Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amber15 schreef:DynamiteS Zó herkenbaar!
Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
Is er een manier om je daar wat voor af te sluiten, zodat het minder pijn doet..?
Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
Is er een manier om je daar wat voor af te sluiten, zodat het minder pijn doet..?

Inmiddels ben ik een jaar klaar met school en al mijn hoofdpijntjes en vermoeidheden zijn gelukkig over. Destijds had ik iedere dag een zere, stijve nek van de spanning, concentratie etc..
moet dan ook aan de busramp denken in 2012, heb daar zelf op school gezeten.. 
joyce2 schreef:Ik kan sowieso heel makkelijk meegaan in emoties (ook vrolijke), wat ik eigenlijk wel mooi vind, omdat je dan écht met iemand meeleeft.
Kan echt heel leuk zijn. Toen een vriendin van mij haar eerste paardje kreeg moest ik van haar er bij zijn toen hij aankwam. Heb zelf bijna net zo hard staan mee janken.
Maar ook als iemand heel erg gepassioneerd over iets praat. Daar mag ik altijd graag naar kijken, zoals mensen dan gaan stralen, zó mooi.
amber15 schreef:Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
. Ken het gelukkig niet bij mijzelf maar wel via anderen. En nee, ik kan er niet mee omgaan. Ik blokkeer volledig. Maar heb dat sowieso als dingen te emotioneel en te dichtbij komen. Dan komt er gewoon geen zinnig woord meer uit en wil ik er alleen maar zo ver mogelijk weg van zijn. Ben wat dat betreft echt een vluchtdier.
En dan bedoel ik niet dat mensen achterlijk zijn ofzo, maar bepaalde dingen niet inzien of niet snel reageren op situaties.
Net wat amber15 zegt, als er dan bv iets kwetsends gezegd wordt en die persoon heeft het niet in de gaten, hallo, kun je je niet even inleven?
Amandavd schreef:Dit klinkt heel gemeen, maar hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je omgeving soms echt dom is?En dan bedoel ik niet dat mensen achterlijk zijn ofzo, maar bepaalde dingen niet inzien of niet snel reageren op situaties.
Dat iemand niet inziet dat iets gewoon niet werkt en dat het ook niet gaat werken, of dat je denkt 'maar dat had je toch kunnen zien aankomen'? Maar gek genoeg kan niet iedereen dat, blijkbaar 
Amandavd schreef:Nou ik heb het meer zoals in situaties als in mijn voorbeeld:
Voorbeeld: Ik ga koken en vriend staat bij koelkast. Ik vraag, geef jij mij de bakboter aan alsjeblieft? ( wij koken altijd met bakboter uit de FLES! ) maar er ligt een aangebroken PAKJE bakboter en een nieuw PAKJE bakboter. Deze gebruik ik alleen voor bijvoorbeeld bij de zuurkoolschotel een laagje korst te maken. Verder altijd bakboter uit de fles.
Wat geeft hij mij? Het nieuwe pakje bakboter. Dus ik zeg, nee die andere. Geeft hij mij vervolgens het aangebroken pakje bakboter. Dus ik zeg, nee sukkel die fles. Hij vervolgens boos dat ik hem sukkel noem. Dus ik zeg, ja dat is toch dom? Ik gebruik altijd die fles dus waarom geef je mij het pakje? Ja dat wisst hij ook niet.
Dan denk ik soms, heel gemeen en niet terecht! Ben jij nou zo dom of ik nou zo slim?

Ik heb dat zelf ook, ik bijt alleen niet maar doe iets anders. Als er dingen bij mij fout gaan geef ik mezelf de schuld en stapelen frustraties zich op, waardoor ik dus weer chagrijnig/overgevoelig wordt en als de bom barst, zoiets doe als dat bijten om dus die frustraties af te kunnen reageren. Amandavd schreef:Dit klinkt heel gemeen, maar hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je omgeving soms echt dom is?En dan bedoel ik niet dat mensen achterlijk zijn ofzo, maar bepaalde dingen niet inzien of niet snel reageren op situaties.
Ik leg uit mezelf heel snel verbanden, heb vaak aan een half woord genoeg. En toch geven ze altijd hun hele uitleg bij bijvoorbeeld een overdracht op werk
Als ik dan andersom de overdracht richting hun maak, moet ik helemaal uitleggen hoe en wat van alles.
Dan kan het nog zo druk zijn; ik hoor ze direct. Dan denk ik inderdaad weleens: wees eens niet zo lui, let toch op! Je kan het zien én horen!