[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:48

Hahaha jillie jouw pap is gewoon jaloers dat je der geen papa neer zet :P
Klopt het is echt verslavend, heb eigenlijk alleen een tongpiercing maar zou er toch nog wel heel graag een MD bij willen. Maar daar wacht ik nog maar ff mee.

jillie1994

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:51

Hoe wordt een MD eigenlijk gezet? Ik heb alleen gehoord dat het heel erg pijnlijk is! :=

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:55

dit staat er op de site van de piercingshop bij ons in het dorp.

Hoe wordt het gedaan? Er wordt met een bioptie ponsje van 1,5 mm een heel klein stukje huid weggehaald. In de opening wordt het plaatje met het lange stuk eerst onder de huid geschoven. Door in een vloeiende beweging het gaatje wat op te rekken en tegelijkertijd het korte stukje naar beneden te drukken komt het plaatje onder de huid te zitten.

Maar snap het nog niet echt :+

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:55

Help! Heb net paardgereden, en stapte daarna onder de douche, en toen is dus mijn balletje van mijn navelpiercing gegaan, en ben ik het staafje onder de douche kwijtgeraakt. Groeit dit dicht voor morgenmiddag? Heb mijn piercing pas 4 maanden.. Hoop het echt niet, was er juist zo blij mee.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:58

Noatjuhh schreef:
Help! Heb net paardgereden, en stapte daarna onder de douche, en toen is dus mijn balletje van mijn navelpiercing gegaan, en ben ik het staafje onder de douche kwijtgeraakt. Groeit dit dicht voor morgenmiddag? Heb mijn piercing pas 4 maanden.. Hoop het echt niet, was er juist zo blij mee.

Oops,, heb je geen reserve thuis liggen?? :x Of iets anders wat je er zolang in kan doen? Ben bang dat je er morgen te laat mee ben dan..

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:59

@Noatjuhh: Heb je geen reservepiercings of geen vriendinnen die nog navelpiercings over hebben?
Hoe snel het dichtgroeit verschilt volgens mij bij persoon, het hangt er ook van af hoelang je hem al hebt.
Als je het staafje nog hebt kan je die er gewoon in doen en een megagrote pleister op plakken zodat hij blijft zitten, zo heb ik ook wel eens 2 dagen rond gelopen. :=

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:00

Zo ik een keer met uitgaan.. balletje kwijt.
Ik heb het nog nooit zo benauwd gehad volgens mij :=

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:06

Daarom ben ik best blij dat ik en tong én piercing heb. Stel ik mocht mijn tongpiercingbolletje inslikken, stop ik het bolletje van mijn navelpiercing erop, dikke pleister op mijn navel, terug naar huis en een nieuw bolletje pakken. Ook heb ik er altijd standaard 1 gewoon zilveren bolletje bij me, mocht ik 1 kwijt raken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:09

Dus altijd reserveballetjes in je portemonnee stoppen ;). :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:14

Anthea schreef:
Imo is het eigen lichaam eigen baas..

Wil je eigen baas zijn dan neem je dat eigen lichaam maar naar je eigen hok waar je voor je eigen lichaam betaald. :D

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:24

Nee, heb helaas geen reserve! Alleen maar reserveballetjes helaas :( wat kan ik er bijvoorbeeld indoen tijdelijk? Al is het maar voor de nacht..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:35

Ayasha schreef:
Anthea schreef:
Imo is het eigen lichaam eigen baas..

Wil je eigen baas zijn dan neem je dat eigen lichaam maar naar je eigen hok waar je voor je eigen lichaam betaald. :D

En dat vind ik zo'n onzin. :=
Het is altijd je eigen lichaam, waar je ook bent. Hebben mijn ouders niks over te zeggen hoor. :n Dat mijn lichaam niet van mij zou zijn als andere mensen meebetalen aan mijn onderhoud, bah het idee. :x
Gelukkig hebben mijn ouders nooit moeilijk gedaan over dit soort dingen, mijn lijf is mijn lijf. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:38

Fiffill schreef:
En dat vind ik zo'n onzin. :=
Het is altijd je eigen lichaam, waar je ook bent. Hebben mijn ouders niks over te zeggen hoor. :n Dat mijn lichaam niet van mij zou zijn als andere mensen meebetalen aan mijn onderhoud, bah het idee. :x
Gelukkig hebben mijn ouders nooit moeilijk gedaan over dit soort dingen, mijn lijf is mijn lijf. :)

je lichaam is wel van jou, maar de huisregels zijn de huisregels, houden die in dat er geen piercings binnen komen, komen er geen piercings binnen en wil je er toch, dan koop je je eigen huis en kan je je eigen regels opstellen. ;) Zolang dat niet kan of je dat niet doet, houd je je aan de geldende regels.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:41

En imo is zo'n regeling onzin, daar moet je bij mij niet mee aankomen :) ik snap dat regels regels zijn, maar blij zou ik er niet van worden... mijn lijf is mijn lijf en ik bepaal wat daaraan gebeurd, wanneer en waar. ;)

Ik zou dan eerder, als je zo moeilijk wilt doen als ouder, een regel instellen vanaf 18 jaar oid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:44

Mwah dan word je er niet blij van. Maar je houd je er aan uit respect of je gaat in je eigen hok.

En "als je als ouder zo moeilijk wil doen"? :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:49

Dat zeg ik toch ook. ;)

En ja, ik vind het moeilijk doen, want imo is het een onzinnige regel. Als "kind" (dat ben je dan al niet meer eigenlijk, snap wel dat je op je 10e geen piercing gaat nemen, :Y) maar ik heb het hier over 16+) mag je toch gewoon zelf bepalen wat je met je lijf doet. Dus dan vind ik het idd een onzinnige regel, zou zelf zoiets nooit instellen. :) Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn. ;) Dat anderen zo'n regel hebben prima, hier gaat het niet zo en ik zou het zelf ook niet doen, regels en meningen verschillen. :j

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:06

ff voor de duidelijkheid ayasha, mijn ouders vinden dat je lichaam zo moet blijven zoals hij gemaakt is. Ze hadden het dus liever niet, maar ze zeiden omdat ik nu 18 ben konden ze me niks meer verbieden en moest ik het zelf weten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:08

En als je 300.000 euro hebt neergeteld voor je huis, je leven lang hard gewerkt hebt om het te behouden. Dan heb je ook alle recht om te bepalen wat daar binnen komt en wat vooral niet. En wil jij als ouder geen piercings of tattoo's in je huis, dan heeft dat niets met moeilijk doen te maken maar hard genoeg gewerkt hebben om de rechten te verwerven om in eigen huis te bepalen wat mag en wat niet. En staat je dat niet aan, dan koop je je eigen hok. ;) Mag je zelf regeltjes maken.

perdjes: Dat had ik begrepen uit je berichten inderdaad. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:10

Ja dat zei je net ook al, neemt nog steeds niet weg dat ik zo'n regel onzin vind. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:23

Dat mag je. Ik vind het respectloos maar ieder doet er zijn zin in. Moeders weet van al mijn piercings, ze heeft ze nog niet allemaal gezien want die in mijn buik bv wilt ze niet zien. :+
Ze mogen van mij sowieso een wet maken dat je vanaf 18 pas piercings en tattoo's mag laten zetten. :D Nu is het enkel tattoo's waar het pas vanaf 18 mag geloof ik (iig in België, geen idee hoe het in Nederland zit)
edit: typo.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-11-10 10:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:29

Waarom zou het respectloos zijn als ik zo'n regel onzin vind?
Ik zeg toch dat als die regel hier thuis zou zijn, ik 'm wel zou volgen maar er zeker niet blij mee zou zijn - ik zie er niks respectloos aan? Zoals ik al zei, regels zijn regels maar ik vind persoonlijk deze regel niet nodig. :)

Volgens mij mag je hier vanaf je 16e tattoo's laten zetten, maar dat weet ik niet zeker eigenlijk, volgens mij moet je dan wel goedkeuring hebben van je ouders. Ik vind een verhoging naar 18 (ook voor piercings) ook een goed idee hoor. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:33

Dat is meer een gevoel denk ik. Mijn moeder heeft een aantal regels waar ik me vragen bij stel. Maar onzin zal ik die regels niet noemen omdat ik dat dus gevoelsmatig vind getuigen van geen respect voor haar. Ze zal nl beslist haar redenen hebben en daarmee vind ik die redenen dus ook meteen onzin... Moeilijk om uit te leggen, het is echt een gevoel dat ik er bij krijg. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:34

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat gevoel krijg ik er niet bij ;) ik vind het niet direct respectloos als ik iemands regels onzin vind, ik koppel de persoon zelf niet direct aan de regel op die manier. Lastig uitleggen idd. :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:37

Irritant he _O- Ik snap overigens ook wat jij bedoelt. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:38

Gelukkig maar, snappen we iig elkaar nog. _O-