Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:29

Ja die functie zit er ook op! anders had ik hem niet meegenomen, hoef mijn hartslag niet te weten

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:31

Leuke actie bij de Lidl! Ik ga ook maar is even neuzen.

Morgen ga ik hardlopen op Rockanje lekker op het strand met m'n broertje hardlopen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:09

BusyMissy schreef:
Ik was maar 3 maanden tussendoor gestopt en moest toen al echt vanaf een stuk lagere training weer opbouwen. Maar ja, heb nu wat eerdere bladzijden van dit topic doorgelezen en ik zie dat ik zeer zeker tot de rollatorgroep behoor (of is er nog iets ouders?) :P dus dat zal ook wel schelen.

:j de scootmobielgroep

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:19

Heb ook vanmiddag het horloge van de LIDL gekocht! :D verder hadden ze helaas niets meer. Nu even naar het peerdje en daarna lekker stukje lopen.
Kan mezelf er nog steeds niet toe zetten in het daglicht te lopen.. :o schaam me nog steeds... herkenbaar?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:26

Nee, waar schaam je je voor dan? :?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:28

nee niet herkenbaar..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:31

Ik herken het op zich wel Dagmar_1995!
Ik loop ook het liefst ergens waar bijna niemand het kan zien :+

Ik heb mezelf gister naar de sportschool gestuurd en een abonnement genomen. Kan ik lekker binnen op een loopband rennen ipv buiten in de sneeuw/kou. :P
Maar daar zien heel veel mensen het ook, dus ik moet me er maar gewoon bij neer leggen en lekker gaan sporten! :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:50

Waar schaam je je voor?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:18

Ik snap dat ook wel hoor! ik loop ook helemaal buitenaf, maar als ik mensen tegenkom krijg ik altijd wel complimenten, dus ze hebben wel respect..En als ze lachen dan heb ik daar sch**t aan..Ik voel me goed met het hardlopen en dáár gaat het om toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:49

natascha44 schreef:
Ja die functie zit er ook op! anders had ik hem niet meegenomen, hoef mijn hartslag niet te weten

Ik heb de online folder nog even bekeken, maar dat horloge heeft geen GPS en meet je afstand niet, dat kan ook niet voor dat geld.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _37271.htm

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:52

daarom ik dacht mischien heb ik er over heen gelezen maar ga morgen zeker even kijken mischien dan ook nog even schoenen shoppen en dan gaan met die banaan heb er nu al zin in

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:15

Hallo Dames,

Ik wil ook beginnen met hardlopen. Maar ik heb een probleem met mijn knieeën en eigenlijk mag ik niet hardlopen van de dokter. Ik wil het wel graag, dus ik zoek goede schoenen. Alleen dan nog 1 probleem, ik heb financieel niet de ruimte om 100'en euro's aan schoenen te besteden.
Weten jullie goede schoenen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:28

Karin ik denk dat ie t op stapgrootte oid doet. Oude vriendin van mij had m ook en t werkte wel.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:31

Zo net gelopen met dat horloge van de LIDL, opzich wel een fijn ding! over de afstand: in eerste instantie had ik het niet gezien, maar het staat er echt op. Bij mij stond net dat ik 4500 meter gelopen heb. Ik denk dat dat toch echt wel de afstand is... misschien niet op de meter nauwkeurig. Maar het geeft wel een beeld denk ik. :)
Ging overigens niet helemaal toppie, heb erge pijn (steken) in m'n bovenbenen. Heb ik wel vaker last van, maar ben ook misselijk en zie bleekjes.. raar.

Cchanny, persoonlijk zou ik het niet doen als het niet mag van de dokter. Mag ik vragen wat voor een probleem je hebt? Ik heb een soort extra bot in mijn knieën, waardoor fietsen erg pijnlijk is. Toch gaat het hardlopen w.b knieën wel goed!

Over dat schamen, als ik in de ruiten van huizen kijk zie ik gewoon dat het er niet uit ziet als ik loop... := Eigenlijk zou het geen bal moeten maken wat iedereen denkt, maar ik doe het toch.. hoop dat ik er misschien nog "over heen groei"

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:39

Dagmar_1995 schreef:
Cchanny, persoonlijk zou ik het niet doen als het niet mag van de dokter. Mag ik vragen wat voor een probleem je hebt? Ik heb een soort extra bot in mijn knieën, waardoor fietsen erg pijnlijk is. Toch gaat het hardlopen w.b knieën wel goed!

Ik heb te veel ruimte in al mijn gewrichten waardoor het af en toe verkeerd gaat. Nu heb ik 3 jaar terug me knie hard gestoten waardoor hij uit zijn kom was geschoten. Sinds die tijd schoot hij er vaker uit en heb ik ook 6 weken in het gips gezeten doordat er een kapselband was gescheurd toen hij uit zijn kom schoot. Ook heb ik al een operatie gehad aan mijn ene knie, om "op te schonen" er zweefde veel troep rond in het 'weefselvocht'.

Wanneer ik veel fiets merk ik dat mijn knieën ook beter worden. In de winter schieten ze nog wel eens uit, omdat ik dan minder fiets. :o En ik hoop dat dat ook het zelfde is met hardlopen. Dat wanneer ik het rustig opbouw mijn knieën ook steeds sterker worden. In het begin had ik ook dat tijdens paardrijden mijn knieën het begaven, maar die houden het nu ook langer vol.

Dat extra botje wat jij hebt? Is dat een bot splinter ?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:40

Ik ben ook niet moeders mooiste als ik aan het hardlopen ben. Ik heb een knalrode kop en ook geen figuurtje maatje 36, maar ik heb er geen last van. Ik vind het heerlijk om te lopen.

Ik heb trouwens net les 3 met Evy afgerond, viel mij heel erg mee. Heb hem op de loopband gedaan, want er liggen twee koters in bed en de vent is heen muziek maken.

Als een dokter negatief advies geeft zou ik niet gaan lopen. Als je dan graag wat wilt doen, dan zou ik begeleiding zoeken bij een kundig iemand.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:41

Dokter adviseerde ook niet te paardrijden.
Ja 1 keer per week een uurtje was de max. :o

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:47

@Cchanny: Vervelend zeg! Bij mij is het niet echt een bot, maar zo noem ik het omdat het wel zo voelt/eruit ziet. Eigenlijk is het botweefsel. Als je het interessant vind: zoek maar eens op de ziekte van osgood-schlatter.
Ik denk dat je via je huisarts ook wel doorverwezen kan worden naar een fysiotherapeut. Die hebben vaak beweeggroepjes waarbij ze gaan kijken wat jij aankan/wilt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:48

Dagmar_1995 schreef:
@Cchanny: Vervelend zeg! Bij mij is het niet echt een bot, maar zo noem ik het omdat het wel zo voelt/eruit ziet. Eigenlijk is het botweefsel. Als je het interessant vind: zoek maar eens op de ziekte van osgood-schlatter.
Ik denk dat je via je huisarts ook wel doorverwezen kan worden naar een fysiotherapeut. Die hebben vaak beweeggroepjes waarbij ze gaan kijken wat jij aankan/wilt.

Maar daar heb je toch eigenlijk ook goede schoenen voor nodig ? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:50

Dat is dus niet bepaald nauwkeurig, obv je stappen. En bovendien, hoe meet een horloge de grootte van je stappen? :?

Ik zou dan net zomaar gaan hardlopen Cchanny.
Wellicht kan een goede fysio je helpen?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:01

Dan ga ik daar toch even kijken :)

Toch bedankt meiden/dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:10

Besloten om mijn wekker om zes uur te zetten om te gaan hardlopen voor ik de deur uit moet... Hoop dat ik wakker kan worden :+

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:17

WillemYntJee schreef:
D'r zijn meerdere ladiesrun lopen door t land hoor horse_xx gewoon even googlen of hardloopkalender.nl

Bedankt voor de tip, ga ik even googelen :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:26

Om 6 uur? Ik ben benieuwd of je ook gaat, Lente. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:10

Nou ik ben daar ook benieuwd naar lente! Ik neem mijzelf dat ook vaak voor om vroeg eruit te gaan om te gaan hardlopen of paardrijden maar zodra de wekker gaat zet ik hem uit en draai mij rustig weer om. Nu met dat pokke weer ben ik helemaal geneigd om in bed te blijven liggen.