[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:07

Tot nu toe heb ik nog geen beschadigingen. De tandarts controleert elk half jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:13

Ik moet binnenkort naar de tandarts. De grootste zeikerd ooit, bij elk vuiltje is het meteen helemaal slecht en vallen mijn tanden er bij wijze uit. Vind hij. :') ben benieuwd wat hij van de smiley vindt...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:18

Die van mij miept ook :\
En mijn moeder al helemaal. Ik heb volgens haar al te veel piercings hahaha

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:19

bobje26 schreef:
Ik moet binnenkort naar de tandarts. De grootste zeikerd ooit, bij elk vuiltje is het meteen helemaal slecht en vallen mijn tanden er bij wijze uit. Vind hij. :') ben benieuwd wat hij van de smiley vindt...

Hahaha
Mijn tandarts is ook zo. En maar miepen over raggertjes en flossen en elektrisch poetsen. Ik doe het allemaal niet :')
En ik mag over 2 weken weer. Ben heel benieuwd gezien ik in het afgelopen jaar een tongpiercing en een labret heb laten zetten hihi

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:22

Ik heb een heel makkelijke tandarts, waar ik ook nog steeds graag twee keer per jaar voor terug naar Rotterdam ga. Elke keer krijg ik weer te horen hoe goed alles er nog uitziet. Mijn tongpiercing heb ik toch alweer bijna 8 jaar.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:00

Meh. Ik heb gister na 5 jaar afscheid genomen van mijn microdermal. Hij was al een paar dagen aan het klieren, dus ik wilde hem even schoonmaken onder de douche: tik ik hem er zo uit. :oo :evaw:

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:26

Balen Niwla! Waar zat 'ie?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:55

Op mijn buik, in de holte tussen mijn navel en heupbot zeg maar. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:19

Ooh bummer, was het erg pijnlijk?

Ik had net weer eens een valkparkiet in mn MD hangen... De mijne zitten onder mn sleutelbeen en als hij dan bij me zit te kroelen dan trekken die glimmertjes zijn aandacht. Onweerstaanbaar blijkbaar := Ik zie zijn koppie draaien, glimmende oogjes en nog voordat ik hem opzij kan duwen heeft ie er al een ruk aan gegeven, grrr.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:09

Aaauw dat klinkt niet fijn! Bij mij deed het geen pijn, hij plopte er gewoon uit. Voel me alleen een beetje kaal zonder. :P

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:20

Hoi! Mag ik hier even binnenvallen met wat vraagjes? :D
Een vriendin en ik willen binnenkort beiden een helix laten zetten, maar aangezien ik totaal niet thuis ben in piercing-land vraag ik me wat dingetjes af..
Hoe lang duurt het ongeveer om het te laten helen? en waarom is het zo belangrijk dat ze niet worden geschoten? Echt piercen lijkt me veel pijnlijker! Ik woon zelf in de kop van Noord holland, maar we komen veel in Hoorn en omstreken. Hebben jullie misschien tips voor een goede zaak om heen te gaan in die omgeving? Den helder is trouwens ook geen probleem!
Ik hoop dat jullie wat leuke/handige tips hebben :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:23

Hi! Bij schieten wordt er met machinale kracht als het waren een naald door je kraakbeen geschoten, en dat kraakbeen kan gaan versplinteren. Dat kan er voor zorgen dat je oor wildvlees groeit of dat je een bloemkooloor krijgt (in extreme gevallen). Piercen is een stuk veiliger wat dat betreft.

Het helen duurt gemiddeld 6 á 9 maanden, in deze periode is het belangrijk dat je niet veel wisselt met piercings (je kan na een tijdje wel bv het staafje erin laten zitten, maar van bolletje wisselen) en het goed schoon houdt. Piercen vond ik niet heel erg pijnlijk, het is 1 seconde op je tanden bijten :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:33

Schieten is inderdaad niet zo'n goed idee. Bij mij is het goed gegaan, maar ik zou het mensen wel afraden.
Laat een staafje zetten en geen ringetje, ringetjes zijn veel beweeglijker terwijl het juist in het begin stabiel moet zitten.
Verder valt piercen allemaal best wel mee. Ja, het doet pijn, maar het is ook zo weer over. Je houd er alleen een branderig gevoel aan over maar dat is hetzelfde met schieten. Even een venijnige steek die maar van korte duur is.
En, zo min mogelijk aan zitten. :') Gewoon afblijven, niet constant aan friemelen en draaien. Enkel misschien onder de douche als het wat vastzit, maar nog steeds, echt zo min mogelijk. Ook niet te veel zut opsmeren. Je kan dagelijks iets van sebamed gebruiken, maar zelfs dat is niet nodig, lauw water afspoelen is ook genoeg. Zolang het maar schoon blijft. :)

Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Jennifuur

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:17

Alle tips zijn al gegeven voorderest, ik woon zelf in Hoorn en heb ervaring met verschillende shops. Ik raad je aan om naar tattooplace 31 te gaan, aardige kundige mensen en ze piercen alles voor 25 euro :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:22

Overigens, dat ik het heb laten schieten was omdat ik niet beter wist toen. := Zou het nu niet meer laten schieten. :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:25

Bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik zeker wat mee!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:27

Schieten mag ook niet meer :)

Mijne is destijds ook geschoten, wist ook niet beter.

Piercen is idd even een gemene rot prik. Maar schieten ook, dus denk dat het weinig uitmaakt :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:47

Ik zou er gewoon helemaal niet aan zitten als ik jou was. Titanium kan namelijk niet aan de wond vast gaan plakken. Die van mij heb ik nu 2 maanden en heb er nog nooit aan gedraaid oid.

Pijn doet het heel even, maar is ook zo voorbij :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:50

Skessa_ schreef:
Schieten mag ook niet meer :)

Mijne is destijds ook geschoten, wist ook niet beter.

Piercen is idd even een gemene rot prik. Maar schieten ook, dus denk dat het weinig uitmaakt :)

Wat ze momenteel bij juwelierszaken doen is ook geen schieten, maar drukken. Iedereen noemt het alleen nog schieten. Maar ze 'schieten' toch echt nog alles hoor, als je er maar geld voor geeft.
Misschien niet iedere zaak en beperken die zich echt tot oorlellen, maar ik denk dat het merendeel nog steeds in kraakbeen 'schiet'.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:56

Kraakbeen schieten is verboden, hoewel er inderdaad vast zaken zijn die zich er niet aan houden... Ik heb het schieten vs piercen niet anders ervaren qua pijn. Wel de genezing en hoe het er uiteindelijk uit zag. Mijn geschoten helixen en tragus hebben heel lang gezeurd, rafelige randjes om de gaatjes, veel last van zwelling, vocht wat eruit kwam etc. Dat was met mijn gepiercte gaatjes allemaal veel beter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:27

Wat is het verschil tussen schieten en studdex? Op Lowlands deden ze het met een studdex, dus toen hoefde ik al niet meer. Maar de dame die het deed was moeilijk pissig op me omdat ik zei ''Oh het wordt geschoten, ja nee oke, doei!''

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:37

Met studdex wordt ie er toch ook doorheen gedrukt, net als schieten? Je krijgt nogsteeds geen mooi gaatje, alleen aan de kant gedrukt weefsel.
Ik vond die piercingshop op lowlands ook echt geen porum :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:37

Studex is een apparaatje, wat dus aan schieten doet denken, maar gebeurt toch op mankracht en niet door het apparaatje. Vergelijk het met een nietmachine! (Zo klonk het ook in m'n oor bij m'n tragus, brr). De zaak waar ik het liet doen heeft een erg goede naam en doet het niet in het geheim, dus lijkt me dat het onder piercen valt.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:57

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Ik heb nu ongeveer 8 maanden mijn helix piercing, maar als ik er te lang(of raar) op heb gelegen tijdens het slapen gaat het toch wel lopen zeuren.
Hoe lang duurt het voordat dit niet meer zo is? Ik heb met mijn navelpiercing namelijk nooit gedoe gehad.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:04

daisssx schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Ik heb nu ongeveer 8 maanden mijn helix piercing, maar als ik er te lang(of raar) op heb gelegen tijdens het slapen gaat het toch wel lopen zeuren.
Hoe lang duurt het voordat dit niet meer zo is? Ik heb met mijn navelpiercing namelijk nooit gedoe gehad.

Ik heb altijd last van mijn helix gehouden als ik er knopjes/staafjes in heb. Ze gingen niet zo zeer echt ontsteken, geen korstjes, bultjes of wat dan ook. Maar wel dat het gewoon pijn deed als ik er aan zit. Het is wel afgenomen, eerst had ik standaard last van mijn helix in de genezingsperiode, daarna alleen nog als ik wakker werd en in de loop van de dag hield het op. Nu ik er ringetjes in heb gedaan heb ik er helemaal geen last meer van, ook niet met slapen. :)
Wat kan helpen is een kuiltje in je kussen maken of met de zijkant van je gezicht op het dekbed gaan liggen.