Is hier iemand die voor mij de gebruiksaanwijzing van de diane-35 door wil kijken (of misschien gewoon het antwoord weet)? De gebruiksaanwijzing die ik heb is net zo dik als de ikea gids en in het engels. Mijn vraag is hoe lang moet je pil in je maag blijven om te werken? Ik neem hem altijd 'savonds maar, heb nu al een paar keer overgegeven 'sochtends vlak na het opstaan. De eerste keer dacht ik er niet zo over na maar, begin nu toch te twijfelen hoeveel uur er tussen inname en uitspugen mag zitten zodat je niet een nieuwe pil hoeft te nemen. Alvast bedankt.
de regel is dat als je binnen een half uur na inname moet overgeven of ernstige diarree krijgt je ervan uit kan gaan dat de pil niet voldoende is opgenomen.
Iris82
Geplaatst: 07-12-11 10:28
Ongeveer 2.5 / 3 uur. Ik neem aan dat je langer dan dat geslapen hebt?
2 verschillende antwoorden maar, allebei bedankt. Normaal gesproken denk ik er niet over na maar, op de een of andere manier had ik ineens 12 uur in mijn kop en begon ik dus te twijfelen over de veiligheid.
vuurneon
Geplaatst: 07-12-11 16:38
Nee, 12 uur is de max tijd die tussen het normale tijdstip van slikken zit en wanneer het telt als een vergeten pil. (slik je de pil later dan 12 uur na je normale pil tijd dan kun je het rekenen als een vergeten pil)
Tenminste, zo heb ik het onthouden haha
En de pil is zeker wel binnen 3 uur opgenomen in je lichaam en dus veilig als het dan ellende is in de buik.
Vraagje, doet een eendenbek ook zeer? En hoe nemen ze een uitstrijkje? (ik heb nog even te gaan qua jaren maar het komt wel dichterbij haha)
Ik ben ook van huisarts veranderd, ook verhuisd dus ja.. maar ik ga wel op mijn strepen staan als ik straks de pil weer moet halen, ik wil alleen Trigynon want ik weet dat mijn lijf daar goed mee omgaat. Met andere pillen echt niet
Klopt hoor vuurneon. Ik was gewoon even in de war en wilde even wat zekerheid hebben. We hebben vast allemaal weleens zo'n moment dat het meest logische ineens helemaal niet meer logisch klinkt.
Met een eendebek kan ik je niet helpen. Die vermijd ik altijd.
Jolienn
Geplaatst: 07-12-11 16:46
vuurneon schreef:
Vraagje, doet een eendenbek ook zeer? En hoe nemen ze een uitstrijkje? (ik heb nog even te gaan qua jaren maar het komt wel dichterbij haha)
Ik merkte er niets van! HA gaf aanwijzingen wat ik moest doen (ontspannen/persen) en voor ik t wist zat ie. Dan pakken ze zo'n lang wattenstaafje en 'roeren' ze om slijmvlies(?) te pakken te krijgen wat een beetje een apart gevoel kan geven, maar absoluut geen pijn hoor.
Mijn uitstrijkje was idd ook om andere redenen hoor. Voor baarmoederhalskanker krijg je idd op je 30e een oproep. Toevallig, zat zojuist in een topic daarover te lezen
Mars
Geplaatst: 07-12-11 17:35
horsiegek schreef:
Nogmaals mijn vraag, hoe ging bij jullie de nacontrole voor de mirena? Echo? Inwendig onderzoek?
Ik heb bij de gyn nacontrole gehad dmv een inwendige echo
Edit: eendenbek doet geen pijn hoor, is idd meer dat t een beetje gek voelt en daar zo liggen is ook niet echt leuk.
Nacontrole Mirena is bij mij ook 2 keer met inwendige echo geweest. Duurde altijd maar 2 minuten ofzo. Touwtjes kunnen evt geknipt worden als ze nog lang zijn. Ik vind zelf ongeveer 0.5-1 cm lang genoeg.
Eendenbek stelt echt helemaal niets voor. Zelfs niet als ie koud is. Sommige uitstrijkjes worden met een wattenstaafje gedaan, sommige met een borsteltje. Die laatste voel je wel itt de eerste, maar doet geen pijn.
Oke, bedankt, ik krijg dus zonder echo, gewoon inwendig. En vroeg me af of dat dan wel "grondig" genoeg is. Ik heb alleen echt geen zin om weer daar te gaan liggen.... maarja, nog 1xtje en dan 3 jaar niet hoop ik:P
Eendebek had ik geen problemen mee hoor. Ik had me ook voorgesteld dat het een enorm gevaarte zou zijn, maar dat viel mij reuze mee:P