BigBen schreef:En dan ?
Ze blijft even dood hoor.
Ze is nog altijd gestorven aan mazelen.
Met een vaccinatie was ze nog in leven.
Kan jij die garantie geven?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Ja, ze kunnen allebei met iets besmettelijks rondlopen. Maar er zit toch een verschil tussen Polio en een griepje.
BigBen schreef:pmarena schreef:...en dan ook nog dat hij een zeldzaam geval is waarbij het echt vervelend afloopt, dan zou ik denken sh*t zou die prik dat hebben voorkomen.
Zeldzaam ? 1 op 100 ?
Als een vaccin 1 op 100 verlamming zou veroorzaken was het kot te klein.
En terecht.
pmarena schreef:Het lijkt in veel reacties echt alsof er gedacht wordt dat de gevaccineerden niet de RVP ziektes rond kunnen strooien. Terwijl nogmaals, de kans dat zij er mee rondlopen volgens het RIVM groter is dan dat een ongevaccineerde er mee rondloopt want die zou dan op sterven na dood in bed liggen terwijl de gevaccineerde er amper wat van zou merken....maar wel een besmettingshaard is
Wat vinden jullie daar dan van?
pmarena schreef:Als je met cijfers gooit, zet dan even de bron erbij.
1 op de 100...100 wat?
Anoniem schreef:Ziekteverschijnselen
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen. In de andere gevallen begint het vaak met griepachtige verschijnselen. Deze verdwijnen meestal spontaan. Soms kunnen de klachten erger worden; hoofdpijn, spierpijn en braken. Het virus verspreidt zich dan via de bloedbaan en dringt het ruggenmerg binnen. Bij 1 op de 100-200 personen met een polio infectie treedt een verlamming op
BigBen schreef:pmarena schreef:Het lijkt in veel reacties echt alsof er gedacht wordt dat de gevaccineerden niet de RVP ziektes rond kunnen strooien. Terwijl nogmaals, de kans dat zij er mee rondlopen volgens het RIVM groter is dan dat een ongevaccineerde er mee rondloopt want die zou dan op sterven na dood in bed liggen terwijl de gevaccineerde er amper wat van zou merken....maar wel een besmettingshaard is
Wat vinden jullie daar dan van?
Wat vind ik daarvan ?
Kul vind ik daar van.
Ben je gevaccineerd, dan is je immuunsysteem geprimed om de besmetting aan te pakken.
De besmetting wordt opgeruimd voor ze de kans krijgt zich te ontwikkelen,
meestal zo snel dat er nauwelijks klinische symptomen zijn,
en in ieder geval snel genoeg om eventuele verdere besmetting tot een minimum te beperken.
En thuis uitzieken in bed ?
Laat me niet lachen.
Die kinderen lopen meestal gewoon naar school, ziek of niet, omdat pa en ma nu éénmaal moeten werken, en er niet zo snel een oppas kan worden gevonden. Trouwens, net alsof een een besmetting zich niet van thuis uit kan verspreiden. Alsof "thuis" een bubble is, die niet in contact komt met de buitenwereld.
Citaat:Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen.
pmarena schreef:Nou als ze volgens jou toch nog naar school kunnen dan zal het met de ernst ook allemaal wel meevallen
pmarena schreef:Als dan 1 op de 100/200 personen waarvan ze weten dat die polio opgepikt hebben, die verlamming krijgen...dan vind ik dat een zeer klein percentage ja. Zeker als je beseft dat de kans al nihil is om een polio infectie op te lopen..... als die vaccin producenten het niet loslaten
Anoniem schreef:BigBen schreef:En dan ?
Ze blijft even dood hoor.
Ze is nog altijd gestorven aan mazelen.
Met een vaccinatie was ze nog in leven.
Dus ze had van jou iets moeten doen wat tegen haarzelf indruist omdat jij vind dat ze dat wel had moeten doen?
Geen respect voor haar eigen keuze?
quera schreef:BigBen schreef:Dat zal dan de reden zijn waarom polio in België uitgeroeid is.
Doe je ogen open.
Vaccinaties werken.
lang niet alle kinderen zijn daar ingeënt als je dat soms denkt
quera schreef:Ik weet dat hij ‘verplicht’ is.
Maar alsnog houden mensen zich er niet aan. Riskeren hoge boetes en zelfs celstraf. Waarom zou dat zijn denk je?
quera schreef:Maar alsnog houden mensen zich er niet aan. Riskeren hoge boetes en zelfs celstraf. Waarom zou dat zijn denk je?
BigBen schreef:[naam] schreef:Even een snelle reactie terug...
Waarom maak je je niet druk over iedereen die met een auto deel neemt aan het verkeer. Die zouden op een dag ook zomaar met ernstige gevolgen jou kunnen aanrijden.
Dat kan.
Maar in principe gaat iedereen het verkeer in met een auto die verplicht gekeurd is,
en met een verplicht rijbewijs.
Dat vinden we allemaal -jij ook- niet meer dan normaal.
Heb jij een goede reden waarom vaccineren niet verplicht is ?
BigBen schreef:quera schreef:Maar alsnog houden mensen zich er niet aan. Riskeren hoge boetes en zelfs celstraf. Waarom zou dat zijn denk je?
Ik denk dat het aantal Belgische ouders dat niet tegen polio vaccineert extreem klein is.
Maar je hebt gelijk, er bestaan enkele uitzonderingen.
Waarom ?
Een paar uit geloofsovertuiging.
En nog een paar die zich hebben laten beïnvloeden door de complotverhalen van de antivaccers.
Anoniem schreef:En met al die verplichte rijbewijzen in gekeurde auto's gaan ze met een beetje pech zitten appen en rijden ze zo op je in. Schijnveiligheid heet dat.
Net als vaccins.
https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf
As for any vaccine, vaccination with M-M-R II may not result in protection in 100% of vaccinees.
Dus wie weet is jouw gevaccineerde kind wel net zo'n smetbak als de mijne