Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:51

jantineS schreef:
Jaja met vallen en op staan. Als we van te voren wisten wat de oplossing was, dan waren we nooit zo diep gegaan ;) Goed dat je er nu uit bent. Je komt vanzelf op de goede weg en ondertussen word je beren sterk.

Eh, dat ik waar nu uit ben?
Begrijp je even niet :o

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:57

Pilipa ik begrijp wat je bedoeld, ik ben hier ook nog nieuw, maar na mijn kwamen er nog zoveel bij en sommigen reageren dan een enkele x en verder niet, daar kan ik ook de energie net voor vinden. Ik haal ok de namen door elkaar, want het worden er best veel. Ik reageer daarom ook niet op iedereen.

PW JEETJE wat een therapie heb jij, zoveel is toch bijna een baan ?? Ik moet er niet aan denken.. hihi. Maar lekker dat je er even een weekje tussenuit kan en daarna zeker die therapie wat minderen. Je leven bestaat nu alleen uit therapie, dat kan toch ook niet goed zijn, je bent de hele dag bezig met je burn out en depressie, hoe kan je dan nog dingen doen die leuk zijn ??

Jantine Ik heb nog niet gereden, ik wacht even tot de kou weg is. Nu ik heel de winter zoveel binnen zit, kan ik maar niet wennen aan die kou :o

CIV en Angela hoe gaat het met jullie ? Dikke :(:) voor jullie en ook voor de rest natuurlijk.

Bij mij gaat het nog steeds goed. Ik heb nu wel 2 weken even de gehele zorg over mijn dochter, want mijn moeder moet 2 hele weken werken.Ze gaat wel 3 middagen naar het dagverblijf, maar ik merk wel dat het meer spanning geeft. Ik ben nu al 2 dagen niet naar stal geweest,omdat ik dan 's avonds moet en dat trek ik niet, donker en koud en 's avonds lig ik veelal op de bank. Maandag ochtend had ik de intake bij de psych, maar toen kreeg mijn dochter 's morgens een soort toeval..heel eng en heb die dus afgebeld, want ik was helemaal van slag. Daarna ging het weer goed met haar gelukkig.

Ik ben nu 2 dagen de deur niet uit geweest en dat doet me geen goed, dus ik ga vanmiddag lekker even naar stal, ondanks dat het zo brrrrrrrrrr koud is.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:24

Jeetje Flugeltje, ik vind het niet zo gek dat je van slag was maandag!! Wat zal jij geschrokken zijn zeg. Gelukkig gaat het wel goed nu. Ik kan goed begrijpen dat je die intake hebt afgebeld. Zou ik ook gedaan hebben :j

Jammer dat je nu niet naar stal kan, maar wel goed dat je jezelf niet overvraagd door 's avonds alsnog te gaan. Lekker dat je vanmiddag wel even kan gaan. Pittig dat je nu twee weken de volledige zorg hebt over je dochtertje. Logisch dat het je meer spanning geeft. Eigenlijk ga je namelijk over je grenzen, maar ja in dit geval heb je gewoon geen keuze. Probeer zoveel mogelijk je rustmomenten en ontspanning te pakken. Ik denk aan je!

Hihi, het is inderdaad bijna een baan. Gelukkig heb ik nog wel tijd voor andere dingen hoor, ik sport 3x in de week en ga gemiddeld 2x in de week naar stal. Maar je hebt gelijk, het grootste deel van de week bestaat uit therapieën en thuis speelt het in mijn hoofd vaak ook nog wel door.

Ik heb zo een gesprek met mijn begeleider van de groep. Voor vanmiddag ga ik muziektherapie afzeggen. Zat gisteren nog te twijfelen, maar vind het wel lekker om een middagje vrij te hebben en even lekker te niksen. Merk dat ik erg moe ben momenteel. Is een beetje net als toen ik thuis kwam te zitten met mijn burnout, toen ik er aan toegaf dat het eigenlijk teveel was allemaal, kwam de moeheid. daarom krijg ik ook steeds meer zin in ons weekje weg. En dat doet me ook goed, want het is lang geleden dat ik ergens echt naar uit kon kijken :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

PW ik heb het misschien gemist, maar wanneer ga je ?? Je hebt gelijk dat je die therapie afzegt, hoe lang doe je dat al zo intensief therapie ?? Ik vind 1x in de week een verplichting al meer dan zat hihi.
Mijn belangrijkste therapie wordt mijn paard, ontspanning en sport in 1. Daarnaast de hypnotherapie en heb eingelijk helemaal geen zin in de psych. Ik ben ook van mening dat die niets of weinig voor mij kan betekenen. 1,5 jaar geleden werd ik daar ook al na 2 behandelingen weg gestuurd omdat ze me niet konden helpen. Achteraf was dat al het begin van mijn burn out.

Bij ons begint per 1 april het camping seizoen weer en ik kan ook niet wachten !! Lekker varen en weekendjes relaxen op de campiv hihi.
Paardjes de wei op... heerlijk !! Ben die winter zoooooooooo zat, laat de zomer maar komen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:15

pw een goeie stap yogales, zal wel even vreemd zijn. De "rust" in je zelf zoeken. Hoe gaat het met droef?

maaaike hoe is het met je pup?

jantineS Ik heb van mijn psych het advies gehad om te letten wat ik eet, geen snoep meer |( (suiker, kleur/geur/smaakstoffen) geen chips ;( en geen snacks |( (dat is me eigenlijk te veel om te laten staan, ik ben aan het minderen en merk wel dat ik rustiger word) Verder is het verstandig om de dingen te vermeiden die erg prikkelend zijn voor mij. (veel geluid, reclames, sterke geuren....) Misschien kan het jou ook helpen. :(:)

pilipa sterkte met alles, vooral deze weken.

Ik ben het met een aantal eens dat veel praten over je problemen aafrechts werkt. Gister ochtend had ik mijn nieuwe consulente van de nieuwe bedrijfsartsen bedrijf aan de telefoon, moest ik weer alles vertellen. Ik was de rest van de dag helemaal van de kaart. God dank waren mijn buren afgelopen nacht wel rustig. :Z Gister lag ik tot 3.45u waker van de herrie, ik rammen aan de deur geen reactie, politie had het druk :( dus kwam niet. Daar gaat je kostbare rust. Van ochtend had ik een reintergatie consulent aan de telefoon, de waakhond van mijn werkgevers verzekering, en weer het hele verhaal |o Ik ben weer kapot, zit er weer door heen, soms heb ik het idee dat ze het er om doen. ;(

Een positief punt is wel dat ik een nieuwe keuring krijg bij deze nieuwe bedrijfsarts, er word gekeken of ik voorlopig beter niets kan doen, behalve tot me zelf komen. :z
En er komt een nieuw arbeids deskundig onderzoek. Wat in de oude staat kan ik alleen maar van dromen, cliënte kan max 5 kilo tillen, verplaatsen of weg duwen. :n Kan ik al meer dan 1,5 jaar niet meer. |(

Ja, ik ben erg tevreden met de therapie vorm die ik volg. Thuis ben ik ook bezig met aroma therapie, gewoon een wierrook brandertje aan met etherische olie waar ik rustig van word, heerlijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:01

Flugeltje: Maandag gaan we weg, lekker snel dus al. Ben er echt aan toe.Sinds juni zit ik in dagbehandeling. Dus vanaf dat moment ben ik intensief met therapie bezig. Daarvoor had ik ook zeg maar 1 gesprek in de week en wat losse cursusjes / trainingen.
Alleen gesprekken bij een psych had ik ook niet veel baat bij, nu ben ik echt nieuwe vaardigheden aan het aanleren om mijn oude gedragspatronen te doorbreken. En dat is nuttig. Dat red je met een gesprekje bij de psych niet denk ik. Ik niet tenminste :n
Vind het wel heel vreemd dat ze na 2x al kunnen bepalen dat ze je niet kunnen helpen. dat zegt meer over hun professionaliteit dan over jou! Je hebt het dan ook niet bepaald getroffen...

Lekker hoor het campingseizoen. Is goed voor je, lekker bijtanken in alle rust!

Aikon: 't is inderdaad wel heel spannend, maar wel heel goed ja. Hou jullie op de hoogte ;)
Met Droef gaat het gelukkig weer goed. Wat het nou geweest is geen idee, het was wel heftig. Nu heeft hij nergens last meer van. Kan hij gelukkig nog gewoon mee op vakantie.

Ik kan me voorstellen dat je gisteren van de kaart was. Je hele verhaal vertellen is niet fijn. Dan haal je alles weer op en dat kan heel pijnlijk zijn. Je kan er doodmoe van worden :j Goed dat er een nieuw arbeidsdeskundig onderzoek komt. Al zal dat ook nog wel voor de nodige spanning en onrust zorgen denk ik. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je hier je hart een beetje kan luchten!

Kimmey: Volgende week heb ik gelukkig even een weekje helemaal geen therapieën, even een time-out. Maar ik heb vanmiddag er zelf maar vast even bij getrokken ;) Hoe gaat het nu met jou dan?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:50

Aikon: mn pup is weer zo goed als opgeknapt! Is met zn medicatie erg snel gegaan gelukkig, hij is nog iets rustiger dan normaal, maar al stukken beter, hij eet en drinkt in ieder geval weer :).
Gelukkig gaat het met droef ook weer goed , lees ik, fijn PW!

PW: Lekker genoten van je middag? Een beetje bijgekomen?

Flugeltje; zwaar dat je nu weer 2 weken geheel voor je dochter moet zorgen! Logisch dat je van slag was. :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:09

Hey dames, wil als eerste even zeggen dat ik het leuk vind dat er op iedereen gereageerd wordt! Ga nu zelf ook mn best weer doen :)
(Hoop dat ik de juiste tekst bij de juiste persoon heb gezet en niemand ben vergeten)

Flugeltje, probeer je er bij neer te leggen dat je misschien wat minder naar je paard kan, is moeilijk en ook ik voel me vaak schuldig maar ze staan goed en worden netjes verzorgt, we moeten eerst even aan onszelf denken. Hoe is het nu met je dochter? Hoe was het vandaag op stal? Nog een nieuwe afspraak kunnen maken met de psych.? Hoop dat je snel terecht kan.

Viootjuh, was je paardje blij dat ze zich weer uit kon leven, ging alles goed? Hoe was jou dag?
Aikon, bedankt voor de uitleg. Je geloof kende ik ook niet, weer wat geleerd. Dan ken ik nog iets niet :o? Wat is een Comune? Een hond met 3,5 poot, dat hoor je niet graag maar gezien haar leeftijd heeft ze er geen last van. Wanneer heb je je nieuwe keuring? Fijn dat je je rust met wierrook kan vinden!

PW, fijn dat je weekje weg vaststaat, geeft je wel wat rust zeker? Zal Droef ook goed doen, lees dat het beter gaat dus hij kan gezellig mee! Succes alvast morgen, ben je er klaar voor ;) ? Ga je alleen?

Petulan, goed dat je controle hebt over het sporten maar kijk uit dat je er niet in door slaat ;) Jij bent er voor ons en wij zijn er voor jou :(:)

Maaaike, pas goed op jezelf en trap op de rem nu het nog kan! Gelukkig knapt je pup wat op want dat is toch altijd eng, ze zijn nog zo klein. Wanneer verwachten ze dat hij beter/hersteld zal zijn? Hoe is het verder met je?

Jantine,hoe was je dag?

Pilipa, je bent welkom hier dat weet je! Wil je me via pb of andere wegen even bijpraten over je behandeling, ben wel benieuwd en hoop dat je er veel aan zult hebben :(:)

Kimmey, hoe is het met jou?

Hier gaat het allemaal wel weer wat beter gelukkig, nog 1 dagje werken en dan lekker weekend. Op het werk wel een aantal zware dagen gehad maar dat hebben we ook weer achter de rug. Vrijdag ga ik gezellig met mn ma lunchen, wil nog een nieuwe broek en even langs de paardenwinkel, moet een nieuw halster hebben. En misschien nog even bij een andere stal gaan kijken zodat ik haar misschien weer op kan gaan pakken, nu hebben we alleen een buitenbak en daar is ook een binnenbak. Dus best wel leuke dingen op het programma voor vrijdag, heb er al zin in! Maar eerst nog een dagje werken en een training. Edit; ga zo lekker in bad, even ontspannen want dat heb ik wel verdient, als je jezelf niet kietelt dan lach je nooit

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:39

Maaike: Hoe gaat het met je? Lief dat je op anderen reageert, dat wil echter niet zeggen dat je jezelf over moet slaan. We zijn ook oprecht geïnteresseerd in jou ;) Fijn om te lezen dat je pup is opgeknapt. Wat voor pup is het eigenlijk? (Foto zou ik heel leuk vinden :) )

Wanneer had je ook alweer de intake van de psych? Was het vrijdag? Ik ben heel benieuwd wat die te zeggen heeft.

CIV: Ik ben blij om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. Ik ga idd alleen morgen, dat maakt het wel extra spannend. Ik vind het echt doodeng. Ik had er van te voren een keer willen gaan kijken, maar omdat het telefoongesprek toen zo raar liep durfde ik dat niet te vragen. Morgen extra onzekerheid dus omdat alles nieuw is.

Merk inderdaad dat ik wat rustiger begin te worden. Vanmiddag een lekker middagje gehad, lekker op de bank gelegen en daarna gesport. Sporten ging erg lekker. Morgen nog even een volle dag therapie, vrijdagochtend nog even groep en dan is het bijna vakantie. Ik ben er echt aan toe. Ik ben idd wel heel blij dat Droeffie gewoon nog mee kan. Hij voelt zich vandaag ook echt weer goed, dat vind ik echt fijn om te zien :j

Kan me voorstellen dat het zwaar was op je werk. Zulke dingen blijven gewoon moeilijk en rot. Gelukkig heb je vrijdag een leuk dagje in het vooruitzicht. Even een beetje shoppen is altijd leuk. Ik heb gisteren nog een nieuwe broek en een shirtje gekocht voor de yoga. Niet dat ik het nodig had, maar goed. Ik ging voor handschoenen, die hadden ze niet, dus dan maar dit haha.

Ik ben benieuwd wat je van die stal vindt. Het zou wel heel fijn zijn als het wat is en je op die manier je paardje weer een beetje kan oppakken. Goed in ieder geval dat je zo positief bent over je invulling van vrijdag. Geniet er lekker van, je hebt het verdiend!!

Hoe gaat het met de anderen? Het is redelijk rustig hier vandaag...

Ik heb dus een lekker rustig middagje gehad. Lekker op de bank gelegen, daar was ik aan toe. Het was een goede keuze om muziektherapie af te zeggen. Daarna heb ik lekker gesport. Even op de loopband gestaan om te kijken hoe het met mijn hardloop conditie was. Dit wilde ik weten omdat ik zaterdag de inspanningstest ga doen. Het viel me niet echt tegen, kan wel merken dat mijn conditie al verbeterd is. (Ik fiets en cross voornamelijk in de sportschool)

Vanochtend had ik een gesprek met mijn begeleider. Dat was wel een fijn gesprek. Ze nam ruim de tijd voor me, we hebben een uur zitten praten. We hebben gesproken over mijn signaleringsplan die ik nu een maand ingevuld heb. Doordat ik die nu een maand gebruikt heb, kan ik hem nog weer aanscherpen en verbeteren. Daar heb ik nuttige tips voor gehad. Verder hebben we gesproken over mijn time-out en hoe daarna verder.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:39

PW, merk ook in de post dat het met jou wat beter gaat, je komt weer rustiger en georganiseerder over. Allemaal positieve punten droeffie, je begeleider, morgen yoga = spannend maar je gaat het toch doen. Je kunt nu lekker de dagen tot je vakantie gaan aftellen, heeft je vriend er ook zo'n zin in? Probeer deze lijn weer een beetje vast te houden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:45

Het gaat idd weer wat beter. Zie het weer een beetje zitten. Mijn vriend heeft er ook zin in, zal goed voor ons zijn, even samen weg. Het is inderdaad aftellen nu. Lekker om iets te hebben om naar uit te kijken.

Lekker gebadderd?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:57

Badderen doet me altijd goed en we blijven optimistisch, je leert overal van en er zijn ergere dingen. Je geniet in ieder geval al van de voorpret van je vakantie en die nemen ze je niet meer af! Geniet er maar lekker van want ook jij hebt het verdient en wees trots op wat je vandaag en al eerder hebt gedaan, je kiest voor jezelf! +:)+

Verder is het inderdaad rustig hier, hoop dat het een goed teken is. Knuffel voor allemaal :(:)

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:38

Wouw, wat een bom aan info..Die kan ik ook niet allemaal 1,2,3 verwerken ;) Iedereen schrijft gezellig door.

Pw Ik vind het fijn te horen dat je weer wat plannen maakt en lekker ruimte voor jezelf neemt. Het zal nog steeds wel niet makkelijk zijn, maar je klinkt een stuk beter.
+:)+

Pilipa fijn iets van je te horen. Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt, als je een tijdje niet op alle nieuwe wilt reageren dan snap ik dat.

CIV Top dat je er uit bent geklommen!!! Alles komt en alles gaat. Mijn dag was zwaar gister althans. Vandaag doen we maar weer sebatical....anders word het flippen. Hoe was jou dag?? Nog genoten van je bad? Wat is eigenlijk je favo badspul? Olie??

Aikon aah ja letten op wat je eet. Dat doe ik ook,, maar niet heel nauwkeurig hoor. Ik wil gewoon af en toe snoepen of chips eten. Alleen dan gewoon niet meer zoveel. En idd ik meid veel sterke prikkels. Maar blijft moeilijk, want in de huidige maatschappij word je dood gegooit met reclame, drukke plekken enz.

Flugeltje foei das niet leuk als je kind ineens naar word....ik vind de kou ook minder, maar erger nog is de sneeuw ;)

Ik heb ff een moeilijke paar dagen. Gister ging mijn brom stuk..dan moet ik dus alles fietsen terwijl ik daar geen energie voor heb. Ik voel me al zo gevangen in energie te kort, als dan ook je vervoer er mee kapt dan kan ik wel janken (deed ik dus ook }> ) Nu krijg ik een nieuwe van mijn vader...Jemig echt dat vind ik moeilijk om aan te nemen. Dan denk ik meteen, zoveel ben ik niet waard. Of ik ben al 23 zou nu toch op eigen benen moeten kunnen staan...Pff stom stom stom. Daarnaast ging ik gister naar een kijk avond en toen ben ik niet uit gekozen.. |( Nu zitten alle spieren weer moer vast en begint mijn optimisme te wankelen. Moeilijk hoor, om niet terug te vallen ..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:16

Het ging/gaat hier even minder. Vandaar dat het veilig is om op anderen te reageren, hoef ik zelf niet na te denken over mezelf ;). Vandaag een aantal fijne gesprekken gehad met een aantal mensen om me heen. Zetten me dan toch weer even op een ander spoor om over na te denken. Vandaag verder niet gewerkt.
Pup is inmiddels weer beter. Gelukkig! http://img690.imageshack.us/img690/4046/jack216h.jpg
Hier was hij 15 weken, inmiddels 5 maanden en een heel stuk hoger (en eigenwijzer :Y) ).

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:00

Maaike: Gaaf dier!
Fijn dat je een aantal fijne gesprekken gehad hebt. Soms is het goed dat anderen je helpen om wat inzicht te krijgen. Gingen de gesprekken over je burnoutsituatie zeg maar?

Jantine: Wat balen van je brommer! Lief dat je een nieuwe krijgt. Ik kan me je gevoel echter wel voorstellen. Waar was die kijkavond voor? Kan me voorstellen dat je optimisme begint te wankelen. Probeer positief te blijven en ontspanning te zoeken voor je vaste spieren!

Vanochtend in de groep was erg heftig. Er ontstond een pittige discussie tussen mij en een groepsgenoot. De groepsgenoot is een oudere man, hij is advocaat geweest en op de één of andere manier voel ik me altijd heel klein bij hem. Het maakte me heel erg onzeker. Ik liep er de hele dag mee in mijn hoofd. 's Middags heb ik zelfs de groepsbegeleider nog gebeld om het er over te hebben, zo was ik er van onder de indruk. Zegt ook wel weer wat over mij en hoe ik met zulke situaties om ga |(

Zometeen yoga. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo zenuwachtig. Ik heb wel wat spanning, maar dat is logisch voor de eerste keer. Dat is dan wel weer fijn om te merken :) Ik zal jullie laten weten hoe het geweest is...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 28-01-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:19

Ja, over de sitautie waar ik nu in zit. Heeft me inderdaad een hoop inzicht en nieuwe invalshoeken gegeven. Ik ben al jaren totaal vlak. Kan de laatste huilbui niet herinneren, maar wanneer ik blij was ook niet. Ik verklaar en beredeneer alles rationeel, gevoel is gewoon totaal uitgeschakeld. Ik accepteer alles zoals het is, neem het aan. Gevoel zit dusdanig verstopt dat ik er zelf niet meer bij kan. Maar waarom bescherm ik mezelf daarvoor, en waarom belemmer ik mezelf dat. Ach, goed punt om mee te nemen naar de psych.. heeft ze wat te doen ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:23

Oei...
Dat zie je toch echt verkeerd...

Heb JIJ wat te doen ;)

Wel heel herkenbaar. Ik heb ook jarenlang mijn gevoel weggestopt. Nu na twee jaar therapieën enz. begint het weer langzaam terug te komen. Alleen gaat dat niet vanzelf. Het ene moment voel ik niks en sluit ik me nog volledig af en het andere moment komen alle emoties in alle hevigheid. Maar ik heb hoop :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:03

Dat is ook zo, ik heb wat te doen. Maar heb vandaag die fijne gesprekken, diepgaand, heel laconiek gevoerd. Ik wil zelf zo graag dat het er een keer uitkomt, dat ik een huilbui heb, maar het lukt niet. Ik moet eerst een keer breken voor ik weer op kan bouwen. Maar het lukt me, en andere, gewoon niet. Ze moet van goede huizen komen om dat voor elkaar te krijgen. Sowieso ben ik goed in het manipuleren van die mensen, vertel ze wat ze willen horen. Maar je belemmert je jezelf ermee, dat weet ik, als je dat doet ben ik over 2 jaar weer bij af. Daar ben ik me van bewust, maar ik vind dat zo moeilijk, ik kan me gevoel zelf niet meer bereiken. Ze moet dus van goede huizen komen :) Ben benieuwd.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:41

Het verschil zit in jou maaaike. Of je toestaat minder controle te hebben en meer "laat maar komen" met andere woorden, meer vertrouwen. Ik denk dat het heel goed is dat je niet meteen de sluizen open gooit. Dan zal der wel wat sh*t uit komen :) Je komt vanzelf bij je gevoel..dat kan niet anders in deze zoek tocht.

Pw ik blijf optimistisch. Of wel, ik blijf proberen ruimte in mijn kop te houden...Maar t is moeilijk. Angst zit in alle hoeken en gaten. Je blijft vegen zal ik maar zeggen ;) Hoe was yoga?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:26

@ Maaike: Ik vind het helemaal niet vreemd wat jij schrijft. Het is een copingsstrategie van je, dat heb je waarschijnlijk al jaren zo gedaan. Dat verander je niet zomaar. Je vertelt ze wat ze willen horen en je doet je waarschijnlijk beter voor dan je je voelt. Ik deed dit in het begin ook en soms nog steeds. Geef jezelf de tijd om aan de psych te wennen en een vertrouwensband op te bouwen. En die is er niet na 2 gesprekken. Ik vind het al heel goed dat je je er zelf van bewust bent. Dat is de eerste stap! Goed bezig meid, ik lees al een bepaalde kracht in je bericht en die gaat je zeker helpen!!

@ Jantine: Ik begrijp je post eerlijk gezegd niet helemaal.. Kun je uitleggen wat je bedoeld over je angst? Ik snap dat ie in alle hoeken en gaten zit, maar waarin zit jouw angst precies? Waar ben je bang voor? En wat bedoel je met het vegen? Sorry dat ik het niet begrijp, maar ik ben gewoon geïnteresseerd :o

Wel goed dat je optimistisch blijft en probeert ruimte in je hoofd te houden. Heb je daar speciale manier voor? Bv. mediteren of iets?

Yoga was erg fijn. Ik denk zeker dat het iets voor mij is. Wel kwam mijn sociale angst / onzekerheid weer erg om de hoek kijken, daar baal ik best wel van. Toch probeer ik het op een andere manier te zien, een meer positieve manier: Ik ben het maar wel mooi aan gegaan en daar ben ik stiekem best een beetje trots op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:37

Even snel, want hier gaat het niet zo lekker even.

PW, ik ben echt super trots op je!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:40

Dank je :)

Hoe komt het dat het niet zo lekker gaat? Spanning voor morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:42

:j heel veel spanning voor morgen.. Ik vrees een slapeloos nachtje.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:50

Jeetje meid. Ben je zo bang dat ze je weer aan het werk sturen? :(:)

Had je nou een afspraak bij de verzekeringsarts of bij een reïntegratiecoach / arbeidsdeskundige?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:56

Bij een verzekeringsarts..