie niet gevoelig is voor trimetroprim, en je dus een andere AB erbij hebt gekregen?).

Klopt dat?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 00:29

Oh, ik zie nu idd dat het er een beetje vaag staat. Maar ik neem dus altijd AB als onderhoud en op 1 Maart heb ik een kuur gekregen van 7 dagen. 2x pd 500 mg Ciprofloxacine. Ben nu dus even gestopt met de Trimethoprim, als deze kuur is afgelopen ga ik daar weer mee verder.

De blaasontstekingen zijn idd niet zo raar. Uroloog zegt ook dat ik die wel zal blijven houden zolang ik katheteriseer. En meestal doen ze daar ook niets aan als je katheteriseerd, tenzij je er last van hebt..

Ik werk niet en ga momenteel ook niet naar school. Ben wel bezig met een thuisstudie. Maar dat ben ik begonnen toen dit allemaal al speelde :j

Met mijn ouders heb ik het er niet zoveel over. Ze weten wel van de pijn enzo en hopen dat ik snel bericht krijg over de neurostimulator, maar verder niet echt.

Ik weet nog niet echt meer over de neurostimulator. Uroloog kan nog niks zeggen over de nieuwe, ben aan het nadenken over de oude, verzekering kwam ik de vorige keer nog niet echt verder mee. Maar daar ga ik nog eens achteraan. Maar het gaat hoe dan ook nog wel een poosje duren...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:38

Maar ze hebben toch ergens in Nederland / de Benelux toch wel een plekje voor je..kan het me niet voorstellen dat je geen operatie datum kunt krijgen..

Is dit nog evt wat voor de time being?
https://www.mst.nl/p/behandelingen/neur ... problemen/

Verdrietig om te lezen dat je er weinig over praat met je ouders, zij maken zich vast net zoveel zorgen als jij. :(:)
Hebben zij ook al eens je verzekering gebeld?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 01:30

Hannanas schreef:
Maar ze hebben toch ergens in Nederland / de Benelux toch wel een plekje voor je..kan het me niet voorstellen dat je geen operatie datum kunt krijgen..

Is dit nog evt wat voor de time being?
https://www.mst.nl/p/behandelingen/neur ... problemen/

Verdrietig om te lezen dat je er weinig over praat met je ouders, zij maken zich vast net zoveel zorgen als jij. :(:)
Hebben zij ook al eens je verzekering gebeld?

Als je naar de criteria kijkt..lijkt TS daar helaas totaal niet aan te voldoen.....

Ik hoop ook echt snel op stappen..eventueel via een ander ziekenhuis. Zo'n jonge meid zo onnodig beperkt

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 02:45

Ben idd bang dat dat niet gaat werken.. Ook omdat in het foldertje van de neurostimulator staat, dat bij uitzetten je klachten binnen een paar uur alweer terug zijn. Dan denk ik dat een keer in de week kort stimuleren niet gaat werken?

Ja, ik zou er meer over ''moeten'' praten.. Maar vind dat nog lastig. Praat wel steeds even kort met een verpleegkundige van de thuiszorg.. En heb 11 maart een afspraak bij de POH van de huisarts :j Ook dankzij de thuiszorg.

Mijn moeder heeft nog niet gebeld met de verzekering. Toen ze eerder voor me belde, wouden ze niks bespreken met haar ivm de privacywet en ik natuurlijk al 24 ben... (Jup, geen 23 meer :+ )

Vandaag kon ik de uitslag van de kweek ook zien. Nu blijkbaar 2 bacteriën in m'n urine, waarvan 1 resistent is voor Trimethoprim. En weer andere bacteriën dan de vorige keer. Zo frustrerend dat ik niks kan doen om het te voorkomen.. Nouja niks meer dan ik nu doe.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 04:42

Ts dit is echt aanmodderen.
Waarom laat jij je niet opnemen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:28

Gillbo schreef:
Ts dit is echt aanmodderen.
Waarom laat jij je niet opnemen?

Dat is echt niet heel makkelijk hoor.
TS is verder niet ziek en of ze nou thuis katheteriseren of in het ziekenhuis, dat maakt geen verschil.

Toch zelf maar gaan bellen met de verzekering.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:50

Ze is wel ziek, vergaat van de pijn bij elke katheter en krijgt kuur op kuur op kuur en wacht nu op iets waarvan ze niet weet of het geschikt is.
Dit duurt al maanden zo, haar leven staat stil want ze kan alleen maar thuis zijn Dit hoef je niet te accepteren.Echt meer op je strepen gaan staan en desnoods van ziekenhuis wisselen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:56

Blaasontsteking is niet genoeg om opgenomen te worden. De pijn bij katheteriseren wordt niet minder in het ziekenhuis.
Ik zou ook heel graag willen dat het voor TS beter wordt uiteraard, maar ik denk gewoon niet dat een opname daarbij helpt. Er staat heus niet de hele dag iemand aan je bed dan... (en dat lijkt me overigens ook vreselijk).

Wat je zou kunnen doen, is opnieuw contact opnemen met de urologie verpleegkundige of er nog andere opties zijn qua katheters die minder pijnlijk zijn of in ieder geval anders zijn. Of dat ze misschien algemene pijnmedicatie kunnen voorschrijven?

Ik zou zeker de verzekering bellen om te horen of je niet naar een ander ziekenhuis kan om daar eerder geholpen te worden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:17

Inderdaad, wat Sanet zegt. Het is niet dat dingen in het ziekenhuis sneller gaan als je nu opgenomen bent hoor... en daarbij is er idd geen reden om haar nu op te nemen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:02

Gillbo schreef:
Ze is wel ziek, vergaat van de pijn bij elke katheter en krijgt kuur op kuur op kuur en wacht nu op iets waarvan ze niet weet of het geschikt is.
Dit duurt al maanden zo, haar leven staat stil want ze kan alleen maar thuis zijn Dit hoef je niet te accepteren.Echt meer op je strepen gaan staan en desnoods van ziekenhuis wisselen

Wat moeten ze in het zkh tijdens de opname doen dan?
Alles is al uitgezocht en katheteriseren doet in t zkh ook pijn.
De blaasontsteking is ook onvermijdelijk. In het zkh heb je alleen maar meer kans op infecties.
Opname heeft geen meerwaarde.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:06

Gillbo schreef:

Ze is ziek maar niet ziek genoeg voor opname. Daarbij zijn er tijdelijke oplossingen aangedragen die ts zelf afwijst. Daarmee kom je gewoon niet verder. Helaas moet je in dit land brutaal zijn om de goede zorg te krijgen (zelf ook ervaring mee) TS zal toch echt zelf moeten gaan praten en op d’r strepen gaan staan. Niemand anders kan dit voor haar regelen, ze is volwassen..

Ts sterkte! En laat je niet afschepen, brutaal mens heeft de halve wereld!