Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:00

hallo allemaal

mag ik me hier ook melden?
ik heb niemand meer om mee te praten en raak nu met mezelf in de knoop.

gr nikita

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:27

@ Samantha21: Aah wat een leuke meid! Hoe oud is ze?

Ik heb vandaag echt een beetje een off day! Heb geprobeerd om afleiding te zoeken. Maar toch voelde ik me niet top.(wat ik me overigens zelfde voel) Ben ook echt heel moe, maar kan niet langer dan 11 (in de ochtend) op bed blijven liggen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:18

Mijn prinsesje is nu 9 maanden.

allemaal een :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:39

samantha Wat een lekker eigenwijs koppie. Mooie foto's. :D

ikbenellie Ja het is met naalden, ben ik niet bang voor. :+ Als het maar helpt. Hier brokkelt het masker ook, ben er soms bang voor om te merken en zien dat ik helemaal niet zo sterk ben als ik altijd dacht. Ik kom steeds vaker een klein bang meisje tegen die liefde en genegenheid nodig heeft. Eigenlijk van de ouders. Er is in mijn jeugd genoeg gebeurt waardoor ik, om overeind te blijven, vroeg volwassen moest worden. Ik ben toen al begonnen met een masker op te bouwen, me sterker voor doen dan ik werkelijk was.

poenarie Tuurlijk mag je mee lezen. Ik ben het met je eens dat in de zorg erg weinig word verdiept in de medemens. Te vaak al gezien en mee gemaakt. 8 jaar is wel erg jong om bewust al niet meer te willen leven. Als men echt niet meer wil hou je het niet tegen.

Voor alle nieuwkomers welkom. Vertel je verhaal, we delen hier lief en leed en proberen elkaar te helpen.

Zo, nu ik. Ik heb haast niet geslapen vannacht. Moest steeds aan daan denken. ;( En ben dus redelijk onredelijk sacherijnig. Ik hoop straks dat het weg trekt, ga namelijk zo naar de plaatselijke marathon wedstrijd kijken. Ben nogal gek op 4 spannen met shetlanders. :Y) Ik hoop zelf ooit weer te kunnen mennen. Op een veilig en verantwoorde manier langs de weg. :P

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:00

Hier gaat het nog steeds niet goed. Vanaf maandag weer minder werken. Terug naar 2 uur per dag..
Ga het langzamerhand een beetje zat worden allemaal..

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:41

Balen Maaike..
Mag ik je een hand geven.
Hier gaat het ook poedersuiker ben er zooo klaar mee, zit er even helemaal doorheen vandaag ;( :r :(
ben het zat!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:54

*geeft ikbenellie een hand*

Ik heb je een pb gestuurd :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:25

pubelia schreef:
Hoi allemaal

Mag ik me hier ook melden. Ik heb een (c) ptss. En heb zo mijn moeilijke momenten. Mag ik met jullie mee kletsen?

Gezelli :D

En Relien ook voor jouw welkom!
En dat slapen in de kliniek hoe vaak mag je dat dan doen?
Of is t gewoon wanneer t gewoon niet meer gaat?

charlotvanre fijn hoor eindelijk een begripvol plekje voor jouw :(:)

ikbenellie moeilijk he wetende dat t diepste dal nog komen gaat...

Lekker meiske Samantha!

Ik ben weer zu house en wil weer terug de rust op de Veluwe is heeeerlijk :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:29

goedennacht,even een ego-post van mij hoor.
moest vandaag dagje werken op stage ivm persooneelstekort.
Was wel leuk :) voor het eerst sinds 4 weken weer echt in de zaal gelopen van de horeca. Ik was daar een tijdje uitgehaald omdat ik wegens al dat gebeuren nogal snel geirriteerd was naar klanten.

Mijn stagebegeleider komt ook binnenkort weer terug, dus dat scheelt.

Ga nu nog even dvd kijken :) en dan lekker slapen.
heb nog een paar dagen vakantie, en dan kom ik weer echt op iedereen reageren :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:09

maaaike :(:) Balen dat het minder gaat, je was zo positief dat je die uren kon draaien. Het doet zeer als je er achter komt dat je lichaam het niet kan. Sterkte meis. Geef de moet niet op, je komt er wel weer. ;)

ikbenellie Voor jou ook een :(:) .

kido Je hebt dus wel genoten daar op de veluwe :D Heerlijke rust daar, ik leef met je mee :+

jolliegril Goed te horen dat het dagje werken beviel, en geniet nog maar lekker van je vrije dagen.

Ik heb me gister goed vermaakt bij de marathon, ben tot mijn eigen verbazing tot het eind gebleven! Mijn humeur was zonnig zodra ik het eerste pony span zag, ik heb zelf met wild vreemde mensen staan praten (die ontloop ik graag), ook die weinig verstand van paarden of mennen hadden en tekst en uitleg vroegen, en met menners/grooms zelf. Het voelde goed dat ik mijn kennis kon delen met andere en heb weer wat bijgeleerd -:) . Ik heb echt genoten. Min puntje, ben nu kapot/op/moe.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:11

wil iedereen hier heel veel sterkte wensen met het verlies van Danielle :(:)

ik heb eerder ook wel in dit topic eens gepost maar dat is al weer aardig lang geleden..
laatste tijd las ik wel eens mee. Zo las ik hier het bericht van uthrick over Pollewoppy ;(
Ben ook vreselijk geschrokken en het kwam voor mij heel onverwachts, het was echt een klap in mijn gezicht.

Op het moment zit ik ook niet zo lekker in mijn vel.
Maar ik wil me niet opdringen in jullie topic..

veel sterkte nogmaals allemaal!!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:37

evelien Je bent altijd welkom, schroom niet om mee te doen. Je bent niet opdringerig.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:43

Aikon, wat fijn dat je gisteren zo hebt genoten!! Super zeg! Ondanks dat je nu verrot ben, hoop ik dat je dat gevoel vast kan houden!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:06

Ik doe mijn best, gaat nog steeds :D (behalve teksten typen :( gaat steeds verkeerd)

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:45

*kijkt voorzichtig om het hoekje*
Lees al wel een poosje mee in dit topic, maar reageren onder mijn eigen boktnaam leek me geen geweldig idee.
Dus een modje gepb't en toestemming gekregen voor een SA.

Burnout/overspannen, nee depressief.
Nu inmiddels al weer dik een jaar, en een goede maand geleden van iemand een behoorlijke duw in mijn rug gekregen om naar de HA te gaan.
Inmiddels al gesprekken met HA en psycholoog gehad, hoewel ik nog steeds niet het idee heb, dat het mij ook oplucht en dat ik er ook daadwerkelijk bij gebaat ben.
Behoorlijk last van ups en downs, waarvan de downs de laatste tijd steeds langer en heftiger worden.
Slapen is en blijft voor mij ook een dillema, als ik slaap, slaap ik heel onrustig en word ik ook erg moe wakker. Of ik word continu wakker. Heb van de HA slaappillen gehad, maar daar werd ik helaas heel ziek van, en de week dat ik ze gebruikte raakte ik ook alleen maar meer in de put.
Heb eigenlijk ook nergens meer zin in...
Heb al zo'n anderhalve maand niet meer gereden, het ontbreekt me aan energie en zin, idem voor het hardlopen, wat ik toch 3 keer in de week deed.

Hierbij wil ik iedereen ook nog heel veel sterkte wensen met het verlies van danielle.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:50

Welkom Qwerty, goed dat je de stap naar je huisarts hebt genomen. Ik heb hiervoor al meerdere keren bij de huisarts gezeten. Ik vond namelijk ook niet dat de sessies bij de psycholoog zoveel zin hadden. Ga regelmatig naar mijn huisarts en hij wil dat ook, hij wil het in de gaten houden. Dus mocht je het idee blijven houden dat je bij de psych niets opschiet, trek aan de bel! Het is zonde om onnodig je tijd te verdoen, al moet je het in het begin misschien even een kans geven!
Werk je? Studeer je?

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:54

Ik heb tussen de sessie van de psycholoog door ook nog afspraken met de HA staan, die wou idd ook een "vinger aan de pols" houden.
Ik heb ipc nog 4 afspraken bij de psycholoog staan, en ga daar nog wel heen.
Dan is er ook een evaluatie met de psycholoog en kijken we hoe verder.
Misschien is het ook een stuk onwennigheid, het is allemaal nieuw voor me, en een prater ben ik al niet.
Het ergste bij de psycholoog vind ik de stiltes, dan zegt hij niks, weet ik niet wat ik moet zeggen, en dan zit hij maar naar me te kijken.
Dan weet ik echt niet waar ik het zoeken moet.
Ik heb een fulltime job van 40 uur in de week. Momenteel vakantie om even bij te tanken, wat ook hard nodig was.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:01

Denk je dat je er na 4 afspraken bent?
Wel goed dat je huisarts een vinger aan de pols houdt, maar geef het dan ook aan als je niet blij/tevreden bent met hoe het gaat!
Is het reëel dat je nog fulltime werkt? Kan je je werkzaamheden nog goed uitvoeren?
Die stiltes herken ik, ik zeg ook niet snel wat, dan moet iemand toch echt gaan zitten vissen.

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:33

Nee, naar 4 afspraken ben ik er nog zeker niet, maar dat zijn afspraken die nog geplant staat, en de evalutie is om te kijken of het me ook helpt.

Op sommige dagen heb ik het wel heel zwaar op het werk.
Mijn baas is inmiddels van de situatie op de hoogte gebracht, en die weet nu dus ook dat het minder met me gaat.
Een deel van mijn problemen komt van huis uit, en woon helaas nog thuis, gezien ik nog geen geschikte woning voor mezelf heb gevonden. Dus voor mij is het anderzijds ook wel lekker om op het werk te zijn, het is afleiding en ik hoef niet thuis te zitten.
Maar op mijn echte slechte dagen/weken kan het werk er wel onder lijden.

Ik word heel zenuwachtig van die stiltes, weet me dan ook geen houding te geven en ben dan ook weer blij als de psycholoog weer verder praat.
Ben al regelmatig met een kapotte wang of lip naar buiten gelopen :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:50

Ik ben er ook weer even.

Qwerty, als je nu eens vraagt in zon stilte, waarom het zo lang stil moet zijn, en je het niet fijn vind?

@hier gaat het bagger. Mijn dochter is tot volgende week zondag bij haar papa, en ik mis haar verschrikkelijk. Echt niet fijn dit. Hoop maar dat alles goed is, en goed gaat ;(

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:54

Qwerty_ Goed dat je naar de HA bent gegaan! Dat is in ieder geval al een eerste stap! En een psycholoog is nooit niet makkelijk. Je komt er ook niet voor je zweer voeten. Ken het wel hoor, die stiltes zijn echt verschrikkelijk.

Ik heb nu al 2 dagen op een rij een goede dag :D Eventjes lekker van genieten is lang geleden :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:57

Qwerty_ ik snap heel goed dat je een SA hebt gevraagd.
Ook ik vind het eigenlijk best moeilijk om zo openbaar op bokt hierover te praten.
Verder herken ik ook erg de stemmings wisselingen en het niet uitgerust wakker worden.

Ik ben eerder opgenomen geweest vanwege paniekstoornis en depressie. Dit was in 2006.
Afgelopen januari en maart ben ik geopereerd omdat ik ziek bleek te zijn. Eerst ging dat heel goed maar nu heb ik het opeens heel moeilijk ermee..
ben weer bij de sociaal psychiatrish verpleegkundige voor gesprekken , en mijn AD (prozac) afbouwen lukt weer niet ;(

volgens spv-er ben ik weer wat depressief, en ik ben dan zelf gelijk weer bang weer opgenomen te moeten worden..
maar dit is niet zo volgens hem. ik maak mezelf alleen weer zo angstig omdat ik me soms weer net zo naar voel als toen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:59

Qwerty_ Goed dat je werkgever op de hoogte is van de situatie. Dat je naar de huisarts bent gegaan is een hele stap, bezoeken van de psych is een hele stap, maar denk je dat het goed voor je is om (zoveel) te blijven werken? Ik denk dat ik niet de enige ben die hier een hele tijd gestopt is met werken. Sterker nog, ik ben pas echt gaan inzien hoe slecht het ging, toen ik stopte met werken.
Zoals je zegt, je werk geeft je afleiding, je kan je op iets storten en je hoeft niets te voelen en te denken. Je gaat gewoon steeds door. Pas dus op dat je niet zo ver doorgaat, dat het te laat is en je helemaal niets meer kan en thuiszit. Geef goed je grenzen aan als iets teveel wordt :)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:00

Jeetje mina, wat komen er in rap tempo veel mensen bij. Welkom iedereen..
Vind het wel steeds moeilijker worden om te reageren. Het wordt zoveel zo.. Excuses als het er bij sommigen bij inschiet..

Charlot, heb je nog iets aan mijn tips gehad?

Maaike, balen dat je zo naar zit op het werk. Stap terug is duidelijk dus. Je wilde iets te hard gaan.. maar geloof wel dat je dat zelf ook ziet. Begrijpelijk natuurlijk want als het goed gaat wil je meer en dat kleine beetje net teveel is baal je. Wel fijn dat je werk ruimte bied om ook wat rustiger aan te doen.

Aikon, wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad! Uitgeput zijn is niet erg als je er een goed gevoel aan overhoud toch?

Angela, hoe is het met je?

Pfff hier lang weekend, gisteren perro weg gebracht, was echt heel erg zwaar. Ik had me dag gelukkig druk ingepland dus kon er niet te lang bij stil staan. Nare is dat één van mijn oudste vriendinnen zo ongelooflijk dwingend kan zijn. Ik had met haar afgesproken om een klus te doen om weer wat centen binnen te krijgen. Maar die was totaal begriploos dat ik wat later was nadat ik perro gebracht had, het kwam haar niet uit en ze had maar 3 uur geslapen omdat ze de hele nacht gewerkt had.. Ze is zo hard dan. Kan dr soms erg moeilijk mee omgaan. Wil niet ondankbaar zijn omdat ze dit klusje voor me geregelt heeft, maar vind het echt naar hoe ze soms doet..
Gisterenavond met mn andere vriendin uit geweest, veeeel te veel gedronken. Maar het was wel gezellig. Gelukkig.

Heb wel is geschreven over een gozer die ik onlangs ontmoet heb, met hem heb ik nog steeds veel contact. Hij is wat jonger dan ik, maar het is bizar hoe hij dingen begrijpt. Hoeveel dingen hij zegt waarvan ik dan denk 'ohja, zo kan je er ook naar kijken' zeker over dingen die me boos maken. (me ex, vriendin van me vader etc) Dus dat is wel fijn. Het is verhelderend en het kalmeert me. Plus hij is nog is fijn om naar te kijken ook, toch ook niet vervelend ;)

Balend dat me scooter vandaag in het centrum besloot ermee op te houden en ik hem vanacht daar moet laten staan. Hoop dat hij er morgen nog staat..

Ik kruip nog even achter de tv en dan onder de wol. Na al het feesten en weet ik t is mijn energie toch echt op nu

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:07

@ samantha21: ga ik onthouden voor mijn volgende gesprek, vaak vraagt hij dan hoe het gegaan is sinds het laatste gesprek en wat ik er van vond, dan kan ik het idd wel aankaarten.

@ pubelia: Het heeft wel even geduurt voor ik er ook daadwerkelijk heen ging, en toen ik in de wachtkamer zat heb ik me ook echt moeten inhouden om niet weer te gaan, vond het doodeng. Maar zoals ik al zei, ik heb ook wel een duwtje in m'n rug gekregen, denk dat ik er anders nog niet heen was gegaan.

@ evelien: ik heb een aantal collega's die ook op bokt zitten, en die ook weten onder welke naam ik post, ik zou het niet prettig vinden als iedereen bij ons op de hoogte is over mijn problemen.
Een aantal collega's waar ik het heel goed mee kan vinden weten dat het niet allemaal lekker zit, heb al een paar huilbuien achter de rug toen het echt even niet meer ging :=
Maar helaas heb ik ook last van een aantal vervelende meelezers... En als die het weten, weet straks iedereen het.
Ik zelf ben nog nooit opgenomen geweest, maar goed, dit is ook pas de 1e keer dat ik ermee naar de HA ben gegaan.
Wel vervelend dat je je weer zo naar voelt.

@ Maaaike: Ik kon niks anders dan mijn werkgever inlichten, ik moet nou zo vaak naar de "huisarts". En ik denk, dat nou mijn baas het weet, het niet zo heel erg is als ik een wat mindere dag heb en dus ook minder werk verricht, of even wat teruggetrokken ben.
En thuiszitten is eigenlijk wel het laatste wat ik wil. Ik merk het nou ook nu ik vakantie heb, ik blijf 's ochtends heel lang in bed liggen, heb eigenlijk nergens zin in, en voer dan ook eigenlijk geen klap uit. Het enige nuttige wat ik doe is als ik naar stal ga, om alles buiten te zetten en te mesten. En af en toe m'n 2 kanjers even poetsen. Want rijden, daar heb ik de energie gewoon niet voor :n
En als ik thuis ben, zit ik alleen maar op mijn slaapkamer, zoals ik al zei komen een deel van mijn problemen door de thuissituatie. Ik heb een hele slechte band met mijn ouders, en zou ook niks liever willen dan thuis weg gaan. Helaas kom ik nog lang niet in de aanmerking voor een huis van de woningbouw vereniging. En particulier is het erg duur.

@biieniie: Vervelend zo'n dwingende vriendin, ik zou daar zelf niet tegen kunnen.
En fijn dat het zo goed klikt met die gozer.
Balen van je scooter, hopelijk staat hij er nog!