Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:57

Klopt, je hoort heel vaak dat haren na een X periode toch weer terug komen... := Steek je daar een paar honderd euro in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:59

merrylegs schreef:
hoe lang blijft je haar weg bij ontharingscrème? Was er maar een middeltje om je haarzakjes permanent te beschadigen zodat ze voor altijd wegblijven -O- Zelfs bij laseren is dat blijkbaar niet het geval

Ontharingscrème is een beetje hetzelfde principe als scheren.. Je haalt de haar op de huid weg. Het stuk haar dat ín de huid zit, blijft zo goed als onbeschadigd.
Misschien dat het iets langer wegblijft dan wanneer je scheert omdat de crème een beetje door de huid wordt opgenomen, maar het zal niet veel verschillen.

Je hebt wel middeltjes die beweren dat ze het haarzakje aantasten. Die moet je dan na het harsen/epileren op de huid smeren en dat zou dan ín de poriën en haarzakjes dringen en daar het zakje aantasten, waardoor het haar permanent weg zou blijven. Maar ik geloof er niet zo in.

Aria_zz

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:01

Zelf maken was geen succes -O-

Die korting moet jammer genoeg nog wachten tot na de tijd van de maand. Dus wou mijn benen al eens proberen zelf te doen. Maar het werd dus niets. Ga even wat YouTube filmpjes kijken, misschien dat het dan wel lukt :+

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:02

Waarom dan nog crème gebruiken? omdat het sneller dan scheren gaat?
Ach ja, vanavond kan ik voor het eerst mijn epilator uittesten en ondertussen nog wat okselhaar kweken :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:04

Sneller dan scheren vind ik niet :n je bent eerst al bezig met het gelijkmatig verdelen, dan waaaaachten, dan er nog weer af en dan moet je nog haartjes die niet hebben gepakt alsnog aanpakken. Ik gebruik het in ieder geval niet :n Het blijft ook niet langer glad dan met scheren.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:07

Ik gebruik crème eens in de zoveel tijd tussen m'n wenkbrauwen of op m'n bovenlip. Het is dan meer uit verveling :=

Ondanks dat ik al jaren epileer blijft het haar ook gewoon terugkomen hoor. Ik weet niet wat het doet als ik het laat staan. Sommige haren zijn wel dunner geworden, maar ze groeien nog steeds makkelijk in.
Flitsen heb ik nu drie keer gedaan, maar blijkbaar verkeerd omdat ik de haartjes (deels) had geëpileerd.

Dus ja wat nou echt een blijvende manier is.. Ik weet het niet helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:11

Ik denk dat mensen crème gebruiken om scheerwondjes etc. te voorkomen. Als je huid niet geïrriteerd raakt van crème heb je die sores van het scheren natuurlijk niet. Wat dat betreft werkt het wel makkelijker.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:17

Ik denk inderdaad dat mensen de voorkeur bieden aan crème uit angst voor scheerwondjes. Maar als je goede scheergel gebruikt en zorgt dat je, je mesje op tijd vervangt voordat hij bot wordt hoef je daar volgens mij niet bang voor te zijn.
Ik denk dat het meest langdurige resultaat wordt behaald wanneer je de haren volledig verwijdert, bijvoorbeeld door te harsen of te epileren.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:18

Ik heb juist altijd scheerwondjes van nieuwe mesjes!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:24

Ik heb die crèmes lang voor mijn benen gebruikt, maar had nooit alles mee. Zelfs toen ik het er iets langer op liet dan mocht.
Ben er mee gestopt omdat ik het echt te chemische boel vind, volgens mij kan dat niet gezond zijn.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:27

ralphtdw schreef:
http://www.nachtkastje.nl/scheercremes/

Wonder middel bij het scheren

Wondermiddel vindt ik het niet.. maar die watermeloen ruikt wel erg lekker :))
En je huid wordt er lekker zacht van :)

WhatsUpJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:40

BelleTessa schreef:
Simone0308 schreef:
Ik lees ook al een tijdje mee, geweldig topic! Gewoon geen schaamte en alles kan gevraagd worden, heerlijk! :D
Tot dusver deed ik ook alles met het scheermes, maar n.a.v. de tips hier heb ik afgelopen maandag de boel eens laten sugerwaxen in de salon. Heb altijd veel last van ingegroeide haren, dus hoop dat dit de oplossing biedt. Vond het van tevoren behoorlijk spannend, maar het viel me alles mee! Is het pijnlijk? Ja, maar de suikerwax plakt alleen aan de haren, niet aan de huid, dus het is denk ik vergelijkbaar met de epilator (alleen dan sneller). Ik ben zeer tevreden over het resultaat en was met 45 minuten klaar (oksels en brazilian).

Stoer hoor! Misschien durf ik zelf ook ooit...ooit.. :')
Gewoon doen! :D
Ik zat daar in eerste instantie ook met zweethandjes, maar had een hele aardige meid die me op m'n gemak stelde. Uiteindelijk had ik me veel drukker gemaakt dan nodig was :P

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:48

BelleTessa schreef:
Simone0308 schreef:
Stoer hoor! Misschien durf ik zelf ook ooit...ooit.. :')
Gewoon doen! :D
Ik zat daar in eerste instantie ook met zweethandjes, maar had een hele aardige meid die me op m'n gemak stelde. Uiteindelijk had ik me veel drukker gemaakt dan nodig was :P

Haha ja dat geloof ik ook wel, maar de stap zetten lijkt nog ver weg :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:33

Scheren wordt bij mij nooit echt glad, ik vind het ook pijnlijk en het gaat vaak jeuken. Bij een gloednieuw mesje heb ik het ook, en ik heb geen goedkope mesjes. Dus ontharingscreme smeren voor het scheren is voor mij zeker een verrijking! Al hoop ik het scheren helemaal weg te kunnen laten :)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:02

Het is al zeven uur, en mijn pakket ligt nog niet eens in het sorteercentrum van Postnl :') Dat wordt wachten tot morgen -O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:22

Gisteren ge probeert mijn oksel te epileren

:x

Au

Nu maar een silk'n glide gekocht ipl ontharingssysteem kijken of dat werkt .

Zit 2 jaar garantie op , dus zoveel kan mij niet overkomen dacht ik.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:48

Is de silk en glide niet dat ding wat kan ontploffen?
:+
Denk dat er in geval van laserbehandeling echt wel een verschil zit qua kwaliteit in de duurdere apparaten. Over de relatief 'goedkope' apparaten heb ik teveel slechte dingen gelezen, zoals ontploffingen hahaha.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:30

Ik volg dit topic al vanaf het begin en kon het niet laten om ook zo'n ding aan te schaffen.

http://www.braun.com/global/female-groo ... pil-7.html

Het ding ligt nu op te laden en gaat morgenvroeg mee de douche in. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het maakt wel een heel eng geluid als je het aanzet. Jeetje :=

Er zit ook een scrub borstel bij en opzet stukjes voor oksel/bikinilijn en gezicht. Ik ga maar meteen alles proberen morgen haha. :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:38

Oh dat klinkt best als een goede set :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:56

Nou, ik ben haar vrij. Heb het ding meegenomen onder de douche en express geen scheermesje mee zodat ik niet kon opgeven. :+

Ik heb dus een martelapparaat gekocht wat ook onder douche kan en dat leek mij wel handig.
Eerst de benen en oksels met het massageborstel bewerkt zodat ook de kleine haartjes los kwamen.
Toen de benen geëpileerd. Ik vond de benen echt heel erg goed te doen!
Het is wel belangrijk kwam ik achter om het apparaat langzaam om hoog te trekken ipv snel zoals met een scheermes. Zodat de pincetjes ook de kans krijgen alles eruit te trekken. Meerdere banen maken over 1 lijn is ook goed (totdat je geen pijn meer voelt, dan weet je dat het haarloos is) en het apparaat 90 graden ten opzichte van je been houden voor optimaal trek effect!

Het lampje wat erin zit is echt ideaal! Ik kon precies elk haartje heel goed zien onder de douche.

Toen de benen klaar waren wilde ik mijn oksels doen en ik had een opzetstuk meegenomen voor de oksels. Dat maakt de kop wat kleiner. Maar ik besloot ter plekke dat ik liever het grote kopje had want dat gaat sneller.
Nou. Wat een hel haha! 10 seconden per oksel even je tanden op elkaar en het is gedaan hoor, maar pfoej dat voel je wel even :D

Eigenlijk wilde ik heel graag mijn bikinilijn doen maar ik was nu al 20 minuten verder. (haarmasker heeft wel lekker zijn werk gedaan ondertussen :+ )

Het is nu een klein beetje gevoelig maar dat trekt denk ik wel weg. Mijn benen en oksels zijn echt compleet haar vrij!

Ik denk dat ik gewoon elke drie dagen dat ding er overheen ros om het bij te houden. Maar niet meer onder de douche want dat kost een godsvermogen aan water.

Ik ben er blij mee! *\o/* Geen scheerwondjes meer!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:06

Kana: die heb ik dus ook! Heel tevreden van (behalve dan dat ik soms wel wat oversla, maar ik heb ook wel het geduld niet om 20min aan de gang te zijn, kost inderdaad veel water :') ). STERK dat jij meteen je oksels hebt gedaan! Waren ze kort of lang, de haartjes? 10sec valt nog mee inderdaad...

Ik heb gisteren mijn oude Philips nog eens uitgehaald om alles 'proper' te zetten, had het idee dat ik telkens wel wat vergat onder douche (plus batterij was plat van de Braun en was vergeten opladen), dus nu zijn benen en bikinilijn wel weer perfect :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:12

Ik ben een halfbloedje met een lichte huid en zwarte dikke haren. De haartjes onder mijn oksels waren denk ik 2/3 mm. Dat heb ik zo binnen 2 dagen.. Daarom lijkt dit me zo geweldig.

Maar als je het hele kopje gewoon recht op je oksel zet en heen en weer gaat is het echt zo gepiept! :D

Alles wat je overslaat kun je eventueel ook na de tijd na behandelen. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:14

Het is inderdaad een kwestie van de kop goed op de huid zetten. Als je hem schuin houdt duurt het alleen maar langer.
Sinds ik ben overgegaan op een gezonder voedingspatroon merk ik dat mijn haren en nagels ook harder groeien dus ik moet nu helaas wel wat vaker epileren maar ik merk dat ook mijn oksels steeds makkelijker gaan.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:19

Ik zal mijn ervaring hier ook eens delen. Heb een Philips Satin Perfect wet & dry set gekocht.
Eerst in bad beetje geweekt, en vervolgens aan de slag gegaan. Ideaal want deze set kan gewoon onder water! Dat maakte de eerste ervaring helemaal niet verkeerd.
Benen was een eitje met het grote apparaat op de hoogste stand. Bikinilijn met het kleine apparaatje was ook geen probleem. Alleen de venusheuvel.... autsj... Maar tanden op elkaar en even doorgezet met het grote apparaat. M'n lippen nog een stukje geprobeerd met het kleine apparaat, maar dat werd me iets teveel van het goede. Wie weet ga ik volgende keer daar wel mee verder.
Als laatste m'n oksels gedaan. Daar was ik het meest bang voor (na alle verhalen hier gelezen te hebben). Maar die vielen me zo ontzettend mee!! Met het kleine apparaat gedaan omdat de hoek nogal onhandig is. Was zo gepiept en nagenoeg pijnloos. Je moet bij je oksels wel goed opletten dat de haren verschillende richtingen op groeien waardoor je van verschillende kanten moet epileren.
Na het epileren lekker alles ingesmeerd met bio oil. Direct erna een paar uurtje was alles een beetje rood. Deze roodheid was de volgende ochtend gelijk weg, het bleef alleen nog een dagje wat gevoelig.

Overall dus een prima ervaring! Had best was haar gespaard, en nu heerlijk glad :D . Ik ben overtuigd!
Nu nog even kijken hoelang het wegblijft.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:04

Kana schreef:
Maar als je het hele kopje gewoon recht op je oksel zet en heen en weer gaat is het echt zo gepiept! :D

Vind ik nog niet zo makkelijk met dat bewegend bovenstuk eigenlijk! Heb ook soms het gevoel dat dat 'massagegedeelte' iets te ver uitsteekt en hij daardoor de korte niet goed meeneemt. Massagestuk zorgt wel voor minder pijn heb ik de indruk :)