Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb ook geen diagnose hoor...
Maar ik scoor of gewoon heel hoog op autistiform gedrag (ADD+NLD komt al een heel eind in de richting van bepaalde vormen van autisme
), of ik heb het daadwerkelijk. Maakt me niet zoveel uit hoe anderen het noemen. Zou het wel willen weten overigens, maar dat is een hele stap. Hopelijk wordt het traject wel binnenkort in gang gezet... Maar voor mezelf is er eigenlijk bijna geen twijfel meer, terwijl ik echt niet van zelfdiagnoses ben normaal gesproken. 't zou vooral fijn zijn als ik, als het echt nodig is, aan andere mensen uit zou kunnen leggen waarom ik moeite heb met sommige dingen. Al hebben sommige daar ook gewoon scheit aan 
. Daar was ik me nooit bewust van. Tot ik met 5 etiketten in mijn hand stond en iemand me vaag grijnzend aankeek en vroeg waarom ik 5 etiketten in mijn hand had. Sindsdien ben ik er op gaan letten... En ik doe het gewoon al-tijd. Geef mij een bierflesje, en na 5 minuten zijn alle etiketten er af gepeuterd
.
) en ik geloof niet dat ik ooit iets anders besteld heb dan mijn lievelingsgerecht. Hoogstens een keertje cola light in plaats van een ijsthee.... Menino schreef:En wat betreft eten. In mijn ' stam- restaurant' (pizzeria) staat mijn maaltje al klaar als ik binnenloop. Daar ben ik pas 15 jaar vaste klant () en ik geloof niet dat ik ooit iets anders besteld heb dan mijn lievelingsgerecht. Hoogstens een keertje cola light in plaats van een ijsthee....
?
....
, al eet ik geen kool uit etc voor mijn darmpies
Maar ik bestel toch altijd patat, de rest lust ik niet.

Oftewel opletten. Toen reed ik een privé-les en was het zo van, hee, die kan wel opletten, wow. ja duhhh het is wel anders met individuele aandacht en geen 3 andere paarden om me heen. de wil is er wel om geconcentreerd te blijven maar in de praktijk is het moeilijker maar niet onmogelijk.
, R.ebecca B.isschop , je vindt me wel zit op een paard met mijn ava 

hannahaapje schreef:Oh, ik lust wel veel.
Ik kan alleen niet met verkeerd bestek eten. Dus waarvan de handvaten te dik zijn.
Dit is lastig in restaurants want dan kan ik dus alleen met me handen eten als het bestek verkeerd is.Maar ik bestel toch altijd patat, de rest lust ik niet.
En thuis eet ik alleen van de vierkante borden als m'n ma op een rond bord opschept dan schraap ik het eraf.
Is pas iets van de laatste jaren, daarvoor zette ik me eroverheen als het bestek niet lekker vasthield maar nu ben ik dus meer daarover gaan zeuren![]()
Nee ik ben niet flexibel
Ben wel een moeilijke drinker, ik lust alleen water en cola light.
Vertel jouw verhalen eens dan.
ohw en ik kan moeilijk maat houden met opscheppen, snoepen en zo.
Zo was ik serieus gepikeerd als ik plastic bestek kreeg in plaats van metaal bestek. En dan zat iedereen me zo
aan te kijken. Vind plastic bestek bij een gewone avondmaaltijd nog steeds ranzig. Bij een station maaltijd vind ik het wel kunnen
.
Dan word ik helemaal kriegelig
nagels over schoolbord-effect.
.
.
. Maar ook wel vanwege de trauma's van vroeger dus en van koks die een vrije interpretatie hadden van een gerecht en ineens een reepje paprika als garnering erbij pleurde. Dan was mijn maaltijd dus verziekt
. Life's hard