Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:25

Welkom NoaC, ook ik heb momenten dat ik er een hekel aan heb hoor. Maar als je je b.v. inschrijft voor loopwedstrijden dan krijg je er toch wel een kick van. Althans dat werkt bij mij wel goed, dan zie ik dat weer als een persoonlijke prestatie. :) En bij mij helpt lopen met muziek sowieso wel heel goed, doe ik dat niet dan kost 't bij mij 2x zoveel energie. Knap dat je goede vooruitgang boekt!

Ik heb momenteel blaren op beide binnenzijden van m'n voeten. Ondanks dat ik met gecorrigeerde schoenen loop blijf ik blaren krijgen zodra ik langer dan 45min aanéén ga lopen....Ook best grote blaren +/- 2-3 cm groot. Rechts heb ik dat meer dan links.

Jaan, ik vroeg dat van 't basisonderwijs, maar t is nu duidelijk hoor dat je in 't basisonderwijs werkt. Dankje. ;) Succes met je les!

Wat een gaar weer zeg...bah! Moet straks ook nog weer met de hond eruit. Vanavond weer een late dienst werken van 17-24u. Ga morgen weer lekker sporten, of lopen of skeeleren!

_Noor

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:32

Goedemorgen allemaal,
Ik heb braaf bijgelezen, maar Puchje heeft het zo netjes verwoord dat ik me daar voor deze keer (heel asociaal) bij aansluit ;)
Puchje, inderdaad gezellig om met de hond te lopen en ook veiliger, want ik loop in het pikkedonker in het buitengebied ;)

Neus is nog wel wat pijnlijk, maar gelukkig (nog steeds) niet blauw :)

Wat een wind mensen!! Dat vind ik echt niet fijn lopen hoor :n .
Hopelijk is het morgen wat minder!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:38

marjoleintje schreef:
Welkom NoaC, ook ik heb momenten dat ik er een hekel aan heb hoor. Maar als je je b.v. inschrijft voor loopwedstrijden dan krijg je er toch wel een kick van. Althans dat werkt bij mij wel goed, dan zie ik dat weer als een persoonlijke prestatie. :) En bij mij helpt lopen met muziek sowieso wel heel goed, doe ik dat niet dan kost 't bij mij 2x zoveel energie. Knap dat je goede vooruitgang boekt!

Ik heb momenteel blaren op beide binnenzijden van m'n voeten. Ondanks dat ik met gecorrigeerde schoenen loop blijf ik blaren krijgen zodra ik langer dan 45min aanéén ga lopen....Ook best grote blaren +/- 2-3 cm groot. Rechts heb ik dat meer dan links.

Jaan, ik vroeg dat van 't basisonderwijs, maar t is nu duidelijk hoor dat je in 't basisonderwijs werkt. Dankje. ;) Succes met je les!

Wat een gaar weer zeg...bah! Moet straks ook nog weer met de hond eruit. Vanavond weer een late dienst werken van 17-24u. Ga morgen weer lekker sporten, of lopen of skeeleren!

Wat voor een sokken draag je?
Je kan ook van de wrijving van je sokken blaren krijgen!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:59

Ik heb 2 paar runningsokken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens met andere sokken loop. Misschien daar toch maar eens op letten idd...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:26

marjoleintje schreef:
Ik heb 2 paar runningsokken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens met andere sokken loop. Misschien daar toch maar eens op letten idd...

Een paard goed aansluitende runningsokken zijn geen overbodige luxe...
Ik heb namelijk ook blaren gehad aan het begin en het kwam bij overduidelijk van de sokken!
Ik heb nu de sokken van Falke, echt top!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:47

Oh en opeens zijn ze daar weer, gisteren net over gehad, de hartoverslagen :=
Ga zo maar even bellen tijdens het telefonisch spreekuur denk ik :j

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:49

SAKKIA schreef:
Oh en opeens zijn ze daar weer, gisteren net over gehad, de hartoverslagen :=
Ga zo maar even bellen tijdens het telefonisch spreekuur denk ik :j

Oh nee! :(:)
Sterkte!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:21

WenK schreef:
Jaan, de officiele naam is Management Assistente. Functie is enorm breed, van invoeren van contracten, PZ, controlertaken, telefoon, agenda etc. Dat lijkt mij enorm leuk.

Het is heel snel gegaan en het was best overdonderend en heftig mbt arbeidsvoorwaarden (had een heul harde en vrij scherpe minimale eis gesteld en óf ze gingen er in mee óf er was geen kans op er uit komen. Daarom dus ook echt niet in staat tot lopen vandaag.
Lig nu lekker op bed te relaxen. Morgen weer vroeg op haha :=
Gefeliciteerd *\o/* Ik heb mijn diploma voor directiesecretaresse/management assistente maar ik wist nooit precies wat nou de functie management assistente is :P Maar het zal wel vergelijkbaar zijn met een directie secretaresse.
Ik werk nu als "gewoon" secretaresse.

_Noor schreef:
Wat een wind mensen!! Dat vind ik echt niet fijn lopen hoor :n .
Hopelijk is het morgen wat minder!
Ja dat is echt vervelend. Toen ik woensdag ging lopen stond er ook al een behoorlijke wind en ik had de heenweg tegenwind. Nou ik was helemaal kapot toen ik op de helft was! Maar de terugweg vloog ik vooruit :P

SAKKIA schreef:
Ik had dus met mijn nieuwe schoenen dat ik ook last van mijn tenen kreeg en dan vooral van mijn teennagels :+ Heb dus ook 1 blauwe nagel nu, geeft niks schijnt vaker voor te komen bij mensen die hardlopen. Maar dat kan soms zoo vreselijk pijn doen :+

Ja ik vind het ook vreemd, maar ik denk over sommige dingen sowieso heel anders dan mijn schoonfamilie :+ Dat botst weleens vaker en dan moet je net mij hebben, ik zeg ook altijd eerlijk hoe ik er over denk en dat schiet weleens verkeerd :+
In het begin kwam mijn schoonvader bijna elke dag langs, vriendlief ergerde er zich wel aan, maar zei er niks van. Bang dat zijn vader boos zou worden. Nu hoef ik mijn schoonouders en ook mijn eigen ouders trouwens niet elke dag over de vloer. Dus ik heb hem een keer gevraagd wat ie kwam doen en of ie dan ook nieuws had te vertellen? Niet? Nou dan hoef je de volgende keer ook niet te komen. Als je toch geen nieuws hebt, waarom kom je dan? Ik ben de hele dag aan het werk geweest en wil nu gewoon even rustig op de bank of mijn eigen ding doen. Begreep ie in het begin niet en werd idd een beetje boos. Ik kan daar dus niet mee zitten. het is nu lekker rustig in de avonden en vriendlief was achteraf toch ook wel blij dat zijn vader niet meer elke avond langskwam :j
Maar oooeeeee echt dingen kunnen daar soms zo slecht vallen. En ik ben soms nogal eens ongenuanceerd :+ Soms worden ze ook pissig omdat iki een andere mening heb, tja vraag er dan ook niet om :D Nogmaals ze zijn echt wel lief en aardig, maar ze hebben soms nogal lange tenen en denken te veel: Oh dan zal het wel sus of zo zijn :?
Ja vast ik wacht liever met een conclusie tot dat ik zeker weet hoe het gegaan is :D
Ik had laatst ook bij mijn 2e teen bij beide voeten (teen naast de dikke teen) dat het uiteinde blauw werd. Maar dat was wel nadat ik m'n teennagels had geknipt :P Niet dat ze heel lang waren maar misschien geeft die nagel toch wat extra bescherming ofzo :=
En vervelend hoor een schoonvader die iedere dag langs wil komen. Zou me daar ook echt aan gaan ergeren. Woon je eindelijk samen ben je nog niet privé.
En balen dat je hartkloppingen weer terug zijn!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:45

Zo HA gebeld en vanmiddag even nieuwe betablokker ophalen. Waarschijnlijk was het nog neit lang genoeg. Krijg er nu 90 mee, dus zit er nog wel even aanvast :o
Mag er wel gewoon mee sporten en hij moedigd dat juist heel erg aan :j

maar ik voel me vandaag juist wel heeeeeeeeeeeel erg goed :j Gisteren vroeg naar bed gegaan en vandaag achter mijn bureau netjes rechtop gezeten. Vandaag dus iets eerder weg om op tijd bij de HA te zijn :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:48

Vanaf het werk:

Thx voor de tips dames! Vrijdag en zondag is misschien ook wel een idee, maar dan wil ik het liefst vriendlief wat aandacht geven, omdat hij op donderdagavond weg is, combineer ik dat mooi :) Ik kan misschien ook voor het avondeten gaan lopen, maar dan eten we pas om 20u en dat vindt mijn vriend te laat :)
Lastig :)

Esther last en voordeel gehad van de wind :)

Sak, sterkte meid.
Goed dat je HA gebeld hebt!
Zo'n bal is écht een aanrader!

NoaC, welkom! Wat ik erg motiverend vind, is inderdaad lopen met een GPStracker, zodat je kunt zien hoe ver je loopt en wat je snelheid is.
Ik heb mijn runningsokken van de Action. GEWELDIGE sokken. Ze zijn wat dikker en naadloos. Gisteren heb ik bij wijze van test gelopen met een voet met dunne sok en een voet met een dikke sok. Voelde merkbaar verschil.

Noor, fijn dat het al beter gaat! :D

Marjoleintje, werk ze alvast!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:13

Puchje: bedankt voor de tip. Ik wist niet dat je bij de Action ook runningsokken kon kopen.
Ik heb opzich nu wel genoeg runningsokken maar als ze versleten zijn ga ik naar de Action :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:54

Puchje, ik denk dat je met 2 keer in de week lopen ook al een heel eind komt hoor.
Heb de laatste twee dagen nagenoeg niks aan m'n scriptie gedaan := Dit weekend ga ik er wel hard aan werken, heb verder helemaal niks gepland 't weekend behalve zaterdag sporten en zondag hardlopen. Misschien zondag nog naar m'n vriend, maar hij wist nog niet of 'ie tijd had.

Scooby, heb je nog wat gekocht?

NoaC, dat is superfijn toch, dat je een gemotiveerd vriendje hebt! Ik moet 9 van de 10 keer alleen. Meestal ga ik dan gewoon direct 's morgensvroeg dan "heb ik 't maar gehad". Als ik dan namelijk eerst andere dingen ga doen, komt 't er niet meer van :P

Sakkia, balen dat je hartkloppingen terug zijn...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:16

Hellow !!! :wave:

Ben goed verwend vandaag. De dames hadden hun best gedaan! Een hele mooie collage gekregen. :D Die stiekemerds hebben mij gisterenmiddag weggelokt achter mijn laptop vandaan en ik heb gewoon niets gemerkt. ;) Mijn lieftallige collega heeft allemaal foto's van mijn laptop gejat! :') Van Fanny, Nacho en van mijzelf van hardlopen met Sinterklaas :D. Collage is echt geweldig met diverse teksten als: Marijke my dear, vanaf vandaag geen files meer! _O-
Nog een mooie bon van ESPRIT gekregen, kan weer shoppen. *\o/*

*schopt Tara* opschieten met die scriptie!
@SAK, balen van de betablokkers. Gelukkig gaat het iets beter vandaag
@Noac ik vond het na een maand of 2 echt leuk worden. Nu ben ik verslaafd :D Als je eerste 10 minuten achter elkaar loopt, dan wordt het leuk! :j

Ik heb ook sokken van Falke, lopen echt super! :j Ga vandaag niet meer lopen, loop morgenocht een duurloopje, weet nog niet welke tijd/afstand, hangt van het weer af.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:31

NoaC, ook ik ben inmiddels verslaafd en vroegah was ik met geen stok aan het lopen te krijgen.

Fan wat leuk van je collega's!

Puchje, lopen voor het eten is dan idd de truc... :j

Sak, balen van je hartkloppingen.

Ben kapot na deze week, maar het was wel leuk. Bedrijf verkoopt (de service van) poetsdoeken en ook een deel bedrijfskleding. Ze leveren doeken, halen ze periodiek weer op en reinigen ze. Dat is het eigenlijk in het kort. Komen veel bij autogarages, grote transportbedrijven, loonbedrijven en onderhoudsbedrijven.
Vandaag waren we heel de dag in Limburg. Was wel weer erg gezellig, zijn leuke collega's!

Heb ook weer gereden, beide paarden waren weer top! Heerlijk gevoel is dat! Dinsdag weer lopen en langzaamaan begin ik er weer zin in te krijgen. Weekje rust icm 1e week werken was wel ff goed denk ik.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 08:30

Koetmeunienk allemaal!

Sak, balen van je rikketik, hoop dat de betablokkers nu helpen
Fan, wat een leuk afscheid, stelletje boefjes :D
Wen, lekker dat je eerste ervaringen positief zijn
Tara, hup opschieten met die scriptie, dan ben je er maar vanaf ;)
Noac, welkom en ik sluit me aan bij Fan :j

Heb de afgelopen dagen wel bijgelezen en kom nog even terug op je verhaal Puchje, de kleuren training, ik heb wel zo'n test gehad met profiel maar daarna is het meer op Team niveau gegaan, niet individueel.

Ik heb gister een duurloopje gedaan van 30 min, heel rustig, iets van 32 min maar heerlijk uitgewaaid ;) Gisteravond mijn nieuwe laarzen opgehaald *\o/* Dus Jaan, je hoeft niet meer te kijken bij jullie, nog maals dank! Morgen de laarzen inlopen en uitproberen :j

Vandaag zit ik de hele dag in Arnhem, Burgers Zoo, daar is de startdag van mijn cursus van de Open Universiteit. Ga over een half uurtje de deur uit, vind het leuk maar ook wel spannend :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:19

Fan wat leuk zeg van je collega's!!

Ik ga morgen weer hardlopen. Hoop dat de wind dan een beetje gaat liggen :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:27

@ Fanneke: wat een leuk afscheid zeg! :) Begin je maandag meteen bij je nieuwe baan?
@ Bommeke: heel veel succes en plezier vandaag! Wat voor cursus ga je volgen? Nieuwe rijlaarzen gekocht? Wat voor?

Ik vind het ook echt nog te hard waaien vandaag. Jammer! Ga vanmiddag even op de stepmachine en dan morgen echt weer lekker een rondje lopen. Volgende week is ons schema al klaar. Dan gaan we 2 weken lang de 5 km trainen en vervolgens doorstarten met het schema voor de 10 km :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:57

Haai allemaal!

Goed dat iedereen nog zo fanatiek aan het rennen zijn. Hebben jullie alweer wat runs in het vooruitzicht?
Enne Tara, succes met je scriptie! Wat een werk hé?! Ik baal er ook nog steeds behoorlijk van dat ding!

Inmiddels ben ik rustig aan ook weer aan het hardlopen. Mijn conditie valt me niet tegen. Ik kan nog met gemak een kwartier achter elkaar aan hobbelen! Met mijn clienten hardlopen is erg leuk, alleen zij zijn stukken sneller dan wat ik ben! (en ik ben echt geen slome loper, dus dat frustreert me af en toe wel eens ;) ). Ik zeg dan wel eens tegen ze (omdat ze veel rustiger aan moeten beginnen van mij en aan het einde als ze dan over hebben mogen ze wel versnellen): 'Jullie moeten in het begin even de tempo van deze oude vrouw bijhouden, later mogen jullie pas gaan versnellen.'
Ik hoop straks een cursus tot runningtherapeut te kunnen volgen (effe om de tafel met mijn manager!). Ik vind het heerlijk om hard te lopen en als ik straks definitief in het westen ben, met paard en al, ga ik me aansluiten bij een loopgroep! :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:17

Gefeliciteerd Mir!! :D
Leuke ideeën, klinkt goed!

Lekker windje hè :D ?
Ik ga zo eens mijn nieuwe zadel uittesten op Tinklief die al 11 weken niet is gereden :)
Omdat het geen doetje is, gaat mn vriend even mee, lijkt me verstandig :P

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:30

:wave: haai!
@noac: Welkom! Ik heb dat ook erg sterk gehad, dat ik me de eerste maanden echt tot lopen toe moest schoppen.... Nu is het gewoon onderdeel van en als ik eenw eek niet kan lopen, gaat t kriebelen :=
@marjoleintje: Balen van die blaren....Verder niets anders dan anders?
@sakk: Gets, weer hartkloppingen. Wat zei de HA nog?
@tara: Lukt t met de studie?
@fann: Wat ontzettend gaef zeg, van die collage en bon!!!! MOet je goed doen, en terecht! :#
@wenk: Super dat je eerste weekje zo goed bevallen is!
@bomm: Nieuwe boots binne, nice! Ik was gister wezen kijken, maar dat model hebben ze geeneens in de winkel gehad, dus ja... := Plezier vandaag met de startdag! Wat voor cursus ga je doen/volgen??
@mirkim: *\o/* Gefeliciteerd!!! Wanneer ga je naar het westen verhuizen en waar?

M'n les ging gister niet door; is in buitenbak en met windkracht 7 en windvlagen van meer dan 100km/h is mn juf dan niet te verstaan...Helaas, maar zei zo.
Nog wel flinke ronde met Tycho gereden, samen met Eka (arabier van stal) Echt bizar hoor, Tych was, ondanks die wind, echt erg relaxed. Goed voorwaarts, dat absoluut, maar niets van het schrikken of stom doen. Heerlijk gereden dus! :j
's Middags naar dinnetje geweest en begin van de avond pony Sil (van de buren) gehaald, naar stal gewandeld (is 500m), wat nog een hele ervaring was; pony is blijkbaar nog nooit eerder in het donker op de weg geweest. Kwam een auto vanaf achter en ze zat zowat op dr kont van de stress! Bleef wel bij me en bij de 2e auto ging het al beter, gelukkig. Moest er wel om lachen. Pony in de bak eerst losgegooid en later nog ff longeersingeltje aan en aan de dubbele lijnen gelongeerd. Was ook eerste keer voor dr en de lijn achter de billen langs was ff érg eng, maar daarna liep ze heerlijk!
Terugweg liep ze zwaar relaxed naast me, dus ze heeft weer veel geleerd!

Ik heb vanochtend lekker op stradn gereden. Woei bijna van mn knol af _O- maar was ook wel heerlijk hoor, zo tussen al dat vliegende en snijdende zand rijden :j
Daarvoor nog de shet en de hset van de buren samen int bakje gehad. Lekker laten vliegen, kroelen, spelen en springen! Was prachtig!!!! (heb dus lekker Penny gespeeld ;) :D )

Nu rapporten schrijven en wil eind vand e middag nog ff hollen, of misschien ga ik wel eerst. Ga ik erna lekker douchen en kruip ik dna met rapporten en een flinke leut thee op de bank....Hmmmm!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:35

Verder niks, dat heel veel mensen er last van hebben en dat ik niet zo veel moest nadenken haha. Maar goed hij heeft gelijk. Vandaag de eerste weer gehad en voel me goed, weg zijn ze nog niet. Maar dat zou ook te snel zijn.

En ben beetje traag haha, beetje peace man zeg maar. Maar dat is met 3 dagen ook wel over. Lichaam moet even wennen, had ik de vorige keer. Mijn baas kreeg zelfs een bètablokker toen hij ging vliegen, hielp tegen de vliegangst.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:39

Is ook wel eens dat als je er teveel mee bezig bent, het juist nóg meer wordt....

Ik heb vanochtend nog hardloopsetje gekocht, weer van Leontien van Moorsel. Heb nu de capri, shirt met korte mouw (helemaal roze :D ), 2 paar sokken en hardloophorloge (voor mn vriendje) gekocht.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:10

Hier 2 filmpjes van Boris (met halster, de kleinste) en Misty (zonder halster, helemaal zwart). Boris is dus 'van' mij, Misty is van buuf Ilona, die je in de bak ziet lopen.

Ow jemig, als ik ze zo terug zie....Wat een Penny's zijn we, hahaha! _O-

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:38

Goedemiddag!

Haha leuke filmpjes Jaan! Jullie hebben je prima vermaakt zo te zien. Fijn hoor dat je ook nog lekker hebt kunnen rijden met dit weer! T waait echt hard! En die blaren, ja het is verder niets anders dan anders geweest. Maar ga nu in 't vervolg alleen maar meer met runningsokken lopen, kijken of dat verschil maakt.

Sak, fijn dat 't vandaag weer wat beter gaat. Welke betablokker heb je nu gekregen dan? En idd probeer het soms even naast je neer te leggen, hartkloppingen komen zo veel voor en veelal is het iets onschuldigs.

Gefeliciteerd Mirkim! Zou leuk zijn als je de cursus tot runningtherapeute zou kunnen volgen. Lijkt mij ook ooit nog wel wat! :)

Bom, succes vandaag met je eerste cursusdag! Wel een leuke locatie Burger's Zoo!

Succes Puchje met je nieuwe zadel, welke is 't geworden?

Ik heb net een lekker appelgebakje op...vriendlief was zo aardig om 2 gebakjes bij de bakker weg te halen. Dus die wil ik er nu graag weer af lopen! Kleed me zo om en ga even een rustig duurloopje van 30min doen denk ik. Maar door de bebouwde kom....op 't vlakke land wordt 't niets..t waait echt enorm.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:42

Ik zit in mn kloffie, maar ben gááár. Ga intervaltraininkje doen, rondje van 6,5 km. Rustig aan. Is de 4e keer dat ik ga deze week ( zo-di-do-za :oo ) dus moet niet perse he, dus dan rustig aan.

Loopse Marjolein!