gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

91laura

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:50

Succes!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:39

Succes, ik hoop dat er wat voor je bij zit.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:04

Is dicht bij waar mijn paard staat. Succes met het uitzoeken, hopelijk zit er iets voor je bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:38

Tuurlijk Broem, duimen maken overuren :-))

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:41

Waarschijnlijk hebben we iets gevonden :D

over twee weken komt hij vrij en dan gaan we nog een keertje kijken. :P

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:42

Nog even afwachten dus :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:32

wat leuk zeg!

Ik ben benieuwd :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:53

Even een update die geen update is :D Het gaat hier redelijk goed, ik heb nog geen tijd gehad om me slecht te voelen dus nog geen dipje in zicht :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:54

Dat is fijn te horen. :D

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:55

gelukkig nath
hoe gaat het met pasja proof maken :))

Mevrouw was weer ontsnapt :oo :=
Maar toen kwam papa gelukkig aangereden dus die heeft dr weer mee naar binnen genomen.

Papa had de poort open laten staan :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 13:58

Pasjaproof kunnen we het pas maken als de caravan er is, die komt wss in de hefstvakantie :)

En het blijft een klein ontsnappingsmonstertje := Gelukkig is het goed afgelopen :D

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:58

Ja gelukkig wel :D
Ik ben blij om te horen dat het met jou ook goed gaat :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 14:04

Ik voel eigenlijk weinig momenteel, dus dan zeg ik dat het goed gaat, maar eigenlijk is er niks. Het is nu echt afwachten totdat het weer ineenstort, maar ik hoop dat ik in de tussentijd een beetje kan genieten van het niks/redelijk zijn.

Ik heb trouwens vrijdag een gesprek gehad met mijn begeleidster gehad, volgens haar ben ik een geval met zeer zware problematiek := Was "leuk" om te horen en wist ook niet wat ik er mee moest. Ook moet ik volgens haar een aantal vriendschappen van mij op ingrijpende manier veranderen om verder te kunnen komen met mijn behandeling. Maar daar moet ik eerst heel erg goed over nadenken, want ik wil die vriendschappen ook niet kwijt...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:01

Dat is zeker lastig om te horen, dat je vriendschappen moet veranderen.. :\
Logisch dat je die vriendschappen niet kwijt wil..
Waarom denkt ze dat dat helpt voor je behandeling?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:15

Goed om te horen dat je het redelijk goed met je gaat.
Misschien dat die vriendschappen op de een of andere manier juist de verkeerde dingen/elementen of rollen in jou op roepen of bevestigen? Elementen die je juist weg zou willen werken om vooruit te kunnen? Dat lijkt me wel lastig. Maar jullie praten in ieder geval wel over daden en echte dingen zo te horen :Y)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:16

Die vrienden bevestigen idd verkeerd gedrag bij mij omdat ik de dingen laat gebeuren en daarbij dissocier, om die reden is het slecht voor me. Aan de andere kant zijn dat de vrienden die dicht bij me staan, om wat voor reden dan ook. Dus de vriendschappen veranderen of zelfs beïndigen is erg moeilijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:21

Het is misschien niet leuk om te horen en confronterend dat ze jou klassificeren als iemand met zeer zware problematiek, maar ik zou toch zeker naar haar luisteren. Ze heeft ervoor geleerd en kent jou blijkbaar goed. Vriendschappen kunnen inderdaad zeer destructief werken. Ik weet er alles van helaas. Ik ben ooit vrienden geweest met iemand die mij emotioneel bijna de afgrond in heeft getrokken. Het heeft heel veel mensen heel wat werk gekost om me bij dat randje weg te halen (en dan heb ik het niet over zelfmoord oid, maar echt contact met iedereen verbreken, m'n eigen persoonlijkheid helemaal kwijt zijn en gehersenspoeld). Zo erg is het in jouw geval misschien niet, maar ik zou toch zeker wel goed nadenken over wie er echt het beste met je voor hebben.

Fijn dat je een caravan hebt gevonden! Hopelijk heb je snel je eigen plekje :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:06

Inderdaad is het iets om goed over na te denken, maar kan me wel voorstellen dat het erg tegen je eigen gevoel ingaat. Je onderhoudt die vriendschappen niet voor niets :). Ondanks dat ze verkeerd gedrag bevestigen en zorgen voor dissociaties, heeft het ook een andere kant waarschijnlijk. Soms is het alleen het delen van een periode, wat zorgt dat vriendschap blijft bestaan.
Kan me voorstellen dat je dat niet zomaar opzij zet! Want kan me voorstellen dat je dan de angst weer krijgt dat je erg alleen bent, of ben je daar niet bang voor?
Gelukkig kon je begeleidster het wel verklaren en uitleggen waarom zij dat denkt, dat scheelt al :)

Hopelijk gaat het met je caravan allemaal goed komen en heb je snel een eigen plekje :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:18

Ik zou me zonder die vriendschappen idd erg alleen voelen, maar het gaat bijvoorbeeld ook over de eigenaar van mijn verzorgpaarden. Dan zou ik niet alleen mijn vriendschap maar ook m'n paarden kwijtraken. Dat is echt out of the question. Ik haal zo veel uit die paarden... En zo'n plek vind ik nooit meer, waar ik alles kan en mag. Het is dus kiezen tussen twee kwaden, mijn paarden kwijt raken of stil blijven staan in mijn behandeling...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:23

Jeetje, dat is een hele moeilijke keuze ;(
Is het echt nodig dat je nu die keuze maakt voor het goed vervolgen van je behandeling?
Want je gevoel zegt natuurlijk dat je je paarden never nooit kwijt wil (zou ik ook hebben!), maar als je met je verstand kijkt (en luistert naar wat zij heeft gezegd), dan wil je natuurlijk dat je een goede behandeling krijgt en vooruit gaat.
Maar stel, je stopt dan met je paardjes... Misschien ga je je daar alleen maar weer rotter door voelen..??
Want je hebt geen afleiding, liefde, vertrouwen etc van je paardjes meer!

Wat blijft er van je over als je de paardjes niet meer kan zien!?
Maar kies je niet, dan is je behandeling dus eigenlijk gedoemd te mislukken?!

Pfoe wat een keuze broem!!
Beslis niet te snel, kan je niet aangeven dat dit een té moeilijke keuze is? (al heb je dat vast en zeker al gedaan?)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:27

Ik heb inderdaad aangegeven dat ik die paarden eigenlijk niet kan missen, maar volgens haar sta ik dan mijn eigen behandeling in de weg. Mijn eerste gedachte was, dan maar geen behandeling. Maar ik wil niet zo blijven als ik ben, dus behandeling is wel nodig. Enige optie is nog om een goed gesprek te hebben, maar dat is ook moeilijk, vragen of iemand meer afstand van je wil nemen....

Ik weet het dus nog niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:30

bromfiets schreef:
Ik zou me zonder die vriendschappen idd erg alleen voelen, maar het gaat bijvoorbeeld ook over de eigenaar van mijn verzorgpaarden. Dan zou ik niet alleen mijn vriendschap maar ook m'n paarden kwijtraken. Dat is echt out of the question. Ik haal zo veel uit die paarden... En zo'n plek vind ik nooit meer, waar ik alles kan en mag. Het is dus kiezen tussen twee kwaden, mijn paarden kwijt raken of stil blijven staan in mijn behandeling...

Is er samen met jouw begeleidster niet een manier aan te leren om beter en op de één of andere manier bewuster om te gaan met personen die je (nog) niet kwijt wilt of kunt, leren om op een bewustere manier dingen te doen in die relatie(s) zodat je wel erbij blijft en niet in dissociatie terecht komt of minder makkelijk erin terecht komt? Pfff lange zin 8-)
Wel goed dat je wel kunt zien dat bepaalde vriendschappen of mensen niet het beste in je naar boven halen maar juist jouw problemen soms versterken. Benoemen en het herkennen van problemen lijkt mij al een belangrijke stap ook voor jezelf om inzicht maar ook meer grip op je eigen situatie te krijgen. Maar zeker niet makkelijk :(:) ! Wel fijn dat je over dit soort zaken met haar kan praten en het zelf kan herkennen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:50

Het dissocieren is een verdedigingsmechanisme, dus om te voorkomen dat ik dingen bewust meemaak. Díe dingen moeten veranderen, de vraag is alleen hoe...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:57

Maar even reëel gevraagd broem; los je het dissociëren op door die vriendschappen te beëindigen? Zijn er niet genoeg andere momenten/situaties mogelijk waarop je ook in een dissociatie kan schieten?
Hoe reëel is het om te verwachten dat dat dissociëren beter wordt, door die vriendschappen te stoppen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 17:59

Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik dan wel in een andere situatie kom te zitten waarin ik ook dissocieer, want die vriendschappen stoppen zou het zeker niet oplossen...