Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 01:55

hallo!
ik draag normaal geen make-up, maar wilde toch eens beginnen ermee. Ik zag die tutorial voor smokey eyes en dat vind ik zelf wel erg mooi. Met welke kleur kan ik het best beginnen denken jullie? Het moet niet meteen te heftig zijn. Bedankt!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:12

Je kunt smokey eyes eigenlijk met heel veel kleuren maken, wat vind je mooi? :) En wat voor kleur ogen heb je? Ik zou inderdaad niet meteen met zwart beginnen als je niet te heftig wilt, maar bruin kan bijvoorbeeld heel mooi zijn en een stuk zachter staan :j Of groen of misschien paars!
Je hebt van Bourjois trio's die je goed voor smokey eyes met een kleurtje kunt gebruiken, misschien heb je daar wat aan
Afbeelding

Over een goede waterproof mascara, ik zweer bij Masterpiece van Max factor :j Goed waterproof, geen klonten, maakt je wimpers niet zwaaar..Sterker nog, hij houdt mijn vreselijk rechte wimpers de hele dag in de krul :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:54

O wauw dan ga ik die toch maar proberen corelli :)
Welke oogschaduw basis gebruiken jullie?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:59

Volgens mij heb ik de Masterpiece ook (alleen dan niet waterproof). Als mini ergens bij gekregen en tot nu is het echt de beste mascara die ik in lange tijd heb gehad! Zet goed volume, krult, en verlengt. Ben er heel erg over te spreken :) Weet dan niet hoe de waterproofversie is, want daar hou ik niet van. Maar zoveel kan het toch niet schelen?

Gisteren trouwens van Essense even ingeslagen... Een wit, beige, grijs, paars en bruin oogpotloodje. Lippenstift (draag ik noooooit, alleen gloss, maar omdat ik mijn ogen tegenwoordig wat meer opmaak, vind ik mijn lippen met alleen een glossje zo bleek) en een gloss. Was nog geen 8 euro kwijt _O-
Ook al gaat het misschien sneller op, das toch geen geld?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:01

Suus___ schreef:

Ik heb er entje van elf, het is een stick met 2 kanten ,een vleoibare kant (geen id waarvoor de is :') )en een stick kant.. echt heel fijn!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:20

SillieXTanja schreef:
Heeey iedereen,
Ik heb even een vraagje :o
Ik ben opzoek naar een goede waterproof mascara die zorgt voor volle lange wimpers & liefst niet zo een dure.
Hoplijk kunnen jullie me helpen :)

Ik zweer tegenwoordig bij mijn Hema-mascara _/-\o_
Heb al een paar dure geprobeerd (oa Givency en zelfs staaltje van Prada geloof ik), maar krijg daar 't natuurlijkste resultaat mee: iedereen zegt dat ik er beter uitzie, maar niemand heeft door dat ik make-up op heb.

Kan ook perfect laagjes maken voor dat zwaardere effect EN EN EN mijn onderste wimpers doen zonder dat ik mijn neus meeheb :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:17

ik weet niet of ie waterproof is maar ik zweer bij :
Afbeelding

hij is nu op, dus ga hem weer bestellen voor 4,95 <3

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:53

Suus, ik gebruik eerlijk gezegd nooit oogschaduwbase :) Heb ook niet vaak oogschaduw op..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:12

Ik gebruik vaak de oogschaduwbasis van gosh (heb ook de foundation primer ervan en bevalt ook erg goed :) )

Waterproof mascara gebruik ik niet, met gewone mascara ook nooit problemen eigenlijk. Daarbij zweer ik bij o.a. the collossal, vooral THE falsies en die nieuwe rode van maybelline :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:16

ik gebruik too faced oogschaduwprimer shadow insurance heet het geloof ik.
Is niet goedkoop, maar gaat wel eeuwig mee volgens mij :)) dus in dat opzicht is het het wel waard.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:04

Marije__ schreef:
Suus___ schreef:

Ik heb er entje van elf, het is een stick met 2 kanten ,een vleoibare kant (geen id waarvoor de is :') )en een stick kant.. echt heel fijn!

Die met dat kwastje eraan? Die is bedoelt om in oogschaduw te dopen zodat je dat als liquid eyeliner kunt gebruiken. Ik heb 'm ook besteld, krijg 'm binnenkort binnen. :P

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:45

Gewone mascare heb ik het probleem mee als het hard waait dan gaan mijn ogen tranen en dan begin ik erin te wrijven :s ook heb ik heel erg last van mijn ogen en beginnen ze de jeuken en worden ze rood en tranen dan ook weer, erg vervelend :')
Ja die van hema heb ik horen zeggen dat die eigenlijk ook wel goed is :P
Maar kan je ook eerst gewone mascara opdoen en daarna nog een andere die waterproof is ?
Want heb ergens gezien dat als je meer mascara's over elkaar doet dat dat ook wel een beter effect heeft :=

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:52

Ik doe dat dus :)
Ik begin altijd met de collosal en erna een andere dus of een andere normale of de waterproof versie :)
Niet wrijven is de enige remedie

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:55

Haha, dat is nogal moeilijk voor mij :P ik wordt er gek van van die jeuk en dan begin ik zo wat te flippen en dan wrijf ik :=

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:58

Dan kan je t er beter niet opdoen ;)

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:00

Ja eig wel maar dan zie ik zo kaal uit als je begrijpt wat ik bedoel :P
Maar nu heb ik al even geen jeuk meer gehad, denk dat het van de pollen in de lucht komt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:06

En als je t nou pas op doet op plaats van bestemming? :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:10

Dan sta je daar de prutsen in de spiegel van je auto (in mijn geval)
En zie ik er zo een trutje uit die een dikke auto gekregen heeft van haar vent omdat ze zou stoppen met zagen :')

Van de pollen kan hoor, heb ook tijdje last gehad van m'n ogen, nu is het terug over.
Ja 2 laagjes (eentje gewoon en dan waterproof) kan best, maar dan kan je eigenlijk ook met je waterproof laagjes opbouwen zegmaar :j

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:19

Huh?
Waarom zie je er dan zo uit?
En in de auto heb je geen last van wind toch ;)

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:39

Nee, maar als ik buiten gewoon wandel of als ik naar de bus fiets :P
En even nieuw vraagje, blijft een lijntje boven je wimpers goed zitten als je het doet met deze eyeliner?

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:58

Was ook voor optiwolk bedoeld ;)
Ik ken die eyeliner niet

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:01

Aah oké, sorry :P
Is eigenlijk een hele fijne eyeliner en niet zo een echte potlood, je moet aan de bovenkant draaien en dan komt er een redelijk zacht penceeltje uit ;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:11

Bedankt Corelli :)
Ziet het er niet sowieso iets te 'heftig' uit voor een 14 jarige die vorheen nooit echt make up draagde?
Ik twijfel nog of het niet meteen uhh, te opvallend is.
Ik vind blauw wel mooi, das ook niet zo donker.
Wat moet ik allemaal halen voor smokey eyes?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:40

Je kunt ook beginnen met mascara en eyeliner. Of wat zachte kleurtjes
Dan kun je ondertussen thuis oefenen op smokey eyes zodat het helemaal geperfectioneerd is als je er eenmaal mee rond loopt én dan is het misschien niet zo heftig (omdat je daarvoor al wat make-up hebt gedragen)
Voor smokey eyes heb je sowieso een aantal kleuren nodig (zoals die doosjes waar corelli het over had), eyeliner, oogpotlood, mascara en vooral kwasten. Een goede kwast om het aan te brengen en bijna nog belangrijker, een kwast om het goed mee te blenden.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:43

Ik zou gewoon beginnen met een klein beetje mascara. Dat heb ik de hele eerste klas gedaan. In de 2e klas werd het toen het eerste half jaar meer mascara en wat oogpotlood (klein beetje) en het 2e half jaar meestal make-up loos, in de 3e werd het steeds meer mascara en oogpotlood en toen weer het laatste half jaar vaak make-up loos en in het begin van dit jaar had ik heel veel mascara en oogpotlood en nu meestal vrij weinig en soms niets. en soms ook dagen dat ik vrij veel op heb. Maar ineens met oogpotlood en mascara als je nooit wat op hebt is ineens zo hard.. vind ik dan.