[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:43

Een paar jaar? :wow:

Volgensmij doe ik iets fout haha

Frummels

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:21

Als je hier meer dan 1 of 2 druppels van gebruikt, kun je je haar weer opnieuw wassen :)) dus je doet er echt heel lang mee! Als je ie aan het aantal drops houdt, wordt je haar trouwens niet vet :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:47

Heb mijn haar net gewassen voor het eerst na de keratine behandeling. Het is zoals jullie kunnen zien, absoluut niet stijl, maar wel een stuk minder pluizig. Denk dat ik het met een stijltang zo stijl heb nu, maar dat doe ik niet. Ik vind dit ook mooi.
Had wel verwacht dat het stijger zou blijven eigenlijk. Maar het is even kijken hoe lang het zo blijft.
Heb het aan de lucht laten drogen met een klein beetje olie.
Hier is het nog iets vochtig
Afbeelding
Helemaal droog
Afbeelding

Het voelt iig wel een stuk gezonder en soepeler aan, dus dat is al top!! Maar het is niet stijl. Iets minder Krul en pluis, maar niet stijl.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:36

Oh, daar had ik voor dat geld wel wat meer van verwacht eigenlijk := Is overigens helemaal niet naar bedoeld naar jou toe hoor, meer verbazing na de uitleg. Ik begreep dat je pas na de zomer weer enigszins krullen zou hebben. Dan had ik me daar wel iets anders bij voorgesteld geloof ik.

Ben je er zelf wel blij mee? :) Wel fijn dat het een stuk gezonder aanvoelt!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:48

Goh balen zeg. Voor dat bedrag had je inderdaad hetzelfde resultaat moeten hebben. Ik ben ook bang dat je na 2 x wassen weer terug bent bij af... ben benieuwd naar updates!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:49

Ik ben benieuwd hoelang het gezonder blijft voelen, en of dat dan komt door de behandeling of door de shampoo..?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:01

eilleen333 schreef:
Heb mijn haar net gewassen voor het eerst na de keratine behandeling. Het is zoals jullie kunnen zien, absoluut niet stijl, maar wel een stuk minder pluizig. Denk dat ik het met een stijltang zo stijl heb nu, maar dat doe ik niet. Ik vind dit ook mooi.
Had wel verwacht dat het stijger zou blijven eigenlijk. Maar het is even kijken hoe lang het zo blijft.
Heb het aan de lucht laten drogen met een klein beetje olie.
Hier is het nog iets vochtig
[ [url=m/Yj1E0o.png]Afbeelding[/url] ]
Helemaal droog
[ [url=m/kifyC6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voelt iig wel een stuk gezonder en soepeler aan, dus dat is al top!! Maar het is niet stijl. Iets minder Krul en pluis, maar niet stijl.

Ik zou juist even bellen met de kapper of dat normaal is. Ik dacht altijd dat je wel even stijl bleef en dat het langzaam weer naar krullen gaat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:04

Ik ben er langs geweest en ik heb haar dus verkeerd begrepen. De kapper is razend enthousiast en vind het resultaat beter dan verwacht. Alleen had ik dus begrepen dat het inderdaad stijl zou zijn.
De krullen zakken nu al meer uit en mijn haar gaat steeds beter zitten, dus ik ben denk ik wel blij, maar het ligt eraan hoe het de komende dagen blijft zitten en hoe lang het effect blijft.
Want ik heb wel minder Krul en pluis dan eerst.

Maar ik had idd begrepen dat het echt stijl zou blijven. Nu zijn de krullen wel leuk, maar ik heb dus toch nog wel pluis. Wel veeeeel minder dan eerst, maar moet er dus wel werk ik stoppen na het wassen om het beter te krijgen.

Het gaat wel steeds beter zitten gedurende de dag. Het is nu zo:
Afbeelding

Afbeelding

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:37

Ik kon me ook al niet zo goed voorstellen dat het stijl bleef, want in principe is dat niet de essentie van een keratinebehandeling.

Vind het wel echt veel mooier hoor :j

Ik zit ook bij de kapper op het moment! Eindelijk weer eens.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:54

Banyu schreef:
Maar is toch niet handig om het op vettig haar te verven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:52

Banyu schreef:
Banyu schreef:
Maar is toch niet handig om het op vettig haar te verven?

Niet op vettig haar nee. Een ietwat vettige hoofdhuid kan wel je huid beschermen tegen verf zodat het niet zo erg bijt.

Ik vind het mooi hoor eileen! Ziet er heel netjes uit zo.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:37

Emmaa_ schreef:
Banyu schreef:

Niet op vettig haar nee. Een ietwat vettige hoofdhuid kan wel je huid beschermen tegen verf zodat het niet zo erg bijt.

Ik vind het mooi hoor eileen! Ziet er heel netjes uit zo.

Het moest wel gewassen worden. Niet super vet maar wel ietsje. :+

Nu geverfd. Ben benieuwd. Anders krijgt de salon nog 1x de kans en anders ben ik klaar met het verven! :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:49

Omdat ik mijn haren toch iets te bruin vond na de hennabehandeling heb ik het gisteravond met de pure henna van Jacob Hooy geverfd, echt een knallende kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben bezig om volledig over te gaan op de CG methode, dat is nog wel even wennen maar mijn krullen beginnen zich nu al beter te laten zien dan ooit.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:09

Jolien87 schreef:
Omdat ik mijn haren toch iets te bruin vond na de hennabehandeling heb ik het gisteravond met de pure henna van Jacob Hooy geverfd, echt een knallende kleur.

[ [url=m/L5fj28.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HNASZR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben bezig om volledig over te gaan op de CG methode, dat is nog wel even wennen maar mijn krullen beginnen zich nu al beter te laten zien dan ooit.

Oh wauw, wat een gave kleur! <3

Wat is de “CG methode”, als ik vragen mag?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:17

Dankjewel. :) Ik riep laatst nog dat ik echt niet meer die knalkleur wilde maar eigenlijk vind ik het nog mooier dan heb roodbruine wat ik de vorige verfbeurt had.

CG staat voor Curly Girl, het komt erop neer dat je de haarproducten afstemt op diverse eigenschappen van je haar waarvan ik voorheen niet wist dat, dat een ding was. Zo kijk je niet alleen naar de textuur van je haar maar ook de porositeit, elasticiteit en densiteit. Daarnaast is er een aantal standaard ingrediënten die je niet mag gebruiken zoals sulfaten, siliconen en diverse soorten olie.
Er zit een hele theorie achter maar ik merk nu al enorm verschil door mijn haar alleen al anders te drogen en niet meer droog te borstelen maar alleen nog maar onder de douche als er conditioner in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:53

Staat je heel natuurlijk, mooi hoor!

Lijkt mij erg vervelend om je haren niet droog te kunnen borstelen haha, vooral als je ‘s avonds douched en dan met losse haren gaat slapen :Y)

Maargoed, ik heb dan ook geen krullen :D

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:57

Even Een vraag. Ik doe dit aan morgen. En weet niet wat ik met mijn haar wil. Het word 29 graden in Antwerpen. Ik heb aan de zijkanten op mijn haargrens flinke droge stukken zitten die ik echt best wel vies vind. Schilfers etc zijn aanwezig. Dus wilde het niet te strak ik een staart want dan ligt dat dus bloot. Zat te denken aan een soort los iets, maar dat is dan weer erg warm want ik heb nogal veel haar. Iemand een leuk idee? Ik kan nog nieteens een fatsoenlijke staart maken en mijn moeder kan net een simpele vlecht maken dus het moet echt niet moeilijk zijn (en die ‘36 kapsel die je in 2 minuten kan maken’ kapsels zijn vaak al pittig moeilijk). Ben in het bezit van een stijl, Krul (3 grootes) en wafeltang.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:58

Een losse vlecht?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:00

Is vaak ook heel volume loos. En het eerst proberen te krullen (wat waarschijnlijk niet blijft zitten) en het dan vlechten? Of eerst beetje touperen? Losse plukjes eruit? Tis voor een gelegenheid waarbij ik goed voor de dag wil komen :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:14

Een halve updo? Dus alleen de bovenste helft vastmaken in een start, vlecht of knotje. Of vastzetten met speldjes.

Shanna, dankjewel. :)
Het niet-droog borstelen went maar ik moet echt nog wel nadenken om niet de borstel er even vlug doorheen te halen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:16

Trui schreef:
Even Een vraag. Ik doe dit aan morgen. En weet niet wat ik met mijn haar wil. Het word 29 graden in Antwerpen. Ik heb aan de zijkanten op mijn haargrens flinke droge stukken zitten die ik echt best wel vies vind. Schilfers etc zijn aanwezig. Dus wilde het niet te strak ik een staart want dan ligt dat dus bloot. Zat te denken aan een soort los iets, maar dat is dan weer erg warm want ik heb nogal veel haar. Iemand een leuk idee? Ik kan nog nieteens een fatsoenlijke staart maken en mijn moeder kan net een simpele vlecht maken dus het moet echt niet moeilijk zijn (en die ‘36 kapsel die je in 2 minuten kan maken’ kapsels zijn vaak al pittig moeilijk). Ben in het bezit van een stijl, Krul (3 grootes) en wafeltang.[ [url=m/yIHo68.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets?
http://www.beautygoddess.nl/beauty/summ ... caribbean/

En dat de derde (?) met de haarklem

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:25

Ik heb krullen en ik borstel het nooit droog. Draai het in een knot voor ik ga slapen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:41

lieveli schreef:
Ik heb krullen en ik borstel het nooit droog. Draai het in een knot voor ik ga slapen.

Ik merk nu ook wat een verschil dat maakt. Ik borstel het nu met een Tangle teezer als de conditioner in mijn haar zit en daarna niet meer.
Vroeger had ik sluik haar maar sinds de pubertijd werd het pluiziger, toen zullen de krullen zijn ontstaan. Wist ik veel? En ik maar borstelen om de frizz eruit te krijgen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:43

Jolien87 schreef:
lieveli schreef:

Ik merk nu ook wat een verschil dat maakt. Ik borstel het nu met een Tangle teezer als de conditioner in mijn haar zit en daarna niet meer.
Vroeger had ik sluik haar maar sinds de pubertijd werd het pluiziger, toen zullen de krullen zijn ontstaan. Wist ik veel? En ik maar borstelen om de frizz eruit te krijgen.

*ploink* misschien ook maar proberen en weer Mn tangle teezer opzoeken

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:43

Ik kom misschien een beetje binnenvallen maar aangezien hier veel mensen met verstand van haar zitten :) : Ik heb mijn haar nu sinds een tijdje tot mijn schouder maar ik vind het heel moeilijk om te bedenken wat ik ermee kan doen. Los draag ik mijn haar bijna nooit, ik heb nu praktisch elke dag mijn haar in een soort halve updo aan de bovenkant in een staartje en als ik het heel warm heb maak ik er een volledige staart van. Hebben jullie misschien nog ideetjes om het een beetje mooi en praktisch vast te zetten? Vlechten kan ik niet zo goed dus dat valt al af.