Ik haal de 10km/uur echt bij lange na niet, als ik 7 km haal ben ik al blij. Ach, dat komt later wel.
tamtam
Geplaatst: 29-07-11 14:58
Als ik dit zo lees wil ik meteen weer gaan rennen
Ben alleen bang dat het pas weer zondag wordt.... Vandaag geen tijd en morgen wedstrijd (voor het eerst sinds een jaar weer; spannend), dus denk dat ik daarna te moe ben om nog te gaan. Dan wordt het pas zondag...
Anoniem
Geplaatst: 29-07-11 22:21
Heb vanavond 4x8 gelopen. Viel zo ontzettend mee!
Kon op het eind zelfs nog iets versnellen. Heb nu al zin in de volgende keer
EllenB
Geplaatst: 30-07-11 14:14
Vanmorgen les 23 gedaan en mezelf helemaal opgeblazen Ik dacht 'dat doe ik wel even', nou mooi niet dus. Ben bij de eerste 'run' veel te hard van stapel gelopen, de 2e ging ook nog goed, maar het derde loopstukje... oooooh, daar kwam geen eind aan. Verschrikkelijk! Toen ik eindelijk mocht stoppen, stond ik te wankelen op mijn benen. Ik zag echt even sterretjes en moest me vasthouden aan een lantaarnpaal. Maar he, ik heb het gered. Kan weer fier op mezelf zijn
He goed Anc! Ik vond die les echt niet makkelijk....
Marijke_1995
Geplaatst: 30-07-11 19:46
Vandaag les 3 lopen, ga er zo aan beginnen.. Maar ik heb er nog niet zo'n zin in als de vorige keren
Wat loopt een loopband gemakkelijk vergeleken met gewoon buiten!! Liep eerst alleen maar op een loopband, altijd de grootste moeite mee. Is ondertussen 4 maanden geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Afgelopen weken alleen maar buiten gelopen en gister weer voor het eerst op de loopband. Ik dacht dat ik kon vliegen
Marijke_1995
Geplaatst: 30-07-11 21:48
Dan ben je flink vooruitgegaan Natasja, goed hoor!
Jeej, mijn 3e les ging echt lekker! Had nu ook wel het idee dat ik best nog een poosje verder zou kunnen
Tiggs
Geplaatst: 30-07-11 21:50
Vandaag 2-3-2-3-2-3-2 gelopen, met steeds 2 minuten wandelen er tussen. Ging gedurende de training steeds beter, heb alleen aan het begin steeds het gevoel dat m'n schenen verzuren. Heel irritant. Komt het iemand bekend voor? Maandag/dinsdag 3x5 minuten, vind dat wel een beetje eng .
Wat zijn jullie er allemaal vroeg bij! Ik ga de paarden naar buiten kieperen, morgen weer loopdag. Succes allemaal. MightyJoe, die 8 min kan je. Binnen 2 lessen loop je 15 min en dan lijkt 8 min alweer helemaal niks.
Zo, hij was zwaaaar!! maar heb dan ook in de brandende zon gelopen hier Kwa ademhaling hield ik het wel vol maar had steeds zij steek.. das nie fijn
Maar we hebben het weer gedaan! Is les 21 15 minuten lopen??!!
Yv_
Geplaatst: 31-07-11 10:56
Goed bezig allemaal!!
Ik ben echt erg, heb alleen maandag gelopen . Woensdag had ik lekker een flink stuk gewandeld met mijn paard, kwam ik er op 3/4 van de route achter dat mijn telefoon uit mijn zak was gegleden en kon ik dus dat hele stuk weer terug om mijn telefoon te zoeken. Donderdag had ik een strandritje met een paar meiden van stal, vrijdag zouden we gaan motorrijden, maar door het slechte weer ben ik op mijn paard beland . Gister stond ik op het punt om te gaan, maar uiteindelijk met een paard die niet zo lekker was naar onze stal gelopen. Ook een flinke wandeling. Dus heb m'n beweging wel gehad, maar wil toch weer rennen. Hoop dat het vanavond gaat lukken!
Maarehh... Brandende zon? Waar dan? Hier alleen maar een dikke plak van wolken .. Heb je 'm wel helemaal uitgelopen Mighty Joe?
tamtam
Geplaatst: 31-07-11 14:07
Goed bezig allemaal!
Scheelt dat zo veel, die loopband? Klinkt goed!
Ben net terug van lopen. Ben samen met een vriendin gegaan: 9 km in 55 minuten. Ben erg tevreden!
@tamtam: wauw, super! Voordat ik dat kan ben ik geloof ik drie jaar verder.. Loopband maakt echt verschil. Geloofde het nooit zo, maar heb het nu zelf ondervonden haha. Je wordt toch als het ware naar achter getrokken, blijkbaar scheelt dat toch veel energie. @Yv: ach, maakt weinig uit toch, pak je het nu gewoon weer op @Tiggs: heb ik ook nog nooit last van gehad eigenlijk. Misschien ligt het aan je looptechniek? Lastig!
Ik ga vanavond ook weer aan de bak. Loop overigens niet met Evy. Om een of andere reden hou ik het dan veel minder lang vol (in de zin van aantal keren lopen per week). Heb ooit eens les 1, 2 en 3 gelopen. Drie weken terug les 1. En toen was ik er alweer klaar mee Ik vind interval sowieso verrot. Ben je net op gang, moet je weer stoppen haha. Nu loop ik gewoon tot een bepaald punt, wandel ik even om op adem te komen en ga ik weer verder. Eigenlijk ook interval, maar dan zoals ik het fijn vind
Ik heb ook steeds last van mijn schenen, komt volgens mij echt door de schoenen.. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.. Wil eigenlijk eerst eens 3 weken lopen voor ik goeie dure schoenen koop..
Net weer mijn rondje gelopen. Ging redelijk. Was ruim een minuut langzamer dan de vorige keer. Kan dat aan mijn nieuwe schoenen liggen? Wennen/inlopen of iets dergelijks? Overigens begon mijn GPS pas na een stuk lopen te werken. Nu was mijn rondje opeens 700 meter korter volgens m'n telefoon
Yv_
Geplaatst: 31-07-11 21:35
Ik ben toch maar vandaag gegaan, miste het gewoon echt . Viel me nog niet tegen, word alleen doodziek van die GPS. Volgens de computer was mijn rondje precies 5.0 km, volgens mij runtastic heb ik 4.12 gelopen. Kan gewoon echt niet, want heb nu nog in de wijk een rondje van 3 minuten extra uitgewandeld en normaal gesproken zit ik op 4.5 km met dat rondje. Baal er echt van, vond het echt een topprogramma, maar de laatste tijd is hij telkens het signaal kwijt .
Al met al, heb een beetje de tijd bijgehouden: - 17.25 minuten hardgelopen - 4 minuten gewandeld, gestretched en op adem gekomen (er lang, maar heeft een reden, namelijk): - 1 minuut sprint, 4 minuten gerend, 1 minuut sprint, 1 minuut gewandeld, 1 minuut sprint, 2 min gewandeld, 1 minuut sprint, 2.5 minuten uitgewandeld.
Totaal: 34.75 minuten. Ben kapot . Maar als met al érg tevreden, want 5 km in 34 minuten mét wandelen (ok, en sprintjes) erbij vind ik voor mezelf echt wel goed
Natasja: Kan zeker hoor, ik voel namelijk op de helft ook een vreemd gevoel in mijn voeten nog, waardoor ik echt eventjes een paar seconden mijn voeten los moet schoppen. Maar ik heb nu door die andere schoenen ook een hele andere stand van mijn voeten dan hoe ik normaal gesproken liep. Weet niet hoe dat bij jou is?
Stoer: Ik zou je toch aanraden om gelijk naar de Running Store te gaan. Lees in dit topic mijn berichtjes maar eens.. Schenen heb ik overigens nog nooit last van gehad, maar Bo (Zack op bokt) hier in het topic wel.. Weet niet of zij al achter de reden is?
Wow Tamtam, supernetjes !!!! Ik deed de laatste keer 7 km in 55 minuten. Kan dus nog even dooroefenen .
oo ik moet ook weer snel gaan rennen! Zondag stond les 3 op het programma, maar na een vrijgezellenfeest heb ik die maar even overgeslagen. Misschien vanavond, maar heb eerst les! Dus als paardlief braaf is hou ik misschien nog wat energie over voor les 3.
@ Natasja: Dat valt allemaal best mee hoor. Je zult zien dat je op deze afstand zit voor je er erg in hebt! Dat je gisteren minder snel was kan trouwens zeker aan je schoenen liggen. Op mijn vorige schoenen rende ik even geleden met gemak 5 km. Toen ik mijn nieuwe schoenen net had, haalde ik het nauwelijks en had ik de dag erna ontzettende spierpijn. Moet je even doorheen, maar het heeft mij wel bijna een maand gekost voor ik echt lekker liep op deze schoenen.
@ Stoer: Ook ik kan je aanraden om meteen goede schoenen aan te schaffen. Erg vervelend als je je nu al blessures gaat lopen en je kan er erg lang uit zijn daardoor. Bij mij waren ook verkeerde schoenen waarschijnlijk oorzaak van 2 jaar lang flinke problemen, met 3x gips en zelfs een dreigende operatie. Goede schoenen zijn dus echt van levensbelang.
@ Yv: Hoor veel klachten over de GPS. Ik heb de runkeeper en moet zeggen dat ik nergens last van heb. Misschien het proberen waard? Oh joh, maar als je al 7 km loopt dan komt die snelheid vanzelf wel hoor! Komt helemaal goed!
@ Wiannaber: Goed bezig! Vind dat altijd wel zwaar hoor én rijden én rennen op 1 dag!
Mij valt het ook allemaal mee vandaag. Voel mijn achillespezen na de run van gisteren een heel ieniemienie-beetje, maar heb eigenlijk helemaal geen spierpijn! Aankomend weekend dus maar op naar de 10 km en door de week nog maar een keer of 2 intervallen. Begin geloof ik een beetje een addict te worden. Zou het liefste alweer gaan!
EllenB
Geplaatst: 01-08-11 09:50
Wow, wat zijn jullie allemaal goed bezig...7 km...9km... Dat kan ik nog echt niet hoor. Gisteren hoefde ik volgens Evy eigenlijk niet te lopen, maar ik had zin en wilde Runtastic even uitproberen, Heb een rondje van 3,5 km in 21 min gelopen. Vond ik al heel goed van mezelf. Volgens mijn lief liggen de problemen met de gps niet zozeer aan het programma dat je gebruikt, maar aan je telefoon. Hij is ware nerd, dus hij zou best gelijk kunnen hebben. Ik heb een HTC en mijn gps doet het gelijk als ik naar buiten stap. Rondje klopte qua km ook (heb het vergeleken met Buddyrunner van lief).
@MightyJoe: kan ook les 22 zijn... maar die 15 min komen er aan!
Laatst bijgewerkt door EllenB op 01-08-11 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Ersina
Geplaatst: 01-08-11 09:55
Hardlopen is heel goed! Beter dan achter de pc zitten...maarik denk dat velen die de vragen beantwoorden lekker jong zijn. Ik ben wat ouder, ahum, en mijn man is altijd erg sportief geweest, maratons, trilatons, racefietsen. Gelukkig heeft hij altijd de juiste outfits aangehad. Bijvoorbeeld die schoeen. Natuurlijk als je net begint, kan je best op wat goedkopere schoenen lopen. Maar als je echt van plan bent door te zetten, moet je echt hardloopschoenen kopen in een sportwinkel! Je knieën krijgen het tijdens het rennen nogal te verduren .Als je jong bent, kan het lichaam zich redelijk snel herstellen, maar op oudere leeftijd is het echt niet leuk om alle sporten die je destijds zo leuk vond, stop te moeten zetten uit gezondheids redenen . Ik besef dat mijn relaas nogal wat oudbollig aan doet. Nu hoop ik iets te schrijven wat jullie meer aanspreekt. Als jullie iemand paard zien rijden in joggingpak, met een tak van de boom die als zweep dient, wat denken jullie dan??? Een hardloper die voorbij gehold wordt door iemand die op scapino schoenen, wordt echt niet voor vol aangezien. Maar ontzettend goed, dat mensen les nemen en beginnen met kleine rondjes. Volhouden!
Anoniem
Geplaatst: 01-08-11 09:56
Ik heb gister les 21 van Evy gelopen 10-10-12 min. Nou ja, dat was de bedoeling
Ik zet mijn ipod aan en begin te lopen, vond al dat ik zo lang moest rennen, maar ik hield het prima vol. Evy zegt dat ik 2 min mag wandelen en toen ik weer moest rennen hoorde ik: "En dit is het laatste stukje rennen al weer, nog een keer 15 min."
Hebben ze les 21 en 22 omgewisseld in mijn download en heb ik gewoon 2x15 gelopen
Ik heb heerlijk gelopen en het ging ook super, dus ik sla les 21 maar gewoon over en loop morgen les 23. Zo schiet het op
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt