bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:18

:+

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:07

Kom net terug van de doc ... nog een betablokker erbij hopenlijk werkt het.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:06

Das minder maar ja als het helpt
Ik heb ook wel eens blokkers geslikt, echt heel weinig,half tabletje maar jee wat werd ik daarberoerd van.
Misselijk enzo, mocht er meteen mee stoppen want met was beroerder dan zonder

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:12

Het gaat niet zo lekker hè pipo :(:)
Hopelijk knap je op van je extra blokkertje.
Ik kon er ook niet tegen ,werd er ook beroerd van.
Citaat:
Kaatje, is zeker blij dat het dit weer is? Ik in ieder geval wel.

Ikke ook :j
Citaat:
Hoe is t met je suikers?Voel je je al wat beter?

Nououou , ik moet leren hoe ik er nu mee om moet gaan , zat regelmatig te laag, en dan een schommelende
bloeddruk -zakt ook steeds- ik wist niet meer waar ik me nu weer beroerd van voelde.
ik heb nu dropjes en chocolaatjes op zak :+ stom gedoe -:(-
Citaat:
En Mistral.. hoe is t bij jou?

Ja , laat eens horen ? M I S T R A L .................

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:23

ik was al een pilleslikker en niet snel beroerd van iets ,zal wel allemaal met elkaar te maken hebben.
Heb vanmiddag dus 1 xtra genomen maar voel het verschil nu wel goed hoor. Ben wel tevreden geloof ik

Heb je wel een prikpen Kaatje? Het is moeilijk om je fijn te voelen als je suikers erg wisselen. en als je denkt dat je laag zit en je zit dan eindelijk goed voel je je ook weer een tijdje beroerd. Zo balen he! Sterkte met puzzelen!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:28

Als je tevreden bent is het goed , daar gaat t toch om.

Nee ze vonden een prikpen niet nodig, had er wel om gevraagd.
Citaat:
Het is moeilijk om je fijn te voelen als je suikers erg wisselen

Klopt , ik kan er erg beroerd van zijn.
Ik neem gewoon een dropje en een chocolaatje achter elkaar ,dan heb ik alles *D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:55

je kan toch zelf een prikpen aanschaffen? Dan kan je zelf controleren okee t wordt dan niet vergoed maar je weet wel wat je doet. Zo duur zijn ze niet.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:43

Bedankt voor de tip , dat wist ik niet .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:02

een prikpen heb ik nog wel voor je maar dan moet je zelf voor de naaldjes zorgen. heb er wel wat bij maar is niet veel.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:43

Dat is heel vriendelijk van je.
Ik woon in België en misschien hebben ze hier andere merken waardoor t niet past.
Ik ga eens informeren bij de apotheek.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 06:22

He bah, was erg vroeg wakker... 3x raden wie me gewekt heeft :D pff hij maakt echt enorme herrie , zei de doc ook al,.. dat ie m al hoorde in de kamer. Nou ik wordt er wakker van. |o

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:31

Jammer dat je zo vroeg wakker was Pipo.
Ik kan t niet raden hoor, wie maakt je wakker ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:06

haha dat ding waar je niet zonder mee kan , mn hart dat bonkt gewoon... en samen met het getik van de klep ben ik een wandelende beatbox _O- gek wordt je ervan :j

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:34

Dàt is vervelend . Hopelijk brengt de betablokker wat rust en bonkt je hart misschien wat minder.
en dan nog een rammelende klep :D kan me voorstellen dat je gek wordt :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:22

Nee vandaag maar naar de doc om te melden dat ik gestopt ben met die extra betablokker. De 1e werd ik erg rustig van maar verder geen resultaat. Het zijn gewoon spanningen allemaal. Heb een halve oxezepammetje genomen en dan zakt t goed af, maar dat doe ik niet dagelijks, alleen als ik helemaal opgefokt ben. Pff wou dat t allemaal over was met de advocaat enzo. dat zorgt ervoor dat ik helemaal hyper ben. Ik ben ook zo'n muts dat ik me daar niet bij neer kan leggen he.. t vreet aan me. Stollingswaardes zijn ook niet goed... pfff Nou ja heb ook leuk bericht bijna...vertel ik pas als het geregeld is haha

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:28

Laat je niet gek maken Piep. :(:)
een half oxazepammetje kan een hoop rust brengen, even lekker geen zorgen, althans ze lijken niet zo erg meer.
Logisch toch dat je t niet naast je neer kunt leggen ,t is allemaal niet niets hoor.
Niet jezelf opvreten , neem dan maar een halfje oxazepam , deed ik in hele moeilijke tijden ook.

Ik ben benieuwd naar je bijna leuke bericht :D

Hou je taai hè.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:44

Afbeelding

Dit is Gerrit.. en Gerrit komt dus begin oktober bij ons wonen. Gerrit gaat mijn man bezighouden en andersom *\o/*

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:23

Ohhhhh wat een leukerd.
Leuke naam ook :D .
Gaat je man zijn handen vol aan krijgen .
Alvast heel veel plezier toegewenst met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:25

Mag ik me ook melden en meelezen?

Zit zelf met een lekkende hartklep. Dat was al wel jaren bekend maar nu blijkt dus dat de hartklep ook nog beschadigd is, en moet dus naar het Erasmus om er wat aan te laten doen, weet alleen nog niet wat ze ermee gaan doen, want ze zouden van het Vlietland wat doorsturen naar het Erasmus, en dat hebben ze dus niet gedaan. Dus zat al 3 tot 4 weken (omdat dat de wachttijden waren bij het Erasmus) voor jan doppie te wachten op de post met m'n afspraak.. Pff.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:11

hee hoi, welkom.. jee een broekkie in ons midden... Niets kwaads bedoeld hoor. Je heb nogal wat pech.. lees in je profiel dat je je rug gebroken heb of je nek.. net gelezen maar ik ben wat ouder.. alzheimerrules ;) weet je verder niks? welke klep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:34

Haha geeft niet hoor :p

Ja soms zit het mee en soms zit het tegen!

Klopt, heb 3 jaar geleden ook al m'n rug gebroken. Geluk is niet altijd aan m'n kant zegmaar :Y)

Tis de mitralisklep die lekt en nu dus beschadigd is. Dat ie lekte dat wist ik dus al, "vroeger" naar het Sofia geweest maarja toen ging ik puberen en de cardioloog zei toch iedere keer hetzelfde, namelijk niet sporten, op rust en verder was het allemaal hetzelfde dus uiteindelijk vertikte ik het om nog terug te gaan en ben ook langzaam toen het sporten weer op gaan pakken.

Paar maanden geleden werd ik continu duizelig, veel flauwvallen, veel moe en toch maar eens een rondje huisarts gemaakt, die kon het ineens heel duidelijk horen dus toen maar door naar de cardioloog. Heb zo'n leuk holterkastje mee gehad voor een dag (en uiteraard voel je je dus die 24 uur niet beroerd..) en ECG's, echo's en de vreselijke fietstest gehad waar ik niet heel briljant mee was.. En toen zijn ze tot de conclusie gekomen dat de klep ook beschadigd is en dat we maar door moesten naar het Erasmus. Cardioloog zou dat regelen en ik zou met enkele weken een brief ontvangen van een hoogleraar aan 't erasmus die heel veel kennis en ervaring heeft op het gebied van jonge mensen met dergelijke hartaandoeningen..

Maarja nu mag ik maandagochtend terugbellen en aan de secretaresse daar gaan vragen waar mijn doorverwijzing is gebleven.
Nu gaat het gelukkig goed dus maak ik me er niet te druk over (even afkloppen uiteraard). Nog maar weinig flauwgevallen de laatste tijd dus dat is wel erg prettig :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:06

Mag ik wat advies en/of ervaringen van jullie?? :o

Ik heb sinds 2 jaar last van (ik denk) boezemfibrilleren.. misschien had ik het wel eerder, maar sinds 2 jaar valt het me eigenlijk op.
Als ik dat voel van fibrilleren heb hoest ik een keer en is het weer over.. maar ik merk dat ik het steeds vaker heb (helemaal als ik cafeïne op heb, dus dat vermijd ik maar).
Ook heb ik soms een drukkend gevoel op de borst, maar geen uitstraling naar arm of hals..
Daarbij ben ik ook nog aan de pil, waarbij een waarschuwing staat bij hartritmestoornissen :=

Duidelijke zaak.. ik moet langs de huisarts.. maar ik ben een beetje bang van de medische molen die ik wellicht in zal moeten gaan..
Kunnen jullie mij vertellen wat me zoal staat te wachten?? :o

Kan zelf wel wat dingen bedenken die gaan gebeuren hoor, maar hoor ook graag ervaringen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:54

Even een aanvulling op mijn bericht hierboven..

Is het bv alleen een bezoek aan de huisarts en dan aan de medicijnen?
Ik neem aan dat ik wel moet stoppen met de anticonceptiepil..
Of moet ik gelijk door naar de cardioloog? En wat dan?

Graag ervaringen... want ik vind het best spannend.. :o

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:12

Hoicasarell
Normaal zou je huisarts je doorsturen naar een cardioloog of meteen een holter voor je aanvragen.
Met eventueel een fietsproef.
Medicijnen zal ie niet geven zonder onderzoek lijkt mij.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:19

Ik begrijp dat hij eerst eea zeker moet weten voordat hij medicijnen voor kan schrijven.
Maar in hoeverre kan de huisarts deze tests zelf doen?
Ik heb begrepen dat een huisarts ook een ECG kan maken?
Of is het gebruikelijk dat er gelijk met een holter wordt gewerkt?

Overigens heb ik er geen last van bij/na inspanning, maar juist in rust :=