Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:31

BigBen schreef:
En dan ?
Ze blijft even dood hoor.
Ze is nog altijd gestorven aan mazelen.
Met een vaccinatie was ze nog in leven.

Kan jij die garantie geven?

BigBen

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:32

Nee, garanties bestaan niet, maar denk jij écht dat het toeval was dat ze niet gevaccineerd was ?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:32

BigBen schreef:
Nee, garanties bestaan niet, maar denk jij écht dat het toeval was dat ze niet gevaccineerd was ?

Ook een gevaccineerd kindje kan polio krijgen. En lang niet altijd minder.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:34

Dat zal dan de reden zijn waarom polio in België uitgeroeid is.
Doe je ogen open.
Vaccinaties werken.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 09-02-19 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:34

Resistance schreef:
Ja, ze kunnen allebei met iets besmettelijks rondlopen. Maar er zit toch een verschil tussen Polio en een griepje. :+

Waarom zou een ongevaccineerd kind met polio oid rondlopen en een gevaccineerde slechts met een griepje :? (waar je voor de grap ook eens de cijfers van slachtoffers van zou moeten opzoeken)

Dat maffe onderscheid dat blijft me verbazen, mensen dichten die vaccinaties allerlei toverkrachten toe die ze helemaal niet hebben en die zelfs het RIVM niet claimt :P

Het lijkt in veel reacties echt alsof er gedacht wordt dat de gevaccineerden niet de RVP ziektes rond kunnen strooien. Terwijl nogmaals, de kans dat zij er mee rondlopen volgens het RIVM groter is dan dat een ongevaccineerde er mee rondloopt want die zou dan op sterven na dood in bed liggen terwijl de gevaccineerde er amper wat van zou merken....maar wel een besmettingshaard is :=

Wat vinden jullie daar dan van?

Denk je dat dat niet waar is? Negeer je het liever en blijf je liever vasthouden aan het verwrongen beeld dat het de ongevaccineerden zijn die als een exclusieve besmettingshaard rondlopen? Terwijl het toch vaak juist andersom zou moeten zijn?

Waarom nemen jullie deze informatie van het RIVM niet ter harte vraag ik me dan af :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:36

BigBen schreef:
pmarena schreef:
...en dan ook nog dat hij een zeldzaam geval is waarbij het echt vervelend afloopt, dan zou ik denken sh*t zou die prik dat hebben voorkomen.

Zeldzaam ? 1 op 100 ?
Als een vaccin 1 op 100 verlamming zou veroorzaken was het kot te klein.
En terecht.

Als je met cijfers gooit, zet dan even de bron erbij.
1 op de 100...100 wat?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:36

BigBen schreef:
Doe je ogen open.
Vaccinaties werken.

lang niet alle kinderen zijn daar ingeënt als je dat soms denkt :')

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:40

pmarena schreef:
Het lijkt in veel reacties echt alsof er gedacht wordt dat de gevaccineerden niet de RVP ziektes rond kunnen strooien. Terwijl nogmaals, de kans dat zij er mee rondlopen volgens het RIVM groter is dan dat een ongevaccineerde er mee rondloopt want die zou dan op sterven na dood in bed liggen terwijl de gevaccineerde er amper wat van zou merken....maar wel een besmettingshaard is :=

Wat vind ik daarvan ?
Kul vind ik daar van.

Ben je gevaccineerd, dan is je immuunsysteem geprimed om de besmetting aan te pakken.
De besmetting wordt opgeruimd voor ze de kans krijgt zich te ontwikkelen,
meestal zo snel dat er nauwelijks klinische symptomen zijn,
en in ieder geval snel genoeg om eventuele verdere besmetting tot een minimum te beperken.

En thuis uitzieken in bed ?
Laat me niet lachen.
Die kinderen lopen meestal gewoon naar school, ziek of niet, omdat pa en ma nu éénmaal moeten werken, en er niet zo snel een oppas kan worden gevonden. Trouwens, net alsof een een besmetting zich niet van thuis uit kan verspreiden. Alsof "thuis" een bubble is, die niet in contact komt met de buitenwereld.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 09-02-19 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:42

Zou wel moeten maar in ieder geval zal dat wel meer zijn dan ergens waar het niet verplicht is.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:43

pmarena schreef:
Als je met cijfers gooit, zet dan even de bron erbij.
1 op de 100...100 wat?

Anoniem schreef:
Ziekteverschijnselen
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen. In de andere gevallen begint het vaak met griepachtige verschijnselen. Deze verdwijnen meestal spontaan. Soms kunnen de klachten erger worden; hoofdpijn, spierpijn en braken. Het virus verspreidt zich dan via de bloedbaan en dringt het ruggenmerg binnen. Bij 1 op de 100-200 personen met een polio infectie treedt een verlamming op

:+

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:48

quera schreef:
BigBen schreef:
Doe je ogen open.
Vaccinaties werken.

Vaccinatie tegen polio is verplicht in België.
De overgrote meerderheid is gevaccineerd, en gelukkig maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:51

BigBen schreef:
pmarena schreef:

Wat vind ik daarvan ?
Kul vind ik daar van.

Ben je gevaccineerd, dan is je immuunsysteem geprimed om de besmetting aan te pakken.
De besmetting wordt opgeruimd voor ze de kans krijgt zich te ontwikkelen,
meestal zo snel dat er nauwelijks klinische symptomen zijn,
en in ieder geval snel genoeg om eventuele verdere besmetting tot een minimum te beperken.

En thuis uitzieken in bed ?
Laat me niet lachen.
Die kinderen lopen meestal gewoon naar school, ziek of niet, omdat pa en ma nu éénmaal moeten werken, en er niet zo snel een oppas kan worden gevonden. Trouwens, net alsof een een besmetting zich niet van thuis uit kan verspreiden. Alsof "thuis" een bubble is, die niet in contact komt met de buitenwereld.

Nou als ze volgens jou toch nog naar school kunnen dan zal het met de ernst ook allemaal wel meevallen :')

Een halve tot een hele procent van de met polio besmette mensen krijgt met die verlamming te maken dus volgens het RIVM. Ik durf er vanuit te gaan dat dat percentage nog een heel stuk kleiner zal zijn gezien ze eerst nog dit zeggen:

Citaat:
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen.

Want hoe meet je precies hoeveel mensen nu eigenlijk besmet zijn, als 90-95% er niks van merkt?
Die komen dan ook niet bij de dokter of in de statistieken terecht :)

Als dan 1 op de 100/200 personen waarvan ze weten dat die polio opgepikt hebben, die verlamming krijgen...dan vind ik dat een zeer klein percentage ja. Zeker als je beseft dat de kans al nihil is om een polio infectie op te lopen..... als die vaccin producenten het niet loslaten ;)

Maar hee een ander vindt dit een super groot risico en denkt dat de vaccinaties nauwelijks risico's voor de gezondheid hebben. Dat vind ik dan weer naïef. Iedereen maakt zijn eigen afweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:56

BigBen schreef:
En dan ?

Dus ze had van jou iets moeten doen wat tegen haarzelf indruist omdat jij vind dat ze dat wel had moeten doen?
Geen respect voor haar eigen keuze?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:59

Daar gaat het toch niet over, repelsteel . Maar wel over het feit dat men zegt dat men niet dood gaat van mazelen. Dat zij dat risico genomen heeft is haar keus natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-02-19 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:59

pmarena schreef:
Nou als ze volgens jou toch nog naar school kunnen dan zal het met de ernst ook allemaal wel meevallen :')

Leer lezen. Als zieke kinderen toch naar school gaan is dat niet omdat de ziekte niet ernstig is, maar wél omdat de ouders moeten werken, en er niet zo snel opvang kan geregeld worden. En zelfs als een kind niet ernstig ziek zou zijn, dan nog bestaat het risico dat een ander kind besmet raakt, dat wél ernstig ziek wordt.

pmarena schreef:
Als dan 1 op de 100/200 personen waarvan ze weten dat die polio opgepikt hebben, die verlamming krijgen...dan vind ik dat een zeer klein percentage ja. Zeker als je beseft dat de kans al nihil is om een polio infectie op te lopen..... als die vaccin producenten het niet loslaten ;)

Laten we eens aannemen dat het risico overschat wordt.
Dat het 1 op 1000 is.
Nee, waarom niet, 1 op 10.000.
Dan nog blijft dat een verschrikkelijk hoog risco.
Nog eens, als een vaccin in 1 op 10.000 gevallen verlamming zou veroorzaken,
dan stond het hele land op stelten.
En nog eens, terecht.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:01

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:09

Anoniem schreef:
BigBen schreef:
En dan ?

Dus ze had van jou iets moeten doen wat tegen haarzelf indruist omdat jij vind dat ze dat wel had moeten doen?
Geen respect voor haar eigen keuze?

Respect voor dat meisje als mens, en verdriet dat ze gestorven is,
maar geen enkel respect voor haar beslissing.
Geen enkel.

Ze bracht namelijk niet alleen zichzelf, maar ook anderen in gevaar.
En als puntje bij paaltje komt is dat puur egoïsme.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:14

[quotegBen"]
quera schreef:
BigBen schreef:
Doe je ogen open.
Vaccinaties werken.

Vaccinatie tegen polio is verplicht in België.
De overgrote meerderheid is gevaccineerd, en gelukkig maar.[/quote]
Ik weet dat hij ‘verplicht’ is.

Maar alsnog houden mensen zich er niet aan. Riskeren hoge boetes en zelfs celstraf. Waarom zou dat zijn denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:18

quera schreef:
Ik weet dat hij ‘verplicht’ is.

Maar alsnog houden mensen zich er niet aan. Riskeren hoge boetes en zelfs celstraf. Waarom zou dat zijn denk je?

Is dit het moment waarop wij begripvol moeten zeggen: "ooooh, nu valt het kwartje. We gaan allemaal dood aan vaccinaties of houden er bijwerkingen aan over, en die mensen wéten dat, wat dom dat ik daar zelf nog niet eerder aan heb gedacht"? :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:20

Je kan ook minder banketstaaf reageren....

Wat ik bedoel is : wat zal de reden zijn van deze ouders dat ze deze keus maken ondanks alle straffen die ze anders kunnen krijgen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:20

quera schreef:

Ik denk dat het aantal Belgische ouders dat niet tegen polio vaccineert extreem klein is.
Maar je hebt gelijk, er bestaan enkele uitzonderingen.

Waarom ?
Een paar uit geloofsovertuiging.
En nog een paar die zich hebben laten beïnvloeden door de complotverhalen van de antivaccers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:21

BigBen schreef:
[naam] schreef:
Even een snelle reactie terug...
Waarom maak je je niet druk over iedereen die met een auto deel neemt aan het verkeer. Die zouden op een dag ook zomaar met ernstige gevolgen jou kunnen aanrijden.

Dat kan.
Maar in principe gaat iedereen het verkeer in met een auto die verplicht gekeurd is,
en met een verplicht rijbewijs.
Dat vinden we allemaal -jij ook- niet meer dan normaal.
Heb jij een goede reden waarom vaccineren niet verplicht is ?

En met al die verplichte rijbewijzen in gekeurde auto's gaan ze met een beetje pech zitten appen en rijden ze zo op je in. Schijnveiligheid heet dat.
Net als vaccins.

https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf

As for any vaccine, vaccination with M-M-R II may not result in protection in 100% of vaccinees.

Dus wie weet is jouw gevaccineerde kind wel net zo'n smetbak als de mijne :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:22

BigBen schreef:
quera schreef:

Ik denk dat het aantal Belgische ouders dat niet tegen polio vaccineert extreem klein is.
Maar je hebt gelijk, er bestaan enkele uitzonderingen.

Waarom ?
Een paar uit geloofsovertuiging.
En nog een paar die zich hebben laten beïnvloeden door de complotverhalen van de antivaccers.

Ik denk dat die enkele... nog erg tegen vallen. Tenminste als ik lees hoeveel Belgische ouders er op vv zitten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:23

De vaccinatiegraad van polio is al jaren stabiel op 93% in België
Dus met allll die mensen die celstraf riskeren valt het ook wel mee

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:26

Anoniem schreef:
En met al die verplichte rijbewijzen in gekeurde auto's gaan ze met een beetje pech zitten appen en rijden ze zo op je in. Schijnveiligheid heet dat.
Net als vaccins.

https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf

As for any vaccine, vaccination with M-M-R II may not result in protection in 100% of vaccinees.

Dus wie weet is jouw gevaccineerde kind wel net zo'n smetbak als de mijne :+

Je snapt er niets van.
Verplicht rijbewijs en verplichte autokeuring garanderen een zekere graad van veiligheid.
Net zoals vaccinaties een zekere graad van bescherming garanderen,
die trouwens nog veel hoger zou liggen als vaccineren algemeen verplicht was.

Maar 100% veiligheid, en 100% bescherming bestaan niet.