"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:12

Hoe gaat het met iedereen? Iedereen nog happy gestopt?

Ik ben ondertussen niet meer zo happy..
Ik ben in Oktober gestopt met de pil, daarna netjes na 5 weken ongesteld geworden (vanaf de stopweek). 5 weken daarna ook.
Oftewel ik ben in December voor het laatst ongesteld geworden.. Ruim 35 dagen over datum nu :( Al 2 zwangerschaptesten gedaan voor de zekerheid maar ben niet zwanger.

Opzich heb ik niet echt klachten, puistjes worden al iets minder heb ietwat hoger libido (niet super). Alleen die regelmatige buik/eierstokpijn is echt vervelend, omdat ik gewoon echt niet weet wanneer ik ongesteld kan worden.
Omdat ik verder dus ook weinig verschil merk met toen ik wel aan de pil was, wil ik eigenlijk met mijn eerstvolgende ongesteld weer met de pil beginnen, maar dan moet hij wel komen.. :')
Wie spreekt me wat moed in of heeft advies?
(ohja, ik ben aan de pil gegaan omdat ik zo onregelmatig was.)
Laatst bijgewerkt door _Milo op 23-02-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:18

Ik ben zelf 8 maanden niet ongesteld geweest en mijn lichaam heeft heel veel last gehad van al die hormonenrommel en het aanpassen.

Dit is nu 1,5 jaar geleden maar ik ben nog steeds super blij dat ik gestopt ben. Heb nu sinds 6 weken een koperspiraal en ben super happy zonder hormonen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:21

Ik ben ook niet meer regelmatig sinds ik van de pil af ben hoor. De eerste 2 keer wel perfect na 3 weken, en nu is het heel wisselend tussen de 28 & 35 dagen ertussen. Ik heb een app om het bij te houden zodat ik het wel ongeveer weet. Zou volgens de app donderdag ongesteld moeten worden maar het kwam maandag al. Verder wel eens buikpijn ja, maar niet zo dat ik weer wil beginnen. Vooral verschil qua energie is echt heel duidelijk

_Milo

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:46

Dus het is niet ongewoon?

Ja ik heb best veel last van buikpijn. Vorige week op het werk lag ik bijna dubbel.
Ik heb inderdaad ook een app, maar die kan nog niet zoveel aangeven omdat het niet regelmatig is haha. Hij geeft alleen heel duidelijk aan dat ik overdatum ben :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:56

Ik ben eigenlijk nav dit topic ook gestopt. Al jaren vrijgezel en na het lezen van dit topic vroeg ik me zomaar af of de pil daar iets mee te maken zou kunnen hebben. En ik heb ondertussen ervaren dat de pil bij mij inderdaad mijn libido verstopte, ben echt ineens vooral in mijn hoofd veel meer ermee bezig, en niet alleen in mijn hoofd :o Sterker nog, uiteindelijk toch maar weer wel aan de pil gegaan, kon me niet voorstellen dat het zo'n groot verschil maakte, maar dat doet het dus wel... Vind alleen enkel condoom wel een groot risico, helemaal als je geen relatie met iemand hebt.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:28

Ik zelf heb nooit libido problemen gehad gelukkig ;) ben begonnen op mijn 17e, ongeveer een jaar na ik mijn vriend leerde kennen. Voor en na het begin geen verschil gemerkt en nu (5 jaar later) nog niet. Wel heb ik een periode een depressie gehad. Maar of dat door de pil kwam? Mogelijk wel.. heb ooit 1x van pil gewisseld maar weet niet of dit voor/na/tijdens was.

Stoppen met de pil is voor mij toch niet echt een optie. Ben van mezelf altijd heel zwaar en erg onregelmatig ongesteld. Ook zijn ze vaak vrij lang (10 dagen) waarbij ik minstens de helft van die tijd verga van de pijn. Dus naast dat ik het erg fijn vind als anticonceptie is het ook een regelaar ;) ik sla nu vaak 2 stopweken over

Maar ik hou dit zeker in mijn achterhoofd... mocht ik ooit weer een andere pil moeten ga ik toch goed op veranderingen letten. Wist niet dat de pil zoveel effect kon hebben!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:36

Ik merk wel een duidelijk en blijvende verhoging van mijn libido na het stoppen van de pil. Ook de menstruaties vallen mij mee; niet heftiger dan met de pil. Wel ben ik nu al meer dan een week een klein beetje ongesteld. Dus bij het plassen wel, maar daar buitenom niet / zo goed als niet. Dat is wel irritant. Lijkt me helemaal irritant als je op strandvakantie gaat. Maar goed, zo ver is het nog lang niet. :Y)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:11

Ik was voor de pil enorm zwaar ongesteld steeds. Ook heel lang en elke 2,5 week. Gelukkig is dat nu niet meer

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:43

Hier inmiddels alweer een tijdje gestopt en ben blij dat ik toch heb doorgezet.. echt makkelijker aan het afvallen nu (dit zal bij iedereen anders zijn hoor. Hoor zoveel verhalen van juist aankomen bij het stoppen, geen verschil maken of juist wel..) en de vorige keer kwamen de puistjes terug maar ik heb het nu volgehouden en het is mooi bijgetrokken.
Menstruatiepijn is wel iets meer geworden dan met pil en ook qua hoe heftig de menstruatie is, maar dat zou ook te maken kunnen hebben gehad met een MAP die ik laatst heb moeten nemen. :=
En m'n libido... hallelujah in positieve zin. _O- <<) :))

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:15

Ik ben ook nog steeds happy gestopt met de pil! Puistjes komen wel wat terug maar ik heb producten gekocht die lijken te werken. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:18

Ik gooi em ook weg na deze strip. Ik ben benieuwd. Huisarts lachte mn klachten weg. Naja we zullen zien

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:40

Ik zit inmiddels onder de pukkels -O- Dat was ook precies de reden dat ik ermee begon op m'n 15e. Op aanraden van de huisarts na allerlei andere middelen. Dus ik hoop niet dat het weer zó erg wordt... Welke producten heb jij ervoor tante trien? Vind het ook maar niks dat ik nu niet weet wanneer ik ongesteld word, maar daar leer ik wel mee leven. Vond het uitstellen ervan met de pil wel donders handig... tsja...

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 22:00

Ik heb zelf zo'n 6 jaar dezelfde pil geslikt, tot ik ziek werd, medicijnen kreeg en de pil niet meer werkte, Ik heb hierna nog vele andere merken/zwaardere pillen gekregen. Maar niks hielp. Nu heb ik bijna een jaar een hormoon spiraal.

Deze wil ik graag afraden wanneer het niet perse nodig is. Ik heb hem nu bijna een jaar dan, en nu begint mijn lichaam pas te wennen aan de spiraal, en afgelopen 2 weken zijn de eerste 3 weken achter elkaar die ik het afgelopen jaar NIET ongesteld geweest ben. Verder ben ik tussendoor telkens maximaal 3 dagen niet ongesteld geweest. Wat een drama, maar voor de pijn die ik er voor heb moeten lijden, laat ik hem er niet nu al uit halen! verder beinvloed het mijn sexleven wel ja, want als je continu ongesteld bent... Tja...

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:17

xkimmieejj schreef:
Ik heb zelf zo'n 6 jaar dezelfde pil geslikt, tot ik ziek werd, medicijnen kreeg en de pil niet meer werkte, Ik heb hierna nog vele andere merken/zwaardere pillen gekregen. Maar niks hielp. Nu heb ik bijna een jaar een hormoon spiraal.

Deze wil ik graag afraden wanneer het niet perse nodig is. Ik heb hem nu bijna een jaar dan, en nu begint mijn lichaam pas te wennen aan de spiraal, en afgelopen 2 weken zijn de eerste 3 weken achter elkaar die ik het afgelopen jaar NIET ongesteld geweest ben. Verder ben ik tussendoor telkens maximaal 3 dagen niet ongesteld geweest. Wat een drama, maar voor de pijn die ik er voor heb moeten lijden, laat ik hem er niet nu al uit halen! verder beinvloed het mijn sexleven wel ja, want als je continu ongesteld bent... Tja...

Jeetje dat is echt erg. Ik hoop dat het dan vanaf nu idd beter gaat!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:19

_Milo, ik ook! Ben t nu wel zat haha! Al merk ik het niet heel erg meer dat het er is.. Maargoed!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:40

Awel dames, per vandaag ben ik ook gestopt met de pil. Ik heb last van moodswings en m'n libido is gezakt tot onder het vriespunt (niet goed voor je relatie).
Ik slikte 'm altijd een half jaar door, dus nu regelmatig ongesteld worden zal wel even wennen zijn. Ik ga zien of de pil de boosdoener is..

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:11

Rije schreef:
Ik zit inmiddels onder de pukkels -O- Dat was ook precies de reden dat ik ermee begon op m'n 15e. Op aanraden van de huisarts na allerlei andere middelen. Dus ik hoop niet dat het weer zó erg wordt... Welke producten heb jij ervoor tante trien? Vind het ook maar niks dat ik nu niet weet wanneer ik ongesteld word, maar daar leer ik wel mee leven. Vond het uitstellen ervan met de pil wel donders handig... tsja...

Excuus voor de late reactie! Ik gebruik dermalogica medibac nog wat. Reteduurspul maar werkt erg goed! Om te weten wanneer ik ongesteld ben/moet worden gebruik ik de mijn kalender app.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:28

Even een vraagje van mijn kant!

Ik slik nu sinds ongeveer een halfjaar de pil. Voor mijn gevoel ben ik me vrij snel daarna anders gaan voelen en gedragen. Ik ben heel erg emotioneel, negatief en 'bitchy'. Nu wil ik dus komende week een afspraak maken met de huisarts om daar over te praten, maar mijn vraag aan jullie;
Kan ik in een halfjaar tijd al zo veel 'veranderd' zijn?

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:30

Jazeker. Ik had dat na de eerste week al. Ben nog altijd blij dat ik gestopt ben! Ook al heb ik nu andere problemen. Zoals helemaal niet meer ongesteld worden

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:18

NadjaNadja schreef:
Even een vraagje van mijn kant!

Ik slik nu sinds ongeveer een halfjaar de pil. Voor mijn gevoel ben ik me vrij snel daarna anders gaan voelen en gedragen. Ik ben heel erg emotioneel, negatief en 'bitchy'. Nu wil ik dus komende week een afspraak maken met de huisarts om daar over te praten, maar mijn vraag aan jullie;
Kan ik in een halfjaar tijd al zo veel 'veranderd' zijn?

Oja dat kan zeer zeker. Bij mij was dat na 1 pilstrip al het geval. Dus toen ook gestopt. Duurde bij mij wel n maand of drie eer ik me weer "normaal" voelde...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:36

Mag ik mij melden?

Ik ben sinds 2.5 week geleden gestopt met het slikken van de pil na 10 jaar. Ik ben ooit begonnen alleen voor het feit dat ik niet zwanger wilde worden. Nu overigens ook nog steeds niet maar ik was er gewoon klaar mee. Regelmatig hoofdpijn, opgeblazen, weinig vloeien, je dik voelen en de laatste maanden niet nat te krijgen. Dit alles heeft de pil in de prullenbak gegooid.

Sinds het stoppen ben ik mijn borsten kwijt, heb ik veeeeeel meer gedachten en kan ik sneller huilen om niets. Ben weer nat ( :') ) en voel me niet zo zwaar meer (behalve nu was heb een dikke verkoudheid)

Ik las horrorverhalen over haarverlies... Daar ben ik echt bang voor. Mijn eerste ongesteldheid na de pil heb ik nog niet gehad, dus daar zit ik op te wachten.

In de toekomst wil ik knip-knip (maar dat doen ze niet) of een spiraaltje wanneer mij dit bevalt en tot nu toe bevalt het wel, op het feit dat ik gewoon veel meer denk, na

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:43

Ik ben ook nog steeds gestopt en voelt nog steeds goed. Wel merk ik dat mijn cyclus lang en onregelmatig blijft, ben nu gestopt sinds juni vorig jaar. Werd toen in Augustus ongesteld de eerste keer en sindsdien cyclussen van 35-47 dagen. Hoop dat dat echt nog regelmatiger wordt, iemand anders ervaring?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:30

Ik ben in september gestopt en sindsdien netjes om de 26 dagen ongesteld. 1x een week overtijd geweest maar was in die periode ook goed ziek dus denk dat dat meegespeeld heeft.

Verder voel ik me veel beter en huil ik niet meer om elke scheet. En heb ik niet meer van die rare vreetbuien.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:36

Ik ben nu ook een week of twee er vanaf. Ik hoop eigenlijk vooral dat mn pds weer weggaat. Verder merk ik nog niet zoveel maar daar is het ook vroeg vooor

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 04:30

Blijf er hier voorlopig ook vanaf. Nog even informeren voor spiraaltje, maar vertrouw op dit moment op het feit dat ik borstvoeding op verzoek geef (zolang ik niet afkolf is het 97 tot 99% zekerheid). Al komt er nu toch niet heel veel van :')

Je kan best wel eens echt lang moeten ontpillen, om het zo maar even te noemen. Daarom wil ik er ook vanaf blijven.
Je hoort het wel vaker dat het echt lang nog onregelmatig kan blijven komen. Hoeft geloof ik ook niet helemaal over te gaan. Zou ook best kunnen natuurlijk dat je onregelmatig blijft.