3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:30

Schurende bovenbenen heb ik ook heel erg past van, dit is de eerste vakantie in zo'n 10 jaar waar t meevalt, dus blijkbaar heeft het afvallen al wel wat geholpen.

Bij mij was de knop mn zwangerschapsdiabetes, en de boodschap van de internist dat als ik niet afval, de kans op diabetes type 2 wel erg groot is. Ik vond een paar maanden al lastig genoeg, en ik wil ook gewoon een gezonde en fitte moeder zijn voor mn kinderen, die het goede voorbeeld geeft. Lastig is het wel, maar er is nog steeds een dalende lijn, en ik heb een weg gevonden waarbij ik ook genoeg lekkers kan nemen en uit de band kan springen zonder dat t meteen bergafwaarts gaat.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:51

Voor mij was ook een groot realisatiemoment toen ik ging voetballen met m'n achterneefjes en na 5 minuten bijna aan de beademing moest. Was daar echt even van ondersteboven want had geen idee dat mijn conditie zo slecht was

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:22

Zo, mijn lijstje voor vandaag

O: yoghurt met peer en cruesli
T: eiwitreep
L: 1 matze met huttenkase, 3 met smeerpate
A: rijst met pangafilet, peultjes, ui, champignons met een oosterse saus van onderandere oestersaus

Tips of op- en aanmerkingen: kom maar op :)
Ik volg dit topic ook om te leren

Straks nog even wat drinken bij mn vriend in de bar(ik drink geen alcohol, dus t wordt sap)
En dan nog even wat knabbelen, k denk een banaan met nog iets.
En dan moet ik die 1500 calorieën wel hebben gehaald, ik zit nu net iets onder de 1300

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:11

Voor de mensen die zo langzaam afvallen, is het daarvoor geen idee om eens een ander dieet te zoeken. Of misschien bij de diëtiste langs te gaan of iets dergelijks. Lijkt me toch niet goed dat je zo weinig afvalt terwijl je goed op je eten aan het letten bent.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met beetje pickwick ranja gezoet van met stevia en 2 crackers met appelstroop
L: 2 crackers met zuivelspraid light, kipfilet en snoeptomaatjes
T: perzik en een stuk komkommer
A: 2 wraps met zuivelspraid light, kipfilet, sla, komkommer en tomaatjes
T: appel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:12

Ik wil heel bewust niet diëten. Mijn doel is om mijn voedingspatroon dusdanig aan te passen dat ik het de rest van mijn leven vol kan houden, en niet een bepaalde periode op een bepaalde manier eten om zo af te vallen en daarna waarschijnlijk weer aan te komen omdat ik alsnog niet goed heb leren eten.

Bij mij is ook een groot deel discipline hoor. Ik val langzaam af, maar ik heb ook regelmatig gigantische cheatdays en tel mijn wijn vaak niet mee in mijn dagplanning waardoor ik uiteindelijk een stuk hoger uitkom dan de bedoeling is. Ik ga eerst op vakantie, als het daarna nog steeds zo lastig gaat laat ik mijn schildklier testen door de HA (is ook al besproken).

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 07:39

Mag ik mij hier ook melden?
Vorig jaar ben ik 15 kilo afgevallen met juice plus. Toen kreeg ik een nieuwe relatie en de kilo's vlogen er weer aan, plus bijna 10 kilo extra. Heb daarna meerdere keren geprobeerd om weer te gaan afvallen op een gezonde manier maar die pogingen mislukten telkens na een aantal dagen.
Ik heb nu besloten er echt voor te gaan want ben nu totaal niet happy met mezelf. Ik wil sowieso 20 kilo kwijt. Maar het lieft 25/30 kilo.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:33

Die schurende dijen zijn herkendbaar, overigens kwam ik er laatst ook achter dat ik er van voor gezien heel leuk uit kan zien in een jurkje maar dat van achteren vetjes bij mijn oksel over het randje kwamen.. bummer..

Emma_ lastige periode zo en zo herkenbaar... knuffel vanaf hier! Dat wat jij beschrijft overigens geldt voor mij ook: ik wil een ander voedingspatroon, zodat ik naar een gezond gewicht werk en daarna zonder al teveel 'moeite' op dat gewicht kan blijven juist omdát ik anders ben gaan eten.

Eergister overdag heel netjes gegeten en bewust wat minder want 's avonds borrel met de collega's. Ik voerde het drinken en eten van de borrel in in mfp en ik kwam uit op 1850, dat had ik niet verwacht! Gister de ochtend slecht en de rest van de dag en avond netjes, dus uitgekomen op 1750. Dat is best een opkikker.
Ik merk de laatste tijd dat ik grote porties ook niet meer zo goed aan kan. Normaliter was ik echt een 'plate cleaner' (dwz dat mijn bord echt leeg moest) en iemand met grote ogen, gister heb ik netjes mijn vlees en groenten gegeten, en maar een heel klein hapje aardappel omdat ik meer niet op kon.

Welkom Sas, ik herken je verhaal wel (behalve het eerdere afval gedeelte) sinds mijn relatie ben ik ook aangekomen. Daarbij komt natuurlijk dat ik in die tijd volwassen geworden ben en ik pas laat door had dat ik niet kon blijven bunkeren als toen ik een 16 jarige was.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:19

Wat is ongeveer het gemiddelde aantal calorieën in een bestelde pizza? En een broodje kebab?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 18:29

Sterven jullie niet van de honger? Ik ben de laatste maand ook gezonder aan het eten en let op de hoeveelheden maar ik sterf letterlijk van de honger. Ik ben fysiek wel heel actief bezig (3 x fitness en 4 a 5 maal trainen per week)

Ik eet zeker niet weinig en af en toe eet ik frietjes of iets anders.

Vermageren doe ik ook niet echt....
:?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:30

Laibadji schreef:
Sterven jullie niet van de honger? Ik ben de laatste maand ook gezonder aan het eten en let op de hoeveelheden maar ik sterf letterlijk van de honger. Ik ben fysiek wel heel actief bezig (3 x fitness en 4 a 5 maal trainen per week)

Ik eet zeker niet weinig en af en toe eet ik frietjes of iets anders.

Vermageren doe ik ook niet echt....
:?

Nee, echt honger heb ik zelden meer. Dat had ik vaak wel. Ik zorg wel voor voedzame maaltijden, waar je langer vol van zit. Drink je wel genoeg? Je lichaam maakt geen onderscheid tussen honger of dorst, beide geeft een hongergevoel.

Vandaag gewerkt en paard gelongeerd, laat terug en mijn eten moet nog tot 10 over 8 in de oven :')

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; maisbrood met honing/chili pindakaas
T; paar dadels
A; kipdijen met tomaat, paprika, rode ui en gepofte knoflook uit de oven. Met een stuk vers brood :9

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:00

Ik heb vandaag de opening van de B&B van mijn ouders, dus allemaal lekker eten. Heb dus een behoorlijke cheatdag. Morgen maar compenseren.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:27

Ik heb al een poosje niet meer van me laten horen hier. Zat niet zo heel lekker in m'n vel en had de motivatie ook niet om lijstjes te posten of om MFP te gebruiken. Heb niet overdreven slecht gegeten, maar de drang was en is er wel. Soms ook moeite met het dwingen tot eten, maar dat is makkelijker dan de slechte dingen laten staan.

Ook wel een paar caloriebom avond maaltijden gehad, pizza van de pizzeria, pannenkoek op t werk, broertje die juist aan wil komen dus zijn kookdag lekker met calorieën aan de gang gaat...

En nu.. Nu zit ik mezelf echt tegen te houden niet naar de supermarkt te rennen. Ik heb zooo veel zin in koekjes en ijs.. En dan roomijs, oid. En t blijft dan niet bij een beetje :|. Gister al m'n laatste restje van m'n Magnum white pint op gemaakt en bijna een hele zak chips weggewerkt..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:30

Hoi allemaal!
Ik ben net terug van een weekje Griekenland (Lefkas). En nu durf ik niet op de weegschaal.. |o
Heb me nog redelijk ingehouden vooral het eerste gedeelte van de week, alleen uiteindelijk hield dat niet super lang stand en heb ik een avond pizza en twee avonden pasta gegeten. Ben wel behoorlijk wat aangekomen..
Gister laat thuis van het vliegveld en een pizza besteld, viel helemaal niet lekker.

Nu weer even de knop om en gezond. Voel me ook helemaal niet fijn na al die vette troep.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:45

Vandaag voor de 2e keer gemeten.
Vorige week was ik 71,5
Vandaag was ik 71,2

Had gehoopt op iets meer, maar op deze manier is het wel gezond :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:02

Laibadji, sterven van de honger doe ik niet. Tenminste, op de dagen dat ik druk bezig ben denk ik amper aan eten. Ik had gister een relaxdag en dan kan ik me de hele dag wel volproppen. Niet dat ik het gedaan heb, maar ik werd vanmorgen wakker en ik besefte me dat ik echt weer even de teugels strak moet trekken. En ik drink veel water als ik denk dat ik trek heb.

Black_kelpie, je lijstje ziet er netjes uit al heb ik echt meer eetmomenten op een dag, waarin ik kleine(re) porties nuttig.

Welmoed_ leuke dag gehad gisteren? Is het echt een hele erge cheatdag geworden of is dat uiteindelijk meegevallen?

Goldwynn: :(:) sterkte, lastige momenten zo te lezen..

Maanlicht, welkom terug! Fijne vakantie gehad?

Fleurtjeuh, rustig aan, dan breekt het lijntje niet ;). Je kan beter rustig afvallen en het volhouden dan op hoog tempo met het risico op jojoën.

Zoals hierboven beschreven vandaag de teugels weer wat strak(ker) getrokken. Gister tussendoor toch wat teveel gesnackt, al heb ik gelukkig niet de vriezer geopend of naar de zakken chips getaald. Doodzonde alleen dat ik gister een hoop van mijn Kcal uit drinken heb gehaald :=
Mijn lijstje tot nu toe vandaag:
O: perzik + 1 kop thee
T: 2 speltwafels met runderrookvlees en komkommer + 1 kop thee
L: 3,5 eggmuffin (proefgedraait)
T: 2 kipkluifjes + 1 kop thee.

Tot nu toe al 3 petflesjes water op.
Vanavond wordt het indische rijsttafel (gemaakt door een echte indische) waarbij ik de rijst wat ga vermijden (niet meer dan twee eetlepels).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:16

@Amyll, normaal eet ik tussendoor ook regelmatig wel wat, maar gisteren was het de hele dag ren- en vliegwerk en tussendoor echt geen tijd om wat te pakken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:32

@amyll
Nee klopt, het is een begin dus ik ben er tevreden mee :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:06

@Goldwynn komt wel weer goed :(:) misschien kun je op zulke momenten kijken of je jezelf op een andere manier bezig kan houden? Of kijken dat je misschien een gezond alternatief in huis hebt? Of als je écht zin hebt in chips, om dan een klein schaaltje te pakken en dan de zak gelijk weg te leggen waar je het niet meer ziet.

@maanlicht, welkom terug! Fijne vakantie gehad? 2 avondjes pasta en 1x pizza valt wel mee toch?

Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gr skyr bosfruit + glas coolbest
L: 3 volkoren crackers met kipfilet en huttenkase
A: Knorr bobotie :9
T: Flesje apple bandit en een handje naturel chips

B: gestaan/gelopen op mijn werk de hele dag en 's avonds nog 3 kwartier paardgereden

Vandaag:
O: Worstenbroodje en 200 gr Skyr bosfruit
L: Maisbrood met warme geitenkaas, bacon, truffelhoning, sla en balsamico. Met als drinken cassis met spa rood en vers fruit.
A: Kipvleugels en zoete aardappel frietjes

Vandaag niet zoveel bewogen, naar de stad gelopen en terug om daar te lunchen en de hond uitgelaten :+

Gelukkig weet ik mezelf weer beter in de hand te houden. Gisteren ook een cakeje afgeslagen en de snoepjes laten staan op het werk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:15

Amy, ik heb gisteren toch wel behoorlijk gecheat. Vandaag is het dus weer compenseren en kom ik bij lange na niet bij mijn kcal. Het is normaal patat dag vandaag, maar ik heb een broodje filet american. Toch wel erg moeilijk om me dan in te houden geen vette bek te nemen.

Knap van je dat je de teugels weer strakker pakt!

Moeilijk he Annikoe, die snoepjes etc afwijzen. :=

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:16

Zonet na de patat en kaassoufflé heb ik een cornetto afgewezen :oo

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:27

Goed bezig fleurtjuh!

Doet me denken aan de Magnum die ik nog in de diepvries heb liggen. *slaat zichzelf voor het hoofd en zegt niet doen tegen zichzelf*

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:34

Het was echt heel moeilijk..
Had eerst ja gezegd en toen toch maar nee gezegd

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:40

Vandaag snijbonen op het programma, maar kind 1 ging uit eten, manlief is aan het werk, kind 2 wilde macaroni en kind 3 wilde pizza, al had magere Hein daar al mee geluncht..

Ik brdacht me dat ik nog een bloemkoolbodem in de vriezer had en een pot pizzasaus in de kast, mozzarella, kipfilet, champignons en tomaat was in huis, dus ik ging (onder zgn protest en een gezondheidspraatje) overstag. Genoten weer, wat is dat toch heerlijk!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:44

Vrijdag heb ik nog een meting gepland, en dan smiddags op weg naar Z-Fr voor 2 weken, dan 10 dagen thuis en dan weer 10 dgn Overijssel/Drenthe. Laat de vakantie maar beginnen!Nog even 2 dagen vol gas aan het werk en dan lekker een paar dagen vrij om goed voorbereid en uitgerust op reis te gaan (nog veel zomerkleding "nodig" en bij de sportschool "moet"ik me ook nog 3x laten zien ) Op het vakantie park is een fitnessruimte, ben benieuwd hoe vaak ik daar binnen stap...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:47

Hoop mensen met een dip, lees ik :(:) Volhouden jullie! Komt goed! Ik ben na mijn 30km wandelen vorig weekend echt nog niks afgevallen en het is megafrustrerend. De weken ervoor ging het namelijk best lekker! Kost me wel moeite om dan streng voor mezelf te blijven. Bovendien had ik vrijdag een etentje (geen toetje genomen!) en gister een feestje met bbq. Beide dagen wel de gezonde dingen gekozen, maar ik heb de weegschaal maar even overgeslagen vanmorgen. :=

Ik had vandaag les en vriendinnetje had foto's gemaakt. Pony was heel knap, jammer van de ruiter. :+

Laibadji die hongermomenten heb ik ook weleens, maar probeer ik te negeren. Lukt niet altijd... Meestal neem ik een kop thee en ga ik iets doen waarbij ik geen tijd heb om aan honger te denken. Na een minuut of tien is het wel weer weg. Op stal kan ik ook uren zonder eten, denk ik dan maar.