Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:benangelique schreef:suus, heel herkenbaar die nachten. ik ben er sinds deze week doorheen lijkt het wel. ze roept me soms nog wel op haar manier, maar met een kus en een aai over haar bolletje zakt ze snel weer in slaap.
@hier:
erg druk. Tessa is nog steeds niet fit. Drinken aan de borst lukt daardoor nauwelijks, waardoor het afbouwen rapper gaat dan gewenst. Ze drinkt nu enkel 's ochtends en 's avonds de borst, de rest krijgt ze gekolfde melk uit de voorraad (die nu razendsnel slinkt) en voor het slapen gaan om een uur of 12 een fles kv. Sinds gisteravond is die laatste fles niet meer gemengd en accepteert ze dus de kv volledig.
Gisteren samen naar de huisarts geweest. Ze drinkt slecht (maar is toch bijna 4 ons in 3 weken aangekomen) en dat komt nog steeds van die ontstoken neusamandel. ze komt er zelf niet uit, dus nu heeft ze een antibioticakuurtje. Ook ikke heb een kuur; ik heb vette borstontsteking links. Tja, de borst niet leegdrinken en afbouwen is geen beste combinatie. Kolf natuurlijk wel, maar zo kreeg ik de verstopping ook niet weg. Mocht eigenlijk geen ab omdat ik geen koorts had (nu dus wel), maar toen de arts mijn borst zag wist ie niet hoe snel ie de kuur moest voorschrijven.
Bah wat vervelend allemaal![]()
Hoe ziet je borst eruit als ik vragen mag? Als je een ontsteking hebt zie je dat toch niet van buiten?
Ik heb geen voedingen 's nachts, alleen bij hoge uitzondering dat ze een keer heel vroeg komt, tegen 6 uur dan meestal.
't Gebeurd nog weleens dat ze laat nog ligt te brabbelen, ik denk dat dat komt omdat ze ons dan hoort.
Maar ze ziet mij echt als melkfabriek dus ik moet dan echt niet bij haar gaan kijken want dan wil ze ook gevoed worden. Meestal laten we d'r gewoon kletsen en dan valt ze vanzelf weer in slaap en anders gaat Anne erheen, zo ook als we 's avonds bv bij mijn ouders zijn geweest en ze is gevoed net voor we naar huis gaan, als we dan thuis zijn legt Anne haar in bed en is er niets aan de hand. Als ik het doe wil ze perse eerst weer een slokje, ookal is het nog maar een half uur geleden.
Elize heeft gister lekker een banaan gehad, voor het eerst sinds lang. Ze had een dikke maand geleden al een keer banaan en nectarine gehad maar omdat ze toen weer spruw had ben ik er weer mee gestopt.
Maar nu heeft ze lekker een stuk banaan uit het vuistje gehad en ze zat er heerlijk op te soppen, echt zo schattig.
Was dat niet de rapley methode? Alles uit het vuistje geven en zonder lepeltjes ed?
SusanH schreef:Ik vries het in in de bewaarbakjes van Avent. Je moet het idd binnen 24 uur invriezen, en dan lijken ijsblokzakjes mij ook niet handig. Maar er zijn zat andere manieren om het in te vriezen hoor![]()
Rapley ook hier geen succes. Marinde snapt stukjes groente/fruit niet ze stopt het niet eens in haar mond. Lepeltje met een hapje erop snapt ze wel, ze wil er ook al zelf mee eten.