Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:35

Steph, die reactie van je andere borst heb ik soms ook. Als je veel melk hebt, kun je eerst even afkolven....dan loopt 't wat 'vriendelijker' bij de kleintje naar binnen.

Zwangerschapskilo's zijn er nog niet allemaal af. Was 25 kilo buik aangekomen en heb er nog 8 te gaan nu.

Mindfields gefeliciteerd met je zwangerschap.

Wauw wat een krullen op die foto :9 en die foto van die kuif met 2 weken :oo

WowAmigo

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:33

HIer ook geen theezakjes, maar oké, al zouden ze willen dan konden ze niet hangen qua afmeting, haha, maar nee, heb er eigenlijk niks aan overgehouden. Inderdaad, je borsten kunnen tijdens de zwangerschap al groeien.

En ik had ook zo'n honger zeg, niet normaal. Ik moest toen ik gestopt was echt afkicken van al dat eten, bleef gewoon doorgaan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:20

Zwangerschapskilo's waren er hier ook vrij snel af (maar mijn startgewicht was al hoog, ben 'gelukkig' maar 6 kilo aangekomen in totaal), maar zaten er ook idd weer vrij snel aan. En als ik om me heen kijk, heeft dat volgens mij weinig met BV te maken. Ligt gewoon aan je bouw. Je krijgt wel honger en ik geloof wel dat je minder snel aankomt, of iets sneller afvalt als je BV geeft. Ben nu ik dan ook gestopt ben, flink bezig met de kilo's kwijt te raken. Valt alleen nog niet mee.

Borsten zijn tijdens BV wel een stuk voller, maar echt theezakjes heb ik niet nu ik gestopt ben. :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:54

MamboBeach schreef:
benangelique schreef:
wat een geweldige krullen zeg! dat wordt later een jongen die goed in de markt ligt bij de dames denk ik zo :D

die voedingsdoek die ik in de link gaf schijnt ook te helpen tegen het rondkoekeloeren. je bakent de ruimte af, want kindje kan alleen maar naar jou kijken.

Ik heb ook netjes aan mijn man gevraagd of 'deze' krullen mocht krijgen! O:)

ik heb juist aan de mijne gevraagd om vooral zijn haar-genen achterwege te laten... :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:02

BA, want... ? :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:54

hij heeft nauwelijks haar hihi.
en een scoliose in zijn rug, dat hoeft guppie ook niet over te nemen!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:12

Bij mij zijn de zwangerschapkilo's er bijna af. Ik moet nu nog 2 of 3 kilo. (mn dochter is nu 5 weken)

Ik ga vandaag trouwens het CB bellen hoe ik kan afbouwen met BV.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:29

benangelique schreef:
hij heeft nauwelijks haar hihi.
en een scoliose in zijn rug, dat hoeft guppie ook niet over te nemen!

Ach... :') Misschien lijkt beeb in het begin dan even op papa, een kaal koppetje... ;)
Scoliose, oeh, ik weet wat het is, ik moet zeggen dat het de laatste jaren bij mij erg goed gaat maar het is geen pretje inderdaad!

Hoe gaat het met je BA? Ben je het al een beetje zat aan het worden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:30

B_rOwny schreef:
Bij mij zijn de zwangerschapkilo's er bijna af. Ik moet nu nog 2 of 3 kilo. (mn dochter is nu 5 weken)

Ik ga vandaag trouwens het CB bellen hoe ik kan afbouwen met BV.

Volgens mij iedere week 1 voeding eraf, maar is niet altijd haalbaar meen ik! Heb je geen voeding meer of heb je er genoeg van? :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:39

Ik heb nog genoeg voeding, dat is het hem niet. Het blijft gewoon heel zeer doen. heb intotaal van de 5 weken maar 6 dagen gevoed zonder pijn. Ik trek de pijn ondertussen niet meer. En ik zit er telkens tegen aan te hikken als ze weer moet drinken..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:56

Heb je niet gewoon spruw? Of kloven van het verkeerd aanleggen? :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:59

B_rOwny schreef:
Ik heb nog genoeg voeding, dat is het hem niet. Het blijft gewoon heel zeer doen. heb intotaal van de 5 weken maar 6 dagen gevoed zonder pijn. Ik trek de pijn ondertussen niet meer. En ik zit er telkens tegen aan te hikken als ze weer moet drinken..

Dat is vervelend ja. Ik heb dat een paar dagen gehad met de jongste en er zat een soort pukkeltje op mijn tepel wat zoveel pijn veroorzaakte. Het doet heel veel pijn, dat weet ik, ik kan me voorstellen dat je er zat van bent. Heb je idd de zaken zoals spruw en dergelijke al uitgesloten?

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:09

het rare is dus dat mijn tepels er heel goed uitzien, ze heeft geen spruw en kloven ook niet. Dat is dus het rare vind ik. Er is verder niks aan de hand, dacht eerst dat ik weer Borstonsteking kreeg, maar dat is het ook niet.

Als het geen spruw/kloven/borstonsteking is, wat zou het dan moeten zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:21

Tja, dan zou ik het eigenlijk ook niet weten... Trekt ze heel hard met drinken dan? Maargoed, dat moet ook kunnen op zich... Wat vaag zeg, ik zou het zo ook niet weten... En allebei je borsten doen pijn met drinken?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:42

bij mij deden de eerste 6 week ook verschrikkelijk veel pijn, bleek toch te liggen aan het verkeerd aanleggen.
ben erg blij dat ik heb doorgezet maar dat moet ieder voor zichzelf weten natuurlijk.

alleen is mijn tip dus om er even hulp bij te zoeken, heb zelf veel gehad aan uitleg via plaatjes en info van internet.
gewoon eerst je kindje goed in je arm leggen, borst goed ontbloot en heel geleidelijk aan aanleggen. ligt het niet goed dan gewoon weer opnieuw proberen totdat alles goed ligt.

merla was heel ongeduldig, greep m beet waardoor ik weer te bang was om opnieuw te proberen maar uiteindelijk toch maar gedaan want met zoveel pijn zou ik t ook niet volhouden.
ook huilde ze goed hard als ik haar rustig aan aan wilde leggen maar na geduld (kan heel zwaar zijn als t niet lukt) ging ook dat steeds beter.

dit is dus zeker niet bedoeld om je aan te moedigen of te ontmoedigen om te stoppen, maar om je een steuntje in de rug te geven mocht je het nog wel willen proberen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:47

Bel anders eens een lactatiekundige? Bij het cb kunnen ze je vaak niet goed helpen met bv is mijn ervaring, of de verpleegkundige moet zelf een lactatiekundige zijn. Of kijk op www.borstvoedingsforum.nl, zitten ook veel opgeleide vrijwilligers die je kunt bellen en ze kunnen je de weg wijzen naar een LK

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:50

In het begin was fleur ook wel erg druk, maar ze doet haar mondje zo goed open en doet het nu echt heel rustig eigenlijk.
Ze zuigt ook niet mega hard ofzo, maar mijn beide borsten doen zeer, ook als ze aan de 1 ligt, dan gaat de ander mee doen (qua pijn, steken er door heen enzo)

@ WA : ik ga daar zeker even kijken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:55

houd je haar neusje thv je tepel? zodat ze zeg maar haar hoofd iets omhoog moet doen om aan te happen, het kan lijken alsof ze goed liggen te drinken maar dan nog hoeft het niet zo te zijn. en mondje moet er echt helemaal goed omheen.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:58

met haar mond zit ze helemaal om mijn tepel zeg maar. Hoe het in het begin hoe de kraamverzorgster mij het leerde ook was.
Het mondje doe ik terhoogte van mij tepel. dat ze alleen maar naar voren moet,

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:02

Wat raar dan dat het nog zo'n pijn doet, klinkt alsof je alles helemaal prefect doet dus dan snap ik er ook niks van.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:03

Ja daarom vind ik het ook zo raar dat het nog pijn doet. Ik snap er zelf ook helemaal niks van.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:04

B_rOwny schreef:
In het begin was fleur ook wel erg druk, maar ze doet haar mondje zo goed open en doet het nu echt heel rustig eigenlijk.
Ze zuigt ook niet mega hard ofzo, maar mijn beide borsten doen zeer, ook als ze aan de 1 ligt, dan gaat de ander mee doen (qua pijn, steken er door heen enzo)

@ WA : ik ga daar zeker even kijken.

Dat die andere dan ook pijn gaat doen, is het toeschietreflex. Ik heb dit ook gehad, maar bij mij duurde het ongeveer 3 weken. Toen werd het minder. Hoewel dat toeschietreflex in die andere borst nooit echt een prettig gevoel bleef.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:08

Toeschietrefelx kan idd heel pijnlijk zijn in het begin, deed het bij mij ook maar wordt na verloop van tijd steeds minder en nu voel ik t vaak niet eens meer (ook niet fijn btw).

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:22

Moet je het toeschietreflex al gelijk hebben? Zeg maar als ze nog maar net geboren is, of kan dat ook later begonnen zijn?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:31

Het begint over het algemeen na een paar dagen