Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:44

Nou dat zegt Jillian toch :P Maar opzettelijk infecteren lijkt me dan ook niet de bedoeling :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:45

Bhriseis schreef:
Nou dat zegt Jillian toch :P Maar opzettelijk infecteren lijkt me dan ook niet de bedoeling :P

Haha ja ik weet het, ik kan heel lvl 1 meepraten :')

Nee dat is dan weer erg handig, ik hou het wel sterker worden dmv jillian of insanity :')

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:14

Ik ben met de sixweek 6pack bezig en normaal zit ik altijd qua gewicht op de 55/56kg en vanochtend gewoon vol op de 58kg := . Is het normaal dat je zo aankomt? Doe ik iets fout? :')

Ik kweek wel vrij snel spieren maar dit programma doe ik nu pas een week?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:26

Je hebt pas een kilo spiermassa bijgekweekt wanneer je 1 jaar intensief krachttraining doet.
Is je eetpatroon goed? Door te veel te eten maar zeker ook door te weinig te eten kan je bijkomen. Verder kan het ook zijn dat je toevallig veel vocht ophoudt, doordat je vb. onregelmatig hebt gegeten, je ongesteld moet worden... etc.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:27

Fantabulouss schreef:
Eerste keer workout 5 van BR zit er op :) ging best redelijk, had het erger verwacht, kon niet alles volhouden, maar het viel me mee :)

Zou het vanochten doen maar had me verslapen :o en was vanmiddag wat eerder klaar op m'n werk, dus gelijk naar huis geraced om nog voor het avondeten te kunnen sporten :)

Wat grappig, ik had deze ochtend net hetzelfde voor. Morgen nieuwe poging ;) .

Ik ben deze namiddag eerst 7,5 km gaan hardlopen en heb daarna Cardio 2 gedaan. Aangezien het cardiodag was vandaag, leek het mij dat het niet uitmaakte in welke volgorde ik dit deed. Aangezien Cardio 2 voor mij een 'verplichting' is en hardlopen niet, heb ik toch maar hardlopen als eerste gedaan want anders had ik misschien geen zin meer. Ik merk dat mijn grootste motivatie eigenlijk het programma volgen is. Ik wil geen dag overgeslaan hebben en dit is me tot nu toe gelukt (zit halverwege week 7, dus dag 46 van de 90).

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:31

Hallo iedereen,
Mag ik mee praten? ben gisteren begonnen met Level 1.
Hoe doen jullie dit precies? want als de grond oefeningen kwamen moest ik continue m'n laptop pakken en op de grond zetten om mee te kunnen kijken! of ken je de oefeningen op een gegeven moment uit je hoofd?

Ik moet wel zeggen dat het zweet echt op m'n voorhoofd stond, ga 14 Juli op vakantie dus dan komen die 30 dagen mooi uit :)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:04

Ik heb mijn laptop op een laag tafeltje staan. Dan kan ik de oefeningen zowel staand als liggend zien. Maar ik moet wel zeggen dat ik meestal na een paar dagen de volgorde van de oefeningen wel ken. Het enige waar ik dan nog naar luister is hoe lang ik er mee door moet gaan.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:33

Armario schreef:
Wat grappig, ik had deze ochtend net hetzelfde voor. Morgen nieuwe poging ;) .

Ik ben deze namiddag eerst 7,5 km gaan hardlopen en heb daarna Cardio 2 gedaan. Aangezien het cardiodag was vandaag, leek het mij dat het niet uitmaakte in welke volgorde ik dit deed. Aangezien Cardio 2 voor mij een 'verplichting' is en hardlopen niet, heb ik toch maar hardlopen als eerste gedaan want anders had ik misschien geen zin meer. Ik merk dat mijn grootste motivatie eigenlijk het programma volgen is. Ik wil geen dag overgeslaan hebben en dit is me tot nu toe gelukt (zit halverwege week 7, dus dag 46 van de 90).

Moet zeggen dat ik wel voel dat dit een niveautje hoger is :o heb spierijn :P maar we gaan vrolijk verder met workout 6 vandaag :)

VonDutch schreef:
Hallo iedereen,
Mag ik mee praten? ben gisteren begonnen met Level 1.
Hoe doen jullie dit precies? want als de grond oefeningen kwamen moest ik continue m'n laptop pakken en op de grond zetten om mee te kunnen kijken! of ken je de oefeningen op een gegeven moment uit je hoofd?

Ik moet wel zeggen dat het zweet echt op m'n voorhoofd stond, ga 14 Juli op vakantie dus dan komen die 30 dagen mooi uit :)
Ik deed toen ik de shred nog deed altijd mn laptop aansluiten op de tv met hdmi kabel :) ideaal, kon de tv vanuit alle hoeken goed zien :o en nu ik BR doe heb ik de filmpjes op een usb stick staan en doe ik die gewoon in de tv :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:53

Ik heb net workout 6 van BR gedaan :) ging best goed! merk dat het nu tenminste een uitdaging is en flink pittig om vol te houden en dat vind ik wel fijn :D

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:12

even een vraagje over valtaf.nl . Ik heb vanmorgen brinta gegeten en dat is dus 20 el melk en 3 el brinta, maar bedoelen ze bij die site dan met "brinta" , brinta met die melk, of alleen die scheppen brinta ?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:39

Weet niet of het teveel offtopic is maar wilde toch even melden dat ik reactie heb van de diëtiste. Ik kan er alleen niet zoveel mee -O-

Ze mailt dat ik niet tegen heug en meug moet gaan eten dus dat het prima is dat ik kleinere porties neem. En dat ik ook wel overdag wat meer mag eten en dan 's avonds wat minder. Ja, heel logisch antwoord, alleen kan ik er niet zoveel mee. Ik vind namelijk juist het maken van die keuzes verschrikkelijk moeilijk, en zoek een beetje houvast in zo'n menu van de diëtiste omdat ik de laatste weken alleen nog maar de hele dag bezig was met eten, niet eten, wat mag ik wel, wat mag ik niet, etc. Ik wil juist dat zij me daar een kader voor geeft zodat ik weer een beetje een idee krijg bij wat wel en niet normaal is.

Sinds ik de shred doe eet ik eigenlijk heel erg netjes. Ik heb wel eens een frietje gegeten ipv een maaltijd maar die echte eetbuien die ik in het verleden had (en waar ik de afgelopen jaren ook zoveel van ben aangekomen) heb ik al een tijd niet meer gehad, laatste keer was in februari. Dus dat gaat eigenlijk wel heel erg goed. Alleen zoek ik houvast in wat normaal eten is en hoe ik nou moet gaan eten om op een gezonde manier af te vallen. En daarvoor heb ik nu juist die diëtiste ingeschakeld. Ik voel me nu een beetje het bos in gestuurd.

Nou ja, wat sporten betreft: intussen ben ik begonnen aan Body Revolution. Gewoon bij week 1 begonnen en die vond ik na Shred en Ripped eigenlijk best wel makkelijk. Zitten ook veel dezelfde oefeningen weer in. Maar ik vond het wel een leuke workout. Probeer me daar dan maar op te richten ipv op het eten, lijkt me beter.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:38

Nou kan ik mijn bericht niet meer wijzigen, dus dan maar even zo.

De dingen zo opschrijven helpt wel om je gedachten even te ordenen, dus ik heb nu mijn vraag maar concreter gemaakt en gevraagd of ze me echt een concreet menu kan mailen voor een paar weken, ipv die lijst met keuzes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:18

He wat ontzettend moeilijk Maris. Het komt ook een beetje over alsof die diëtiste niet echt heel hard haar best doet 8)7 Het lijkt me logisch dat je iemand met eet-aanvallen (om het zo te noemen) moet aanleren wat kan en wat niet kan. Voor je het weet weet je gewoon niet wat je mag eten met als resultaat een vreetbui omdat je honger hebt.
Een weekmenu lijkt mij een super idee. En een keer frietjes kan echt geen kwaad :)

Als dat kan, probeer af te gaan op jouw hongergevoel tussen drie goede maaltijden door. Honger = fruit, yoghurt... Zit je al over je kcal heen en heb je trek, kauw dan op een bakje rauwkost ofzo. Wees vooral niet te streng voor jezelf, je bent super bezig. En als wat je eet gezond is, zit je al prima op weg.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:20

Jammer dat ze je geen betere handvatten geeft, maar misschien krijg je na je laatste mail een reactie waar je wat meer mee kan. :)
En anders vraag je het hier, we kunnen je vast wel een beetje helpen en ondersteunen. We zijn geen dietistes, maar er zijn wel een paar die genoeg van gezond eten weten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:21

Precies, gewoon je lijstjes posten en wij helpen je wel :)

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:00

Ik ga nu beginnen aan dag 9 van level 1!
2 dagen niet geshred omdat het er gewoon niet van is gekomen, gister wel een uur zumba gedaan dus dat is tenminste iets :)

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:21

Bhriseis schreef:
Je hebt pas een kilo spiermassa bijgekweekt wanneer je 1 jaar intensief krachttraining doet.
Is je eetpatroon goed? Door te veel te eten maar zeker ook door te weinig te eten kan je bijkomen. Verder kan het ook zijn dat je toevallig veel vocht ophoudt, doordat je vb. onregelmatig hebt gegeten, je ongesteld moet worden... etc.

Ik let over het algemeen goed op mijn eetpatroon. Zo ziet vandaag er bijvoorbeeld uit, maar eigenlijk lijken alle dagen daar wel op :')

Ontbijt: Waldkorn beschuitje met verse aardbeien, een peer en een kopje thee
Tussendoor: Een banaan
Middag: Twee bruine boterhammen met kipfilet
Tussendoor: Nog zo'n waldkorn beschuitje met aardbeien, maar meestal een Snack a Jack
Avond: Wat we die avond eten, ik eet redelijk veel avondeten. Avondeten bij ons is over het algemeen vrij gezond

Na het avondeten eet ik niks meer en over de hele dag drink ik enkel water en thee. Ik probeer niks te snoepen, maar uiteraard eet ik ook wel eens wat lekkers. :)

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:51

Ies_: Ik vind het eigenlijk vrij weinig wat je eet. En wellicht zit daar het punt... Heb je het wel eens ingevuld op valtaf.nl? Daar ben ik door dit topic ook op terecht gekomen en daardoor let ik er nu vooral ook op dat ik voldoende eet. ZO kun je daar ook zien wat je lichaam sowieso al nodig heeft om te functioneren, tel daar je dagelijkse leven en event. activiteiten bij op en walla! Ik vind het ideaal! Succes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:07

Helemaal eens met Miramare, je eet te weinig, en net daarom ga je bijkomen (ookal is het nog zo gezond). Ik heb mezelf jarenlang stelselmatig ondervoed, en toen ik aan level 2 van de shred zat kwam ik plots bij van mijn 1200-1400 (gezonde) kcal. Na enkele preken/veel goede raad van hele lieve bokkers ben ik gewoon meer gaan eten. Mijn BMI puur is ergens rond de 1400, maar sowieso verbrand je minstens zoveel als je BMI inactief (hoeveel je lichaam nodig heeft wanneer je heel de dag voor je pc zit). Bij mij is dat 1700, dus dat is mijn absolute ondergrens van wat ik eet; inmiddels tel ik niet meer en eet ik altijd meer. Je mag max 500 kcal zitten onder wat je écht verbrandt op een dag.

De eerste dagen is het heel eng om meer te gaan eten, maar je lichaam went er sneller aan dan je denkt! Hoewel ik absoluut niet de intentie heb om af te vallen, is mijn gewicht 2 kg naar beneden gegaan :) En ik heb er geen moment honger voor geleden en heb in jaren niet gegeten zoals ik nu doe.

Edit:
Jouw ontbijt is echt heel karig, schroef dat netjes op naar een normale kcal-hoeveelheid en je verbranding werkt de hele dag veel beter heb ik me laten vertellen :) Een supertip is toch wel havermout, een verslaving onder de sportende bokkers inmiddels :))

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:20

Ik vind het inderdaad heel moeilijk en vooral eng om meer te eten. Ik ben behoorlijk bang om aan te komen zegmaar :') . Daarnaast vind ik het moeilijk om te besluiten wat ik dan precies meer moet eten. Ik hou niet van de koekjes ofzo tussendoor, dan voel ik me zowat aankomen. :o Eigenlijk zou ik het heel fijn vinden om 1keer naar een diëtist te gaan, maar dat wordt neem ik aan niet vergoed? Al jullie tips en adviezen zijn in elk geval heel erg welkom!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:23

Nee, koekjes zijn geen goede tussendoortjes.
Gewoon een stuk fruit, wat noten, of een keer wat anders zoals dadels of vijgen, lekker variëren. Dat is lekker en gezond. :)
Zo heb ik de rabarber herontdekt. :9

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:26

Bedankt, noten lees ik vaker, maar waar moet ik dan bijvoorbeeld aan denken?

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:28

Ies_ schreef:
Bedankt, noten lees ik vaker, maar waar moet ik dan bijvoorbeeld aan denken?

Ik heb gelezen dat walnoten de beste zijn, maar verder kan je verschillende noten eten zolang ze maar niet gezout zijn ofzo. Cashewnoten schijnen het minst gezond te zijn (jammer want die vind ik het lekkerst)

Zo mijn dodelijke workout 7 zit er weer op, het ging al iets beter dan de vorige keer. Maar die crow pushups blijven dodelijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:30

Ongezouten en ongebrande noten. Elitehaver vind ik erg lekker.
Gedroogd fruit is ook lekker, maar daar zitten vaak weer toegevoegde suikers in. Tuttifrutti is ook erg lekker, maar ook daar zit je weer met de suikers, maar met mate is dat ook prima.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:47

KarinvdM schreef:
Gewoon een stuk fruit, wat noten, of een keer wat anders zoals dadels of vijgen, lekker variëren. Dat is lekker en gezond.

Correctie, dat vind jij lekker. Niet voor anderen spreken, ik vind er niets aan. :P Doe mij maar een koekje.

Ik ben inmiddels bezig met de Ripped week 2. Van de eerste keer Ripped behoorlijk spierpijn gehad, nu alleen in mijn armen.