[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:42

Mayo schreef:
Ik hoop dat dit mij toch bespaard blijft vrijdag :)

Zorg dat je niet teveel gegeten hebt ofzo :P
Zeker geen pizzabroodje zoals ik :')

Kan er nu om lachen, hoop dat het bij jou meevalt.
Het zetten doet echt niet heel veel zeer, ja eventjes 2/3x een flinke pijn een paar seconden! :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:44

Donderdag de prik van de prikpil gehad, tot nu toe elke dag nog gebloed, heb heel erge hoofdpijn en krampen.. Hopen dat dit gauw overgaat, mijn concentratie op school is hierdoor helemaal weg!

Mayo

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:45

:)) Ik zal een lichte lunch nemen :D Al is het al redelijk verteerd tegen die tijd gok ik, ik heb de afspraak om 15.30 uur.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:48

Dat was helaas wel te verwachten Bonny, het is een hele flinke dosering hormonen ineens :(:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:58

Ik moet ook op vrijdag (9nov dus week later) om half 4 haha.
Word vandaag als t goed is gebeld met de uitslag van de kweekjes.

Maar volgens mij komt t wel vaker voor. Dat mensen na het zetten opeens niet lekker worden en bijv flauwvalllen oid. Is iets hormonale geloof ik. Dat er in een keer 'iets' in je baarmoeder zit, raakt opeens je hele systeem in de war. Sommige mensen hebben daar blijkbaar meer last van dan andere.

Ik heb niets van m'n werk gehoord van de email die ik gestuurd heb. (over dat het misschien handig is om iemand standby te zetten voor mijn diensten van 10 en 11 nov).
Nog maar weer eens een email sturen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:44

Klopt, het wisselt per persoon hoeveel last je hebt. Maar het plaatsen zelf valt écht mee, het is een paar keer even doorbijten en dat is het ook :) Vooral niet teveel horrorverhalen lezen op internet is ook nog wel een goeie tip :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:59

Plaatsen valt idd erg mee!
Speculum is niets. Alleen de klem op de baarmoedermond,het opmeten en de spiraal binnen brengen deed even goed zeer.

Niets om je druk te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:04

De klem vond ik opzich meevallen, daar kan je aan "wennen" na een paar seconden (ik iig) maar dat opmeten... En die klungel van mij was er dan nog niet echt handig mee :x

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:07

Mayo schreef:
Dat was helaas wel te verwachten Bonny, het is een hele flinke dosering hormonen ineens :
(:)

Krijg ik dit nu elke 12 weken?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:17

Geen idee, ik heb de prikpil niet. Maar ik denk dat je lijf er op een gegeven moment wel aan went. Hoop ik voor je in ieder geval. Wellicht een vraag om even aan jouw huisarts of aan de assistent voor te leggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:34

Ayasha schreef:
De klem vond ik opzich meevallen, daar kan je aan "wennen" na een paar seconden (ik iig) maar dat opmeten... En die klungel van mij was er dan nog niet echt handig mee :x

Opmeten deed goed zeer, hij was er wel snel klaar mee.
Alleen kon hij net niet goed aflezen wat het nou was... :P maar gelukkig redde hij zich er wel mee.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:53

hallo! ik heb zins 5 maanden een spiraal (koper), vorige maand heb ik een echo gehad, en hij zat prima! Wel is het zo dat ik zeer onregelmatig ongesteld ben, heb bij voorbeeld afgelopen maand overgeslagen. En ik ben zins kort de touwtjes kwijt (na de echo), ik kon ze eerst gewoon voelen en nu helemaal niet meer. Iemand hier ervaring mee?

Bedankt!

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:35

Ik zelf heb de prikpil gehad...
Ben nu 1,5 jaar aan het ontpillen...omdat er wel een kinderwens is.

Ik heb nooit hoofdpijn,bloedingen gehad.
En ook mijn zusje hoor ik hier niet over.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:49

hoi..
Vervelend voor je jolliegirl las je verhaal terug. Dat was nogal heftig hoe is het nu dan met jou?
Ik heb vorige week donderdag dus mijn spiraal gehad. De dag zelf veel bloeding vrij tijdens plassen. Vrijdag niks meer, maar toch maar geen seks gehad met mijn vriend.. Hij durfde het ook niet.. Zaterdag kreeg ik wat meer buikkramp (menstruatiepijn) maar verdween ook later. Nog steeds geen bloed. Zondag hetzelfde geen pijn en geen bloed. Maar nu komt het! Maandag ik werd ineens ongesteld! Niet een klein beetje ook. Dinsdag nog steeds maar stuk minder. Makkelijk op te vullen met kleinste tampon. Woensdag, gisteren dus was het bijna weg. Heb geslapen zonder inlegkruisje of tampon, maar vandaag. Wat een hell, Ik ben gewoon weer ongesteld.. Als dit is wat de spiraal mij dagelijks zal gaan geven hou ik het niet vol. Ik merk aan mijzelf dat ik onzeker word en het gewoon vervelend is om elke dag te bloeden. Iemand hier ervaring mee, kan het komen omdat ik nog maar een week verder ben of zal dit blijven. Ik ga straks even de huisarts opbellen om ook hem te vragen wat het kan zijn. Ik vind dit erg vervelend.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:51

Dat is vervelend Danielleee, maar helaas niet ongebruikelijk bij de spiraal. Je lichaam moet er nu eenmaal aan wennen en het kan zijn dat dit nog wel tot zelfs enkele weken kan duren. Ikzelf heb nauwelijks bloedingen gehad, maar er zijn meerderen in dit topic die er wel langere tijd last van hebben gehad. Ik hoop dat het snel ophoud.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:54

@ xxDanielleee , heeft dat niet mee te maken dat je pas je spiraal hebt ? ik heb het namelijk ook, heb ook pas paar weken de spiraal ( mirena ) in het boekje stond, dat je met die spiraal ( weet niet of het ook met andere zo is ) 3 tot 6 maand onregelmatige bloedingen hebt.
je kan altijd de HA bellen, maar ik denk dat het erbij hoort, ik weet niet welke je hebt, en of dat verschil uit maakt.. Snap wel dat het vervelend is :(:)

Jolliegirl, vervelend zeg! bah! Hopelijk gaat het nu wat beter met je.. :(:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:03

Danielle: je lichaam moet inderdaad echt nog even wennen aan de spiraal. Is heel normaal dat je de eerste periode heel onregelmatig bloedverlies hebt.
Mijn gyn zegt (ik laat m volgende week zetten) dat ik t toch wel 3 tot 6 maanden de tijd moet geven voor je echt t uiteindelijke effect merkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:03

xxDanielleee schreef:
hoi..
Vervelend voor je jolliegirl las je verhaal terug. Dat was nogal heftig hoe is het nu dan met jou?
Ik heb vorige week donderdag dus mijn spiraal gehad. De dag zelf veel bloeding vrij tijdens plassen. Vrijdag niks meer, maar toch maar geen seks gehad met mijn vriend.. Hij durfde het ook niet.. Zaterdag kreeg ik wat meer buikkramp (menstruatiepijn) maar verdween ook later. Nog steeds geen bloed. Zondag hetzelfde geen pijn en geen bloed. Maar nu komt het! Maandag ik werd ineens ongesteld! Niet een klein beetje ook. Dinsdag nog steeds maar stuk minder. Makkelijk op te vullen met kleinste tampon. Woensdag, gisteren dus was het bijna weg. Heb geslapen zonder inlegkruisje of tampon, maar vandaag. Wat een hell, Ik ben gewoon weer ongesteld.. Als dit is wat de spiraal mij dagelijks zal gaan geven hou ik het niet vol. Ik merk aan mijzelf dat ik onzeker word en het gewoon vervelend is om elke dag te bloeden. Iemand hier ervaring mee, kan het komen omdat ik nog maar een week verder ben of zal dit blijven. Ik ga straks even de huisarts opbellen om ook hem te vragen wat het kan zijn. Ik vind dit erg vervelend.

bijna 3 maanden and still counting. :+

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:04

ja ik heb gewoon de mirena spiraal. maar ik heb hem genomen omdat ik verschrikkelijk veel bloedingen altijd had.. ook altijd doorbraakbloedingen. verschillende pillen geprobeerd, niks hielp.
Ik wist dat het onregelmatig zou zijn, had me daarop voorbereid, maar dacht meer dat je 1 dag iets wat bloeding had. ik lees veel verhalen dat veel vrouwen ook elke dag ongesteld zijn en maar 2 a 3 dagen in de maand niet zijn. Ik hoopte eigenlijk dus meer op lichte bloeding 1 a 2 dagen. Ik merk aan mijzelf dat ik gewoon last van heb en ook in mijn relatie daarvoor me schaam of onzeker word. Dat was niet mijn bedoeling. Ik wacht dus nog wel af. Moet het misschien maar accepteren

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:05

Ik zou zeker nog even afwachten. Echt even je lichaam de tijd geven.
Er is een raar ding in je baarmoeder gezet, niet heel gek als alles dan even van slag is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:08

Hoe komen ze eigenlijk aan die 3 tot 6 maanden? Is daar een reden voordat het precies die tijdspanne is?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:09

Geen idee hoe ze daaraan komen. Misschien uit ervaring dat het gemiddeld zo lang duurt totdat een lichaam gewend is aan dat spiraaltje?

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:09

ja precies.. Is ook zo! Kijk als dit nou 1 maandje zo is, geen probleem is nog vol te houden. maar maanden pff moet er niet aan denken. Ik vind het vervelende ook gewoon je weet niet wanneer het dus stopt of minder wordt.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:10

Jolliegirl schreef:
Ik zal even mijn verhaal doen. Is een beetje lang verhaal geworden sorry :=

We kwamen bij de arts binnen, had een mannelijke gyn. en een vrouwelijke co-assistente.
Voelde direct vertrouwd, beide super aardig en rustig.

We mochten plaatsnemen aan het bureau voor een kort gesprek betreft kinderen,zwanger zijn enz.
Toen alles goed was vroeg hij aan mij waarom de huisarts had opgeschreven : Ik verwacht bij Jolanda problemen met het plaatsen.
Dit heeft ze idd tegen mij gezegd, terwijl ik tijdens een consult niet eens de broek uitgehad heb..
Onzin vond de gyn dit dus ook!

Eenmaal in de behandelkamer mag je in zo'n hele mooie stoel plaatsnemen :P
De echo viel me alles mee, is gewoon een inwendig ding met een condoom erom die naar binnen gaat, vond ik wel gaaf om te zien! baarmoeder en de eierstokken enzo.

Hij voorzag totáál geen problemen en kon het kleinste speculum gebruiken.
Deze deed hij op mijn been om te laten voelen dat die warm was. En ging uitleggen wat hij daarmee deed.
Mijn vriend mocht gewoon naast me blijven staan/zitten.
Het zetten van het speculum heb ik niet gevoeld, dit deed hij ook echt heel rustig aan!

De klem die de baarmoedermond moet openhouden is een vervelende pijn, erg stekend en doordringend!
Maar dit zakte gelukkig snel af.
Daarna moest hij met een staafje meten hoe diep de baarmoeder was. Hierbij ging ik door de grond en heb vriendelijk gevraagd ermee te stoppen. Dit deed hij ook direct, alleen kon hij het staafje niet helemaal uitlezen maar dat zou wel goedkomen.
Toen het spiraal erin, dat was het meest vervelende. Dit deed zo ongelooflijk zeer voor een 10-tal seconden...

Maar dit was het dus al.
Het viel al met al dus heel erg mee!

Ik werd juist na de behandeling niet goed. Heel veel krampen... Menstruatiepijn.. Dit was de reden dat ik aan de pil was gegaan.. Ik lig krom van die pijnen en word er doodziek van..
Dit hadden we dus eigenlijk van te voren kunnen weten.
Ik mocht nog even rustig in de behandelkamer blijven. En al snel kwam mijn eten eruit, ik kreeg het koud, voelde me ziek..
Ze hebben een bed geregeld en ben naar een kamer gebracht, dikke deken over me heen en een kruik gekregen en een bak voor t geval er nog meer uit zou komen..
Na 3 kwartier ging het beter en wilde ik opstaan om naar huis te gaan met mijn vriend.. Aleen toen ging ik bijna naar de grond :+
tsja...toe mocht ik niét meer weg :')

Nja al met al.. uiteindelijk nog temperatuur gemeten, bloeddruk, hartslag..
Temperatuur was erg laag, 36 graden, had 2 dekens om en een kruik die elke keer vervangen werd.
Uiteindelijk een zetpil dyclofinac gekregen omdat eht echt niet ging...
WAUW! die dingen moet ik vaker gebruiken, mijn god, ik werd helemaal leip :P :P

Om 14.10 hadden we de afspraak.
om 15.00 uur zat de spiraal erin.
En om 18.30 mocht ik het ziekenhuis uit.. :P
Thuis heerlijk staan koken en gegeten met mijn vriend en ouders haha.
Dat spul werkt als een malle :+

Mijn vriend is nog een extra nacht bij me gebleven en het gaat nu weer goed met me. :)
Pijnstilling is uitgewerkt, maar heb eigenlijk geen pijn meer. :)

Ik wil niemand bang maken met dit verhaal, maar wil het gewoon even kwijt...
Voel me hier erg thuis in het topic :) En blijf hier graag hangen voor update's en verhalen van anderen.
Het spiraal is direct veilig zei de gyn, hij heeft na het zetten nog een echo gemaakt. :)

WOW, dat is exact hetzelfde als mijn verhaal :wow:
Begin juni is mijn mirenaspiraal gezet en jij hebt hier mijn verhaal geschreven :P Met als enige verschil dat ik pas ziek werd op weg naar huis. Het kwartiertje na het zetten en het ziekenhuis uitlopen had ik enkel kleine krampjes. Daarna in de auto kreeg ik exact hetzelfde probleem als jij. Koud hebben, enorm zweten, bijna flauwvallen, kokhalzen, enorme krampen, ... Toen ook zware pijnstilling genomen, een kersenpittenkussen bij mij en ook zo'n lieve vriend die de rest van de dag/nacht niet weg is gegaan <3 Volgende dag was alles voorbij, soms nog kleine krampjes, maar ik kon doen wat ik altijd deed.
Ondertussen heb ik mijn spiraal 5 maanden en ik ben er héél tevreden mee. Aan niets meer moeten denken en amper last bij mijn menstruatie, geweldig!

Voor de mensen ivm de bloedingen na het zetten van de spiraal:
Ik heb 2 maanden bloed blijven verliezen, de ene dag al wat meer dan de andere, maar moest wel voortdurend maandverband of tampon gebruiken. Dan was het 28 niets, 10 dagen ongesteld, 2 weken niets, 10 dagen ongesteld, 33 dagen niets, nu mijn 6de dag ongesteld (en zo goed als gedaan). Dus ja, het is heel wisselvallig in het begin, maar kwestie van even doorbijten en dan komt daar ook wel een regelmaat in (daar ben ik toch op aan het wachten :D ).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:12

xxDanielleee schreef:
ja precies.. Is ook zo! Kijk als dit nou 1 maandje zo is, geen probleem is nog vol te houden. maar maanden pff moet er niet aan denken. Ik vind het vervelende ook gewoon je weet niet wanneer het dus stopt of minder wordt.

Tsja, dat zal je voor jezelf moeten beslissen. Ik geef het een half jaar. Maar als het dan niet beter is geef ik het op. Tot dan leg ik me er gewoon bij neer. Moet wel zeggen dat het nu bij aan het minderen is. :j