Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:25

Ik heb zo'n sportjack die ook sneldrogend is, erg licht :) en die knoop ik gewoon om mijn middel als ik het te warm heb. Loopt prima!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:27

ja toch wel he?
ik vind het wat eng als ik aan het uitlopen ben,dan ben ik warm en wil dan niet te snel afkoelen,dus is een jack wel handig.
ik heb zelf ook inderdaad een sportjack :j

wat ik wel erg leuk vind van het hardlopen is dat ik van te voren helemaaaal geen zin kan hebben ,maar ben ik eenmaal aan het lopen dan gaat het goed.
of als ik terug ben,dan voel ik me super :D :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:39

_Rapido_ schreef:
Iemand ervaring met hardloopkleding van de Lidl? Zit het lekker en gaat het niet snel kapot?

Ik heb meerdere jacks van de Aldi, heb daar ook broeken van voor het schaatsen. Super kwaliteit hoor!! Heel erg prettig en niet kapot te krijgen.
Met de hardloopbroek ben ik op het ijs geklapt, en niet een beetje, m'n knie bloedde, maar de broek is nog heel.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:48

Ik kom even binnen vallen hoor :+
Heb vandaag in lange tijd weer mee gegym't (schrijf je dat zo?) heb 3 wervels gekneusd gehad namelijk. We moesten 800 meter rennen, en dat heb ik gerend in 3 minuut 35, was het eerste meisje dat binnenkwam bij de finish :D
Nu is er in oktober een hardloopwedstrijd maar ik heb nog helemaaal geen conditie voor de 5 km. Maar kan dat in 1 maand? Nee toch? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:50

Je kan in 10 week trainen voor 5 kilometer :)
Dus 1 maand is echt te kort om gezond te trainen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:51

@MyLittleLove:
Welkom! :) Oef, dat zal niet fijn geweest zijn 3 wervels gekneusd. Ik heb een aandoening aan mijn wervelkolom,
ik weet jammer genoeg hoe het voelt. Ik zou het niet gaan forceren, er zijn genoeg hardloopwedstrijden.
Ik zou er nog eventje mee wachten. Veel plezier alvast met hardlopen. :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:53

Oke, dacht ik al :) In Maart is de volgende namelijk, dan ga ik daar aan meedoen.
Jep heb heel veel last gehad van mijn rug! Heb een tijdje alleen plat kunnen liggen of rechtop zitten :(

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:02

MyLittleLove schreef:
Oke, dacht ik al :) In Maart is de volgende namelijk, dan ga ik daar aan meedoen.
Jep heb heel veel last gehad van mijn rug! Heb een tijdje alleen plat kunnen liggen of rechtop zitten :(

Ja, vervelend is dat hè. :(:)
Misschien kan je hier nog een wedstrijd vinden in de buurt.
Maar ik zou eerst een tijdje gaan trainen. Kracht en conditie. Het beste is om volgens een schema te doen.
Bijvoorbeeld van http://shop.runnersworld.nl/tools/train ... nners.html.
Als je namelijk te veel, en te snel wilt dan gaat het mis. Een fout die de meeste starters maken.

Veel succes! :D

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:09

vandaag voor de 1e keer weer begonnen met het lopen.
aangezien de puffer niet helpt en de neusspoeling nog zijn werking moet doen. dacht ik '' we gaan het nog eens proberen'' mijn einddoel van 3 maanden geleden was 15 min. in 1 trek.
vandaag: in 1 trek 15 min gelopen. heerlijk met muziek en een zacht briesje!
dinsdag nog eens en dan proberen 2 à 3 in de week :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:10

Armaris schreef:
Hallo iedereen!

Zie dat iedereen lekker bezig is :D En enkele 'nieuwelingen' erbij, top zeg!
Gefeliciteerd met je verjaardag!! en nieuwe schoenen :D :D

:') Geen nieuweling hoor, zat er in het eerste topic vanaf het begin bij. Maar door blessure even een paar weken niet meegekletst en toen waren jullie ineens bij topic 2 en was ik jullie kwijt :')

Maar nu ben ik er weer, en ik ga denk ik zondag mn eerste rondje op mn nieuwe schoenen lopen. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:18

Oeh en hoe was het op je nieuwe schoenen?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:23

muntdrop schreef:
Oeh en hoe was het op je nieuwe schoenen?

Geen idee, aangezien ik zondag pas mn eerste rondje ga doen op mn nieuwe schoenen... :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:28

Omg oeps ik las zometeen :')

Heb net mijn schoolrooster gehad en ik zit gewoon 2 keer tot 5 uur (6vwo) met telkens één of twee tussenuren voor het laatste uur. Hoop dat ze het veranderen want in de winter is het gewoon al om 5 uur donker en wil liever niet in het donker hardlopen xD

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:29

Vandaag een half uurtje gelopen en 5 km op de teller.
Wat betreft de kleding, ik vind Nike heerlijk zitten, zowel de broeken als de shirts maar een tijd geleden heb ik een shirt gekocht bij de Action en dat is ook top! Bij koudere dagen loop ik met een shirt met lange mouwen en als de temperaturen nog dalen gaat er een licht jasje of bodywarmer over. Ik gebruik ook al snel een muts...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:41

muntdrop schreef:
Omg oeps ik las zometeen :')

Heb net mijn schoolrooster gehad en ik zit gewoon 2 keer tot 5 uur (6vwo) met telkens één of twee tussenuren voor het laatste uur. Hoop dat ze het veranderen want in de winter is het gewoon al om 5 uur donker en wil liever niet in het donker hardlopen xD

Maandag tot 18.15 naar school
woensdag tot 17.30 naar school...

Jippie!! Maar goed klagen mag ik niet want vrijdags ben ik vrij :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:47

capriz schreef:
Vandaag een half uurtje gelopen en 5 km op de teller.
Wat betreft de kleding, ik vind Nike heerlijk zitten, zowel de broeken als de shirts maar een tijd geleden heb ik een shirt gekocht bij de Action en dat is ook top! Bij koudere dagen loop ik met een shirt met lange mouwen en als de temperaturen nog dalen gaat er een licht jasje of bodywarmer over. Ik gebruik ook al snel een muts...

mag ik vragen wat voor shirt dat van de action is?

ohw en hoe doen jullie dat na het lopen?
ik hoorde dat het goed is om dan even wat te eten?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 30-08-12 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:47

Haha ja helaas ben ik niet vrijdag vrij dan had ik inderdaad ook niet geklaagd xD. Maar ik moet er gewoon even doorheen. Dit jaar is toch zo voorbij, zeker met de examens.

Ik wil weer lopen, maar ik mag zaterdag pas weer :'). Dinsdag heb ik een uurtje introductie en fotograaf op school tot volgens mij 2 uur en dan ga ik gelijk hardloopschoenen kopen en dan meteen dezelfde dag uittesten :). Maakt het uit wat voor schoenen je aantrekt als ze zo'n filmpje van je looptechniek maken? Denk dat dit op sokken/blote voeten is? want ik heb niet zo veel zin om met hardloopschoenen op de schoolfoto te staan :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:59

Volgens mij kreeg ik neutrale schoenen aan van de hardloopwinkel, maar aangezien het al drie jaar geleden is, weet ik het niet meer helemaal 100% zeker.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:00

muntdrop schreef:
Haha ja helaas ben ik niet vrijdag vrij dan had ik inderdaad ook niet geklaagd xD. Maar ik moet er gewoon even doorheen. Dit jaar is toch zo voorbij, zeker met de examens.

Ik wil weer lopen, maar ik mag zaterdag pas weer :'). Dinsdag heb ik een uurtje introductie en fotograaf op school tot volgens mij 2 uur en dan ga ik gelijk hardloopschoenen kopen en dan meteen dezelfde dag uittesten :). Maakt het uit wat voor schoenen je aantrekt als ze zo'n filmpje van je looptechniek maken? Denk dat dit op sokken/blote voeten is? want ik heb niet zo veel zin om met hardloopschoenen op de schoolfoto te staan :)

Ik moest op blote voeten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:02

Inderdaad blote voeten .. anders kunnen ze niet goed zien hoe je loopt.

Ik ga morgenmiddag weer lopen!! Na 6 weken ... gelukkig was de volgende dag op mijn een rustdag met 2x10 minuten. Als het 2x20 was had ik echt afgezien, want ik weiger een stap terug te doen als ik een tijd ben gestopt haha.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:04

Oke beter, dan ga ik gewoon op mijn pumps naar school en de hardloopwinkel xD

En succes idinn! laat je horen hoe het is gegaan?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:12

Zo. De zon is onder.... Nu is het mijn beurt voor les 2. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:14

suc6! Laat je weten hoe het gaat?

(en waarom loop je pas wanneer de zon onder is? Warmte?)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:26

Ja voor de warmte! Veel fijner!!
Lopen ging goed, de eerste 3 minuten viel beetje tegen maar daarna ging het heel goed en hebben we hem met gemak uitgelopen. :) Zaterdag weer, maar dan ben ik niet thuis... dus zondag weer!

ArzilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:36

Vanavond onverwachts weer een rondje gelopen. Wilde eigenlijk gaan rijden, maar het weer was zo dramatisch, dat ik zodra het droog was, naar buiten ben gefloept om te hardlopen. :))
Ging weer erg lekker! Heb eens nagerekend op google maps en ik loop gewoon al 4,5 km hard! Inclusief warming up en cooling down ben ik 5 km onderweg! Had ik toch niet verwacht eigenlijk, dat het me zo 'makkelijk' af gaat.

Iemand trouwens ervaring met sigma hartslagmeters? Zit een beetje te googlen, want de nike sensor kan ik nergens vinden en in deze hartslagmeter zit gelijk een afstand/snelheidsmeter verwerkt. Lijkt me wel ideaal. :j