Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:42

ben ook weer terug van het lopen en heb om precies te zijn 3.23 km gelopen in een tijd van 23 minuten..dus gaat 8.43 km p/u.....dus heb mn persoonlijk record aan gort gelopen met precies een km!!!..ben helemaal trots

ow en ik ga nog niet op snelheid hoor...eerst maar eens die 5 km lopen en dan kunnen we altijd nog een kijken wat we aan die snelheid kunnen doen!!!...ben helemaal trots!!!!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:43

MamboBeach schreef:
Jasmijn76 schreef:
ben vandaag precies een maand geleden begonnen met lopen..op 1 november....ben begonnen bij echt nul!(en met nul, bedoel ik echt nul conditie, hield geen 1 minuut vol) en ren nu 2 1/2 km achter elkaar.....wat denken jullie daarvan?...is dat netjes of???...beetje langzaam, zelf vind ik het echt wel netjes!

Ik 2 november! :D Daarvoor was ik bezig maar moest stoppen i.v.m. blessure. Ik ren alleen zo'n 3.5 kilometer en stop dan even voor nog wat oefeningen! Bij de vereniging hebben we gisteren 7.2 km gelopen maar ook met interval he! Ik vind het super Jasmijn! Je mag echt niet klagen!

dank je wel!!!..maar zoals je hierboven ziet heb ik er een stuk bij gelopen vanavond. :D ..misschien omdat er nou eens geen flinke wind staat en het echt lekker weer is om te lopen....

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:46

Jaan81 schreef:
Ik vind dat een keurige opbouw hoor!!! :j

Ben zelf net sinds 6 weken (ging nie ivm griep en het herstel daarvan) weer wezen hardlopen. Lekker over strand, stukje bos en stukje duinen gepakt. Expres heel rustig gelopen en niet een te grote ronde, was ongeveer 3,5 km. Vond ik wel weer eens een goed begin.
Was binnen 25min terug, zonder 1 keer te stoppen of te gaan wandelen, dus ben erg happy!!! :)) Valt dus nog mee met mn terugval! Heb zo'n 8,4km/h gelopen.

Nou ga ik denk ik toch maar proberen op 19 dec mee te doen met de 7,5 km wedstrijd....Wie nie waagt die nie wint he?! ;)

dank je wel!...

en idd, gewoon doen!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:19

Super Jasmijn!

Ik ga volgende week met behulp van het S2Rschema tempo opvoeren denk ik. Vrijdag en zondag eerst nog even "gewoon lekker" lopen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:26

Heerlijk, heb amper spierpijn van gister! Ga morgen weer ff, als mn programma het toe laat....Nogal druk in de sintvoorbereidingen ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:50

Jeetje wat gaat iederieen hier goed zeg en met allemaal mooie opbouwen!

Ik ga morgen weer. Vanavond weer naar dietiste.

Rozanne: we kunnen wel eens samen rennen of lopen door het bos/duinen. Ik woon in Petten... Ben een vriendin van Caira, had al eerder gezien dat jij die ook kent.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:33

Vanavond ook weer heerlijk gelopen! Ging lekker! :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:38

Fijn dat 'ie lekker ging, MamboBeach!

Ik ga morgenavond maar weer, denk ik. Deze hele week nog niet aan toe gekomen, al moet ik zeggen dat ik lichamelijk ook te beroerd ben om te gaan lopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:43

Ben je ziek Elessar?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:46

Niet echt ziek, maar heb een erg intensieve stage in de zorg. Daarnaast heb ik nog ander werk en school. Ben nu ook pas net thuis van stage. Lichamelijk (mijn maag, darmen e.d.) functioneer ik ook niet helemaal zoals het hoort, dus daar heb ik regelmatig erg veel last van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:58

Wat vervelend! Heb je die klachten vaker of is het nu omdat je erg intensief bezig bent?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:37

Da's minder Ellessar, snap het helemaal! (zelf licht spastische darm)

Maar mensen, ik heb me ingeschreven voor 19 dec, de AagtekerkeRun, 7 km.....OMG! Als dat maar gaat lukken...Nog maar 2,5 week om weer op peil te komen...! :oo

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:43

Elessar, dat is minder, maar wel goed dat je even de tijd ervoor neemt, want je lichaam die verteld je iets. Even rustig aan doen dus, dan maar een week niet rennen!
Mambobeach, lekker dat je zo goed gelopen hebt... Hoeveel loop je nu ongeveer??
Jaan: oh oh hahaha. nu een punt om naar toe te werken. Is er ook nog een bepaalde tijd dat je binnen moet komen? En hoeveel km loop je nu ongeveer?

Ik heb vandaag workshop, maar gelukkig wel in Alkmaar, waar ik ook sport. Ga daarna dus sporten en weer rennen. Ik hou op het moment niet echt een schema bij, ik let gewoon erg goed op mijn schenen wat die me vertellen hoe ver ik kan gaan... De schoenen doen het gelukkig wel erg goed hahaha!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:05

Sterkte Elessar, dat is balen...

Lekker Mambobeach, lekker gelopen dus...

Spannend Jaan!

Gister stiekum toch nog wat gelopen, moest wachten op de BodyJam-les, was veel te vroeg namelijk en toen ben ik dus maar ff op de loopband gesprongen. Heb een kwartier op 8,5 km/uur met helling 2 gelopen. Was best zwaar, maar ook lekker. Daarna nog lesje BodyJam en toen was ik wel moe... :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:57

Jaan81 schreef:

Maar mensen, ik heb me ingeschreven voor 19 dec, de AagtekerkeRun, 7 km.....OMG! Als dat maar gaat lukken...Nog maar 2,5 week om weer op peil te komen...! :oo

aaahhh!!!..kick!....wat leuk...wil je je ervaringen delen??...want dat zijn wij des te beter voorbereid natuurlijk!! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:29

Jaan81 schreef:

Waar heb je dan last van? Ik heb wel eens zo'n raar gevoel in mijn maag en darmen, voor mijn gevoel dan... Deze dagen ook. :j

Wat gaaf dat je je hebt ingeschreven! :D SUCCES! :D

Ik heb last van mijn keel en een snotneus! ^)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:52

MamboBeach schreef:
Wat vervelend! Heb je die klachten vaker of is het nu omdat je erg intensief bezig bent?

Vanaf mijn geboorte al. Ik merk wel dat het wel meer wordt nu het weer winter wordt/is en ik zulke lange dagen maak.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:20

hallo,ben ik ook weer eens. ;)
met een beetje mazzel ga ik vanavond weer lopen,ben er een week of 3 uit geweest,zowel met lopen als met de computer haha maar ben er weer en heb er weer helemaal zin in.
ik was bij les 12 van start to run.......ben benieuwd of ik die vanavond zonder moeite kan uit lopen........vrees dat het zwaar word haha

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:25

Nou Mara staat voor de sportschool: sporttas vergeten. Lekker balen. Maar goed ik had toch al hoofdpijn, dus blijf ik wel lekker thuis....

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:49

amazone77 schreef:
hallo,ben ik ook weer eens. ;)
met een beetje mazzel ga ik vanavond weer lopen,ben er een week of 3 uit geweest,zowel met lopen als met de computer haha maar ben er weer en heb er weer helemaal zin in.
ik was bij les 12 van start to run.......ben benieuwd of ik die vanavond zonder moeite kan uit lopen........vrees dat het zwaar word haha

En heb je les twaalf gedaan? Ik lig er ook ff uit. Misschien dat ik het vandaag weer probeer.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:57

Zo, gister ff half uurtje gefitnesst (op standje lekker zwaar) en daarna nog de buikspierles meegedaan. Vanavond ga ik weer hardlopen, ff beetje ontspannen lopen 8,5 km/uur, 45 minuten... Daarna ff buikspieren weer en dan nog een half uurtje fietsen. Dan kunnen we wel weer het weekend aan... :D

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:56

Zoo ik ben wel een zwakkeling, ik meld me hier en vervolgens ben ik niet aan het hardlopen gegaan ! :o
Heb besloten om volgend jaar te beginnen en dit jaar gewoon niet meer druk maken om me conditie/gewicht :P :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:58

Zonde Jordy_, waarom niet gewoon wel op je gewicht letten en dan in januari ook het hardlopen erbij pakken? Hoe minder je weegt hoe makkelijker het hardlopen ook gaat...

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:02

Ik meld me hier ook! :)

Ben alleen niet 'net' begonnen met hardlopen, doe het inmiddels alweer bijna een jaar. Vorig jaar april ben ik begonnen, dus ben aardig op weg.
Ik loop elke dag een half uur hard (denk dat het ongeveer 3 a 4 km is) met 1 looppauze van 2 minuten. Op het begin is het wel anders geweest, toen had ik echt een conditie van een zak aardappelen, maar heb echt een goede conditie gekregen! :D

Ik loop voornamelijk omdat ik dan helemaal in mezelf kan zijn, hoef ik even aan niks te denken. Verstand op nul en rennen maar! Vind het echt heerlijk en kan er echt van genieten, loop het liefst ook veel langer, maar goed dat wil even niet met de vrije tijd die ik heb.

Heb alleen wel even een vraagje hier, hoe doen jullie dat met hardlopen als het nu zo vroeg donker is? Lopen jullie in het donker hard?
Ik probeer het altijd nog net voor het donker wordt te houden, loop op verlaten landweggetjes en vind het toch niet zo prettig om die in het donker te lopen.

Nagoed, kan ik me melden hier? :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:05

Tuurlijk! Welkom!!! Ik ben ondertussen (met grote pauzes) ook alweer vanaf voor de zomer bezig hoor!

Gisteren niet meer geweest, ivm surprise die ik af moest maken, en vandaag gaat ook nie; net egwerkt en moet nu zo door naar stal (Sintpaard spelen tot vanavond 22h), dus dan wordt het morgen!