Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tezzy

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:34

Jaloers!
Ik heb de pech dat ik dan aan het werk/studeren ben :Y)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:39

Het is hier stil :D Daarstraks scheen het zonnetje lekker dus ben ik even gaan skaten met de hond, 12,5 km gedaan :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:28

Ik heb gister ook de eerste 10km weer geskeelerd, heerlijk! *\o/*

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:08

Ja het was perfect weer deze week, fris en een zonnetje :D Ik had eigenlijk wel meer dan één keer kunnen gaan, want nu is het weer heel de week regen regen en nog eens regen :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:34

Mag ik t hier even een upje geven? :D ik wil graag gaan skeeleren (ok skaten, met 4 wielen haha). Gewoon recreatief 2/3x per week een blokje om.

Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar waar kan ik terecht om een paar aan te schaffen waar ze er écht verstand van hebben en me goed kunnen adviseren? Heb namelijk best lastige voeten en wil bijv niet dat ik t asfalt steeds onder m'n voet voel trillen zoals vroeger :P

De gewone sportzaken zoals Perry, intersport etc, iemand ervaring dat je daar echt goed geholpen bent? Omdat ze daar natuurlijk echt van alles verkopen.

Via Google kom ik er niet echt uit, maar zijn er speciaalzaken in skates die dus niet alleen via internet verkopen? :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 06:48

Rsi the attraction in Rotterdam heb ik van de week contact mee gehad en ben echt fijn geholpen.

Ik weet niet waar je precies vandaan komt?
Want zo zijn er natuurlijk meer door het hele land.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:50

Dat is een flink stuk rijden idd haha. Ik woon ruim gezegd tussen Den Bosch en Nijmegen in.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:41

Gister was ik vrij en was het eindelijk droog genoeg om m'n skeelers uit het stof te halen. Op de challenge zag ik dat er al een aantal zijn begonnen, dus moest ik gister ook even van mezelf!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:12

xEliesx schreef:
Gister was ik vrij en was het eindelijk droog genoeg om m'n skeelers uit het stof te halen. Op de challenge zag ik dat er al een aantal zijn begonnen, dus moest ik gister ook even van mezelf!

Weg 3e plek voor mij :')
Heb je geen andere ideeën :P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:22

Haha Moyra :D
Dit voorjaar/ deze zomer gaat toch wel in het teken staan van verhuizing en klussen (huis gekocht)
dus ik ga dit jaar zeker minder kilometers maken dan vorig jaar :+

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:08

Ik heb nieuwe wielen+ lagers en spacers gekocht en er onder gezet.
Ze rijden heerlijk alleen ze tikken -O-
Iemand enig idee wat het kan zijn ?

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:45

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 06-02-22 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:49

Ja dat vind ik ook, leuke foto hierboven, jouw beschermers zien er echt goed uit :D De mijne blijven niet zo goed zitten helaas. Ik ben maandag 12 km gaan skeeleren maar daarna niet meer, misschien kan ik morgen nog wel een rondje gaan maken :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:18

Leuke foto, Rollerderby lijkt me ook zo gaaf! Beetje jammer dat ik van rolschaatsen niet zoveel bak, haha.

@moyra, wat voor soort lagers heb je gekocht? Zijn ze vet of olie gesmeerd? Vetlager moeten namelijk ingereden worden voordat ze optimaal rollen (meestal is een kilometer of 40/50 voldoende).
Is er één lager die tikt of meerdere?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:23

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:39

Het zou ook nog de spacer kunnen zijn die tegen je lagers aantikt. Ik ga ervan uit dat er met je nieuwe lagers niets mis is, omdat je zegt dat alles wel netjes draait.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:53

Ik heb vandaag contact opgenomen met rsi maar die raden aan even langs te komen.
Klinkt leuk maar het ligt niet in de buurt.

Ik zou van een medewerker nog wat horen na het toesturen van foto's van het frame enz.
Ik heb deze wielen plus lagers en spacers door hun zelf aangeraden gekregen.
Vervolgens hoor ik doodleuk "u heeft lagers voor stunt-skaten".
Ja heel leuk maar ik heb dr wel 40 euro voor betaald op aanraden van hun + 85 euro voor de wieltjes.

Ze zouden eerst spacers toesturen met buisjes maar naderhand werd ik gebeld met boven genoemde.

Zo moeilijk was mijn vraag voor advies niet leek mij ?
" ik wil nieuwe wieltjes plus lagers/spacers. Mijn eisen lijst is dat ik het gevoel heb alsof ik door boter rij en grip hou als er regen valt onderweg. De prijs is niet van belang"

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:15

TrIjNiE__ schreef:
Ja dat vind ik ook, leuke foto hierboven, jouw beschermers zien er echt goed uit :D De mijne blijven niet zo goed zitten helaas. Ik ben maandag 12 km gaan skeeleren maar daarna niet meer, misschien kan ik morgen nog wel een rondje gaan maken :)

Dank je! :D
Beschermers moeten bij derby wel goed blijven zitten haha

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:32

Mensen zijn fanatiek hier zie ik.
Vandaag ook weer het eerste rondje gedaan van dit jaar. Werd tijd om het weer op te pakken.
Viel me ook alles mee, had verwacht dat het meer zou tegen vallen na toch ruim 3,5 maand pauze.
Toch 19,5 kilometer gereden in een aardig tempo.
Voorheen probeerde ik om toch 2x in de week te gaan. Dan een keer klein rondje en een keer een grotere ronde. Zeker in het voorjaar is het wel genieten.

Altijd een gedoe met die wieltjes en lagers zeker als je op advies van een ander af moet gaan. Hopelijk kan je het simpel oplossen. Niet iemand in je omgeving die er wat verstand van heeft die eens even kan nakijken?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:30

Jeej! Gister dan toch echt skates aangeschaft! Ben bij een speciaalzaak in Den Bosch geweest, de eerste die ik aantrok zat meteen perfect :) Het zijn rollerblades geworden. Moet alleen nog even een beetje aansterken van een hersenschudding, maar dan kan ik toch echt binnenkort de weg op! Vind 't wel een beetje spannend, merk dat het echt lang geleden is zeg, ik dacht dat doe ik wel weer even :') Merk dat ik vroeger een stuk minder bang was om te vallen. Maar heb er zin in! Nog tips misschien? Hoe remmen jullie? :') Met dat blokje achterop vond ik niet echt handig, maar misschien is het even een kwestie van oefenen.

En poeh 19,5 km, dat is een stuk zeg :j

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:10

Ik heb precies hetzelfde als jou :') Vroeger sprong ik overal op en af tijdens skatekamp, nu zou ik dat echt niet meer durven. En remmen kan ik ook niet goed, vroeger kon ik zo'n kwartslag draaien met 2 benen gelijk maar dat lukt nu ook niet meer, waarschijnlijk omdat ik nie genoeg durf heb om door te draaien :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:19

whaha ja, vroeger draaide ik inderdaad ook een rondje oid om te remmen! Denk maar niet dat ik dat nou nog doe hoor _O- *voelt zich oud en kwetsbaar* :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:43

Ik bol meestal gewoon uit en dan met mijn benen in een punt zoals bij het skiën. Of ik grijp de hond bij zijn harnas en zeg dat hij stil moet staan :')

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:43

Wat een toffe foto Lisa!

Heel veel plezier met je nieuwe skates laughterline! :D

Ik heb m'n eerste training vanavond weer gehad, heerlijk! *\o/*

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:02

Ik schop dit topic weer even omhoog :D
Ik wil gaan beginnen met skeeleren en moet nog skates kopen. Als ik het wil doen voor wat langere afstanden (ga het doen om af te vallen) begrijp ik dat 5 wielen beter zijn en je daarmee meer snelheid kunt maken? Maar 4 wielen zijn dan wendbaarder? Ik ga vooral langs het kanaal alleen rechte stukken skeeleren verwacht ik. Enne, wat zijn de goede merken? Ik wil wel meteen goede halen, maar ga het wel recreatief doen dus ik zat zelf te denken aan €150,00 euro.

groetjes!