Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Dat brengt me naadloos naar mijn verhaal van vandaag.. De andere smid kwam vandaag. Er stopt een bus waaruit een beer van een kerel stapt.
Nu had ik al het e.e.a gehoord maar goed, ik besloot hem een kans te geven. (niet over zijn kunnen hoor, meer over zijn verleden zegma
).
Daarna Sam uit weide gepakt en uit gelegd wat er aan de hand was. Hij pakte zijn hoef op en zei zonder verbloemen "ik praat niet graag slecht over collega's, maar ik begrijp niet dat dit paard niet slechter loopt dan ie doet.."
Hij is normaal super braaf bij de smid maar nu ging ie steeds omhoog!! 
oll; (achter heeft ie geen ijzers.)
Hij is vanvoor onder de ijzers al een beetje "opgevuld" met pasta oid aan de linkerkant om een beetje te corrigeren (daar was het het ergst, rechts was de zool ook al harder). maar om te voorkomen dat ie ze af trapt springschoenen aan.
Kreeg net telefoon van mijn toekomstige lesgever en die zei ook al "je kan hem springschoenen aan doen als ie net de eerste keer ijzers heeft om te voorkomen dat ie ze af trapt"...
)
Verrekte duivelse welsh A....
(en Rêve neemt dat over
)

)

Gisteren was ze brutaal dus ik denk "doe hier maar es brutaal op" en gooide het dek van Pret op haar rug... Allemaal geen probleem. 
Kijk ik onder Pret haar hals door, staat Rêve als een hond aan die teugel te hangen.

Het hangt wat van haar humeur af.

Echt, Sam's kop toen ze ging duwen! 
Mentaal heb ik Sam en trainen en wedstrijd nódig... Sammie gaat fantastisch! Om de paar weken hebben we les van een nieuwe lesgeefster. En we hebben weer de goede lijn te pakken! Sammie heeft een paar keer gewonnen en tenzij ik stomme fouten maak loopt hij eigenlijk standaard wel 1 proef in de prijzen..
Wát een knap jonk heb ik er ook aan... Hij is lief en geweldig en eigenzinnig maar tóch altijd voorzichtig met baasje...
). Lief maar net haar moeder... Rêve vindt luisteren een overschatte vaardigheid....
Nu al een dier waarbij je moet zorgen dat ze het voor je wil doen... Dwingen is geen optie.
Heerlijk! 

Nog niet zoals het moet zijn maar nu is er een kleine verbetering.. Eigenlijk ook iets waar de dokter een beetje voor gewaarschuwd had, maar als je ellendig bent denk je daar natuurlijk niet meer aan... Typisch voor deze ziekte is volgens hem dat de verbetering voor de patiënt vaak erg traag verloopt. De dokters zíen ze wel maar daarvoor hoeft de patiënt kwa symptomen nog niets te voelen... 

Alles zit nog vast overigens maar het voelt gewoon eng met haren wassen en het doet PIJN!!

Dat gaat ook best lukken volgens mij.
Nu wat wedstrijden in het niv 0 is niet slecht geweest voor hem hoor. Maar niv 1 had hij ook aan gekunt.
Maar dat zal voor volgend seizoen zijn.
En vooral dat laatste frustreert me. Enfin, er is wel iets aan te doen maar de partijen die daarbij moeten meewerken gaan dat niet doen.
Familie... Je hebt der niks aan.
) dus ik had hem een briefje gemaakt en bij zijn sigaretten en aansteker gelegd (die pakt hij sowieso mee) en hem veel plezier gewenst er van uit gaande dat ie toch eerder weg zou zijn dan ik zelf.. gisteren nacht om twaalf uur kreeg ik een "proficiat om het al een jaar met me uit te houden lieverd!"

(dat klinkt nu misschien overdreven maar wie mijn man kent weet dat dat gebaar ontzettend veel waarde heeft... Mijn man schrijft nl eigenlijk zelden tot nooit, ja, zakelijk, maar kaartjes? nah! ) en super lieve boodschap!
(haha en een typisch kaartje voor hem.)
(in het juiste aantal. )
Die pijnstiller die ik gekregen had van mijn chirurg maar niet goed durfde nemen... Maar ik had gisteren avond zó'n pijn! Kon niet slapen, tranen liepen over mijn wangen... Dus uit wanhoop toch maar een zaldiar genomen want ik weet uit ervaring dat dafalgan al amper werkt op de momenten dat de pijn naar mijn grens "uit te houden" is dus dat ging 'm niet worden. Tjezus die pijnstiller is multifunctioneel voor mij...
Na een 25tal minuten waren de scherpe randjes er af en werd ik suffig, oogjes dicht en wat heb ik geslapen! (ik ben een hele slechte slaper).... Voel me heerlijk uitgerust en vanmorgen rond een uur of zes werd ik wakker (maar 1x, da's echt een record voor mij) en.... Geen pijn... Ik ben echt met een smile terug in slaap gevallen! 
Maar als ik zo'n pijn heb als gisteren (van mijn been tot mijn heup schoot elke spier in kramp.. écht het gevoel van kramp en ook effectief at "krom" trekken... Dus het was niet enkel een idé helaas.
) ...