[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:55

LynnDenise schreef:
Natasja91 schreef:
Ontbijt is meestal een pakje van die melba crackertjes/toastjes (6 kleintjes) met op elk crackertje een stukje 30+ kaas (in totaal 1,5 plak) en een gkas optimel. Tussendoor of niks (bij laat opstaan) of een banaan. Als lunch 2 volkoren boterhammen met kipfiley. Misschien teveel koolhydraten, dat ik daardoor blijf eten??

Meestal blijf je door suikers eten, maar die zie ik hier niet veel. Ik vind je ontbijt wel erg magertjes. Geen idee of 6 van die crackers vullen, want ik heb die al in geen eeuwigheid op := Misschien zou je wat kwark kunnen proberen? En een boterham extra in de middag kan geen kwaad hoor, helemaal niet met kipfilet daarop. Misschien kan je het dan wat beter volhouden.
Als laatste nog even een vraagje; Kauw je wel goed genoeg? :)

Die melba crackers zijn niet zo best, veel suikers. Probeer fjord wasa krackers ofzo.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:57

A_man hoeveel kcal eet je per dag ongeveer? En wat is je gewicht en lengte (mag ook in pb)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:57

Ik eet s'avonds ook alleen groente, mager vlees en sla. Geen aardappels, rijst of pasta. Werkt voor mij prima zo. Vanavond heb ik een BBQ..dat word een lastige haha.

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:33

Wij gaan uiteindelijk ook barbecuen. Ik regel de hele boel dus ik kan zorgen dat alleen de juiste dingen op tafel staan :=

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:36

Dianta

ik weeg nu dus 67 en ben 1.68
wat ik kwa kcal binnen krijg heb geen flauw benul
dit is zo een beetje mn dagelijkse ritueel

ochtend yorgurt met een appel en 1 schepje special k
tussendoor een appel
middag een broodje en een creaker beleg verschilt nog wel een creaker meestal kaas of ham broodje light pindakaas,light stroop ect.
tussendoor een light musliereep of een liga evergreen
avond groete + vlees

thats it en drinken alleen water of heel af en toe kristalclear..

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:37

wel merk ik dat ik veel slanker ben geworden, veel strakker ik had dan ook een idee dat er wel een kilo af was.. niet dus :(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:45

Je hebt wel veel gesport. Vergeet niet dat spieren zwaarder wegen dan vet hè ;) en dat je jezelf slanker ziet worden zegt veel meer dan een cijfertje op een weegschaal! Daar doe ik het tenminste voor. Dat getal zal me uiteindelijk worst wezen als mijn BMI maar gezond is.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:01

A_Man, ik ga mee met Negerzoen. Merk je ook al iets aan je kleding?

Zo, vandaag gaan we er weer tegen aan. Afgelopen dagen waren drama!

O: Halfvolle melk met Keloggs k, appel
T: Glas Crystal Clear (ben net thuis, dus geen tijd gehad voor eten)
L: Warm eten, waarschijnlijk gewoon aardappels, groente en vlees
T: Banaan, sultana
A: Tosti van 2 vb met kaas, glas halfvolle melk
T: Ga naar de braderie hier, is altijd erg gezellig op de terrassen e.d., maar ik ga proberen het bij cola light te houden :)

B: Uurtje paardgereden, slenteren over de braderie

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:20

daar hebben jullie helemaal gelijk in hoor, jazeker zie je al verschil
buik billen en benen zijn al stuk strakker, (vooral de bekende lovehandels en de kwabjes onder de billen :P) ook zijn mn armer strakker en die kwabbies bij je oksels weg..
in mn gezicht zie je het ook hoor en mijn kleding zit gewoon weer goed.

misschien dat ik niet zoveel afval omdat ik niet extreem overgewicht heb ( lengte en gewicht.)

maar toch is het leuker als je meer afgevallen bent. toch :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:28

Dat is zeker waar! :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:37

Netjes Corina!

A_man, misschien is je centimeters gaan meten een idee? :)

Ik heb zo zin in ijs met dit weer.. vooral de mcflurry magnum haha. Maar vanmiddag gewoon een portie bevroren fruit :9

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:42

A_Man, op het eerste zicht lijkt je schema wel goed. Zoals hierboven wordt gezegd, misschien ben je wel afgevallen, alleen zegt de weegschaal van niet. Je kan je armen, benen, taille etc meten. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet afvalt.

- Je eet te veel. Jij hebt een net schema dus dit geldt niet voor jou.

- Je eet te weinig. Ik weet niet hoeveel je activiteiten verbranden maar je moet zorgen dat je boven de 1200kcal binnenkrijgt, anders gaat je lichaam is spaarstand. Gooi je schema misschien eens in de caloriechecker of eetmeter (caloriechecker.nl of https://mijn.voedingscentrum.nl/nl) . Misschien kan je ’s avonds nog een snack eten voor het slapengaan. Geen koolhydraten! Dus geen chips, koekjes, boterham, cracker. Kies iets eiwitrijks, bijvoorbeeld een glas melk. Dan blijft je lichaam bezig terwijl je slaapt en eiwitten worden moeilijker omgezet naar vet, terwijl koolhydraten in overschot omgezet worden naar vet en dat willen we niet! ;) Wat me wel opvalt is dat je veel voor light kiest. Light is niet altijd goed. Het product komt light over omdat het minder calorieën bevat. Dit komt omdat de vetten (1gr vet is gelijk aan 9kcal) worden vervangen door koolhydraten (1gr koolhydraat is gelijk aan 4kcal) dus de calorieën dalen. Dus in light producten zitten veel koolhydraten, zorg er misschien voor dat je niet té veel koolhydraten binnenkrijgt. Ik weet wel niet wat de juiste verhoudingen zijn :P Moet je maar eens googlen ;)

- Je houdt vocht vast. Hierboven werd al eens gezegd dat met het warme weer vocht wordt vastgehouden door het lichaam.

- Je slaapt te weinig? Door te weinig slaap en rust vertraagt je metabolisme.

- Je zit in een plateau. Een plateau is dat je altijd hetzelfde gewicht behoudt omdat je lichaam gewend is geraakt aan hetgeen dat je binnenkrijgt en de calorieën die je verbrand. Probeer eens een dag je eetschema om te gooien.

Zeker blijven doordoen met sporten, je doet het prima ;)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:48

ik ga inderdaad eens alles opmeten..

en schrijf het op. eind augustus krijgen jullie de maten te weten haah ! :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:08

Ik kwam een artikel tegen op mijn zoektocht naar een koude maaltijd recept.

http://dukandieet-forum.nl/?p=573

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden...

Oh en als iemand nog een lekkere maaltijd weet, ik ga vanavond met vriendlief bij het water eten, we gaan straks langs de supermarkt en dan meteen door. Salade zou kunnen, maar heb ik vandaag weinig trek in :=

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:10

A_man schreef:
wel merk ik dat ik veel slanker ben geworden, veel strakker ik had dan ook een idee dat er wel een kilo af was.. niet dus :(

Dat heb ik ook. Daarom weeg ik niet zoveel. Negerzoen hanteert dezelfde manier geloof ik. Omdat het vet nu omgezet wordt in spieren zie je op de weegschaal geen verschil. Spieren zijn namelijk zwaarder. Maar wat maakt het uit als je wel strakker bent? :) Ik ben liever strak en dat dan mijn gewicht wat hoger is dan dat ik een laag gewicht heb maar wel los vel.

Negerzoen: Ik zou kijken of je bijvoorbeeld het voorgerecht kunt vermijden en alleen een hoofdgerecht kunt pakken en daarbij weer opletten wat voor vlees/vis vet is en wat minder. Zodat je daarop je calorieën bespaard.
En voor de lunch, broodje gezond zonder ham en kaas, dus alleen rauwkost?

Net naar het zwembad geweest heb me ingeschreven, mocht vanaf morgen beginnen (was nu een les bezig), dus dan ga ik er vol tegenaan! :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:11

LynnDenise schreef:
Ik kwam een artikel tegen op mijn zoektocht naar een koude maaltijd recept.

http://dukandieet-forum.nl/?p=573

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie hiervan vinden...

Ik zou dus echt niet zonder warme maaltijd kunnen hoor. :=

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:11

Hmm nog nooit van gehoord lynndenise,
ik heb gister een lekkere salade gemaakt
magere kaas krabsticks en salade hopla zo klaar en echt lekker

MightyJoe heb je die nieuwe reclame al gezien van de MC flurry twix.. ziet er te lekker uit! maar NEE ik doe het niet :P

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:33

Mag ik hier ook even komen binnenvallen?

Ik ben sinds anderhalve week begonnen met afvallen. Ik wil er zowiezo 16 kilo af hebben, het liefst 20.
Ik beweeg zo'n 3 uren per dag, een uur en een kwartier fietsen (=20 km) en een uur en 3 kwartier lopen.
Ik eet:
O - 2 bruine boterhammen met jam/gestampte muisjes
T - appel
L - 2 bruine boterhammen met jam/gestampte muisjes
T - 2 bruine boterhammen, appel en banaan, soms een stukje indische cake
A - vlees met groente en aardappelen
T - halve galiameloen, ook wel eens een hele (ja gek op meloen, vooral met dit weer :o )

Ik ben de eerste week 2,3 kilo afgevallen. Ik ga zaterdags op de weegschaal, dus ik ben benieuwd.
Wel eet ik in het weekend een keer wat lekkers. Dus bijvoorbeeld zaterdags een keertje patat en zondagavond een bakje chips.
Misschien dat jullie nog meer tips hebben?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:43

vind naar mijn mening dat je best veel boterhammen met zoets erop eet (ik weet het het is lekker! ik hou daar ook meer van )

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:48

DjunDjun, die boterhammen met veel zoets zou ik evt veranderen in mager beleg. Verder weinig op aan te merken..

Mijn lijstje vandaag:

O: 4 crackers met slankie smeerkaas
T: niks
L: Muesli met magere yoghurt
T: waterijsje
A: BBQ
T: Komkommer

En weer 1,5 liter water op. Hebben jullie nog tips?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:50

Wat stel je voor, dat beter is om er op te doen? Ik had er eerst altijd hagelslag en pasta op dus vond dit al een vooruitgang :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:51

Uhm kipfilet, rosbief, kalkoenfilet..dat soort dingen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:52

30+ kaas, 20+ smeerkaas,
Halvajam, pindakaas

Hier staat ook soms appelstroop in de kast, als ik echt trek heb in iets zoets :j maar dat eet ik maar heel af en toe.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:53

sandwichspread, komkommer, tomaat, 20+ kaas, aardbeien, mager vlees (daar heb ik niet zo'n verstand van ben vegetarisch hahaa ). Zijn best wel wat lekkere alternatieve hoor! :)
Vind 2 boterhammen als tussendoortje best veel als ik eerlijk ben.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 13:57

Heel veel van die dingen vind ik niet lekker op brood. Kipfilet wel, maar niet elke dag, pindakaas dacht ik dat het ook niet heel gezond was. Dat vind ik wel lekker, dus dat is een optie.
Bedankt voor de tips in ieder geval!

Als ik aan het werk ben eet ik 's ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 en om 3 uur 2, anders houd ik het niet vol. Ik ben kwart over 6 klaar met werken en moet dan nog een half uur naar huis fietsen.
Nu heb ik een week vakantie en eet ik 4 boterhammen per dag en voor de rest veel fruit tussendoor.