Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:22

wat een toffe schoentjes komen er weer voorbij! mij is het eindelijk gelukt een foto te uploaden haha
Afbeelding

@ hyawatta bij de scapino verkopen ze ook zeker wel betere schoenen (heb er zelf gewerkt) maar je merkt wel echt verschil (of dat vind ik en ik heb vrij makkelijke voeten) in het eigenmerk en bijvoorbeeld een nike. Maar ik denk dat het ook wel weer scheelt hoe makkelijk je voeten zijn..

Ik heb vanmiddag ook weer een stukkie gedaan. Les 3 van evy! ging weer best lekker. Bij ons weg loop je alleen niiet makkelijk kleine blokjes (lang leve het buitengebied haha) dus ik was halverwege een lange straat en toen was evy er klaar mee haha! toen nog maar een halve les 2 van evy er achter aan gedaan en het laatste stukje gewandeld. 4,5 km in 37minuten. (hiervan de eerste minuten gelopen en de laatste) ik ben tevreden. Heb dit rondje 2 weken geleden zo op de bonnefooi gedaan en mijn gemiddelde snelheid lag nu een km hoger. dus ik ben tevreden!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:05

O dat zal best idd ja. Maar dacht probeer het eerst ff en als ik het echt leuk vind dan koop ik straks betere, kan soms nog wel is beetje impulsief zijn :+
Dan denk ik ook dat ga ik doen en achteraf doe ik het 2 keer en dan ligt het er haha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:16

Nelleke, jij hebt dezelfde schoenen als ik. Die zitten super lekker +:)+
Afbeelding

Door het pokkeweer heb ik m'n rondje niet kunnen doen. Baalde er best wel van. Vandaag de hele dag gewerkt. Dus nu staat het voor morgenochtend op de planning.

180 passen per minuut schijnt het beste te zijn met hardlopen. Ik heb ook geen idee wat mijniet pas frequentie is. Zal het morgen eens meten

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:46

Mooie schoenen hoor! Zal die van mij dit weekend eens op de kiek zetten. Heb 3 paar. 1 paar wegschoenen en 2 paar trailschoenen.

En ik bedacht me vanavond hoeveel relaxter de day before een trailrun is dan voor een endurancewedstrijd :+
https://poweredbylightning.net/2016/07/ ... reidingen/

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:54

Zo ik ben weer bij! Heb nog wel wat last van stijve kaak en hechtingen, maar ik leef nog. Viel me allemaal mee, behalve het stilzitten dan! O:)
Ik heb uit enthousiasme een nieuwe loop tight van nike besteld en een loop short van asics *\o/* ik wil weer lopen!!!

Dan nu mijn poging om vanaf pagina 54 bij te kletsen met iedereen zodat ik weer mee kan doen. Ik ga morgen zelf weer een eerste rondje wagen... Kijken hoe het is na een week stilzitten!

Anna79: Welkom! Leuk dat je meekletst hier. 4 KM is een flinke afstand, mag ik vragen hoe lang je daarover hebt gedaan? Ik ben niet bekend met de Femke-app maar het kan zijn dat je te snel bent gaan opbouwen en daardoor je heupen hebt overbelast. Ook goede schoenen zijn een absolute must voor sommigen (mag niks zeggen, mijne heb ik wel met hulp van iemand uitgezocht in een sportwinkel maar heb nog nooit een loopanalyse laten doen... O:) staat op de planning als beloning voor mezelf als ik de 10K haal!). Sterkte bij de fysio en hopelijk kom je er uit met een nieuw schema!

Een rondje van 2,5 km in 7 km per uur vind ik heel keurig! Tussendoor ook nog gewandeld of dat niet? Netjes hoor. En goede tips van de fysio, ik heb ook eens ergens gelezen dat rechtop lopen, voor je uit kijken en je handen/armen los en ontspannen houden heel veel verschil maken. Ik merk soms nog dat ik de neiging heb m'n vuisten te knijpen, alsof ik een mega inspanning lever of zo :+ nergens voor nodig, plus dat je dan met van die vieze klamme handjes thuiskomt haha!

Wat fijn dat de loopanalyse zo goed ging en dat je goede tips qua techniek hebt gekregen. Denk dat dat het allerbelangrijkste is als je blessure gevoelig bent!

Benangelique: ik zou dan als ik jou was zeker qua schoenen naar starshoe gaan! Heb er zelf geen ervaring mee, ben zelf van plan om tzt bij runnersworld langs te gaan. Ik heb wel corrigerende steunzolen in m'n normale schoenen (heb last van x-benen), maar tijdens het hardlopen absoluut geen last ondervonden. Heb wel kleine gel-steunzooltjes in m'n hardloopschoenen die ik echt heerlijk vind zitten. Die heb ik gewoon in dezelfde sportzaak gekocht als mijn hardloopschoenen, op advies van een medewerker (maar dat stelt allemaal niet zo veel voor denk ik als ik hier alle verhalen lees :') )
Hoe zit het trouwens met hardloopschoenen? Na x aantal KM's moet je nieuwe of zo toch,als een algemene richtlijn? Ik heb mijn hardloopschoenen nu 4 jaar denk ik zo, maar ben er echt niet zo actief mee geweest in al die jaren haha. Ze zien er nog goed uit en lopen lekker in elk geval!

Wat fijn voor je trouwens dat je ervaring zo goed was bij Starshoe... Dat klinkt eigenlijk nog veel beter dan wat ik heb gelezen/gehoord over Runnersworld! Hmm... Maar daar mag je zeker ook wel wat voor betalen denk ik? Het is niet dat ik wil bezuinigen op loopschoenen qua gezondheid, echt niet, maar ik heb niet een heel groot budget voor hardloopschoenen eigenlijk. Goede tips voor de warming up trouwens.

Oei die intervaltraining klinkt ... afschuwelijk. Qua instelling helpt het misschien om trots op jezelf te zijn! Meer dan je al bent? Je hebt het nu gedaan, gewoon uitgelopen, had er een goed gevoel over achteraf, dat betekent dat je de volgende keer het óók kan. En misschien helpt het als wij je allemaal in dit topic nog meer aanmoedigen? GO GO GO! *\o/*

Ik vind je schoenen trouwens helemaal niet zo lelijk! Lijkt me alleen lastig te combineren haha. Ik zie wel eens mensen die alles perfect in één kleur/stijl hebben (compleet alles in oranje, rood, paars, groen whatever... maar dan ook echt van top tot teen :') ) en dan kan ik alleen maar denken: HOE DAN! Ik loop namelijk nu nog in een oude sportbroek met een sporttop die ik gebruikte voor fitness en yoga + daarbij m'n zwart roze hardloopschoenen :') het enige wat daarmee matcht is dan weer m'n knalroze koptelefoon haha, dus ik zie er vast flitsend uit. Gelukkig kan ik mezelf niet zien tijdens het lopen :')

30:27 wat goed!! *\%/* Jaaa je bent er echt bijna, wedden dat je het de volgende keer dan in 29:50 doet? Babysteps, geduld hebben en stug door trainen. Je komt er echt wel!!

hyawatta ja zo'n fitnesshoepel heb ik ook! Plus ik yoga daarnaast, merk dat ik soepeler opstart en me minder horkeriger voel als ik aan het lopen ben. Denk dat het sowieso goed is om zulke spier-ontspannende dingen naast het hardlopen te doen, maar goed ik doe verder niks aan sport en kan me voorstellen dat de vele fietsende, paardrijdende, en anderszins sportende dames hier niet ook nog eens in hun spaarzame vrije tijd gaan yoga'en (?:') ) en hoepelen. Goed van je trouwens dat je al 50 min redt! Ik nog lang niet hoor, maar doe het nog niet zo consequent... Rechtstom lukt me prima maar linksom gaat ook echt niet goed. Kwestie van veel oefenen, maar vind er maar eens de tijd en energie voor he :Y)

Over die schoenen trouwens... Ik denk zeker wel dat je problemen door die schoenen kunnen komen! Pas a.u.b. op! In dit soort dingen, met intensieve duursporten zoals hardlopen, vind ik persoonlijk altijd dat gezondheid ten alle tijden voorgaat. Je wil niet hebben dat je straks een giga blessure hebt en daardoor misschien ook wel last krijgt met je andere dagelijkse bezigheden! Snap de wil om het even uit te proberen echt wel hoor, maar lijkt me gewoon niet verstandig. Misschien kun je bij een goede sportzaak/hardloopwinkel vragen of je een paar schoenen een week of twee mag uitproberen om te kijken of het bevalt? Volgens mij loopt het trouwens hoe dan ook als een droom als je 'de perfecte' schoen hebt. Is misschien ook een goede motivator!

Daan_0: ik wandel zeker nog wel tussendoor, heb het nog niet uit m'n systeem. Maar we hebben het hier dan over 1 á 2 minuten max. tussen twee 'stukjes' in. Ik ga ook met de laatste les van Evy steeds uitbreiden, en op een gegeven moment die loop pauzes gewoon weglaten. Wil 5 km onafgebroken kunnen lopen voor ik verder ga opbouwen qua afstand en snelheid!
Skates moet kunnen toch? Gewoon weer eens proberen! Ik zelf weet uit ervaring dat ik het niet kan, ik ga bijna onmiddelijk door m'n rug en ben verder echt té angstig en onzeker haha.

Lekker rondje trouwens, nieuw PR! Goed bezig hoor. En ik vind jouw schoenen ook wel wat hebben, mooie schutkleur haha!
Gaaf trouwens, een nieuwe fiets! Ik denk er ook steeds meer en meer aan... De vriendin van een goede vriend van me heeft onlangs ook impulsief een race fiets aangekocht (heel basic model hoor, goedkoopste van 't goedkoopste om uit te proberen dus ook zonder accessoires) en toen begon het bij mij ook te kriebelen. Maar goed, ik lijk me daar wel gek, eerst maar eens hardlopen helemaal onder de knie krijgen! Bovendien mag ik nu van mezelf echt even niets meer kopen op gebied van sport want ik ben de laatste tijd een beetje losgeslagen (yogamatjes, hoepel, nieuwe tight en shorts voor hardlopen... ik wil eigenlijk nog nieuwe sportbh en dus ook nieuwe schoenen... oh oh :+ )

Anne_J: Welkom! Leuk dat je mee kletst, ik vind voor het eerst een rondje in 3 jaar tijd na een blessure dat je echt heel keurig hebt gelopen! Denk dat je misschien wel zou kunnen starten met de STR app van Evy (valt te downloaden en de app is ook aan te schaffen voor enkele euro's). Je zou misschien zelfs al wel wat verderop in die lessen kunnen beginnen want denk dat les 1 misschien wel te makkelijk voor je is (denk aan 1 min rennen, 2 min lopen, 2 min rennen, 3 min lopen en dat dan 3x ongeveer). Of anders inderdaad via de fysio zoals je ook als is aangeraden hier. Die kan je vast ook helpen met je specifieke doelen!

bono_: wat goed! Klinkt als een fijn schema. Heb je dit zelfgemaakt of met behulp van fysio/fitnessinstructeur/internet? Lekker gevoel is dat dan, als je schema goed gaat. Mag je trots op zijn!

Hmm klinkt niet heel goed van die schoenen... Jammer is dat dan! Zou dan wel voor nieuwe gaan t.z.t. je comfort en gezondheid zijn het belangrijkst!

Bienotje: verzuurde benen zijn niet goed! Neem je wel voldoende rust? Eventueel wat strekoefeningen doen voor het lopen? Hakken-billen en kniehoog oefeningen of zo? Iemand anders in dit topic een heel aantal pagina's terug raadde dat ook al aan... Gewoon 5 minuutjes voor je training echt begint zeg maar. Misschien scheelt het een hoop!

Roosvanblue: pff lastig hoor dat je telkens zo'n last hebt. Denk dat het, hoe vervelend het ook is, echt belangrijk is dat je goed luistert naar de fysio inderdaad. En wat een fantastische schoenen trouwens, ik hoop echt voor je dat het veel verschil zal maken! Mag ik vragen hoe prijzig ze waren? B-) kan ik me vast instellen op wat ik kan verwachten!

Klinkt vervelend! Een hypermobiel linkerbeen... Wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Valt er iets aan te doen bijvoorbeeld d.m.v. schoeisel, zooltjes, techniek, trainen? Lijkt me echt lastig.

Plien91 goede tip van die oefeningen! Ik loop tot nu toe nog geen gek lange afstanden dus ik ren 'koud' de voordeur uit om het maar even zo te zeggen. Ga wel proberen het in m'n systeem te krijgen straks, scheelt denk ik wel veel met hoe je start.

Noisy: leuk dat je je even komt melden! Goede tips, ik zelf denk er ook over om binnenkort naar Runnersworld te gaan. Wil sowieso goede schoenen hebben, als beloning voor mezelf als ik m'n doel heb behaald, maar ook gewoon om erge blessures te voorkomen. Al loop ik nu dan misschien voor m'n gevoel 'prima', ik denk dat als ik echt lange afstanden ga lopen het wel z'n tol gaat eisen. Ik heb immers ook maar gewoon nike's gekocht bij een sportzaak, zonder loopfilmpje, analyse of écht goed advies.

Zo jij hebt ook mooie schoenen zeg! En de viking run... 19km. Wauw. Heb er niks anders voor te zeggen. Krijgen we t.z.t. wel een uitgebreid verslag? :)

WenK: lekker rondje hoor! Deels onverhard dus? Ik ga dat misschien toch ook eens proberen, al wordt dat dan hier in de berm lopen ipv het asfalt. Niemand hier bang om te struikelen of kijken jullie dan telkens naar de grond?

horsii: oh dat klopt inderdaad niet! Wat slecht? Zeker zonde van je geld, ik hoop dat ze er iets voor je aan kunnen doen want ik zou dat ook niet pikken.
Lekker actief weer dus! Goed bezig :)

Fijn rondje canicrossen zie ik al weer! Lijkt me nog steeds heerlijk... Een toekomstdroom! :))

Djilna wow ook al zo lekker bezig dus! Spannend morgen (toch??!) wedstrijd! Ook weer een update op je blog toevallig? :) Oh ik lees net een paar pagina's verder wat voor wedstrijd het is ... slaat me koud om het hart haha! Maar wel gaaf zeg, man man man wat een droom om zoiets nog eens te doen. Gewoon om het te halen! Lijkt me inderdaad wel heftig voor je pezen/spieren!

egnie: Dat is dan weer een hele andere ervaring die ik hoor over Runnersworld... Shin splint is niet niks. Wel heel fijn dat ze je daarna wel goed geholpen hebben, alleen jammer dat het niet in één keer kon. Waar zou dat aan liggen? Fijn dat je toch via de podoloog zooltjes hebt kunnen krijgen, denk dat dat ook veel scheelt tegen blessures!

enamorada: oei heftig zo'n HIIT, ik vind het ook knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Dat lukt mij echt niet haha :+

xJolien: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Gewoon hier blijven lezen en kletsen, motiveert enorm :) Ik ben ook 2x eerder gestart met hardlopen en 2x 'gefaald' haha. Nu doen we 't voor 't eggie... Driemaal is scheepsrecht zeg ik maar!

Zucchero: Ahh lekker joh! Hoe ging die wedstrijd eigenlijk (sorry kon niet helemaal meer terugvinden!)? Lijkt me lekker inderdaad om toch even de beentjes te strekken en opgebouwde energie kwijt te raken in een rustig rondje. Goed dat je inziet dat je wel af en toe je rust moet pakken!

Dreamy: Lekker rondje hoor! Vind dat best netjes, wel zonde dat je kapot bent aan het einde.. Lijkt me niet helemaal goed! Ik zou denk ik, zoals Djilna al zegt, de afstand hetzelfde houden en dan telkens opbouwen qua aantal minuten achtereen hardlopen. Vind 1 minuut rennen, 1 minuut lopen, al best intensief (al weet ik niet hoe lang je al bezig bent natuurlijk, excuses!). Heb je een bepaald schema aangehouden of gewoon op eigen inzicht?

SummerLess: welkom! Lekker fanatiek gelijk, goed bezig ook met het aanschaffen van de juiste benodigheden. Ik kan je Evy echt aanraden, heb het geen moment saai gevonden. Het is natuurlijk lastig om de motivatie te vinden in het begin, maar vooral als er meer lopers zijn in je familie/vriendenkring kan het motiverend werken!

Douce: Super leuke schoenen! Alleen inlopen tja... Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan herinneren er last van te hebben met mijn destijds nieuw gekochte schoenen. Dus geen idee eigenlijk? Zal vast niet gelijk over wolken gegaan zijn hoor, maar kan het me niet herinneren in elk geval. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt? Ik vind ze echt gaaf haha :))

Mitxa: Degelijke schoenen hoor, wat fijn dat je ze eerst mocht uitproberen. Ik ga denk ik ook echt wel even goed informeren wat de mogelijkheden zijn, want als ik echt goede schoenen ga laten aanmeten wil ik wel 150% zeker weten dat het het allemaal waard is!

Fabienne: Klinkt inderdaad als een lekker rondje! Welk schema gebruik je als ik vragen mag? Vanwaar het op de plaats dribbelen (of was je niet buiten?)? Gave schoenen trouwens haha!

_Juudith: Wat goed dat je ondanks de buien gewoon doorgezet hebt. Vind persoonlijk dat wisselvallige weer niet bepaald een punt (lekker koel in de regen lopen ipv in die bloedhitte van paar weken terug!). Ik zelf loop eigenlijk alleen 's ochtends (vind dat een hele fijne manier om m'n dag te beginnen) en tot nu toe zonder ontbijt (wel wat water). Dat bevalt me gewoon goed, ook omdat ik nogal gevoelig ben voor benauwdheid/slijmvorming (sorry voor de details), dus toen ik eens probeerde te lopen op een banaan zoals hier wel meer doen had ik het de eerste 20 minuten echt heel moeilijk qua ademhaling :x Ik denk dat je het beste gewoon een paar keer op verschillende tijdstippen kunt lopen met eten/zonder eten vooraf om dan te bepalen waar jij het lekkerste op loopt!

Gave schoenen trouwens!

Marall: Vervelend van je rug/bilspieren! Goed rust houden lijkt me belangrijk, maar beweging (wandelen zoals je al hebt gedaan dus) is ook niet on belangrijk. Heb je speciale oefeningen voor je rug? Dit zou nog wel eens kunnen werken, heb zelf ook wel last van onderrug klachten en doe daar vaak speciale oefeningen voor van de fysio (zou eigenlijk elke dag moeten... maar dat vertik ik dan weer, dus ik doe het alleen als ik erge last krijg O:) )

xxxlottie: welkom! Kom zeker mee doen, hoe meer zielen hoe meer vreugd! :Y) Ik, als chronisch kniepatiëntje, heb zeker geen problemen met hardlopen. Mits je heel goed opbouwt (om de impact op je gewrichten en pezen geleidelijk op te bouwen) en inderdaad goede schoenen aanschaft denk ik dat je best ver kunt komen! Als je er echt serieus aan denkt om te beginnen zou ik eens advies inwinnen bij je fysio en/of een hardloopspeciaalzaak.
Ik doe trouwens ook veel staand/lopend werk, vrij intensief en ik heb voor mijn knieën speciale steunzolen. Nu al bijna 15 jaar (vanaf m'n 13e) en sindsdien nooit meer last gehad van m'n knieën. Ik had/heb een groeiprobleem waardoor m'n knieën naar binnen groeiden (xbenen), maar dat is met de steunzolen aardig gecorrigeerd en goed gekomen. Moet wel zeggen dat als ik ook maar één dag zonder loop ik wel gelijk last heb...

_Nelleke_: Goed rondje wel! Als ik jou was vooral niet overslaan maar juist doorpakken, het moet niet je doel worden om elke keer beter/sneller/langer te lopen, juist die 'saaie' opbouw lijkt mij heel belangrijk voor je lichaam. En wat is een weekje op een mensenleven als je straks heerlijk flinke rondjes kunt lopen? Zou het niet zo maar overslaan hoor!

Super gave schoenen trouwens! Word er hebberig van zeg :~

joyca: welkom! Klinkt als een goed plan!

Zoooo... wat een bevalling haha. Als ik iemand per ongeluk vergeten ben: mijn excuses! Ik kijk scheel van het terugscrollen 8)7 Heb geprobeerd een klein beetje chronologische volgorde aan te houden.

Ik wil toch ook even een plaatje toevoegen van mijn schoenen (al hebben de mijne knalroze veters)
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:08

Wow :wow: Lillith wat een bijleesactie! :D
En die km komen er vanzelf beetje voor beetje bij hoor ;)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:12

hyawatta ja zo'n fitnesshoepel heb ik ook! Plus ik yoga daarnaast, merk dat ik soepeler opstart en me minder horkeriger voel als ik aan het lopen ben. Denk dat het sowieso goed is om zulke spier-ontspannende dingen naast het hardlopen te doen, maar goed ik doe verder niks aan sport en kan me voorstellen dat de vele fietsende, paardrijdende, en anderszins sportende dames hier niet ook nog eens in hun spaarzame vrije tijd gaan yoga'en (?:') ) en hoepelen. Goed van je trouwens dat je al 50 min redt! Ik nog lang niet hoor, maar doe het nog niet zo consequent... Rechtstom lukt me prima maar linksom gaat ook echt niet goed. Kwestie van veel oefenen, maar vind er maar eens de tijd en energie voor he :Y)

Over die schoenen trouwens... Ik denk zeker wel dat je problemen door die schoenen kunnen komen! Pas a.u.b. op! In dit soort dingen, met intensieve duursporten zoals hardlopen, vind ik persoonlijk altijd dat gezondheid ten alle tijden voorgaat. Je wil niet hebben dat je straks een giga blessure hebt en daardoor misschien ook wel last krijgt met je andere dagelijkse bezigheden! Snap de wil om het even uit te proberen echt wel hoor, maar lijkt me gewoon niet verstandig. Misschien kun je bij een goede sportzaak/hardloopwinkel vragen of je een paar schoenen een week of twee mag uitproberen om te kijken of het bevalt? Volgens mij loopt het trouwens hoe dan ook als een droom als je 'de perfecte' schoen hebt. Is misschien ook een goede motivator!

Ik doe het even zo als quote, het lukte me anders niet.

Over het hoepelen, heb ik in 6 weken denk ik naartoe getraind, iedere dag even en na een paar dagen steeds ietsje langer, zowel links als rechtsom, gewoon zelfde beweging maken van voor naar achter dan komt het vanzelf wel goed, ik doe verder ook niet aan andere sporten tot nu toe.

Over de schoenen heb ik idd wel zitten te twijfelen of ik er goed aan zou doen en vind het ook wel een beetje eng om te gaan oefenen met het idee dat het weer terug zal komen.
Zal eens gaan zoeken waar hier een dichtbijzijnde winkel zit die me daar goed bij kunnen begeleiden.

En een bijleeslijst van jou pfff haha

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:19

Wow Lillith je hebt er werk van gemaakt, haha. Wel leuk dat je iedereen even "aanspreekt". Goed om te horen dat je je relatief ok voelt. Even rustig aan doen nog en dan mag je weer :) Jouw schoenen had ik ook! Maar die heb ik dus net weggegeven. Mijn Asics waren 140 euro. Best prijzig maar je zag zo'n verschil, ik ben wel overtuigd. Qua hyperflexibel gedoe valt er niet zoveel aan te doen behalve mijn lichaam zo goed mogelijk ondersteunen in wat ik wil dat het doet 8-) Krachttraining kan helpen voor sommige spiergroepen maar voor hardlopen is dat niet zinnig. Dus tsja, rekening mee houden en naar de fysio luisteren inderdaad :D

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:25

Haha leuk! Gelijk respons, niet verwacht op dit tijdstip. Al is het wel weekend haha.

Djilna: ik heb net trouwens even je endurance posts gelezen, super gaaf zeg! Ik heb nooit geweten dat het zo ontzettend veel werk was en wat een doorzettingsvermogen. Prachtig paard heb je ook trouwens <3

hyawatta: zes weken valt relatief gezien nog behoorlijk mee inderdaad! Ik heb het nu dus al een week niet gedaan i.v.m. die operatie die ik heb gehad, al zou ik het best morgen weer kunnen proberen.

RoosvanBlue: Ik moet zeggen dat ik €140 dan wel goed te doen vind eigenlijk, je moet ook luisteren naar je lichaam en er vanuit gaan dat zulke schoenen dan zeker wel een jaar of 2-3 meegaan. Dan vind ik het goed te doen! En vind ze verder ook prachtig haha, ook niet onbelangrijk.
Pff vervelend dat je er zo'n rekening mee moet houden, maar hopelijk kun je toch een manier vinden voor jezelf om toch lekker te kunnen trainen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:54

Nouja inderdaad. Voor een paar gewone schoenen geef ik dat ook al heel gauw uit. Dus had het ook zo gepind hoor :D En ja, gezellig he zo'n forum. Altijd wel iemand wakker :wave:

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 06:32

Ok. Ik ben duidelijk veel te enthousiast geweest gisteren, het nadeel van veel pijnstillers is dat ik niks voel en dus van alles ga doen. Werd net wakker van de pijn (gisteravond in mn optimisme geen pijnstilling meer genomen) dus ik vrees dat hardlopen vandaag geen goed idee is :( pfffff

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:22

LILLITH24 Wat een super bijleespost!!!! Wat balen zeg dat je door pijn wakker bent geworden. Het is mij alleen even ontgaan wat je hebt.

Wat betreft schoenen. Als ze volgens mij 1000km hebben gehaald raden ze nieuwe aan en anders is het 2 jaar. En dan maakt het niet uit of je ze gebruikt hebt of dat ze in de kast hebben gestaan. Kennelijk heeft de demping maar zo'n 2 jaar levensduur.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:26

Lilith, wauw respect voor je bijleespost! Ook toffe schoenen, zeker met roze veters. En inderdaad, gisteren nog even overlegd met degene in de winkel en die zei ook dat het echt heel belangrijk is om je gewoon stomweg aan je schema te houden. Je conditie kan vaak veel sneller vooruit gaan dan je pezen en aanhechtingen. Dat laatste merk je pas als het te laat is!

Judith, leuke schoenen! Waar zijn die van? Fijn dat het lopen zo lekker ging. Zou wel willen adviseren om je lekker aan je schema te houden en niet te ver te gaan.

Noisy, wat grappig dat zijn inderdaad dezelfde! Ben benieuwd hoe ze lopen.

Djilna, ik ga je post even lezen! Leuk!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:27

@Lillith wat leuk dat je zo uitgebreid reageert. Het gaat momenteel heel goed met mijn heup, ben er echt verbaasd over, maar blijkbaar maakt het lopen in een veel hogere pasfrequentie een enorm verschil *\o/* Als ik jou was zou ik die loopanalyse nu al doen dan loop je zo naar de 10km :))
Ik ga vanavond of morgen weer een loopje op de weg doen, kijken hoe dat gaat. Op de loopband ging ik zonder moeite gelijk een stuk sneller. Ik ben heel voorzichtig qua opbouw, ik ken mijn lijf en wil geen blessures, ben nu vanaf maart aan het lopen en wil in oktober een 5km loop gaan doen, dat lijkt me wel haalbaar. Dat van die vuisten herken ik idd ook, daar probeer ik op te letten.

Wat betreft je eigen schoenen, als je ze al 4 jaar hebt ben je weleens aan nieuwe toe denk ik. Tegen mij is gezegd dat ze max twee jaar meegaan en als ze in de kast liggen de demping er ook uit gaat.

Ik heb een paar Asics met sportsteunzolen van de podoloog erin en ze lopen als een droom <3
Ze kostten 'maar' 110 euro en waren toen in de actie voor 80!!! Koopje dus :))

Ik weet niet waar je zo'n pijn door hebt maar in elk geval veel sterkte en hopelijk kan je binnenkort weer lekker rennen!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:07

Egnie: Haha dankje! Ik heb vorige week een kaakoperatie gehad (kaak stond scheef) en slik elke dag heel veel van die zakjes ibuprofen. Dacht dat het al minder werd en dat ik kon afbouwen, heb namelijk een hekel aan ibuprofen en krijg er ook maagzuur van, maar helaas moet ik nog meer geduld hebben.

_Nelleke_: Ja precies! Daarom ben ik ook zo'n fan van het Evy loopschema, oerdegelijk!

Anna79: Wat fijn dat het goed gaat met je heup! Hoe heb je je pasfrequentie omhoog gegooid? Was dat lastig? Oefende je eerst op de loopband of gelijk op de weg? Ik heb geen idee wat mijn pasfrequentie is, maar ben nu wel benieuwd of ik het 'goed' doe.
Klinkt inderdaad als een leuk realistisch doel, ook netjes dat je goed de tijd neemt in plaats van keihard te gaan trainen! En €110 (of eigenlijk €80 dus!) is inderdaad niet duur voor goede sportschoenen.

Ik heb wel even een discussie puntje hier: ik bel vaak op zondagochtend met mijn ouders en vanochtend sprak ik ze weer, en toen vroeg ik aan mijn vader (die al jaren hardloopt) waar hij zijn schoenen vandaan heeft en om de hoeveel tijd hij nieuwe neemt. Hij antwoordde met het feit dat zijn hardloopschoenen 5 jaar geleden van de Aldi kwamen en dat ze nog prima zijn (5 jaar lang 3x in de week 5 km???). Mijn moeder mengde zich in het gesprek, haar collega is sportarts bij een UMC en die heeft haar schijnbaar verteld dat het bullshit is op wat voor schoenen je loopt, dat er heel veel geld in dat handeltje omgaat en dat het belangrijker is dat je qua techniek goed loopt (dus goed afwikkelt, goed je voeten neerzet, recht op loopt e.d.) dan dat je schoenen koopt van meer dan honderd euro.

Nu ben ik natuurlijk niet gek en dit via-via verhaal van zus en zo gaat er bij mij niet in, maar mijn vader die net als ik zwakke knieën en dus steunzolen heeft in z'n reguliere schoenen, loopt dus al zonder problemen 5 jaar 3x in de week hard op aldi schoenen van hooguit drie tientjes... Say what?! Wat is jullie mening hierover?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:41

Sow Lillith24 :wow: wat een bijleespost.
ik koop de meeste kleding bij de Decathlon. Daar hebben ze leuke prijzen voor leuke kleurtjes :D
Net een compressiebroek gekocht voor 2 tientjes en een shirtje voor 5 euries. Let niet op m'n kop haha. Mijn man heeft de foto gemaakt en dit was de beste :+Afbeelding
Beterschap met je kaak, en inderdaad, beter even rustig aan doen nog.

Nou, ik ben even een rondje doen. Toedeloe :evaw:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:38

Citaat:
Ik heb wel even een discussie puntje hier: ik bel vaak op zondagochtend met mijn ouders en vanochtend sprak ik ze weer, en toen vroeg ik aan mijn vader (die al jaren hardloopt) waar hij zijn schoenen vandaan heeft en om de hoeveel tijd hij nieuwe neemt. Hij antwoordde met het feit dat zijn hardloopschoenen 5 jaar geleden van de Aldi kwamen en dat ze nog prima zijn (5 jaar lang 3x in de week 5 km???). Mijn moeder mengde zich in het gesprek, haar collega is sportarts bij een UMC en die heeft haar schijnbaar verteld dat het bullshit is op wat voor schoenen je loopt, dat er heel veel geld in dat handeltje omgaat en dat het belangrijker is dat je qua techniek goed loopt (dus goed afwikkelt, goed je voeten neerzet, recht op loopt e.d.) dan dat je schoenen koopt van meer dan honderd euro.

Nu ben ik natuurlijk niet gek en dit via-via verhaal van zus en zo gaat er bij mij niet in, maar mijn vader die net als ik zwakke knieën en dus steunzolen heeft in z'n reguliere schoenen, loopt dus al zonder problemen 5 jaar 3x in de week hard op aldi schoenen van hooguit drie tientjes... Say what?! Wat is jullie mening hierover?

Nou zonder problemen dus niet, anders had hij geen steunzolen nodig :+ Mijn fysio zegt dat iedereen op alle soorten schoenen moet kunnen lopen, maar mindere schoenen vergen meer techniek. Dus je pa kan best een punt hebben. Maar om nou je lijf een extra steuntje te onthouden uit principe...Neuh... Zou ik niet doen :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:47

De steunzolen die hij heeft draagt ie niet in z'n loopschoenen, net als ik. Maar inderdaad je hebt een punt, lijkt me trouwens dat als je problemen hebt het juist wél verstandig is om naast goede techniek ook goede schoenen te hebben. Ik heb hem geprobeerd te overtuigen maar hij is helaas nogal koppig (net als ik :+ ) en ook behoorlijk zuinig dus ik zie hem sowieso niet snel een speciaalzaak binnen lopen voor iets wat hij zo arbitrair vindt als een goede loopschoenen :')

Neemt niet weg dat ik wel serieus nieuwe schoenen wil aanschaffen, al is het maar als motivatie. Was gewoon even benieuwd naar jullie mening!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 12:23

Lilith. Wat een bijlees!

Hier zijn de verzuurde benen weer passé gelukkig. Toch echt te doen met ongemerkt pittig andere work out die ik ook wilde oppakken wat ik blijkbaar niet kan combineren ;-)

Ik weet ook niet beter ivm verval demping dat het beste is om de twee jaar vervangen. Maar dat is met caps ook zelfde soort discussie trouwens :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:41

Zo vandaag weer voor het eerst wezen lopen, 5km.
Gelukkig niks gevoeld en nu ook geen last, nog even een paar passen geprobeerd met hardlopen en ook daar voelde ik niks bij :)

Afbeelding

Wanneer weet je in de winkel nou wanneer je een schoen hebt die echt goed is met goede schokdemping? Zo kun je anders nog al is wat mis kopen toch?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:49

Tsja dat hele verhaal van je vader lillith is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek. Bovendien zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Net zoals iedereen wel een oma of opa kent die z'n hele leven heeft gerookt en gewoon 90 is geworden. Dat betekent ook niet gelijk dat roken niet ongezond is. Ik ben wel echt overtuigd van het nut van goede schoenen. Bovendien denk ik dat als je 3x per week loopt ze na 2jr sowieso wel aan vervanging toe zijn.

Lekker rondje hyawatta!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:52

Was idd weer lekker na een paar weken niks meer gedaan te kunnen hebben. Deze week nog paar keer rustig wandelen en dan hoop ik het weer rustig op te kunnen pakken

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:22

Bienotje: Ahh fijn dat je geen last meer hebt van je benen! Kan heel goed hoor, dat je even te veel hooi op de vork trachtte te nemen. Ja klopt met caps ben ik wel altijd trouw geweest haha, maar kwam ook omdat ik hersen/hoofdletsel net even wat erger vind dan been letsel (maar dat slaat eigenlijk nergens op).

Hyawatta: Mooi rondje! Goed dat je het rustig weer oppakt, op eigen tempo. Ik denk dat het belangrijk is met schoenen dat, als je gevoelige voeten hebt, je ze heel goed inloopt voor dat je ze intensief gaat gebruiken. Ik heb altijd weer ellende als ik nieuwe schoenen haal voor m'n werk, en dan bouw ik het geleidelijk op tot ik er hele dagen op kan staan en lopen. Nou is dat natuurlijk iets anders dan 2/3x in de week een rondje hardlopen, maar ook daar geloof ik er wel in dat je de schoen echt goed moet inlopen, ze vormen zich ook naar je voeten schijnt.

_Nelleke_: ja je hebt gelijk hoor, ben alleen een beetje bang voor de wc-eend wetenschap. Bovendien vind ik het frappant dat een sportarts bij een ziekenhuis nota bene zegt dat het onzin is om de duurste schoenen die er zijn te kopen, want als je techniek slecht is krijg je gewoon problemen, of je nou op gouden muiltjes loopt bij wijze van of niet. Ik ga me eens even inlezen denk ik! Ben ook benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen hier.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:16

Maar dat de duurste schoenen ook per definitie voor jou de beste zijn klopt sowieso niet. Je moet gewoon kopen wat bij jou voet en manier van lopen past. Als je een beetje fatsoenlijke speciaalzaak binnenloopt zullen ze je ook heus niet als beginner de duurste spullen aansmeren. Dus wat die sportarts zegt klopt. Alleen er is alsnog een groot verschil tussen een hardloopschoen en een gewone sneaker.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:00

@litllith24 leuk dat je zo'n uitgebreid antwoord iedereen geeft! Van die verschillende tijdstippen ga ik proberen!
balen dat je toch iets te enthousiast bent geweest en er nu last van hebt! Gewoon rustig aan doen he!

En dat puntje over de schoenen. Ik denk zeker dat een goede houding meer als het halve werk is. Maar ik denk ook dat goeie schoenen zeker wel belanrijk zijn. Toen ik bij de scapino werkte paste ik vaak nieuwe serie schoenen om te kijken hoe ze vielen en zaten (zodat ik advies kon geven aan de klant) maar je merkt in de meeste gevallen echt wel verschil tussen een schoen van het eigen merk, en een duurdere schoen. 5 jaar met een paar schoenen vind ik best lang (aangezien hij ze toch best wel veel gebruikt) zijn de zolen niet allang op? Verder durf ik er niet zo veel over te zeggen whaha, heb er niet zoveel verstand van.. haha!

@_Nelleke_ De schoenen zijn van Puma. Heb ze via wehkamp gekocht. Van dat aan schema houden ga ik zeker wel doen ja! goed dat je het zegt! word dan toch wat enthousiast haha, De volgende keer ga ik denk ik gewoon op de helft van de tijd de zelfde route terug.. een kort rondje vanaf mijn huis is net te kort voor een hele les van evy en een groot rondje is gewoon net te groot..