Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:51

JamieShanin schreef:
Hoe doen jullie dat dan met eten?? zouden jullie mij misschien je ochtend middag enzo kunnen vertellen en de tussen doortjes ?? dan kan ik daar ook op letten ;)

Ik neem gewoon een boterhamzakje met gedroogd fruit en allemaal soorten noten mee naar school :)

Fruit en noten zijn altijd goede tussendoortjes! Zitten heel veel voedingsstoffen in!

JamieShanin

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:16

ohhh wat slim en lekker!!!

maar gedroogt fruit op brood okey slim , dat haalt u gewoon bij de supermarkt?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:23

JamieShanin schreef:
ohhh wat slim en lekker!!!

maar gedroogt fruit op brood okey slim , dat haalt u gewoon bij de supermarkt?

Nee, ik bedoelde gewoon als tussendoortje!
Ik doe vaak iets al roomkaas, of een gekookt eitje meenemen. Kipfilet/kalkoenfilet is ook gezond, en je kan ook altijd iets van komkommer+kaas doen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:26

JamieShanin schreef:
Hoe doen jullie dat dan met eten?? zouden jullie mij misschien je ochtend middag enzo kunnen vertellen en de tussen doortjes ?? dan kan ik daar ook op letten ;)

Ik eet 's ochtends altijd havermout pap met sojamelk en rozijntjes en kaneel. :')
Of sojamelk met biologische muesli. Tussendoor eet ik fruit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:27

Gedroogd fruit is ook lekker ja! Waar halen jullie dat? Ik weet alleen dat bij de Ah ze in elk geval gedroogde pruimen hebben. (wat ik echt bizar lekker vind)

Wat ik ook vaak doe is wat sojamelk (of verse sinaasappelsap) en dan met fruit in de blender en er door heen wat havervlokken of havermout. Goed voor je darmen :Y) en een lekkere smoothie. :9 En als ik echt iets lekkers wil trakteer ik mezelf op een eat natural reep <3

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:32

Ik maak inderdaad als ontbijt super vaak smoothies! Mjammm!!! Met wat chia zaadjes of havermout erdoorheen. Koop vaak gewoon bevroren fruit bij de appie en gooi ik dat in de blender met banaan en kokosmelk oid.

Brood vind ik lastig want brood is uberhaupt al niet zo goed daarom eet ik het weinig, maar meestal doe ik er geitenkaas met honing op of tomaatjes met komkommer en kruiden etc. Je kan er bijvoorbeeld ook sesampasta op doen.

Gedroogd fruit haal ik meestal bij de marokkaan, vijgen etc, en anders haal ik goji bessen en andere aparte dingetjes bij de vitamin store. Hangt alleen wel een prijskaartje aan ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:39

wow wat eten jullie allemaal gezond! :|'
wat ik normaal eet op een dag:
's ochtends cornflakes of cruesli of rijstwafels (met roos vicé of optimel)
kleine pauze: chocolade of chips en heel soms fruit (water)
grote pauze: pistoletje met boter of vlees (water)
na school: cornflakes of cruesli en koekjes en snoepjes (frisdrank of fruitdrank)
's avonds: heel gevarieerd van burito's tot zalm in bladerdeeg (water)
na het avondeten: chips, koekjes en colaaa (frisdrank)

en dit is gemiddeld dan, soms gezonder en soms ongezonder ;p

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:44

wooow dat je overeind blijft :P

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:56

Ik moet wel gezond eten aangezien ik op een speciaal dieet ben. Maar je went er snel aan hoor, ik mag nu 1x per week weer een koekje gaan eten maar heb er helemaal geen behoefte meer aan. Dan eet ik liever een gedroogd abrikoosje!

Gedroogde pruimen/abrikozen kan je gewoon in de supermarkt halen. Ik vind deze alleen niet zo lekker.

Noten en ander gedroogd fruit (cranberries, vijgen enz) haal ik altijd op de markt, je bent én goedkoper uit, én het is nog veel lekkerder ook!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:11

zou ik mogen vragen waarom je een speciaal dieet volgt unoo?

Het klopt inderdaad dat je behoefte naar zoetigheid sterk afneemt als je gewoon gezond eet!

Wie houdt er ook zo van pure chocolade? Schijnt ook heel gezond te zijn toch, nou ik ben er verslaafd aan! Maar ik kijk wel uit want volgens mij zit er wel veel vet in!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:16

MaartPaard schreef:
zou ik mogen vragen waarom je een speciaal dieet volgt unoo?

Het klopt inderdaad dat je behoefte naar zoetigheid sterk afneemt als je gewoon gezond eet!

Wie houdt er ook zo van pure chocolade? Schijnt ook heel gezond te zijn toch, nou ik ben er verslaafd aan! Maar ik kijk wel uit want volgens mij zit er wel veel vet in!

Ik heb zoveel last/problemen van/met mijn lichaam dat eigenlijk de enige uitweg was om te kijken naar mijn voeding/hormoonhuishouding/balans in mijn lichaam. Daardoor ben ik bij Gonny de Vetten gekomen (http://www.orthonutri.nl/) en heb ik daar de balans in mijn lichaam qua voeding/hormonen/vitamines getest en daar kwamen dan bepaalde dingen uit die ik niet meer mocht eten, en bepaalde vitamines die ik moest gaan slikken. En ook een heel basic dieet zonder suiker/smaakstoffen, veel koolhydraten, zuivel enzovoort waardoor de balans weer beter terug zou komen in mijn lichaam. Vandaar dat ik heel veel dingen niet mag eten!

EDIT: stukje vergeten: Iedereen die in onze ogen 'normaal' eet is verslaafd aan suiker, overal zitten kleur-, smaak- en zoetstoffen in én suiker. Dat heb je als je er niet op let helemaal niet door, maar ik moest er dus heel erg op letten.

Ik vond pure chocolade eerst hartstikke vies, maar omdat ik niks anders als zoetigheid mag eten dan pure chocolade met minstens 85% cacao ben ik het toch heel lekker gaan vinden. En volgens mij valt het heel erg mee met de vettigheid hoor! Er zit veel minder cacaoboter in dan in bijvoorbeeld melkchocolade, aangezien het percentage cacao veel hoger is.
Laatst bijgewerkt door Unoo op 22-02-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:17

Nou seg, er wordt hier flink gebabbeld. :P

Ik heb vandaag de groene thee met munt van Lipton geprobeerd. Jeetje, wat was me dat :') Na amper 2 slokken ben ik gestopt, bah...
Ennn ik heb vandaag ook een scrub gekregen van de Body Shop van een paar vriendinnen. Voor m'n verjaardag van bijna maand geleden, haha. Ben er wel heel blij mee! Heerlijk spul! Weet wel niet of het zo goed is om dat in mijn hals te gebruiken aangezien het daar soms wat bobbelig is?

Ik heb geen idee over wat jullie allemaal gebabbeld hebben, heb niet zoveel tijd...
Maar ik hoop dat de huidjes goed gaan! Ik lees zo snel mogelijk bij! :)

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:20

Katyatje ik heb ff bijgelezen en het gaat over wat ze allemaal eten. ;) bij mij gaat het nog steeds niet zo goed.. De puistjes op mn wang willen maar niet weggaan :n aargh...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:29

Ben het helemaal met je eens Unoo! Ik heb 78% of 82% cacao meestal, is ook wel goed toch?

Heb jij misschien ook andere lekkere recepten voor bijv avondeten of iets? Mag ook via pb :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:35

MaartPaard schreef:
Ben het helemaal met je eens Unoo! Ik heb 78% of 82% cacao meestal, is ook wel goed toch?

Heb jij misschien ook andere lekkere recepten voor bijv avondeten of iets? Mag ook via pb :)

In de avond moet ik altijd maar eten wat de pot schaft :+ maar ik kan wel eens kijken voor recepten met suikervrij gebak, koekjes en chocoladecake als je wilt?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:02

Oh daar heb ik helaas allemaal geen tijd voor! Maar bedankt!

Haha ja ik moet ook altijd wel eten wat de pot schaft (meestal) maar we eten thuis gelukkig ook wel vaak gezond! Sowieso wel 2 ons groente etc

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:21

Ik eet 's ochtends meestal (biologische) yoghurt met tarwezemelen en stukjes banaan, 's middags in het weekend 3 gebakken eieren met kaas en ham, 's avonds gewoon wat de pot schaft :) Doordeweeks eet ik in de middag wel brood, vaak met kipfilet of een tosti ham kaas. Tussendoor vaak appels, rauwe worteltjes maar ik eet ook gerust een bak ben & jerry's leeg :P Ik ben trouwens niet op dieet ofzo hoor, wil echt niet afvallen maar wel gewoon gezond eten

Gedroogd fruit vind ik echt niet lekker helaas :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:21

Oh en ik drink uitsluitend water en groene thee, maar af en toe icetea of sinas light

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 08:59

Kom weer even binnenvallen. Ben een stille meelezer haha. Hier gaat het weer niet zo goed met mijn huid. Veel onderhuidse dingen die pijn doen. Misschien toch maar eens trekzalf proberen, want die onderhuidse dingen doen veeeeel zeer, dus ga er ook snel aan pulken enzo.

deruijter schreef:
wow wat eten jullie allemaal gezond! :|'
wat ik normaal eet op een dag:
's ochtends cornflakes of cruesli of rijstwafels (met roos vicé of optimel)
kleine pauze: chocolade of chips en heel soms fruit (water)
grote pauze: pistoletje met boter of vlees (water)
na school: cornflakes of cruesli en koekjes en snoepjes (frisdrank of fruitdrank)
's avonds: heel gevarieerd van burito's tot zalm in bladerdeeg (water)
na het avondeten: chips, koekjes en colaaa (frisdrank)

en dit is gemiddeld dan, soms gezonder en soms ongezonder ;p

Schrok wel een beetje van dit berichtje moet ik zeggen :P. Als je dit allemaal kunt eten, lucky you! Ik kan dat echt niet zonder 100 kg aan te komen.

Ik eet overigens ongeveer 4-6 boterhammen per dag (helft besmeerd met margarine, beleg is vaak wel zoet, maar soms ook vleeswaren). Daarnaast is het avondeten wisselend, maar altijd minimaal 250 gram groente en max. 150 gram vlees (behalve als ik ergens anders eet of ga uiteten of zo). En verder 1 tot 2 melkproducten per dag (vla of melk, het liefste zo veel mogelijk mager spul) en dan nog 1 of 2 koekjes per dag. Ohja en 1-2 stukken fruit per dag.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:11

zo ziet het er nu bij mij uit

s' ochtends : 2 broodjes(zelf gebakken met vleesware) of yoghurt met muesli (magere yoghurt zonder zuiker) en 1beker thee en soms koffie voor mijn bloeddruk.
1e pauze: water + crakkers of sultana
2e pauze(middag) : 2 broodjes met water
3e pauze (dat is alleen als ik het e en of 8e heb) : fruit
4uur : fruit en of crakkers met thee water of koffie
savonds gevarrieerd maar altijd groenten aardappels/ruit en vlees(nooit varkensvlees)

ik moet zeggen dat ik nu ook wel een erg gestreste periode achter de rug heb met 4 verhuizingen en mijn kat is over leden bla bla bla....

ohh update over het uien badje, het was vanochtend zichtbaar minder rood en de onderhuidse bulten leken wel wat geslonken te zijn, ik had vannacht ook geen cremetjesgedaan dus misschien helpt dat ook wel :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:41

romeoluver schreef:
Katyatje ik heb ff bijgelezen en het gaat over wat ze allemaal eten. ;) bij mij gaat het nog steeds niet zo goed.. De puistjes op mn wang willen maar niet weggaan :n aargh...

Haha, dankje om het even heel kort samen te vatten. :P
Niet zo fijn dat de puistjes op je wang niet weg gaan. Maar voor de rest gaat het wel goed?

Ik vind het best gek dat de meeste van jullie echt zo bezig zijn met jullie voeding. Ik hou er bitter weinig rekening mee.
's Morgens eet ik meestal gewoon brood met speculoospasta en choco. Tienuurtje is een koekje. 's Middags eet ik soms een broodje, soms boterhammen, soms gekookt. Vieruurtje is meestal een appel. En 's avonds eet ik dan boterhammen of gekookt (hangt er vanaf wat ik 's middags gegeten heb). Maar dit is eigenlijk het schema voor als ik een volledige dag les heb. En die heb ik bijna nooit... Dus op halve dagen of in het weekend komt alles op andere tijdstippen of vallen maaltijden gewoon weg.
De muesli die ik een tijd geleden gekocht heb eet ik ook niet vaak van. :')

Mijn huidje is vandaag minder goed. Paar onderhuidse bobbels op m'n voorhoofd, pukkel onder m'n slaap en dan nog een dikke bobbel in het midden van m'n hals. Grrrrr! Die zit echt knal in het zicht. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:49

Ik ben gek op voeding en wat het met je lichaam doet.. Soort van passie dus. :') En daarnaast eet ik ook wel slechte dingen hoor. Heb net cakejes gemaakt met m'n nichtje van 4 en er 2 van op, maar ja.. ik denk bij dingen als koekjes en zo wel altijd even na of ik het wel eet. Vind het namelijk bizar hoe veel ongezonde dingen je naar binnen propt zonder dat je het door hebt :wow:

Daarnaast reageer ik op zuivel dus echt heel slecht..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:55

Rebeccaa schreef:
Ik ben gek op voeding en wat het met je lichaam doet.. Soort van passie dus. :') En daarnaast eet ik ook wel slechte dingen hoor. Heb net cakejes gemaakt met m'n nichtje van 4 en er 2 van op, maar ja.. ik denk bij dingen als koekjes en zo wel altijd even na of ik het wel eet. Vind het namelijk bizar hoe veel ongezonde dingen je naar binnen propt zonder dat je het door hebt :wow:

Same here, vind het ook zo fascinerend haha!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:10

Rebeccaa schreef:

Same here :j ik wilde ook eerst voeding & diëtiek studeren, maar nu het bezoek aan een diëtiste uit het basispakket gegooid is ben ik zo blij dat ik een ander beroep heb gekozen hihi, maar blijf er mee bezig

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:23

SSdesign ik kom maar heel weinig aan eigenlijk, en ben de laatste tijd ook echt afgevallen (maar dat komt door het ongeluk). maar eigenlijk kan ik wel redelijk veel eten zonder aan te komen. Ik sporte dan ook 2 tot 3u per dag dus dat scheelt een hoop.
Ik had vorige week weer last van puistjes op mijn wang en kin, maar de meeste zijn gelukkig weer weg.
Sinds ik zo'n lemon/mint zeepje bij sabon heb gekocht is mijn huid ook rustiger geworden! :D
En een zeezout doet het ook altijd goed, alleen moet je het niet te vaak doen, en het is ook niet heel
fijn voor een droge huid!