Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:34

Minimaal parallel :) bij dieper pak je meer glutes en hamstrings als ik goed zeg, maar okm belastender voor je onderrug

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:45

Wat trouwens wordt aangeraden is om wat plattere schoenen aan te doen, dan komen je hielen minder makkelijk van de grond en heb je meer balans. Als alternatief voor speciale gewichthef-schoenen worden All Stars wel aangeraden, anders blote voeten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:48

Ja i know, mijn schoenen word ik behoorlijk op MN tenen gedrukt.. Volgende keer leg ik even MN telefoon onder MN voeten :) op allstars ga ik echt niet sporten en blotevoeten mag niet

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:55

Ja of specifiek daarvoor even schoenen wisselen, maar dat is ook weer zo'n gesjouw. Gaat je telefoon dan niet kapot? :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:06

Heb behoorlijk stevig hoesje erom :D

Ja en moet ik ook extra schoenen mee smeulen als ik op college ben Enzo :') teveel werk _O-

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:08

Simoonzel schreef:
Wat trouwens wordt aangeraden is om wat plattere schoenen aan te doen, dan komen je hielen minder makkelijk van de grond en heb je meer balans. Als alternatief voor speciale gewichthef-schoenen worden All Stars wel aangeraden, anders blote voeten.

Oh dat is wel een goede tip. Ik heb ni mijn hardloopschoenen aan tijdens krachttaining, mijn schoenen hebben antipronatie ivm platvoeten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:03

Toevallig heb ik daar net met mijn crossfit trainer over gehad, en die geeft aan dat hardloopschoenen niet zo handig zijn ivm stabiliteit, maar dat bij lage gewichten gewone fitness-schoenen prima voldoen. Bij zwaardere gewichten adviseert hij wel speciale schoenen.
Ik doe nu jog alles op hardloopschoenen en zal dat in de WOD's blijven doen tot ik crossfitschoenen heb. Overweeg wel om in de toekomst een paar platte schoenen te kopen voor het krachtgedeelte want merk idd wel de instabiliteit van hardloopschoenen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:32

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:53

_lauraaa_ schreef:
@ Elmira: dat heb ik nog niet geprobeerd!

Als je dat hebt en soms voor de afwisseling wat apparaten meepakt dan is het wel te doen hoor :)
Als je wel om de zoveel tijd je schema aan laat passen anders wordt het wel saai :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:44

Gianti, ik ben echt jaloers op je lichaam haha! Maar je werkt er ook hard voor! Wat een rust bij jullie op de sportschool.

Ik vind het hier soms zo druk dat ik maar dingen oversla.

Vandaag voor het eerst weer buiten hard gelopen. Had altijd veel moeite met mijn ademhaling buiten, binnen op de loopband heb ik het nu wat op kunnen bouwen. Nu buiten 5,4 km in 35 min gelopen (enkele stukjes lopen tussendoor). Ben tevreden :).
Nu de krachttraining omhoog!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:59

Wow thanks Renee!! Is hier niet altijd rustig hoor :P s avonds moet je niet proberen

Ooh lekker bezig!! Mooie tijd!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:31

Ik wou dat ik zo snel kon lopen. :o

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:59

Even binnenspringen :Y)

Gianti: ziet er zeker niet slecht uit! Paar tips
- probeer in je omhoog gaan eens echt naar boven te kijken. Je komt nu wat in twee bewegingen omhoog (kont eerst), waardoor je op een stukje van ie beweging eigenlijk teveel gewicht op je rug pakt. Denk eraan: schouders eerst.
- let er goed op dat je je rechtste knie actief naar buiten blijft duwen! Je merkt dat deze naar binnen valt als jij het lastig krijgt. Niet gezond voor je knieen, niet gezond voor je tensor. Het naar binnen vallen is vaak ergens een compensatie voor te zwakke bilspieren (gluteus minimus en maximus), dus daar zeker aan werken
- diepte is oke, mag zeker dieper, maar ik heb het idee dat je naar enkelmobiliteit niet veel verder kan. Heb je al eens geprobeerd van schijfjes van 1/2 cm onder je hiel te zetten? Gaat je houding volgens mij een stuk helpen :j

voila, ik trek mezelf weer terug in meeleesmodus :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:33

Nou jou tips kunnen we wel gebruiken zo te horen ! Blijf maar haha!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:35

Florenc schreef:
Even binnenspringen :Y)

Gianti: ziet er zeker niet slecht uit! Paar tips
- probeer in je omhoog gaan eens echt naar boven te kijken. Je komt nu wat in twee bewegingen omhoog (kont eerst), waardoor je op een stukje van ie beweging eigenlijk teveel gewicht op je rug pakt. Denk eraan: schouders eerst.
- let er goed op dat je je rechtste knie actief naar buiten blijft duwen! Je merkt dat deze naar binnen valt als jij het lastig krijgt. Niet gezond voor je knieen, niet gezond voor je tensor. Het naar binnen vallen is vaak ergens een compensatie voor te zwakke bilspieren (gluteus minimus en maximus), dus daar zeker aan werken
- diepte is oke, mag zeker dieper, maar ik heb het idee dat je naar enkelmobiliteit niet veel verder kan. Heb je al eens geprobeerd van schijfjes van 1/2 cm onder je hiel te zetten? Gaat je houding volgens mij een stuk helpen :j

voila, ik trek mezelf weer terug in meeleesmodus :+

Bedankt voor de tips!!! Klopt echt helemaal, vooral MN rechte knie is echt een issue :( bedoel je niet schijfje onder mijn tenen?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:54

Gianti schreef:
Bedankt voor de tips!!! Klopt echt helemaal, vooral MN rechte knie is echt een issue :( bedoel je niet schijfje onder mijn tenen?

Nee hoor, hielen. Niet voor niets dat bv weightlifting schoenen een verhoogde hiel hebben. Dit helpt je een stuk om dat gebrek aan enkel mobiliteit te 'omzeilen'.

Om aan die mobiliteit te werken, kan je naar volgende oefeningen toegaan:
"Barbell stretch squat". Door het gewicht van de barbell op je knieën, heb je wat 'hulp' om je enkels wat te stretchen.
Afbeelding

Een gewone goblet squat (kan ook met een dumbell, ipv een kettlebell), maar dan met een gewicht dat écht goed zwaar is (ik doe ze met 32kg), waarbij je dan onderaan in je houding eerst met je linkse extreem naar voren gaat, daarna rechts, weer zodat je de 'rek' op je enkels krijgt met wat extra gewicht erop. Eventueel kun je in die onderste houding (met lichter gewicht dan wel) je kettlebell ook vooraan op je knie zetten, zodat het gewicht weer zijn werk kan doen.
Afbeelding

Zorg bij beide houdingen wél dat je onderste houding correct blijft. Borst vooruit, rug recht, knieen niet naar binnen laten vallen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:09

Aah op die manier!! Op zich kan ik wel dieper, maar iets met durven :').. Ging vandaag stuk beter!! 39 kg met nette gewicht, knie werkte braaf mee en had MN gewicht goed op hielen.. Volgende keer even paar sets met minder reps en dan echt diep gaan.. Moer gewoon stuk angst overwinnen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:51

Helaas heb ik deze week nog niet kunnen sporten baal dr zo van.

Lig al vanaf zondag met helse buikpijn en braakneigingen vandaag even laten testen heb ik een zware blaasontsteking niet echt fijn dus om dan te sporten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:05

Wat een fijne tips florenc! Ik vind squatten ook moeilijk, maar idd vooral angst. Dus herken dat wel gianti.

Sterkte utopia!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:10

Beterschap utopia!!

Morgen meten en wegen...zo geen zin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:12

Beterschap utopia!
Ik ga dalijk weer kickfun doen! hopelijk is de instructeur die wij altijd hebben er. Vorige week een vervanger, maar veel konden het echt niet volhouden.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:22

Beterschap Utopia!

Net cardio gedaan, ging wel lekker. Probeer nu min. 3x in de week te sporten en dan per keer iets anders.

Veel plezier Laura:)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:26

Mag ik misschien ook meepraten/meelezen? Mijn motivatie is momenteel ver te zoeken, afgelopen tijd ben ik druk geweest met het verhuizen en nu wil ik het fitnessen weer op gaan pakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:35

Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:10

Welkom!

Ik ben weer terug van de kickfun les! toen we begonnen met de les kregen we al te horen dat we dit keer niet op kracht/techniek veel gingen doen, maar dat we dit keer conditie training kregen. ik ben gesloopt haha. Maar wel weer een voldaan gevoel! nu nog even een verslag afmaken. Rot uitstelgedrag van mij ook altijd.