Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nicolletje schreef:Je zal maar een fantastische baan hebben in bijv. de politiek en Femke Halsema heten (bijv.) en op een gegeven moment toch graag kinderen willen.
Je gaat naar huis, bespreekt dit, manlief gaat naar baas en neeje mag niet een dag minder werken
Wat dan?
Nee ik deed dat wel en doe dat nog steeds, oordelen, maar ik probeer me te nuanceren. Ik ben namelijk ook weer geen voorstander van een 'beertjestrui-moeder' die het ziet als regelrechte kindermishandeling om de kinderen 1 of 2 dagen naar de opvang te brengen en daarom haar hele eigen leven heeft opgegeven.
Nicolletje schreef:Je zal maar een fantastische baan hebben in bijv. de politiek en Femke Halsema heten (bijv.) en op een gegeven moment toch graag kinderen willen.
Je gaat naar huis, bespreekt dit, manlief gaat naar baas en neeje mag niet een dag minder werken
Nicolletje schreef:Dan maar geen kinderen vind ik persoonlijk nogal een harde uitspraak.
Daaag tegen je vent zeggen is nogal lastig als hij ook nog even zaadjes moet doneren. En als je hém hebt uitgezocht waarmee je kindjes wil krijgen.
En dan, dan ben je alleenstand moeder, zit je in hetzelfde schuitje.
Jammer dat het topic van leuk en begrijpend naar zo oordelend is gegaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen vóórstander ervan, maar er zijn zoveel zaken in het leven waar ik vanaf de zijlijn een oordeel over heb gehad.
Die ik misschien nu iets beter kan begrijpen.
Nicolletje schreef:Nou iets anders dan je vraag, maar iemand die ik ken, had bij de zwangerschap uiteraard meteen haar paard verkocht en de kinders bleven thuis (en moeders ook) want 'je kind op een kinderdagverblijf stoppen is mishandeling'
Ze had niks, nul tijd voor zichzelf.
Dat is mijn schrikbeeld
Ik denk wel dat je het kan combineren. Dat niet alleen, kinderen naar een kinderdagverblijf doen is eigenlijk helemaal niet slecht (beter voor het sociale gevoel)
vlooiebaal schreef:Mij leven is een feest.
Ik heb mijn honden paard ik reis veel voor mijn werken ik hou er ook wel van om samen met mijn vriend het uitgaansleven onveilig te maken.
We wonen nu in een mooi huis.
Een hoop dingen zal ik moeten opgeven als er kinderen komen.
Als ik dan ga plussen en minnen dan kom ik er keer op keer weer achter dat we het nu zo goed hebben dat een kind absoluut geen toegevoegde waarde is maar eerder een belemmering zal zijn.
Noem mij egoïstisch maar ik zie het als realistisch.
Wij zijn heel gelukkig zo met ons leventje.
Die klok zou al lang zijn gaan tikken als ik een echt moedertje zal zijn,maar ik ben 35 en heb er gewoon geen zin in.
En nee val me ook niet lastig met jou o zo leuke zwangerschap en kinder verhalen,ik heb er helemaal niks mee.
Nooit gehad ook,en inderdaad iedereen zij dat komt wel.
Ondertussen weet iedereen wel het komt niet.
Mijn vriend vind dat gelukkig geen probleem,hij speelt wel de suiker oom voor de kinderen van onze vrienden.
Ik heb heel lang gedacht dat ik de enigste was die hier zo over dacht,want er heerst nogal een taboe op als je als vrouw geen kinderen wil.
Ik pas nu eenmaal niet in een hokje,ben nogal claustrofobisch aangelegd.
Ayasha schreef:Ik snap dan weer niet dat mensen het nodig vinden zich met andere hun leven te bemoeien, als die ouders er tevreden om zijn en die kinderen worden verder niet verwaarloost of mishandeld snap ik niet waarom je er over moet oordelen.
Ayasha schreef:Ik snap dan weer niet dat mensen het nodig vinden zich met andere hun leven te bemoeien, als die ouders er tevreden om zijn en die kinderen worden verder niet verwaarloost of mishandeld snap ik niet waarom je er over moet oordelen.
MamboBeach schreef:Ayasha schreef:Ik snap dan weer niet dat mensen het nodig vinden zich met andere hun leven te bemoeien, als die ouders er tevreden om zijn en die kinderen worden verder niet verwaarloost of mishandeld snap ik niet waarom je er over moet oordelen.
Ik ben het hiermee eens!![]()
Als je een kind weinig of niets kunt bieden is het niet goed maar 'teveel' is ook niet goed...
Als mensen een groot huis hebben, hebben ze zeer waarschijnlijk ook een hoge hypotheek, die zal dan ook moeten worden opgehoest, met of zonder kinderen.