Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem1994

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:10

Bedankt voor jullie berichtjes :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:46

waar ergens in België ga je naartoe? ik woon namelijk in België en moet morgen beginnen met stage in Hamme

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 15:06

Brume :)
Of bruume, weet niet hoe je het schrijft haha ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:45

Hoihoi ,
ik ben ook van jou leeftijd ;
en vond je verhaal wel echt erg .
gelukkig heb je een leuke klas : )
en veel plezier en belgie en beterschap met je oor : D

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:07

Bedankt :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:11

Hier meld zich een stille meelezer.

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in de klas! Positief nieuws is altijd goed.

Hoe gaat het verder nu met je thuis? Is daar de rust wat terug en heb je nu steun aan je moeder?

Iig heb ik heel veel respect voor je en voor je doorzettingsvermogen!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 23:36

Thuis gaat het nogsteeds niet zo goed.. tussen mijn moeder en mij is minder ruzie, maar met mijn vader des te meer.
Vanavond nog ruzie gehad met hem, en het word voor mij steeds duidelijker dat het tussen mijn vader en mij nooit goed komt..
Mischien dat ik ooit wat beter met hem kan opschieten, maar het word niet zo als 'normaal' is.

Met mijzelf gaat het wel redelijk :)
Ik ben een beetje verdrietig, en slaap slecht.. maar het gaat niet slecht.

Hoop dat ik voor woensdag nog een beetje beter slaap... heb sinds gister andere druppels met 2 soorten antibiotica, en slik redelijk wat pijnstillers per dag (3x2 paracetamol, 3x1 ibuprofen 600), maar tot nu toe merk ik met slapen niet echt verschil :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:51

Slik je dat allemaal om te slapen? nee toch?
Pff, wel een zware dosis hoor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:52

Misschien reageert je vader ook wel zo omdat hij zich niet goed een houding kan geven. Het is voor een vader moeilijk te accepteren dat dit soort dingen met je dochter gebeuren zonder dat jij als vader daar iets van hebt gemerkt. Hij heeft jou waarschijnlijk in zijn ogen niet goed kunnen beschermen en neemt zichzelf dat kwalijk. misschien reageert hij daarom zo, omdat hij van frustratie niet weet wat ie er mee aan moet.

Daarmee praat ik het niet goed want het is niet echt handig van 'm natuurlijk, maar schuldgevoelens kunnen rare dingen doen met 'n mens.

Waarvoor heb je al die pijnmedicatie? Excuses als ik daar overheen gelezen heb :o
Fijn dat je je ondanks alles toch nog redelijk voelt. :(:)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 00:28

Cayenne schreef:
Slik je dat allemaal om te slapen? nee toch?
Pff, wel een zware dosis hoor.

Nee, tegen de pijn van m'n oorontsteking :)
Maar als ik ga liggen doet het nogsteeds hartstikke zeer...
Slapen wil al amper zonder pijn, dus nu kan ik het helemaal vergeten terwijl ik echt op ben :(

Maikeltje; Ik weet het niet.. hij zegt elke keer dat we beter af zijn zonder hem, dat hij hoopt dat we snel van hem af zijn etc.
Maar als hij boos is ben ik echt bang voor hem.. soms komt hij op me af en dan denk ik echt dat hij me afmaakt, of hij het echt zou doen weet ik niet, maar ik vindt hem doodeng!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:05

Duw wat kussens in je rug en nek zodat je niet helemaal plat ligt maar half zittend. Dan voel je de druk/pijn wat minder.

Die reactie van je vader dat jullie beter af zijn zonder hem, daaruit lees ik dat hij zichzelf inderdaad dingen kwalijk neemt....

Kun je het er niet eens over hebben met een hulpverlener? Heb je al een psycholoog? Ik zou dit wel kenbaar maken, van je vader. Ook dat ie zo boos kan reageren dat je er bang van wordt. Misschien kunnen zij hem overtuigen dat hij zelf ook wel wat hulp kan gebruiken.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 01:16

Bedankt, dat ga ik zometeen proberen! :)

Ik heb nog geen psycholoog :n
Heb wel contact met iemand (of 2 personen? 2 verschillende namen iig :P ) van ikzitindeshit, en moet nog altijd bellen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:24

Zou je daar dan niet eens achteraan gaan?
Ik snap dat het moeilijk is, maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt en op deze manier schiet je natuurlijk ook niets op...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:09

Cayenne schreef:
Zou je daar dan niet eens achteraan gaan?
Ik snap dat het moeilijk is, maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt en op deze manier schiet je natuurlijk ook niets op...

Ik ben het met Cayenne eens. Je hebt de stap genomen om ze te bellen dan moet je het ook afmaken.

Kan het zo zijn dat je vader zo doet omdat hij geen grip meer heeft op de situatie?

Voor oorontsteking is het fijn als je je hoofdgedeelte van je matras een stuk omhoog kan doen (opvullen met kussens). Er komt dan minder druk op je oren te staan.
Neusspray gebruiken help ook goed. Lichamelijke klachten kunnen komen van de stress.
Heb je die ibuprofen van de ha gekregen? Naar mijn weten is 600mg niet te koop in de winkel. Het tast bij een hoge concentratie ook je reactie vermogen aan, en je kan er last van je maag van krijgen.

S'avonds niet meer computeren of tv kijken. Bij het Kruitvat verkopen ze melatonine.
http://www.dokteronline.com/melatonine/

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:35

Je kunt ook een paar kussend onder je matras leggen. Dan komt het wat geleidelijker omhoog en slaap je wellicht wat beter.

Als je er van overtuigd bent dat het niet meer goed komt met je vader, is het misschien handig om je er ook niet druk om te maken. Voorlopig zit je bij hem in huis en daar heb je het maar mee te doen (akelig he?). Probeer de confrontatie niet op te zoeken en als die er wel komt, probeer naar hem te luisteren en vooral niet te schreeuwen. Geen idee waar de ruzies over gaan, maar als je zelf rustiger blijft (ook al ben je dat van binnen helemaal niet), dan helpt dat vaak enorm.

Succes!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:45

Cayenne; Ja, als ik terug ben uit België ga ik er naartoe bellen :j

Hotchocolat; De huisarts zei dat ik 400 mocht, maar toen zei mijn moeder tegen hem dat we die niet hebben, alleen 600...
En dat kon ook wel zei hij, omdat ik kwa leeftijd nog niet volwassen ben maar verder wel :)

Bedankt alledrie :)

Ik ga morgen naar België dus eerder dan vrijdagavond horen jullie niks meer van me :Y)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:52

Veel plezier dan!!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:51

Kind je bent 15.. dan moet je nog geen uitspraken doen da het nooit meer goed komt met je vader. Ik weet zeker dat je vader zich hee veel dingen kwalijk neemt.

en jij moet ook gewoon een psycholoog gaan bellen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:02

3x daags 600 mg zou ik mee opassen. Zeker omdat je behoorlijk in de stress zit. Ibuprofen kan op je maag slaan. Uit ervaring ( te veel) weet ik dat maagzweren en maagonderzoeken niet fijn zijn.

Het is niet voor niets dat de 600 mg op recept verkrijgbaar is.
De dok. moet wat aan je oren doen en je niet vol proppen met pijnstillers/spierverslappers.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:45

Die medicijnen worden idd niet beter op voor je maag. + dat het geen verschil maakt als je nu 15 bent en je je gedraagt als iemand van 20. of als je 15 bent en je gedraagt je erna. Voor de medicijnen maakt het geen verschil als je volwassener bent dan anderen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:00

medicatie gaat meestal naar het gewicht.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 01:40

Zo, ik ben weer thuis :)

Ben vreselijk moe, maar wou even laten weten dat ik het erg leuk gevonden heb en maar weinig gedacht heb aan al het minder leuke.

Alleen moesten we buiten omkleden omdat we niet met modderkleding de bus in mochten, en dat was wel minder :(
Nouja minder? Vreselijk! Gelukkig was er verder weinig wat me behoorlijk zenuwachtig maakte :n

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 01:50

Wat fijn dat je leuke dagen hebt gehad. Gelukkig moesten jullie allemaal voor je de bus in ging omkleden maar ik kan me voorstellen dat dat voor jou extra beladen was :(:)

En nu: hulp zoeken!

Maak er werk van meid, je bent het waard :j

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 23:04

Bedankt :)

Ik ga nou zeker hulp zoeken :j

Vindt het wel moeilijk, waar moet ik beginnen enzo..
Maar ik ga het doen, zekerweten :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:44

heel goed ts! Je bent het waard! houd ons op de hoogte! Ook als het wt minder gaat kun je hier terecht!