Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:47

Ik wou er ook absoluut niet mee oordelen. Ik zag gisteren een geweldige aflevering van Futurama. Mannen waren plots vrouw geworden en werden door de vrouwen (die nu man waren) geobjectiveerd en moesten op een naaktkalender staan, vol vetjes en flubbers en rimpels. Ge-wel-di-ge aflevering.

Als ik met mijn zusje ga wandelen, zie ik nu al mannen verlekkerd naar haar staren terwijl ze pas elf is (!!!). En op mijn werk krijg ik ook wel eens seksistische opmerkingen gewoon omdat ik als hobby sporten heb en mijn best doe om in vorm te zijn. Doe eens allemaal even normaal, we zijn geen objecten.

Haha wat lief Gribaldi!

Phor, "gewoon, omdat ik dat niet hoor te kunnen": geweldige quote, you go girl!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:24

Ok, advies gevraagd :D Met het oog op een eerste date vrijdagavond :+
Wat moet ik wel/ niet eten om er over twee dagen er zo 'droog' mogelijk uit te zien? Ik snap dat ik echt niet meer ga afvallen/ spieren opbouwen, maar wellicht kan ik met mijn voedsel wel iets veranderen. Ik begreep al geen koolhydraten ivm vocht vasthouden? En wellicht een domme vraag: valt couscous onder koolhydraten? :') (aangezien ik nog een restje heb staan... :)) )

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:25

Voor zover ik weet is couscous een graansoort dus lijkt me wel onder koolhydraten vallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:29

couscous is idd koolhydraten. En om droog te tonen is weinig vocht idd handig. Beetje lastig om op zo'n korte termijn nog te ontdekken wat bij jou past, waar je goed op reageert. DEnk ook niet dat dat nu zo'n groot verschil nog maakt...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:30

Hahahaha Lon waarom wil je er op de eerste date droog/strak uitzien? Een vent/vrouw hoort je toch te nemen zoals jij eruit ziet/bent :P

In couscous zitten 23 koolhydraten per 100 gr...

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:51

Haha, ach... Je doet je best ;) (en daarbij een klein beetje zenuwen :') )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:04

Hahaha jij bent al droog joh :P

En met kleren aan ziet hij dat echt niet hoor :')
Spoiler:
of ga je meteen uit de kleren :P Ook dan hoef jij je volgens mij geen zorgen te maken ;)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:11

:') Was niet m'n plan, lijkt me ook wat awkward in een kroeg/ restaurant -O-

Ach, gewoon zorgen dat ik lichte spierpijn heb, dan voel ik me iig strak :') :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:16

_O- _O-

Hahaha uhh ja iets wat akward, maar wie weet waar je daarna gaat belanden <<)

Volgens mij helpt een dag niks drinken ook voor strakheid :P Doen die bikini/body mensen toch ook een aantal uur voor de wedstrijd niks nuttigen?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:24

hihihi leuk weer een hoop terug te lezen van iedereen...
Ik ben vollop aan het genieten van mijn vakantie dus helaas niet zo hard aan het bikkelen en niet zo gezond aan het eten maar voel me prima en ben blij met de resultaten tot nu toe.

morgen all in naar kos dus eens kijken hoe ik de verleiding daar kan weerstaan (ik denk het gewoon even niet)...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:41

Kop op Lon! Zou hij je niet tig keer leuker vinden als je lekker relaxt iets lekkers gaat eten of drinken en gewoon je awesome zelf bent? Zo niet verdient ie je niet ;-) En straks heb je nog hoofdpijn oid van te streng te lijnen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:44

Bhriseis schreef:
Kop op Lon! Zou hij je niet tig keer leuker vinden als je lekker relaxt iets lekkers gaat eten of drinken en gewoon je awesome zelf bent? Zo niet verdient ie je niet ;-) En straks heb je nog hoofdpijn oid van te streng te lijnen.

Preciesss. Tenzij je gewoon iets oppervlakkigs puur lichamelijk zoekt zou ik ook niet daar druk om maken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:50

Zijn hier creatieve geesten?
Ik zoek ontbijt dat
-lowcarb is
- vooraf voor te bereiden is
- koud te eten
- zoet is (geen eieren met spek oid).

Enige wat ik zelf heb gevonden so far is bloemkoolpap dus die ga ik zondag eens testen. Maar misschien zijn jullie creatiever dan ik.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:07

Ik weet niet in hoeverre je suikers bant, maar ik ontbijt met 120 g kwark gemengd met 150 g vanille yoghurt (zo'n emmer uit de Aldi). Ik doe er nog 15 g haver bij, maar lijkt me ook lekker zo of met wat noten/zadenmix :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:56

Geen suikers specifiek, maar wel lowcarb dus. Kwark met yoghurt is teveel koolhydraten :)
Ik heb nu 25gr havermout, een lepel kwark, lijnzaadolie en whey, maar zoek dus een koolhydraatarmere optie in de ochtend.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:59

Ik heb net gezonde brownies gemaakt met banaan, ei, hennep proteïne, cacao, kokosolie en stevia. Dun plakje met een kwak kwark?

Ik at altijd een grote salade in de ochtend. Het is natuurlijk niet zoet, maar dat was wel een grote boost voor mijn algehele welbevinden. Kan het elke lowcarber aanraden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:08

Ik weet duidelijk weinig van lowcarb :-p

Welke voordelen voelde jij daar van Phor? Lijkt me ook lekker in de zomer!

Mmm, ik proefde daarstraks voor het eerst ayran, ik kende het nog niet maar vond het heerlijk na het sporten :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:22

Wat at je dan in de middag phor? Want mijn middag bestaat al uit een salade... Wil 's ochtends wel proberen om groentes in te passen, daarom leek bloemkoolpap me wel oke, mits het ook smaakt.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:33

Kort: geen zorgen hoor dames :D Ik drink lekker m'n biertje met m, en ga heerlijk eten... Maar mag natuurlijk graag goed voor de dag komen ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 08:23

Ja ik at inderdaad veel salade :') Nu ben ik niet zo heel erg van de variatie, dus voor mij was het niet zo erg om twee keer salade te eten.

Bhris, ik merkte vooral dat je je van 's ochtends groente eten gewoon erg vitaal voelt. Een algeheel gezond en licht gevoel, was erg fijn!

De bloemkoolpap schijnt lekker te zijn, naar wat ik heb gehoord.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:02

Ow, bloemkoolpap klinkt wel heel smerig... :r Maar goed, ik ben dan ook echt geen bloemkool-liefhebber.

Salade zou ik dag en nacht kunnen eten, heerlijk! Had van de week een lekkere gemaakt met rauwe witlof, blokjes gekookte en daarna gebakken zoete aardappel, geroosterde walnoten, er zat wat fetta in, rode ui, witte wijnazijn en olie, klein schepje mosterd. Was echt heerlijk! Weer twee dagen van kunnen eten :D
Laatst bijgewerkt door Lon83 op 04-08-16 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:36

Ik vind salade ook wel lekker hoor, maar 2x d.d., soms 3x dd lijkt me dan weer niks... Vooral omdat ik hem 2x koud moet eten. Lauwwarme salade afwisselen met een koude salade lijkt me dan wel ok, voor af en toe.
En ik ben ook nog heel sceptisch over de bloemkoolpap. Ondertussen ook nog wel wat andere recepten gevonden, maar hecht eigenlijk wel heel erg aan mijn papje in de ochtend :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:42

Phor, weet jij soms waarom ik de dag van het sporten aanzienlijk minder trek heb dan de dag na het sporten? Gisteren flink aan het werk geweest op 1850 kcal; voor het slapengaan kreeg ik weer wat trek, maar gedurende de dag was het prima te doen. Mijn lichaam presteerde tijdens het sporten ook prima.

Vandaag heb ik daarentegen al 220 g kwark, 300 g Griekse yoghurt en 30 g havermout op en ik rammel nog van de honger :Y) En ik zit gewoon op kantoor, heb nog maar weinig bewogen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:07

Diana, fijne vakantie!

Ik eet ook graag salades, ontbijt sla ik over en begin zo rond 1300 uur met de eerste maaltijd.
Avondeten is wisselend maar kan ook zomaar gebeuren dat ik in avond weer een salade maak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:11

Daar zijn redenen voor die ik eigenlijk alweer vergeten ben :') Maar daar was die test dus op gebaseerd!