"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:13

Huertecilla schreef:
Raponsje schreef:
Wat jij zegt is net als zeggen " mannen hebben liever een brunette hoor" terwijl er miljoenen mannen op blond vallen, miljoenen op roodharige, zwartharige en g zo maar door.

Ik heb een voorkeursmaak voor slanke roodharigen doch de vele andere criteria geven (bijna) altijd een andere dame als uitkomst.
Zo ´slaap´ ik met een brunette en een blondine, beiden ronder dan goed voor henzélf is.
Als gezelschapdame heb ik eigenlijk liever niemand aan de arm want dát geeft een lege arm O:)
De sportiefslankerd voor paard- en andere buitenavonturen is een vacante positie; voor een enigzins rendabele kans van slagen moet ik gaan winkelen in een lijftijdscategorie waar ik me niet comfortabel voel. Het is ronduit zorgelijk hoe het % sportiefslankerds met de leeftijd afneemt. Dat is feitelijk een heel zorgelijk ervaringsgegeven. Een situatie welke geheel anders is dan bij mannen waar er een categorie goed uitziende gerijpte kerels is met een midlife-crisis. Die moéten wel een veel jongere miep uitzoeken want hun eigen leeftijdscategorie is overvol met dames die zelfvol(letterlijk)daan totaal onleuk en hún partner allesverbiedend zijn.

Whahahaa..whoehoe..

Nee, de cijfers zeggen wat anders. Het is inderdaad zorgelijk hoe er steeds meer mensen met echt overgewicht zijn.
Echter....het percentage mannen met overgewicht is hoger dan het percentage vrouwen met overgewicht.

Vrouwen zijn meer met hun gewicht bezig dan mannen.

En het erge daarvan is dat dat voor mannen meteen ook erger is dan voor vrouwen. Bij mannen heeft het vet namelijk de neiging om rond de organen te gaan zitten. Testosteron geeft daarbij ook een verhoogd risico op hart en vaat ziekte.

Lusitana

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:24

Huertecilla schreef:
@Lusitana; jij vindt dat de ts overdrijft. Welnu, het toenemende overgewicht is geen fantasie en haar perceptie van kritiek door overgewichtigen op wel gezond gewicht is een zaak die nauwelijks te serieus genoeg genomen kan worden.

Zie je mij ontkennen dat er toenemend overgewicht is?
"Overgewichtigen" hebben helemaal geen kritiek op gezond gewicht, hooguit op bottig en dan is het nog een kwestie van smaak. Die mogen mensen gewoon hebben, of niet?
Haar perceptie mag dus wel een beetje bijgesteld, ja, daarin overdrijft ze.

Jullie doen alsof dikkerds de slanken onderdrukken ofzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:36

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:
@Lusitana; jij vindt dat de ts overdrijft. Welnu, het toenemende overgewicht is geen fantasie en haar perceptie van kritiek door overgewichtigen op wel gezond gewicht is een zaak die nauwelijks te serieus genoeg genomen kan worden.

Zie je mij ontkennen dat er toenemend overgewicht is?
"Overgewichtigen" hebben helemaal geen kritiek op gezond gewicht, hooguit op bottig en dan is het nog een kwestie van smaak. Die mogen mensen gewoon hebben, of niet?
Haar perceptie mag dus wel een beetje bijgesteld, ja, daarin overdrijft ze.

Zo komt het op mij ook over terwijl ik juist het omgekeerde hier voorbij zie komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:23

delvira schreef:
Huertecilla schreef:
Het is ronduit zorgelijk hoe het % sportiefslankerds met de leeftijd afneemt. Dat is feitelijk een heel zorgelijk ervaringsgegeven. Een situatie welke geheel anders is dan bij mannen waar er een categorie goed uitziende gerijpte kerels is met een midlife-crisis. Die moéten wel een veel jongere miep uitzoeken want hun eigen leeftijdscategorie is overvol met dames die zelfvol(letterlijk)daan totaal onleuk en hún partner allesverbiedend zijn.

>;) dit slaat werkelijk dus helemaal nergens op... en die ouwe mannen met bierbuiken dan.........

Veeleisender worden :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:25

Gelukkig is mijn vriend meer dan slechts een lustobject ;)
No way dat ik die om wat biertjes teveel zou 'inruilen' :=

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:32

Sizzle schreef:
Gelukkig is mijn vriend meer dan slechts een lustobject ;)
No way dat ik die om wat biertjes teveel zou 'inruilen' :=

super gezegd....... trouwens alles ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:32

De mijne ook, ik zat te dollen :D

al ben ik wel blij dat mijn geliefde op een.gezond gewicht is. En wij spreken elkaar erop aan als gewichtige zaken groter worden dan bedoeld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:34

Delvira: so far so good :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:37

Sizzle schreef:
Delvira: so far so good :)

+:)+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:55

Yamcha schreef:
De mijne ook, ik zat te dollen :D

al ben ik wel blij dat mijn geliefde op een.gezond gewicht is. En wij spreken elkaar erop aan als gewichtige zaken groter worden dan bedoeld.

Ja hier ook hoor.

Je mag elkaar best stimuleren om zo gezond mogelijk te blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:36

Mee eens :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:23

Ik heb een heel gymnastisch figuur....met een hele holle rug...en dat tekend wat van voren...LOL....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:37

_O-

Ik ben zelf niet geheel tevreden met mijn gewicht (na zwangerschap 4 jaar geleden nog steeds 12 kg te veel "blijven hangen"), maar wanneer ik kleding moet gaan shoppen ervaar ik het toch wel geheel anders dan wat hier wordt gesteld. Zo'n rare omvang heb ik niet, maar in combinatie met veel lengte is het toch altijd een gigantisch probleem om fatsoenlijke kleding (zowel gewoon als rijkleding) te vinden. Mijn omvang is maat 44 maar mijn beenlengte is 36. De meeste kleding in maat 44 is voor "korte pootjes". Winkel in, winkel uit, pashok in, pashok uit, hoogwater en laagwater, na al die frustratie blijkt dat de enige passende broek in een filiaal honderden kilometers verderop ligt. Dan ben ik nog eens vrij breedgeschouderd, dus jassen hebben altijd te korte mouwen of voelen aan als een dwangbuis zodra je je arm een stukje naar voren beweegt, shirts en truien vaak te kort, gooi er ook nog maar schoenmaat 42 tegenaan, dan is je schoenkeuze beperkt.. en met kuitmaat 43 en onderbeenlengte 56 zit je qua rijlaarzen meteen in maatwerk. Hoezo de europese vrouwen worden steeds langer en de gemiddelde maat ligt bij 42? In de uitverkoop kom ik alleen maar maatje s of xs tegen.. :o. Dus ALS ik dan al een keer noodgedwongen moet gaan shoppen, omdat mn kast te leeg raakt.. dan ga ik het liefst gewoon lekker alleen, niet met een vriendin of mn partner, dat doe ik ze maar niet aan :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:55

Leorah schreef:
_O-

Ik ben zelf niet geheel tevreden met mijn gewicht (na zwangerschap 4 jaar geleden nog steeds 12 kg te veel "blijven hangen"), maar wanneer ik kleding moet gaan shoppen ervaar ik het toch wel geheel anders dan wat hier wordt gesteld. Zo'n rare omvang heb ik niet, maar in combinatie met veel lengte is het toch altijd een gigantisch probleem om fatsoenlijke kleding (zowel gewoon als rijkleding) te vinden. Mijn omvang is maat 44 maar mijn beenlengte is 36. De meeste kleding in maat 44 is voor "korte pootjes". Winkel in, winkel uit, pashok in, pashok uit, hoogwater en laagwater, na al die frustratie blijkt dat de enige passende broek in een filiaal honderden kilometers verderop ligt. Dan ben ik nog eens vrij breedgeschouderd, dus jassen hebben altijd te korte mouwen of voelen aan als een dwangbuis zodra je je arm een stukje naar voren beweegt, shirts en truien vaak te kort, gooi er ook nog maar schoenmaat 42 tegenaan, dan is je schoenkeuze beperkt.. en met kuitmaat 43 en onderbeenlengte 56 zit je qua rijlaarzen meteen in maatwerk. Hoezo de europese vrouwen worden steeds langer en de gemiddelde maat ligt bij 42? In de uitverkoop kom ik alleen maar maatje s of xs tegen.. :o. Dus ALS ik dan al een keer noodgedwongen moet gaan shoppen, omdat mn kast te leeg raakt.. dan ga ik het liefst gewoon lekker alleen, niet met een vriendin of mn partner, dat doe ik ze maar niet aan :+

TIP......ga naarde uitverkoop in Limburg....daar zijn ze gemiddeld een stuk kleiner,en is jou maat er dus nog bij.....koop ikmn schoenen ook altijd.....maatje 45 is hier altijd uitverkocht,maar daar niet...die reserve Belgen hebben kleine voetjes,dus volop keuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:27

Lusitana schreef:

Welnu, dat is maar net hoe jij dat opvat.
Ik lees de ts niet zo en doe ook niet zo.
Ik zie dat de ´mode´ steeds overgewichtiger ís en de defacto resulterende sociale druk op slankerds is schadelijk terwijl sociale druk op dikkerds goéd is.

Zoals net opgemerkt is het een goede zaak om elkaar te stimuleren om zo gezond mogelijk te blijven.
Het is heel kwálijk om uit afgunst slankerds zich over slank slecht te doen voelen; zie de OT.
Uit het verschil van deze twee regels kan je afleiden hoe heet het ijzer is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:19

Jahoor, wie had het nou over met twee maten meten? Kritiek op een dikkerd mag gewoon, want ja, dat is slecht voor je. Dus die mogen de grond ingetrapt, dagelijks horen dat ze geen ruggegraat hebben en dooddoenders als elk pondje gaat door het mondje, ook als zijn ze zwaar aan het dieten, of zijn ze dik van de prednison of ziekte.
Maar owee als een slanke persoon kritiek krijg, dan is diens leven verpest, ze worden de grond in geboord en zijn o zo zielig. Wat is er met hun ruggegraat gebeurd?
Kritiek is altijd pijnlijk en meestal wordt het idd geuit door afgunst of door mensen die niet tevereden zijn met zichzelf. Maar dat is dan niet omdat de dunne persoon nou zo slecht of lelijk is,d us waarom zou ze haar dat dan voelen?
En is het niet dik of dun dan is het wel je haar, je pukkels, je kleding, je vriendje, je ouders ga maar door.
Dat kun je toch niet serieus nemen alsof een hele groep wordt gediscrimineerd door "de maatschappij".

Zoals net opgemerkt? Ik roep het al paginas lang in bijna elke post.
En ook dat inspireren veel beter werkt dan afkraken.

Maar wat willen de slanken die zich aangevallen voelen nou eigenlijk?

Laat de mode zich aub aanpassen naar normale mensen, wat is daar mis mee?
We hebben het niet over moddervette modellen in alle tijdschriften, reclames en op de runways, ofwel?
We hebben het over dat mensen die er anders uit zien dan wat vroeger gewoon was voor modellen (wat overigens redelijk ongezond ondergewicht was in veel gevallen), die af en toe ook getoond worden in reclames.
Mogen ze?
We komen in alle vormen voor, mogen die dan aub ook allemaal vertegenwoordigd worden?

Of doen we net alsof er alleen maar slanke vrouwen mogen bestaan en iedereen moet zich maar conformeren naar 1 bepaald figuur? En als het niet lukt moeten ze maar geelimineerd?
Wat is toch die obsessie dat iedereen maar door maatschappelijke druk nog wel, zou moeten voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal omdat bij gevaarlijk overgewicht er problemen zouden kunnen onstaan?
Niet elke dikkerd zit aan gevaarlijk overgewicht en ontwikkeld problemen hoor, en het is ook niet zo dat dunnerds nou allemaal per defintie gezond zijn.
Ouderdoms kwalen bv treffen ons allemaal, dik of dun.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:34

Nou Lusitana, ik kan je zeggen dat als er op de manege over je geroddeld wordt dat je annorexia zou hebben of dat je zelfs drugsverslaafd zou zijn dat echt door je ziel snijdt.
Dus wat wil ik(moet zeggen dat ik me zeker nu niet aangevallen voel maar dat terzijde).....datniemand aangevallen wordt om diens uiterlijk.
De camagnes over echte vrouwen zijn mollig denk ik ook weleens van tja....hoezo echte vrouw. Een echte vrouw draagt de combinatie XY en kom verder in alle vormen, kleuren en maten voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:40

Idd :+

Bij mijn weten ben ik ook een echte vrouw :)

En Leorah: dat in de uitverkoop nog XS en S over zijn, komt omdat die zo weinig verkocht worden :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:52

Een echte vrouw hoeft zelfs geen XY te hebben :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:57

Ik denk dat het het meest belangrijk is om gelukkig met jezelf en nog wel gezond te zijn.
Dus een beetje mollig kan, wat magerder ook maar het moet gewoon niet gevaarlijk worden.
Ondergewicht of extreem overgewicht is gewoon niet gezond, en daarnaast vind ik het lelijk.
Maar ik ken zat meiden die enigszins mager of wat molliger zijn (en ben zelf uiteraard ook niet perfect) en ze zien er stuk voor stuk prima uit vind ik :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:06

Killyenn schreef:
Een echte vrouw hoeft zelfs geen XY te hebben :)

Ja zelfs dat is waar.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:08

NatasjavE schreef:
Nou Lusitana, ik kan je zeggen dat als er op de manege over je geroddeld wordt dat je annorexia zou hebben of dat je zelfs drugsverslaafd zou zijn dat echt door je ziel snijdt.

jeetje waar halen mensen het lef vandaan.........

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:10

kan ook wel toevoegen dat ik naarmate ik ouder wordt steeds meer zelfverzekerder wordt... ook al ben ik een paar kilo te zwaar, ik ga wel zwemmen met mijn kids....dat zou ik een vier jaar geleden niet zomaar durven.. Soms zijn er voorvallen nodig om je te doen beseffen dat je goed bent zoals je bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:17

NatasjavE schreef:
Dus wat wil ik(moet zeggen dat ik me zeker nu niet aangevallen voel maar dat terzijde).....datniemand aangevallen wordt om diens uiterlijk.
De camagnes over echte vrouwen zijn mollig denk ik ook weleens van tja....hoezo echte vrouw. Een echte vrouw draagt de combinatie XY en kom verder in alle vormen, kleuren en maten voor.

Ik denk dat je XX bedoeld? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 12:25

ja, ik hoop namelijk toch wel dat ik xx draag en niet xy.. :))