ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:00

Oh oké, ik dacht dat het een 'aanval' was op mij....
Want ik probeer gewoon het eea te weten te komen en welke middelen en manieren er zijn om er beter mee om te gaan..
En hoop gewoon op de eoa manier antwoorden te vinden op bepaalde vragen!
Ik ben er nu mee bezig hoor, onderzoek naar ADD e.d.
Vond het daarom nogal raar overkomen naar mij toe snap je?!

En gebruikerservaringen van LT03 zie ik nog niet zoveel..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:17

Op de website zelf wel. Verder maar weinig. :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:20

Sonja_vR schreef:
moonfish, ik had ook een rebound probleem met ritalin, werkt een uur en dan moest de volgende pil er al weer in...dat werkt dus niet met een adhd-er...stuiteren gegarandeerd :+
dus over op concerta en klaar ...
verdere bijwerking had ik niet, of in ieder geval niet problematisch...minder eetlust meer dan welkom hier :p

oeh, ik reageer straks even verder...iets met eten dat niet goed gaat hier...afleiding anyone?

verdere reactie , even eerste stukje gequote :
maar de vergelijking met een simpele vrij verkrijgbare pijnstiller en iets wat moet helpen bij een in de hersenen gelegen stofwisselings/(her)opname probleem is een vergelijking die kant nog wal raakt natuurlijk, beide totaal verschillende gebieden waar in het werkt en de risico's van overdosering zijn ook totaal niet vergelijkbaar , de 1 zal het bloed verdunnen en de maag eventueel beschadigen , beide kunnen problemen opleveren, maar dat is toch een heel ander risico dan ene risico dat iets in je hersenen beïnvloed/aangetast word.

ik snap dan zeker bij ouders van kinderen, dat die terughoudend zijn met bepaalde experimenten :j je praat over de hersenen en hun welzijn/functie, bij ene onderzocht middel weet je wat de effecten gaan zijn op de gebieden waarin het spul werkzaam moet zijn, bij een natuurlijk middel waarbij de onderzoeken misschien niet zijn gedaan is dat onbekend, ik zeg geenszins dat het niet werkt of dat je het niet zou mogen testen of het werkt, zeg ook niet dat het slecht is, of ga zo maar door...ik wil er alleen wel een kanttekening bij plaatsen ,
dat het hele verhaal baat het niet dan schaad het niet, niet op hoeft! te gaan en daarnaast is het ook fijn als je gewoon een beetje begrip hebt voor het feit dat er mensen zijn die er anders in staan dan jijzelf (en dit bedoel ik ook andersom hoor :j dat mensen ook gewoon begrip zouden moeten hebben dat jij deze route kiest )

ik blijf ook gewoon volgen wat gebruikers ervaringen zijn en hoop voor degenen die het gebruiken er ook op de lange termijn baat bij hebben :j
net zoals ik hoop dat mensen die een andere route nemen(therapie al dan niet ondersteund met meds, of puur meds) ook op de lange termijn baat hebben bij :)

wat betreft specifiek LTO3
L-theanine is voor zover ik weet een vrij veilige stof , kom oorspronkelijk uit thee, word in japan ook kunstmatig geproduceert maar dan heet het suntheanine...volgens de FDA is de kalmerende en opwekkende werking bij muizen waarneembaar, bij mensen niet...maar ja de FDA zegt wel vaker iets waardoor je sommige dingen met een korreltje zout moet nemen vermoed ik .

glutamaat , waar Ltheanine de hersenen tegen zou beschermen volgens onderzoek is trouwens iets wat je via je eten binnenkrijgt, maar dit is ook prima(nou ja, prima...tword je best lastig gemaakt door voedsel producenten) te vermijden :j

Sementis kan ik alleen vinden als Gibbula Sementis : een zeeslak :+ ...kan ik verder zo snel ook niets zinnigs over vinden trouwens .

Scutellaria lateriflora: daar is trouwens ook dubbelblind onderzoek naar gedaan waaruit blijkt dat het kalmerende werking heeft (maar was wel een beperkt onderzoek met maar weinig deelnemers)
word ook gebruikt als mild kalmeringsmiddel en "slaapmiddel" (niet echt slaapmiddel, maar het ondersteund de nachtrust)
maar algemeen gebruik is dus rustgever/kalmerend (anti anxiety )

wat LTO3 betreft bevat het op zich voor zover bekend onschuldige dingen...
en zou dus prima gebruikt kunnen worden , nogmaals, ik volg vrolijk verder en hoop echt dat het lange termijn voor je blijft werken :j

Moonfish: even edit ivm je laatste reactie :+ maar daarom volg ik ook de reacties die ik buiten de site van de verkoper/producent tegen kom , ik geloof de sites van producenten/verkopers niet zo snel wat betreft positieve reacties :? dan hoor/lees ik liever de ervaringen van mensne die het gewoon gebruiken uit eerste hand :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:53

Sonja_vR schreef:
verdere reactie , even eerste stukje gequote :
maar de vergelijking met een simpele vrij verkrijgbare pijnstiller en iets wat moet helpen bij een in de hersenen gelegen stofwisselings/(her)opname probleem is een vergelijking die kant nog wal raakt natuurlijk, beide totaal verschillende gebieden waar in het werkt en de risico's van overdosering zijn ook totaal niet vergelijkbaar , de 1 zal het bloed verdunnen en de maag eventueel beschadigen , beide kunnen problemen opleveren, maar dat is toch een heel ander risico dan ene risico dat iets in je hersenen beïnvloed/aangetast word.

Sonja, prima onderbouwde post, alleen de opmerking die ik hierboven gequote heb raakt natuurlijk kant noch wal. Heb je je ooit verdiept in de werkzaamheid van pijnstillers? Ja, NSAID's unnen bij veelvuldig gebruik maagklachten veroorzaken, dat is algemeen bekend. Ook zijn er momenteel onderzoeken naar veelvuldig gebruik en nadelige gevolgen voor het hart (het ontwikkelen van hartkwalen). Maarrrr er zijn ook geluiden dat NSAID's helpen om Parkinson en Alzheimer te vertragen of zelfs voorkomen, daar wordt nog druk onderzoek naar gedaan, maar dit zijn beide ziektes van de hersenen en het is geen gekke gedachte dat dit inderdaad zou kunnen werken.

Waarom?
Omdat ook "een simpele vrij verkrijgbare pijnstiller" zoals je zelf schrijft, wel degelijk de werking van de hersenen beïnvloedt. Pijnstillers werken in op zowel het perifere zenuwstelsel (regeling onbewuste processen van inwendige organen, ademhaling, spijsvertering, etc, regeling van de waarnemingsorganen/zintuigen (voelen, proeven etc)), als op het centraal zenuwstelsel. Pijn wordt ervaren door de hersenen, en deze pijnprikkel wordt onderdrukt. Stel je hebt hoofdpijn en je slikt een pijnstiller. Je hoofdpijn wordt daar niet minder van, maar de pijnprikkel wordt afgezwakt waardoor het lijkt alsof de pijnstiller je hoofdpijn vermindert of zelfs geneest. Dit is echter niet zo, de pijnstiller onderdrukt alleen de pijn.

Wat dat betreft dus geen énkel verschil met bijvoorbeeld methylfenidaat, die ook de hersenen beïnvloedt, alleen op een ander gebied. Sterker nog, je zou zelfs kunnen stellen (omdat Ritalin specifieker werkt) dat Ritalin zelfs minder (overigens tijdelijke) invloed heeft op je hersenen dan een simpele pijnstiller.

Voor meer informatie over pijn en de hersenen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pijn#Fysiologie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:57

Sonja_vr, tot die conclusie kwam ik ook wbt de LTO3. Dat het zo op het oog relatief onschuldige dingen bevat. :)
Glutamaat ken ik idd, maar het is niet meer te combineren met wat ik al heb. :o
Glutenvrij, melkvrij, soja-arm. Dan wil ik nog varkensvlees zoveel mogelijk vermijden en het liefst zou ik nog op het histamine level willen letten ook.
Dan nog glutamaat wil niet zo erg. :')

Ik ben me er idd van bewust dat het een producent is waar de ervaringen staan.
Dan lees ik me verder op internet in, of het wel of niet schadelijk zou zijn in mijn opinie en beslis of ik het het proberen waard vind ja of nee.

Peppertree

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:40

Iemand interesse in het boek 'Healing ADD" van Daniel G. Amen? Ik heb er een aantal keer in gekeken en het lijkt me heel interessant. Heb van meerdere gelezen (ander forum) dat ze er wat aan gehad hebben. Maar op dit moment kom ik er niet door heen. Wil er wel ooit aandacht aan besteden, maar het gaat nu goed met de Retard en wil kijken of ik me eerst helemaal goed op mijn studie kan richten voordat ik andere 'projecten' aanga. Het gaat over de 6 verschillende soorten ADD en hoe je hier aan kan werken. Wel in het engels. Misschien voor de mensen hier die het buiten de medicatie willen houden? Dit is de link van bol.com http://www.bol.com/nl/p/healing-add/1001004001686619/

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:28

Heeft iemad tips wat je kunt doen tegen slapeloosheid (waarschijnlijk bijwerking van de retalin ...?)
Mijn zoontje is 11, heeft ADD, was altijd al een slechte slaper, maar de laatste 3dagen kan hij helemaal niet meer slapen... :( (en ik dus ook niet ...)
Vanavond afspraak bij de dokter, maar ik wou eens horen of jullie hier raad wisten ?
ALvast bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:29

Hoe laat is de Ritalin uitgewerkt, Thirteen? Wel ruimschoots op tijd?
Neemt je zoon voor het slapengaan al even de tijd om écht tot rust te komen (weinig prikkels, bijvoorbeeld met een boek en weinig geluiden om zich heen)?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:32

Op tijd stoppen met de ritalin, zodat hij vroeger op de avond zijn rebound heeft, en niet als hij in zijn bed ligt. Daarnaast s'avonds alle suikers vermijden dus erg opletten met toetjes en dergelijke. S'avonds NIET achter de tv of pc ( breekt melatonine af )

En als je dan nog niet gaat kun je melatonine ook via de huisarts krijgen.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:14

Van de arts moest hij juist nog rilatin bijnemen zodat het niet uitgewerkt is het moment hij gaat slapen ...
Tot rust komen, warme melk, ... noem maar op, niets lijkt te helpen ...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:23

Ik zou juist eerder stoppen. Laatste ritalin niet later dan 14.00 uu innemen...

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:24

Ik weetniet hoe oud hij is en hoe laat hij naar bed gaat?

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:39

13 december naar de psycholoog.... Nog even geduld dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:57

Thirteen schreef:
Van de arts moest hij juist nog rilatin bijnemen zodat het niet uitgewerkt is het moment hij gaat slapen ...
Tot rust komen, warme melk, ... noem maar op, niets lijkt te helpen ...

Dat ben ik nu ook aan het proberen, maar gebruikelijker is het om te zorgen dat de Ritalin al enkele uren uitgewerkt is rond bedtijd. Zeker bij kinderen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:32

Ik neem na 17.00 uur ook geen Ritalin meer, doe ik dat wel dan slaap ik slecht...
Het is even uitproberen wat werkt voor je zoontje, de ene vind het heel fijn om door te slikken tot net voor het slapen gaan, maar de ander neemt hem juist niet te laat omdat hij of zij dan anders geen oog dicht doet...
Je zult dus echt even moeten kijken wat werkt en niet werkt... succes :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:14

Nou dames, ik heb de sportschool overleefd. :=
Viel allemaal achteraf reuzen mee, maar heb toch even flink in de stress gezeten. :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:17

Ik heb de eerste LTO3 in m'n bakkes :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:32

Heb gister van de psych melatonine voorgeschreven gekregen, omdat ik gewoon pas rond 2 uur een beetje slaap begin te krijgen, en dat is best vervelend, want ik ben de volgende ochtend als ik om kwart voor 9 college heb, gewoon ontzettend moe nog... 's Avonds ook meteen ingenomen, en het was echt best wel lekker... :o Ik werd echt gewoon slaperig en alles voelde zwaar van moeheid, dus ik lag er gewoon 12 uur in :+ Al een hele verbetering!

Ik heb alle resultaten van mijn tentamens terug, en mijn laagste cijfer was gewoon een 7.1! *\o/* Voor de concerta was mijn hoogste een 5 :+ Dat betekent dat ik gewoon ruim bij de 10% beste studenten van mijn opleiding hoor! :D :oo Echt bizar!

Hoe gaat het hier allemaal?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:35

*\o/*

Ik heb besloten de dosis omlaag te gooien naar twee capsules.
Lag gisteren te stuiteren in mijn bed. :')
In het begin was ik ook best moe, nu ben ik niet meer moe dus misschien is 2 ook wel genoeg.

Net een hypnose achter de rug via skype.
Vriend van mij is hypnotherapeut, en ik heb nogal een aversie tegen theoriedingen opgelopen.
En dat werkt niet zo goed als je je theorie voor je rijbewijs moet doen. :+
Vind het wel fijn, kan er wel uuuren in blijven hangen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:37

Ja he? Heb ik ook een keer gedaan. Zo relaxed. Weg ADHD. Maar die pilletjes krijgen wel effect volgens mij, voel me al een beetje rustiger.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:43

Wow ik voel me lekker zeg :D
Had dikke stress laatste week, zakt helemaal weg.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:46

*\o/* :P
ik ben wel benieuwd of je die lto3 ook echt dagelijks gebruiken moet om het effect er van te behouden
of dat je ze alleen kunt nemen wanneer het nodig is :j
ben wel benieuwd hoe het verder gaat werken bij jou/jullie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:48

*\o/*

Ik moet het wel echt dagelijks nemen, is na 12 uur echt wel uitgewerkt namelijk.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:57

Ik ben nu al gelukkig :D

De invloed van ritalin was groter, inclusief bijwerkingen. Door dit voel ik me tot nu toe alleen relaxter. Heb vannacht van spanning niet kunnen slapen, pijn in borstkas/rug etc. Gebeurt momenteel een hoop, was vanochtend in een jankbui, kan nu opeens veel beter relativeren :+

Jammer alleen dat het op werk werd bezorgd en iedereen dacht dat 't snoepjes waren... HAha.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:59

Lekker hé? :)