Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:57

Geerte.. wat zonde! :( Hou vol! De aanhouder wint!

Ik heb net een gesprek gehad met mijn nieuwe psychiater en wauw.. Hij kan mij lezen ofzo. Bijna eng! Wel heel fijn, hij weet meteen wat ik moet doen en hoe het komt hoe ik me zo voel en wauw wauw wauw. Ik zie het gewoon een klein beetje zitten weer.

Daarnaast komt mijn pony as maandag! Ik heb haar 2 jaar terug verkocht en nu de kans om haar weer terug te kopen. Na heeeel hard nadenken is dit één van de beste keuzes die ik kan maken geloof ik, dus maandag mag ik haar weer in mijn armen sluiten <3

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:25

@Pimaude, wat fijn dat je zo'n goede psychiater hebt gevonden! Hopelijk kan hij je helpen er bovenop te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:01

Ja, ik hoop het ook! Hij was in ieder geval heel duidelijk en hij heeft mijn 'de kip of het ei' vraag duidelijk kunnen beantwoorden wat mij wel veel rust geeft

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:58

Omdat ik toch verder wil en toch geen hulp krijg vraag ik aan jullie of jullie een goede app weten om je stemming bij te houden gedurende de dag?

Ik wil namelijk weten wanneer ik mij slechts voel en waarom om te kijken of er ook verbanden bestaan zodat ik daar wat aan kan doen. Misschien dat ik er een grafiekje of iets van kan maken.

Ik weet niet of het uberhoud bestaat maar ik denk als het bestaat dan weten jullie het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:09

Geen idee! Een schriftje bijhouden helpt niet?

Kun je tijdelijk niet bij een psychiater/psycholoog in gesprek? Ik had er een zelf uitgekozen in het begin en werd ook vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:13

Poeh dat weet ik zo niet, maar lijkt me makkelijk zelf te maken.
Maak bijv zelf een grafiek met aan de zijkant de getallen 0 tot 10 en aan de onderkant ochtend, middag, avond, nacht. Stip dan per keer aan hoe je je voelt en voila, je hebt er zelf eentje.

Kan al redelijk eenvoudig in powerpoint.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:44

Een schriftje of pp wil ik eigenlijk vermijden. Ik ben werk nog fulltime op stage en heb nog mijn school plus eigen werk erbij dus een schriftje of laptop steeds meenemen gaat mij niet lukken dus daarom zocht ik een app.

En tijdelijk bij iemand in gesprek weet ik niet zo, ik ben een beetje het vertrouwen kwijt dus wil op deze manier kijken of ik ook zelf wat kan doen. Het gaat steeds met pieken en dalen en ik wil weten waar die dalen steeds vandaan komen en die hoop ik zo te vinden.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:46

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kwam deze 2 tegen in mijn app-store.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:55

Playstore:
- therappi stemming
- een chinese ofzo met precies de inhoud wat jij graag wilt.. dus ga op cursus chinees!:p

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:03

Bedankt, ik zal eens kijken naar de opties en misschien chinese taallessen dan.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:14

Daar waar ik een poos geleden stabiel was verklaard is het nu weer helemaal mis ;(
Slapeloze nachten, piekeren, alleen maar moe en veel in bed liggen.
Heb nu ook totaal even geen behoefte aan hulpverlening of mensen die lopen te pushen.
Even helemaal niks!
Ik geniet van de rust maar aan de andere kant ook weer een eenzaam gevoel.

In ieder geval wel weer aan de prozac begonnen om te voorkomen dat ik niet weer het diepe dal in glij.
Uiteraard wel in overleg met hulpverlening.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:40

tijger22 schreef:
Daar waar ik een poos geleden stabiel was verklaard is het nu weer helemaal mis ;(
Heb nu ook totaal even geen behoefte aan hulpverlening of mensen die lopen te pushen.
Even helemaal niks!

In ieder geval wel weer aan de prozac begonnen om te voorkomen dat ik niet weer het diepe dal in glij.

Helaas gaat het leven met ups en downs. Dan gaat het goed, dan weer even wat minder.

Je hebt geen nood aan hulpverlening of mensen die jou pushen. Waar heb je wel nood aan? Rust? Een luisterend oor? Gezelschap? Plezier? Vriendschap? Ruimte? Nabijheid? ontspanning?...

Je geniet van de rust, maar voelt je ook eenzaam. Als ik mij vroegere, in moeilijke periodes, zo voelde, kon het soms zo'n deugd doen om gewoon met een vriendin een buitenrit te gaan maken met de paarden. Het moest dan niet altijd gaan over wat er niet goed ging op dat moment, in tegendeel zelfs. We gaven gewoon de paarden lange teugel en babbelden dan over vanalles en nog wat. Dat konden serieuzere onderwerpen zijn, maar evenzeer koetjes-en-kalfjes gesprekken. Rust, maar ook vriendschap, nabijheid, ontspanning. Ik kon praten over wat me bezighield, maar dat moest niet. En dat was wederzijds...
Heb je misschien ook zo iemand waarmee je samen iets leuks kan gaan doen, tot rust kan komen en waarbij je kan, maar niet moet praten over wat je dwarszit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:54

tijger22 schreef:
Even helemaal niks!

Wat balen dat je terug bent gevallen. Is de hulpverlening je de vorige keer niet goed bevallen?
Prozac klinkt wel heftig.

Ik ben nog steeds aan het afbouwen met ad, maar damn vandaag is echt de raarste dag uit mn leven. Ben echt van het padje. Lijk wel dronken, zoals ik me voel en zoals ik praat, bijna met dubbele tong.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:09

Gatsie tijger, ik snap wel hoe je je voelt maar hoe je eruit komt?

Hier gisterenochtend een mini terugval gehad gezien ik veel en veel te veel gedaan heb de afgelopen dagen. Werd er een beetje bang van maar na een nachtje goed slapen ben ik alleen nog moe.
Gaat verder al maanden heel goed, maar ja mijn depressie is echt zon stalker die zo nu en dan eens om het hoekje kijkt en al dan niet besluit om me te blijven volgen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:19

Ik vrolijk jullie op met mijn vers gekochte pony!

Afbeelding

Therapiepaard <3 kom gerust langs als iemand daar behoefte aan heeft! Ze heeft mij de afgelopen 2 weken doorgesleept en ik weet zeker dat ze een ander ook kan helpen!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:08

Gefeliciteerd en wat lief van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:09

Toch leuk dat je het gedaan hebt. Ik hoop dat ze je veel steun kan geven.

Hier gaat het weer ruk. Ik kan niks anders doen dan stil zitten, anders word ik gek van de lichamelijke sensatie in mn lijf. Gisteravond ws ik zo radeloos dat ik de hap heb gebeld, de huisarts heeft me terug gebeld, schijnt er toch bij te horen. Maar t i echt extreem. Had gisteren echt last van derealisatie.
Psychisch gaat t niet verkeerd, maar ik voel me verdrietig omdat ik me zo intens naar voel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:11

Kan je de psychiater niet bellen Joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:18

Tiggs schreef:

Ja misschien moet ik dat maar even doen. Ben ook ineens compleet over de zeik, zo hoeft t van mij echt niet meer. Dit is het gewoon niet waard.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:20

Joolien schreef:
Tiggs schreef:

Ja misschien moet ik dat maar even doen. Ben ook ineens compleet over de zeik, zo hoeft t van mij echt niet meer. Dit is het gewoon niet waard.

Ik heb door een allergie cold turkey moeten stoppen met een AD en dat was ook echt niet leuk! Sterkte en inderdaad bellen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:37

Zo ik ben net ff ingestort, dat heb ik nog nooit gehad. Weet dat t door de medicatie komt, maar dit is onhoudbaar zo. Dus ff psychiater bellen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:26

Joolien schreef:
Zo ik ben net ff ingestort, dat heb ik nog nooit gehad. Weet dat t door de medicatie komt, maar dit is onhoudbaar zo. Dus ff psychiater bellen.

Oei oei, nog chocoladerepen liggen? :(:)

Mocht iemand in het zuiden behoefte hebben heb ik ook nog 1 knuffelgraag paard en een therapiepoedel overigens, jullie zijn altijd welkom.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:31

Veel sterkte Jolien, ik hoop dat je inmiddels met de psychiater hebt gesproken...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:37

Ja dat heb ik, paroxetine staat erom bekend dat het heftig is om af te bouwen. Nou die hoef ik dus ook niet weer. Ik was nu fagebouwd van 20 naar 10, maar ik mag voorlopig even 15 mg slikken, en dan moet ik zelf kijken wat ik prettig vind. Heb net ook de extra 5 mg mogen slikken en ik voelde me meteen lichamelijk een stuk beter. De nare sensaties zijn er ook bijna niet meer.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:11

Wat vervelend en eng Joolien. Gelukkig weet je waar het door komt dus dat scheelt dan kan je het relativeren. Eet goed, drink veel, pak frisse lucht en doe dingetjes waar je blij van word.