Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:10

Waarom zou je niet zelf mogen uitmaken of je wel of geen kind wilt, ongelukjes gebeuren zo zijn er al heel wat kindjes op de wereld gekomen (waaronder ik :) ) Maar ook een heel aantal niet. Ik vind niet dat ik iemand anders een keus kan opdringen. Zelf zou ik het niet doen, maar ik ken mensen die zich hebben laten ompraten om het kind te houden, want abortus is zo zielig. Daar is al 3x de kinderbescherming bij geweest, kind functioneert niet " normaal" door gebrek aan opvoeding. Dan denk ik ook wel eens: wie heeft hier nou profijt van, het kind zeker niet :n Maar uithuisplaatsen gebeurt ook niet. Kind moet zich maar zien te redden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:12

_sparta_ schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik zou die man er absoluut niet om vermoord hebben.... maar ik heb wel nu al een hekel aan hem.

Dat is ook heel wat anders dan er geen medelijden mee hebben en het maar goed vinden dat hij vermoord is. :)

Dat klopt. Medelijden... mwah, weet ik niet. Goed vinden dat hij vermoord is, niet. Ik heb nu wat door zitten lezen en ik heb e.e.a. gelezen over kindjes die tijdens een van die abortussen van hem levend geboren worden en dan alsnog worden doodgemaakt - en dan word ik toch wel een beetje link.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:14

Adil18 schreef:
Nee, kun je niet maken, we kunnen niet allemaal eigen rechter spelen gebaseerd op ons eigen soms idiote ideeën over rechtvaardigheid.

Hier ben ik het volkomen mee eens, en mensen die geen medelijden kunnen tonen naar die man omdat hij vermoord is vind ik zeer hypofcriet, als er een klomp cellen wordt weggehaald schreeuwen ze moord en brand, en een arts is in dit geval geen knip voor de neus waard?
Hoe hypocriet kan je zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:16

:r Alsof dat geen moord is BE... :r
Gatver, word er echt misselijk van! :r

_sparta_

Dat gaat mij ook te ver. Ik las ergens dat hij ver na 21 weken nog abortussen uitvoerde. Voor mij is de uiterste grens die van Nederland, vanaf de tijd dat het levensvatbaar is.
Maar het mocht daar wel volgens de wet. En de vrouwen wilde het toch ook.
De straf op de dader vind ik dan ook heel gewoon.

Adil

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:
Nee, kun je niet maken, we kunnen niet allemaal eigen rechter spelen gebaseerd op ons eigen soms idiote ideeën over rechtvaardigheid.

Hier ben ik het volkomen mee eens, en mensen die geen medelijden kunnen tonen naar die man omdat hij vermoord is vind ik zeer hypofcriet, als er een klomp cellen wordt weggehaald schreeuwen ze moord en brand, en een arts is in dit geval geen knip voor de neus waard?

Precies zo zie ik het ook, Chiqa! Amen!

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:19

Citaat:
Dat klopt. Medelijden... mwah, weet ik niet. Goed vinden dat hij vermoord is, niet. Ik heb nu wat door zitten lezen en ik heb e.e.a. gelezen over kindjes die tijdens een van die abortussen van hem levend geboren worden en dan alsnog worden doodgemaakt - en dan word ik toch wel een beetje link.

Als dat zo is vraag ik me toch af hoe het mogenlijk is dat een vrouw zo laat het kindje nog laat weghalen ???
Waarom heeft ze dat niet eerder laten doen, en waarom dan niet voor adoptie??? Al is dat ook niet het ideale in Amerika. Er schijnen ontzettend veel weeskinderen te zijn daar. Maar goed dat is dan weer een andere discussie denk ik.
Ik ben absoluut voor abortus, maar er is wel een grens natuurlijk.
En dat die man is vermoord dat valt niet goed te praten.
Laatst bijgewerkt door higgins op 02-04-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:20

Levenslang voor moord op abortusarts

Een Amerikaan die vorig jaar een abortusarts doodschoot, is veroordeeld tot levenslang. Een rechter in Kansas heeft bepaald dat de 52-jarige man op zijn vroegst over vijftig jaar vrij kan komen.
Arts George Tiller werd vorig jaar mei doodgeschoten toen hij een kerkdienst bezocht.

'Tiller the babykiller'

De 67-jarige Tiller had een kliniek in Kansas en was één van de weinige artsen die abortussen uitvoerden na 21 weken zwangerschap of meer.
Hij was daardoor een doelwit van anti-abortusactivisten, die hem 'Tiller the babykiller' noemden. In 1993 werd Tiller ook al eens beschoten. Hij liep toen verwondingen aan zijn armen op.
De schutter verklaarde in de rechtszaal dat hij met zijn daad wilde voorkomen dat de arts nog meer baby's zou vermoorden. Hij onderbrak de rechtszitting herhaaldelijk. Zo noemde hij de kerk waar hij Tiller doodschoot een 'synagoge van Satan'.

Leven gegeven

Na de uitspraak riep hij de rechter toe: "U heeft het bloed van baby's aan uw handen." Bewakers moesten hem de rechtszaal uitslepen.
De familie van de arts zei dat Tiller zijn leven heeft gegeven voor de rechten van vrouwen.

Bron (http://nos.nl/artikel/147965-levenslang ... sarts.html

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:21

moord valt nooit goed te praten natuurlijk. En eigen rechter spelen ook niet.

Maar na een béétje over meneer tiller gelezen te hebben, wat een walchelijke man! :x

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:23

_sparta_ schreef:
Levenslang voor moord op abortusarts

Een Amerikaan die vorig jaar een abortusarts doodschoot, is veroordeeld tot levenslang. Een rechter in Kansas heeft bepaald dat de 52-jarige man op zijn vroegst over vijftig jaar vrij kan komen.
Arts George Tiller werd vorig jaar mei doodgeschoten toen hij een kerkdienst bezocht.

'Tiller the babykiller'

De 67-jarige Tiller had een kliniek in Kansas en was één van de weinige artsen die abortussen uitvoerden na 21 weken zwangerschap of meer.
Hij was daardoor een doelwit van anti-abortusactivisten, die hem 'Tiller the babykiller' noemden. In 1993 werd Tiller ook al eens beschoten. Hij liep toen verwondingen aan zijn armen op.
De schutter verklaarde in de rechtszaal dat hij met zijn daad wilde voorkomen dat de arts nog meer baby's zou vermoorden. Hij onderbrak de rechtszitting herhaaldelijk. Zo noemde hij de kerk waar hij Tiller doodschoot een 'synagoge van Satan'.

Leven gegeven

Na de uitspraak riep hij de rechter toe: "U heeft het bloed van baby's aan uw handen." Bewakers moesten hem de rechtszaal uitslepen.
De familie van de arts zei dat Tiller zijn leven heeft gegeven voor de rechten van vrouwen.

Bron (http://nos.nl/artikel/147965-levenslang ... sarts.html

Wat een zieke gast, die man die Tiller vermoord heeft...Bah.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:24

_Ella_ schreef:

Maar na een béétje over meneer tiller gelezen te hebben, wat een walchelijke man! :x

Wat is er zo walgelijk aan die man, hij verichtte toch juist een hele goede daad door die vrouwen te helpen?
Zouden er veel meer van moeten zijn imo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:26

Chiqa schreef:
_Ella_ schreef:

Wat is er zo walgelijk aan die man, hij verichtte toch juist een hele goede daad door die vrouwen te helpen?
Zouden er veel meer van moeten zijn imo.

Wat is er zo walgelijk aan...? Nah... abortussen uitvoeren tot 36 weken... kinderen die soms levend geboren worden alsnog vermoorden... kinderen die na een mislukte abortus op de parkeerplaats levend geboren worden laten liggen om dood te gaan... best wel walgelijk!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:27

Citaat:
kinderen die na een mislukte abortus op de parkeerplaats levend geboren worden laten liggen om dood te gaan

Dat doet dan toch de moeder?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:30

Ja ik vraag me dan ook af waarom die vrouwen zo lang wachten ???

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:30

Wat er staat was dat de moeder in paniek raakte en het personeel van eht ziekenhuis de baby niet mocht helpen van hem... tot de volgende dag de baby nog leefde en iemand van de ziekenhuisstaf medelijden kreeg. Kind heeft nog 5 jaar geleefd en is toen alsnog gestorven (de dodelijke injectie was bij haar fout geplaatst en niet in het hart maar in het hoofd terechtgekomen, waardoor ze niet was gestorven maar blind was geworden).

Anyway, ik ga taart bakken want mijn dame wordt morgen alweer 7 :)

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:32

Dat is dan weer een heel ander verhaal ja.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:32

Zijn dat niet een beetje broodje aap verhalen ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:11

Wie zal het zeggen, of het broodje aap verhalen zijn... maar ik denk dat er wel iets van waarheid in kan zitten. Ik heb inmiddels quotes van die man gheoord en gezien waar de honden ook geen brood van lusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:19

_sparta_ schreef:
Citaat:
kinderen die na een mislukte abortus op de parkeerplaats levend geboren worden laten liggen om dood te gaan

Dat doet dan toch de moeder?

Er zijn dan imo twee schuldigen, ja toch?

De moeder kiest ervoor, maar de arts werkt er aan mee. Overigens kun je maar zelden 1 schuldige aanwijzen, was het leven maar zo makkelijk.....
Chiqa schreef:
Adil18 schreef:

Imo is het allebei vreselijk. Moord is hoe dan ook niet goed te praten, je mag en kunt gewoon niet het recht in eigen hand gaan nemen, omdat (zoals Adil zegt) onze ideeën over wat rechtvaardig is, soms behoorlijk verknipt zijn.

Overigens heb ik dacht ik niemand voor moordenaar uitgemaakt. Niet in dit topic en ook niet in het andere.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:57

chiqa, ik ben nieuwsgierig hoe jij dat dan ziet.
Ik bedoel het ongeboren leven = geen leven.
Gebeurt er bij de geboorte dan 'iets' waarna een baby ineens bewustzijn krijgt? Of gaat leven?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:53

ja, het ademt op zichzelf. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:54

Een arts die tot na 21 weken nog rustig een abortus uitvoerde, tja, ik kan er eerlijk gezegd geen medelijden mee hebben dat 'ie eh..... afgemaakt is. Moord is nooit goed te praten, tuurlijk niet, maar wat een afschuwelijk mens moet je zijn om dat nog te doen (en dan heb ik het nog niet over de 'moeders'). En dat is mijn mening, mij een biet, wat een ander daarvan vindt }> . Ik ben op zich niet tegen abortus (zou er zelf niet snel voor kiezen), maar ik ben zeer zeker wel tegen abortus in een veel te laat stadium!!!! Bovendien, de ogen van die man, spreken voor mij boekdelen, brrrrrr, krijg echt de rillingen als ik die zie. :+

Ik vraag me af waarom iemand tot zulke dingen in staat is geweest, eerlijk gezegd. Wat voor karaktertrekken heb je dan? Al hoewel, ik wil het eigenlijk ook niet weten en gelukkig is het nu ook niet meer aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:21

Hij zat wel vooraan in de kerk blijkbaar :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:31

faye schreef:

Ja, maar daar zitten vaak de allergrootste hypocrieten, he. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:39

Twiggy2008 schreef:
faye schreef:

Ja, maar daar zitten vaak de allergrootste hypocrieten, he. :D

Welja, laten we meteen een grote dikke stempel op die man zijn dode voorhoofd drukken.... :roll:

Hij is misschien de persoon die het mogelijk heeft gemaakt, maar het was de keus van de vrouwen die naar hem toe kwamen...En daarbij weten wij niet eens welke redenen zij gehad hebben...

De allergrootste hypocrieten zitten imo in dit topic.... :n