Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
L_iek schreef:Ik heb vanmorgen nog een rondje gedaan. Helaas weer hard gevallen, ik krijg het afstappen maar niet onder de knie met die spd pedalen. Hier iemand die de tip heeft?
Silvia schreef:L_iek schreef:Ik heb vanmorgen nog een rondje gedaan. Helaas weer hard gevallen, ik krijg het afstappen maar niet onder de knie met die spd pedalen. Hier iemand die de tip heeft?
Welk type spd plaatjes heb je? (Die onder je schoenen zitten) Zijn ze voor de racefiets of mtb? Ik heb onder mijn mtb schoenen SH56 plaatjes zitten (staat op de onderkant en ook nog een grote M erop) gaan een stuk sneller los dan de SH51. Maar ik weet niet hoe dat met race pedalen zit, ik mag aannemen dat daar ook verschillende types van zijn.
L_iek schreef:Sm-sh51 staat onder de schoenen.
SplashIsLief schreef:Maar hoe wil je je voet een andere richting op draaien? Je draait automatisch naar opzij als je dreigt om te vallen volgens mij
L_iek schreef:Ik heb vanmorgen nog een rondje gedaan. Helaas weer hard gevallen, ik krijg het afstappen maar niet onder de knie met die spd pedalen. Hier iemand die de tip heeft?
Silvia schreef:SplashIsLief schreef:Maar hoe wil je je voet een andere richting op draaien? Je draait automatisch naar opzij als je dreigt om te vallen volgens mij
Tja, hoe leg ik dat uit? Als ik de voorkant van mijn voet naar rechts trek klik ik ook uit. Ik hoef niet meer bewust mijn voet naar buiten te draaien, een kleine beweging is al genoeg. Maar dit betekent niet dat ik ongewenst uitklik als ik gewoon zit en ronddraai. De SH56 zijn volgens mij niet geschikt voor stoempers die flink aan de pedalen trekken.