In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 17:15

Omdat ze niet wisten dat mijn maag zo hypergevoelig is. Als ik eerder heftig had gereageerd op medicatie wat invloed had gehad op mijn maag, dán had ik gelijk een maagbeschermer gekregen.
Maar ja.. ben eigenlijk altijd gezond geweest.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:27

pppfff nu maar hopen dat je volgende toch kan starten en de maagbeschermer zijn werk doet

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:29

Dubbele berichten dus, aan de ene kant fijn dat ze voor de volgende kuur wat tegen de bijwerkingen kunnen doen!
Hopen dat de witte bloedlichaampjes bijtrekken en dat je behandeling volgens plan door kan gaan.

Sterkte met alles :(:)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

Ik hoop dat je gewoon je volgende kuur kunt starten.. sterkte.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:51

Pff jeetje heftig! Nu maar hopen dat je genoeg soldaatjes gaat maken :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:57

Jeetje dat is heftig, hopelijk komen je witte bloedlichaampjes snel weer terug en kan je toch je volgende kuur veilig starten

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:08

Goed dat ze gaan je medicatie aanpassen. Ik hoop dat je je snel weer wat sterker voelt en dat de bijwerkingen gaan verminderen.

Vervelend dat je leukocyte count is al zo laag geworden. Je bent vatbaarder niet alleen voor griep, maar voor alle infecties, helaas. Maar je kan jezelf een beetje beschermen met genoeg rust, genoeg (en goed) eten, en extra opletten met hygiene. Blijf uit de buurt van zieke mensen -- ook is het 'alleen' een loopneus of dergelijk. Voordat iemand op bezoek mocht bij mijn moeder, vroeg mama altijd (heel beleefd, maar wel direct) over verkoudheid, etc. Als je niemand kent met een verzwaakte immunsysteem, denk je niet aan hoe 'gevaarlijk' het kan zijn om een beetje ziek te worden als je immunsysteem niet goed werkt. Is het misschien een idee om te vragen of je een griepprik kan halen? Dan heb je tenminste een beetje bescherming tegen echte griep.

Veel plezier vanavond nog op stal! Wat heerlijk dat je morgen wakker wordt tussen de paarden! Leuk, leuk, leuk!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:13

Er is me inderdaad ook al geadviseerd. Hier komen thuis ook geen mensen meer die verkouden zijn.
En goed eten, genoeg rust nemen en opletten met hygiëne deed ik ook al.. Ga niet meer naar de paarden bv zonder handschoenen aan te doen. Mag geen wondjes krijgen.
En zodra ik naar buiten ga pak ik me al dik in. Heb m'n haar nog, maar gaat nu steeds een muts over. Voor de zekerheid.
Griepprik halen is geen verkeerd idee.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:18

Verheug je je over op stal slapen zo? Lijkt mij zo onwijs leuk! En wat ga je allemaal meenemen?

p.s. over de griepprik -- weet echt niet of het mag als je leukocyte count erg laag is . . . maar je gaat eerst vragen, en daarna doen :)

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:26

Ik wil je even een digitale dikke knuf geven en slaap lekker vannacht met uitzicht op de stal, er is toch niets beter voor je weerstand dan met dat uitzicht in slaap vallen zou je zeggen he :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:05

LiVetime schreef:
Er is me inderdaad ook al geadviseerd. Hier komen thuis ook geen mensen meer die verkouden zijn.
En goed eten, genoeg rust nemen en opletten met hygiëne deed ik ook al.. Ga niet meer naar de paarden bv zonder handschoenen aan te doen. Mag geen wondjes krijgen.
En zodra ik naar buiten ga pak ik me al dik in. Heb m'n haar nog, maar gaat nu steeds een muts over. Voor de zekerheid.
Griepprik halen is geen verkeerd idee.

Je zit in een dip, zo noemen ze dat.
Voor je dingen gebruikt, goed afspoelen zoals mes en vork.
griepprik zou ik nu niet doen. Dan worden er ziektekiemen ingespoten en dan maakt je lichaam zelf antistoffen aan.
Ik zou het niet doen, wat je lichaam is door de chemo en door de dip te zwak om die zelf aan te maken.
Neem veel rust, wees zuinig op jezelf.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:49

Wat een vervelend nieuws! Hopen dat je binnen 1,5 week goed aangesterkt bent.
Goed inpakken inderdaad, zeker met t weer nu..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:29

LiVetime schreef:
Ben weer terug uit het ziekenhuis.
Zal met positief punt beginnen: Heb veel te heftig gereageerd op de medicatie van de 1e kuur. Verpleegster schrok daarvan. Zo ziek als ik ben geweest mag niet. Dus alle medicatie gaat bijgesteld worden.
Het overgeven, maag compleet van slag, alles onder de blaasjes, pijnlijke slokdarm, mond vol slijm, gehemelte als schuurpapier e.d. wil allemaal zeggen dat mijn slijmvliezen overgevoelig reageren op de medicatie die ik heb gehad.

Negatief dingetje tot dusver: Heb te weinig witte bloedlichaampjes, waardoor ik nu heel vatbaar ben voor griep. Zoals het nu is mag ik niet aan de 2e kuur beginnen.
2e kuur begint over 1,5 week. Dan moet ik aangesterkt zijn en witte bloedlichaampjes moeten dan bijgetrokken zijn. Dag voor de kuur moet ik weer bloed af laten nemen en wil de arts mij zien.
Hij zal dan bepalen of ik aan de volgende kuur mag beginnen en welke nieuwe medicatie ik zal krijgen.
Krijg sws voor de volgende kuren een maagbeschermer.

Die leucocyten waren bij mij ook steeds veel te laag als ik na ca 2 weken ging prikken, maar in die laatste week voor de volgende chemo steeg de waarde telkens weer heel snel en hoefde de kuur niet uitgesteld te worden. Dus kan bij jou ook best nog helemaal goed komen.
En ondanks dat je dan vatbaarder bent, heb ik geen griep op verkoudheid o.i.d. gehad in die periode. Het enige wat ik wel kreeg was blaasontsteking, maar dat is denk ik meer een gevolg van het feit dat je slijmvliezen het zwaar te verduren krijgen.
Griepprik werd mij door de oncoloog overigens afgeraden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:44

Een griepprik lijkt mij op dit moment ook geen goed idee.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:21

Goed en dlecht nieuws dus vandaag :(:)
Zoalsde meiden voor mij ook al zeggen, pas godd op jezelf en zo te lezen doe je dat ook. Ik hoop dat je heerlijk slaapt en nog heerlijker wakker wordt met prachtig uitzicht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:58

Ik duim super hard voor je leuko's!

Dikke knuf!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 08:40

Zo hier is het al weer ochend (nog kei donker buiten), maar ik hoop dat jij nog heerlijk ligt te slapen.
meis die leuko's kunnen nog alle kanten op, regelmatig rusten, frisse buitenlucht, proberen om goed en lekker te eten met regelmatig een schepje vit.Paard/beweging!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:12

En, heb je lekker geslapen tussen de paarden? Wat een topvrouw is je stalbaas zeg!

Fijn dat je weet dat de ellende die je hebt meegemaakt tijdens je eerste kuur niet normaal of nodig is. Ik hoop dat de volgende kuur wat dragelijker is. Hoeveel kuren moet je eigk in totaal? En ben je daarna klaar?

Geniet maar van alle zorgen en aandacht, je hebt het verdient en je hebt het hartstikke nodig. Jij hebt maar één taak nu, goed voor jezelf zorgen en beter worden. (Dat zijn er dus eigenlijk twee ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:15

Esther hoe was je eerste nacht?

Moet heerlijk zijn, daar wakker worden!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:35

Ik heb net het hele topic doorgelezen, en weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet schrijven, maar omdat jij alle reacties waardeert, druk ik dit topic niet zomaar weg!

Je bent onwijs sterk, en heb respect voor jou, zoals je er nu in staat!
Nu even een dipje, maar ik hoop dat je de volgende chemo beter door komt!

Heel veel succes en sterkte! En genieten van je nieuwe slaapkamer, echt super tof! :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:12

Wauw.. Wat een prachtig gebaar van de staleigenaresse. Lijkt me een heel fijn en bijzonder gevoel, dat ze je zo tegemoetkomt en je zoiets aanbiedt. Ik wil je ook heel graag een kaartje sturen om de boel nog wat op te vrolijken daar. :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 13:30

Heb op zich eigenlijk wel heel erg fijn geslapen!
Slaap hier op een boxspring met flanel dekbedovertrek en warme deken eroverheen. Ergonomisch verantwoord kussen erbij.. Zeg maar zo'n bed waar je nooit weer uit wil :+
Werd vanochtend wakker met een hele mooie oranje gloed voor de zon op kwam. Had expres de gordijnen open gelaten.
Nu zit ik heel fijn op 'mijn' slaapkamer op een heerlijke stoel met verwarming aan.. laptop erbij.. en uitzicht op de stal.
Hondjes erbij maakt het feest compleet.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:49

wat heerlijk dat je zo'n mooie plek heb op stal waardoor je even goed je paardje kan zien.
zoals je het vertelt lijkt het wel een relax oord!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 13:54

Het IS ook mijn relax oord. Altijd al geweest. Voel me hier het beste.
Krijg hier zojuist een broodje gezond geserveerd van de bakker. Tja.. in een hotel tref ik het slechter hoor.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 14:13

Verwend nest. :D Nee serieus, het is je van harte gegund ! Je goed voelen zal vast helpen om vol te houden in het gevecht tegen de chemo. Geniet ervan meis.