Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:55

SSDesign schreef:
Suzanlarissa: 1300 kcal vind ik jezelf uithongeren, je hebt 1400 kcal minimaal nodig om alle voedingsstoffen binnen te krijgen heb ik wel eens gelezen. En dan moet je vooral geen croissant gaan eten, daar zit echt niks voedszaams in. Kun je beter nog een stuk fruit nemen. Net zoals ontbijtkoek. Kun je beter een boterham nemen.

Ik let niet echt op kcal. Ik zit sowieso wel aan 2000, als ik sport wel wat meer. En ik heb ook geen vast schema, maar probeer genoeg af te wisselen. Ik zorg er wel altijd voor dat ik minimaal één glas melk of een schaaltje yoghurt/vla neem (calcium), minimaal 250-300 gram groente, minimaal 2-3 stukken fruit per dag en vaak ook minimaal 4 volkoren boterhammen. Wit/bruin brood vermijd ik zo veel als mogelijk.

Eet ook regelmatig wel 1600 kcal, en dan snackte ik nog wel is wat, dus zat ik er dik boven. Maar nu ik geen frisdrank/sapjes en snoep en chips eet. Behalve een keer zondigen in het weekend, eet ik wel minder.
En die croissantjes waren in de aanbieding :o :D dus zon heerlijk zwak momentje hahaha.

Vandaag weer niet sporten, zometeen autorijles en autotheorie examen en dan werken :)
Dus dat wordt morgen pas weer

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:30

_Kiki_ schreef:
'Mijn' cronometer zegt 56 gram eiwit = 100%
Maar jij 'dieet' met veel eiwit, dat is niet 'normaal' (als in aanbevolen hoeveelheid), dus dan is het toch ook logisch dat jij niet makkelijk aan je eiwit komt?

Het zal niet helemaal kloppen, dit is de eerste site die ik tegenkom maar het geeft een beetje een idee

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hier kan je je BMR berekenen, wat je lichaam dus in rust verbrand, dus gewoon 'nodig' heeft aan energie.

Waarschijnlijk weeg ik zwaarder en heb jij niet de eiwit x 1,7 gedaan maar 0,8?
Want als ik mijn gewicht doe x 1.7 (eiwit) dan zat ik gisteren nog niet aan de eiwit die ik volgens voedingscentrum nodig heb.

Ik weet hoe je onderhoud moet uitrekenen heb hier al meerdere keren een link gegeven :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:33

Ik weeg nu 70 kg, en heb inderdaad de standaard instellingen laten staan. Hij liep gisteren de hele tijd vast (als in, 3 minuten erover nadenken of hij mijn karnemelk nou wel of niet zou toevoegen :+ ) Dus ik ga er zo nog even mee stoeien :D

Link was ook meer bedoeld voor de mensen die het net over BMR hadden, ik had jou link nog niet gezien

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:37

Vervelend dat ie steeds vast loopt, hier nog niet gehad. *klopt gauw af*
Dus eigenlijk zou je 119 gram eiwit moeten eten als je krachttraining hebt gedaan?
Ach het is vast ook wel wat missfitness zegt het is niet alleen meer eiwitten eten :)

Vannacht nog over jullie gedroomd hahahha.
We moesten 2 uur gaan hardlopen voor een of ander programma _O-

Tivara

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:43

Whaha, als die droom dan maar wel sportinspiratie geeft :+

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:48

Hardlopen? brrr daar ben ik allergisch voor! hihi nee valt wel mee, ben er alleen niet zo goed in!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:33

Hardlopen ben ik ook geen fan van, laat staan dat ik het 2 uur vol zou kunnen houden. :')
Vanmiddag mix van yoga, cardio en kenpo ben nog stijf van gisteren maar meestal voel ik mij erna juist wel minder stijf :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:34

Wat is kenpo? Yoga heb ik laatst in het zwembad gedaan, dat was erg fijn! (totdat ik een lachstuip kreeg en een heleboel dames me erg boos aankeken, ben daarna ook niet meer gegaan...)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:52

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:57

Net heerlijk een half uur een stevige workout gedaan met de kettlebell, had nog wel een beetje spierpijn van dinsdag.. maar het voelde toch goed.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:00

Kenpo ziet er cool uit!
Het gewone yoga gedeelte ging wel goed, maar toen kregen we zo'n sliert die je onder water moest duwen en op moest gaan staan enzo en dat was best moeilijk.. ja en toen moest ik af en toe beetje lachen... :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:08

Ik heb gisteren ook fanatiek gesport maar heb veel minder spierpijn dan voorheen... wel ietsje hier en daar. :D

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:10

Ga straks terug en hoop dat het een beetje beter gaat als gisteren. Voel nu mijn buikspieren wel wat ik anders niet had.
Vanavond ga ik ook naar het zwembad om aquamove te doen samen met de mama :-)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:16

_Kiki_ schreef:
'Mijn' cronometer zegt 56 gram eiwit = 100%
Maar jij 'dieet' met veel eiwit, dat is niet 'normaal' (als in aanbevolen hoeveelheid), dus dan is het toch ook logisch dat jij niet makkelijk aan je eiwit komt?

Het zal niet helemaal kloppen, dit is de eerste site die ik tegenkom maar het geeft een beetje een idee

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hier kan je je BMR berekenen, wat je lichaam dus in rust verbrand, dus gewoon 'nodig' heeft aan energie.

Interessant is dat he :) Ik verbrand 2400 kcal per dag (activiteit meegerekend). Dat kan heel goed kloppen.

Wollie, wat versta jij dan onder niet bewerkte producten :D?

SuzanLarissa, oh aanbiedingen haha :D Die kan ik ook niet weerstaan meestal. Hoe ging je theorie? Ik moet hem ook nog een keer halen... :P

Zo tentamen is klaar, weekend gestart. En hoe kun je dat beter beginnen dan met heerlijk sporten!! Ik ga dus zo lekker naar de sportschool. Net ook nog even bij de winkels geweest. Heb een nieuwe hardloopbroek gekocht bij de Lidl, ben benieuwd of het wat is haha. En nog gekeken voor matjes. Ze hadden wel wat bij de Scapino, maar dat was maar een dun ding. Verder helaas niks gezien...

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:38

Uhmmzz jaa, nou bijv. ik verkies een appel of banaan boven een muesli reep, sultana of liga
en of bijvoorbeeld aardbeien kwark neem ik dan niet, maar ik neem magere kwark met verse aarbeitjes
Of ipv een smoothie kant en klaar maak ik een glas magere melk en daar doe ik aardbeien en frambozen doorheen mixen, dat idee? Ook geen broodjes met allemaal pitten e.d. maar gewoon 2 sneetjes volkoren brood per dag. Ik eet wel gewoon pindakaas uit pot.
en als ik sochtends 2 eiwitten bak, spits ik verse eieren, je kunt namelijk ook eiwitten kopen in de supermarkt maar dat doe ik dus niet. (dooiers gooi ik meestal gewoon weg)
qua thee verkies ik dan groen thee of witten thee boven de theesoorten met een smaakje.
Liever water of spa dan cola light.

Lekker voor je dat je al weekend hebt!

Edit: ik snap natuurlijk dat dit niet allemaal onbewerkt voedsel is en ik eet ook vaker groente uit de diepvries, maar dat dan weer liever dan vanuit blik of pot! Ik hoor het heel graag als ik er compleet naast blijk te zitten!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:44

Ik krijg eerder te veel calorien binnen dan te weinig
Maar ik verrand er ook een hoop 5 dagen in de week op de sportschool
Ik ga vanvond weer ben 2 dagen niet geweest ivm spierpijn en pijn en maandelijkse geneuzel
Mijn weegschaal zegd we dat ik toch afval en mijn kleding ook
Dus ik hou het lekker zo zolang het goed gaat ben ik blij

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:01

Zo ik ben er vanochtend even flink tegen aangegaan met mijn eerste schema. Over 8 weken weer nieuwe test en dan wordt het schema specifieker aangepast.
Schema:
- Roeien, 10 minuten
- Horizontal, 2x 15, 50 kg
- Ped-dec, 2x 15, 10/7,5 kg
- Lunhes, 2x 10, met 2 dumbels van 5 kg (pffff, wat valt dat vies tegen zeg!)
- Crosstrainer, 15 minuten
- Lat pull, 2x 15, 15 kg
- Triceps, 2x 15, 10 kg
- Crunches, 2x tot maximaal
- Fiets, 15 minuten

Moet maar eens hard gaan werken aan de kracht in mijn bovenlichaam :+

Ik begin nu al de spierpijn in mijn bovenbenen en armen te voelen :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:46

Wollie2004, oh zo :) Ik dacht je wil geen E-nummers of zo (dat is eigenlijk onmogelijk tegenwoordig).

Net schema hierboven!

Ik heb alleen cardio gedaan vandaag. Het ging super fijn, dus had geen zin om iets anders te gaan doen :P
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 08-03-12 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:48

Bedoel je mij SS?
Ik ga over 10 min!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:51

Ohja, oeps sorry!

Succes :D

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:00

Zoo weer heerlijk getraind! :D
Stiekem een foto van mijn buik gemaakt maar ik durf hem niet te plaatsen! :o
Misschien als jullie het doen durf ik het ook!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:10

debsoleino schreef:

Nou vooruit. Dan ga ik nu ook een foto maken. Laten we hem samen zien :P ( Ik ben wel nog maar krap een week bezig dus nog geen resultaat :+)

edit: sorry, ik trek het terug :+ Fotyo van te slechte kwaliteit en ik zet toch liever foto's neer wanneer ik een tijdje aan het trainen ben :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:37

Ik ben ook net weer terug van de sportschool. Heb mijn onderrug getraind en wat oefeningen voor gekregen en uitleg gehad over deadliften en squats. Maar squats mocht ik niet meer doen omdat ik mijn onderrug al had gedaan en moest van te voren goed oefenen op juiste houding/beweging. Ben echt blij met de begeleiding!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:41

debsoleino schreef:

Kan nooit erger zijn dan die van mij

Ik ga over een klein uurtje naar de sportschool
Ben 2 dagen niet geweest

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:25

Ohh ik heb me vandaag zo kapot getraind :D
Wat heeeeerlijk!! Zweet gutste echt van mijn lijf..
Geweldige training, was daarna ook echt helemaal stuk!

Later in het stoombad, zaten 2 mannen en die zeiden 'Zo, deze heb je wel verdiend he!' :D
Leuk dat het zo opviel hoe hard ik aan het werk was!

Aahhh :):) Ben helemaal enthousiast,, jammer dat het weer voorbij is!!
Ik hoop dat ik morgen nog kan..

Mijn buik wordt steeds platter :D