Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Simoonzel schreef:Wat trouwens wordt aangeraden is om wat plattere schoenen aan te doen, dan komen je hielen minder makkelijk van de grond en heb je meer balans. Als alternatief voor speciale gewichthef-schoenen worden All Stars wel aangeraden, anders blote voeten.
Florenc schreef:Even binnenspringen
Gianti: ziet er zeker niet slecht uit! Paar tips
- probeer in je omhoog gaan eens echt naar boven te kijken. Je komt nu wat in twee bewegingen omhoog (kont eerst), waardoor je op een stukje van ie beweging eigenlijk teveel gewicht op je rug pakt. Denk eraan: schouders eerst.
- let er goed op dat je je rechtste knie actief naar buiten blijft duwen! Je merkt dat deze naar binnen valt als jij het lastig krijgt. Niet gezond voor je knieen, niet gezond voor je tensor. Het naar binnen vallen is vaak ergens een compensatie voor te zwakke bilspieren (gluteus minimus en maximus), dus daar zeker aan werken
- diepte is oke, mag zeker dieper, maar ik heb het idee dat je naar enkelmobiliteit niet veel verder kan. Heb je al eens geprobeerd van schijfjes van 1/2 cm onder je hiel te zetten? Gaat je houding volgens mij een stuk helpen![]()
voila, ik trek mezelf weer terug in meeleesmodus
Gianti schreef:Bedankt voor de tips!!! Klopt echt helemaal, vooral MN rechte knie is echt een issuebedoel je niet schijfje onder mijn tenen?