Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:DynamiteS Zó herkenbaar!
Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
Is er een manier om je daar wat voor af te sluiten, zodat het minder pijn doet..?
Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
Is er een manier om je daar wat voor af te sluiten, zodat het minder pijn doet..?
joyce2 schreef:Ik kan sowieso heel makkelijk meegaan in emoties (ook vrolijke), wat ik eigenlijk wel mooi vind, omdat je dan écht met iemand meeleeft.
amber15 schreef:Hoe blijven jullie bij jezelf als iemand je constant op een gemene manier de bodem in probeert te trappen?
Amandavd schreef:Dit klinkt heel gemeen, maar hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je omgeving soms echt dom is?En dan bedoel ik niet dat mensen achterlijk zijn ofzo, maar bepaalde dingen niet inzien of niet snel reageren op situaties.
Amandavd schreef:Nou ik heb het meer zoals in situaties als in mijn voorbeeld:
Voorbeeld: Ik ga koken en vriend staat bij koelkast. Ik vraag, geef jij mij de bakboter aan alsjeblieft? ( wij koken altijd met bakboter uit de FLES! ) maar er ligt een aangebroken PAKJE bakboter en een nieuw PAKJE bakboter. Deze gebruik ik alleen voor bijvoorbeeld bij de zuurkoolschotel een laagje korst te maken. Verder altijd bakboter uit de fles.
Wat geeft hij mij? Het nieuwe pakje bakboter. Dus ik zeg, nee die andere. Geeft hij mij vervolgens het aangebroken pakje bakboter. Dus ik zeg, nee sukkel die fles. Hij vervolgens boos dat ik hem sukkel noem. Dus ik zeg, ja dat is toch dom? Ik gebruik altijd die fles dus waarom geef je mij het pakje? Ja dat wisst hij ook niet.
Dan denk ik soms, heel gemeen en niet terecht! Ben jij nou zo dom of ik nou zo slim?
Amandavd schreef:Dit klinkt heel gemeen, maar hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je omgeving soms echt dom is?En dan bedoel ik niet dat mensen achterlijk zijn ofzo, maar bepaalde dingen niet inzien of niet snel reageren op situaties.