Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:45

Hallo! Ik heb niet bijgelezen nu, heb maar even tijd :o

Ik ben gisteren bij mijn buurvrouw blijven slapen omdat haar vent kon werken en zij niet alleen mag blijven nu. Zij heeft gaves zeg maar en kan contact maken met de doden en met ze praten. Bleek dat gister mijn tante bij haar vader was.

Ik heb altijd getwijfeld of ik een foto reading van haar zou doen oid, om antwoord te krijgen op bepaalde vragen.

Nu heeft mijn tante zelf al contact gelegd via haar, en was wel heel erg schrikken, maar heel erg fijn.

heb antwoord op mijn vragen gehad en ben een stuk geruster nu.

Ik zag ook al vaak een witte kat, en had dan erg het gevoel dat dat mijn tante was, en dat klopte :D
Op een gegeven moment, kreeg mijn buuf door dat ze een bepaalde versie van ave maria op moest zetten, en dat was precies die wat ik nu al jaren zocht, die van haar crematie :oo
Dat was wel echt echt heftig. Mijn buurvrouw heeft even haar hand in mijn nek gelegd, en met dat ze dat deed, kreeg ik beelden door van haar crematie. Was net alsof ik er weer was |( heb ook echt net zo heftig zitten huilen :o

Uiteindelijk was het een heel fijne ervaring. Echt mooi :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:39

Pfff heb niet zo'n beste dag.
Vanochtend in de groep gesproken over dat ik veel 'sociale dingen' niet durf. Alleen ging de begeleider er niet echt op in. Hij zei alleen dat mijn angst ongegrond was. Ja lekker, dat snap ik zelf ook nog wel, alleen verandert mijn gevoel daar niet mee. Had er dus geen zak aan, werd er alleen maar gefrustreerder en somberder van, omdat een deel van mijn probleem wel weer even helder gemaakt werd. Jammer dat ik er verder niks mee kon.

Vanmiddag ben ik met mijn vriend naar het strand geweest. Hij wilde graag naar het strand, dus ik vond dat ik dan maar met hem mee moest (om hem een plezier te doen). Zag er vreselijk tegen op. Door de medicijnen ben ik best aangekomen en ik vind mezelf gewoon veel te dik. Voel me dan dus niet echt op mijn gemak. Om mijn vriend niet teleur te stellen ben ik mee gegaan.

Het was echt vreselijk druk. Lag ik op mijn handdoek hoor ik iemand zeggen: "I see a wale". Ik dacht natuurlijk meteen dat het over mij ging, of eigenlijk wist ik het zeker (ookal zei mijn vriend dat het vast niet over mij ging). Later gingen we even het water in. Werd er met modder gegooid en ik werd natuurlijk vol geraakt. Ik kon wel janken. Het liefst was ik rechtstreeks weer naar huis gegaan. Uiteindelijk ben ik op mijn handdoek in slaap gevallen dat scheelde iets. Maar man wat werd ik zo op deze manier weer met mezelf geconfronteerd. Ik vond het echt niet leuk.

Ik had er behoorlijk wat g-schema's op los kunnen laten, want ik weet ook wel dat het een hoop irrationele gedachten zijn, maar mijn gevoel wordt er niet anders van. Ik denk gewoon zo min over mezelf. Eigenlijk heb ik gewoon echt een bloedhekel aan mezelf, alleen vind ik dat zo raar om hardop te zeggen.

@ Angela: Hoe was de activeringstherapie vandaag? Is het alleen maar praten of onderneem je ook concrete stappen om weer actiever te worden? Hoe is het verder? Had je vandaag een gesprek over de deeltijd? En hoe was het bij je paardjes? Hopelijk kun je daar lekker ontspannen.

@ CIV: Heb je een haalbaar lijstje kunnen maken? Hopelijk is je lijstje niet te lang waardoor je de lat te hoog legt voor jezelf. En heb je je beter gemeld? Hoe voel je je daarbij?

@ Flappie: Goed dat je hebt geprobeert je niks aan te trekken van de onbeschofte bediening. Wel fijn dat het een gezellige avond was, vooral voor je vriend ook. Lijkt me toch raar om in zijn situatie verjaardag te vieren. Wat voor veulen hebben jullie?

@ samantha: Wat fijn dat je antwoord op je vragen hebt. Lijkt me inderdaad een bijzondere ervaring. Wel een heel mooi! Hoe is het verder met je?

Hebben jullie allemaal een beetje kunnen genieten van het weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:27

Daijano: Wat goed dat bent gaan eten in het dorp! En kaakholteonsteking is niet niks, gelukkig niks aan je tanden!

Onntopic/offtopic: Ook ik heb meer last van mijn depressie op het moment, maar goed die depressie is er door overspannenheid gekomen. Dus ik vind dat ik hier ook mag praten! :D

CIV: Ook ik begrijp heel goed dat je een terugval niet wilt, zeker niet nu je leuk werk hebt gevonden. En tja, je vriend speelt natuurlijk ook rol. Ik denk alleen hoe krampachtiger je gaat doen om het te voorkomen hoe eerder het gebeurd. :o Maar ja, die er maar eens iets aan. Heb je je inmiddels alweer beter gemeld? Ik vind het heel knap dat je deze week bent thuis gebleven!

Sifra: Wat goed dat je zo bezig bent met je straatvrees aan te pakken! Jammer dat je niet meer kan posten, maar we nemen je niks kwalijk! Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voel. Die therapie klinkt erg zwaar, hopen dat je er veel baat bij hebt.

Flappie: Wat fijn dat je een leuke dag hebt gehad met je vriend, hopelijk heb je er van genoten!

Samantha: Wat een bijzondere en mooie ervaring! Had je een goede band met je tante?

Pollewoppy: Wat ontzettend poedersuiker dat je een slechte dag hebt, en ook nog eens door invloeden van buitenaf! :( Is die begeleider ook nog de vervanger? Zeggen dat je angst ongegrond is heb je geen fluit aan. Bespreekbaar maken en ervaringen delen heb je meer aan. Nog beter zou zijn als je handvaten zou krijgen van je begeleider om er wat aan te kunnen doen. Jammer dat het niet zo is...

Het strand is ook niet aan mij besteed, ik voel me een walvis, dat hoeft niemand me te vertellen helaas... ;( Stom he, dat juist zoiets op zulke dagen moet gebeuren, mensen (en vooral jongeren) zijn zo hard tegenwoordig. Bijna onbeschoft! Ik kan me er echt kwaad om maken! :( En bah, modder is echt niet fijn. Ik vind het heel knap dat je toch bent gebleven! Super, mag je best trots op zijn.

Ook jij bent echt veel te streng voor jezelf, eigenlijk zou je alleen maar dingen moeten doen waar je je echt goed bij voelt.

Ik heb vanmorgen eerst een gesprek gehad over de deeltijdbehandeling. Ik heb een klapper meegekregen met mijn tijden enz. Ik begin dus 21 september met de deeltijd. Spannend!
Bij de activering hadden we vandaag 2 nieuwe meisjes erbij, die ook in mijn groep komen bij de deeltijdbehandeling. Allebei van mijn leeftijd, vond het wel fijn dat ik straks niet de jongste ben. Een meisje kreeg een zware paniek aanval voordat ze de kamer binnen kwam. Dat was zo sneu om te zien, ik wist precies hoe ze zich moest voelen. Toen het na een tijdje nog niet beter ging, stelde een groepsgenootje voor dat ze met energie ging werken. Ze legde haar handen op de schouders van het meisje, en je zag haar kalmer worden. Heel apart! Ik heb zelf mijn angst voor de tandarts in gebracht, hoe zeer ik tegen mijn verjaardag opzie en hoezeer ik tegen mijn vakantie op zie. Was erg moeilijk, heb met tranen in mijn ogen gezeten, maar wat is het fijn om hulp te krijgen van je groepsgenootjes. Het kwam er dus op neer dat ik heel vaak dingen doe, die ik zelf eigenlijk niet wil. Ik doe veel om anderen te plezieren, en vooral mijn vriend. Daar moet ik echt aan gaan werken.

Vanmorgen had ik dus de paarden al om 7 uur buiten staan, en om half 8 had ik de stallen gedaan enz. Ik heb mijn vriend toen verwend met een ontbijtje. Ik ben broodjes gaan halen, en sap. Was er gezellig! Daarna had ik therapie, en om 1 uur ben ik de paarden weer binnen gaan zetten met een vriendin. We hebben samen de vriendendag georganiseerd. We gaan paardrijden en boerenspellen doen. Ik zie er wel tegenop, maar het is wel iets vertrouwds voor mij.

Nu net heb ik de paarden weer buiten gezet, en ik haal ze straks weer binnen.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:42

Ik weet niet of die opmerking op het strand echt voor mij bedoeld was, maar zo vatte ik hem wel op. Ik vind mezelf zo'n dikke trol dat ik me echt aangesproken voelde.

Vandaag maakt me gewoon weer zo duidelijk hoe negatief ik over mezelf denk en hoe minderwaardig. Echt heel vervelend, omdat ik niet zo goed weet wat ik daar nou mee moet.

Fijn dat je al twee andere meisjes ontmoet hebt die ook de deeltijd gaan doen. Dat scheelt al iets. Knap van je dat je zoveel hebt ingebracht vandaag. Kan me goed voorstellen dat je opziet tegen je verjaardag. Vier je het dit weekend? Ik zou het niet eens vieren momenteel, dus vind het al dapper dat jij dat wel doet. (Zo begrijp ik het in ieder geval, correct me if I'm wrong)

Het is inderdaad fijn om bijval te krijgen van groepsgenoten. Vandaag nam ook een groepsgenoot het voor mij op. Die zei tegen de begeleider (inderdaad nog vervanger) dat hij dat niet zo kon zeggen over dat mijn angsten ongegrond zijn. Dat vond ik wel lief.

Lekker dat je de paarden zo vroeg al buiten had. Stonden ze mooi op het warmste moment van de dag lekker op stal. Wat lief dat je je vriend verwend hebt met een ontbijtje. Dat ga ik van het weekend maar eens doen ;) Doen we toch iets gezelligs en heb ik er zelf ook nog wat aan. Is wel een goed idee.

Is de activeringtherapie vooral praten? Of ga je ook concreet aan de slag om weer actiever te worden. Het klinkt nu net zoiets als onze ochtendgroep, wat vooral praten is over de dingen waar je tegen aan loopt.

Morgen in de cursus vrijetijdsbesteding gaan wij kijken naar je weekindeling. Ben wel benieuwd. Die cursus is echt bedoeld om te activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:48

Het doel van de activering is om te kijken naar je week indeling en te kijken naar wat je geplant hebt. Ik denk dus dat het meer zoiets is als je vrijetijdsbesteding. Maar goed, ook andere dingen komen ter sprake.

Ik vier zaterdag mijn verjaardag, maar ook meer voor anderen dan voor mezelf.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:52

Wat doe je jezelf aan...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:57

Is niet banketstaaf bedoeld hoor, maar ik heb gewoon met je te doen.
Maar ja, dat is meteen een groot deel van ons probleem, veel voor anderen willen doen ;) en te weinig aan onszelf denken.

:(:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:08

PW: ik zou ondanks het feit dat er door deze begeleider niet goed op werd gereageerd (want ik vind het ook zo krom als de pest zijn reactie) toch weer proberen in de groep te gooien als je vaste begeleider terug is. Misschien heeft deze wel nuttige tips !
En chique dat je op het strand bent gebleven ondanks het feit dat het al van de eerste seconde tegen zat.
Hoor hier van verschillende dat ze vaak dingen doen om anderen te plezieren zonder dat ze er zelf zin in hebben: hier nog zo 1 :D.

En mijn 'veulen' zoals ik ze noem is onderhand wel al 2 jaar maar ze blijft men veulentje.
Heb altijd geroepen dat ik nooit een vosse merrie zou kopen en wat heb ik: een vosse merrie :D

Angela: leuk dat je wat leeftijdsgenoten in je groep hebt zitten, misschien hou je er nog wel leuke vriendinnen aan over. En ook ik vier niet graag mijn verjaardag. Vind verjaardagen sowieso zo'n geforceerd gedoe en sorry dat ik het moet zeggen: al helemaal in NL. In België feliciteren wij alleen de jarige dus ik trok mijn ogen aardig open toen ik de eerste keer hier op een verjaardag was en heel de familie werd gefeliciteerd...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:12

Eigenlijk is dat natuurlijk ook zo krom als ik weet niet wat.
Ik vind verjaardagen ook vaak geforceerd hoor. Niet echt mijn ding. Daarom heb ik dit jaar mijn verjaardag lekker overgeslagen en ik zit er over te denken om dat volgend jaar weer te doen.

Denk inderdaad dat ik het als onze vaste begeleider terug is weer eens in de groep gooi. Maar ik ga het daarvoor ook aankaarten in het gesprek met mijn behandelaar. Heb net al even wat punten op papier gezet.

Hoe is het verder met jou?
Wat leuk dat je je merrie al vanaf veulen hebt. Vosmerries zijn zo erg nog niet ;). Wij hebben ook een hele leuke vosmerrie op stal staan. (De merrie met het veulen aan de voet)

Ik ga nog even lekker in de tuin zitten met mijn vriend. Misschien tot straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:33

Pollewoppy schreef:
Wat doe je jezelf aan...

Ik weet het... Maar ja, nu is alles al in huis gehaald..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:41

Misschien wordt het best gezellig.
Krijg je veel bezoek? Ik zou gewoon lekker drinken enzo klaar zetten, zodat iedereen zelf kan pakken? Is dat een optie? Dan ben je zelf in ieder geval niet de hele avond aan het rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:43

Dat doe ik ook! Ben gek, beetje iedereen bedienen!

Ik heb net een paar armbandjes bestelt, van edelstenen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:47

Leuk he!
Goed jezelf even verwennen. Dat heb je meer dan verdiend!!!
Je bent zo goed aan jezelf aan het werk dat dat ook wel een keer moet kunnen :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:48

Oja voor iedereen:
(Zou het nog even melden)

Ik vind het boek "De kracht van zelfwaardering" zeker de moeite waard :j Ben inmiddels een aardig eindje op weg.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:37

pw van wie is het boek, sorry dat ik zo binnen val zonder wat te reageren ben net aan het boek shoppen ..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:22

Boek shoppen kan erg leuk zijn ;)

Het boek is van Elaine N. Aron
Ze heeft ook een boek over Hoog Sensitieve Personen (met de gelijknamige titel) geschreven.

Weltruste trouwens allemaal.
We zullen eens kijken of het lukt om te pitten met deze temperaturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:25

Ik duik er ook zo in!

Ik heb net de paarden binnengehaald, maar dat kostte me toch grote moeite. Ik had even totaal geen puf meer. Toen ik er eenmaal was ging het wel weer.

Ik heb een stuk staart van Garuna afgeknipt. Ik heb aankomende zondag een boktmeeting met de onkruidjes. We gaan paardenhaar sieraden maken. Ik heb een plukje haar van Sietske en een plukje van Garuna. Het haar van Siets wassen, was erg moeilijk. Dikke tranen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:27

Hoi dames, hoe is het hier, zal zo eens even bijlezen maar zag dat het best veel was dus dat moet ik even op mn gemak doen. Vanavond eerst naar het huis geweest, alles was gelukkig goed daarna nog even bij mn paard geweest, ook dat ging goed en vanuit daar doorgereden naar een vriendin, ben net thuis. Was een leuke en gezellige avond. Jammer dat ik niet meer even kan relaxen met mn katten want het hondje moest naar binnen, zat weer te blaffen :( en de kinderen van de buren liggen al even op bed, gelukkig is het schoolvakantie :D . Boven de ramen gelijk opengezet want het is er nu 30 graden en slapen daarin zal niks worden.

Angela, de onkruidjes? Hoe kom je op die naam? Wel leuk zo'n meeting veel plezier alvast en slaap lekker. Snap dat het moeilijk was met het haar van Sietse maar je krijgt er iets moois voor terug. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:32

geen idee, hahahahha! Zo heet het topic, en in eerste instantie is het begonnen met readers, mensen in het alternatieve zeg maar.. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:49

PW: hier gaat het prima. Ben net terug van stal (beetje langer dan voorzien daar gebleven terwijl er nog zo veel moet gebeuren, want mijn veulen was wat koliekerig; net nu ik zelf de spullen niet meer heb om er iets aan te doen dus baalde wel even dat ik nu geen werk meer heb in die trend. Maar wat beweging gegeven en ze zag er al een stuk opgeknapter uit toen we doorgingen).

CIV: hoe is het eigenlijk met het slot afgelopen bij je moeder. Heb je dat zelf kunnen maken of heb je het gelaten voor wat het is en moeten ze zelf maar kijken hoe of wat als ze terug zijn. Leuk dat je een gezellige avond had. Heb niets in mijn profiel staan en dit om de reden dat mijn schoonzus hier ook vaak vertoefd op bokt en meerdere ex-klanten. Dus hou het redelijk vaag allemaal. Ik kijk even of ik er 1 door kan pb'en...

Angela: veel plezier dit weekend met de onkruidjes alvast :D Grappige naam idd...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:56

Flappie, ben wel benieuwd naar jou 'veulentje', altijd leuk om andere paarden te zien. Wat heb je er voor plannen mee in de toekomst? Wel mooi dat het zo op ziet groeien en alles kan leren, mijn merrie was 3 toen ze bij mij kwam maar die was nog nooit gepoetst ofzo, altijd in de opfok gestaan en dat is toch weleens jammer. (ben ook weleens bang voor stille meelezers)

Het slot zit er terug in voor de sier iom ma, ben vanavond nog wel gaan kijken maar kan er niet meer in, alles zag er rustig uit.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:12

http://www.mijnalbum.nl/Album=WOTHJ3DG

Hoop dat het zo gelukt is. Zijn foto's van mijn veulen door heen de voorbije 2 jaar en mijn vriend zijn paard. En is idd leuk om een veulen vanaf het begin te hebben, dan weet je toch hoe of wat er allemaal mee gebeurd is...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:21

Leuke foto's vooral de eerste met babydons :D dat wordt een mooi paard, wat is de verwachte stokmaat en wat zijn je plannen ermee?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:36

Ik denk dat ze nu ongeveer 1.55-1.58 cm is en ik hoop dat ze zo rond de 1.62-1.65 eindigd. Die van mijn vriend was 1.68 m half jaar geleden en ze schelen nu toch nog best wat.
Ik heb vroeger met mijn oude paard altijd alles gedaan, springen dressuur en zelfs eventingwedstrijden dus ben sowieso een allround ruiter. Als het even meezit wil ik met haar gewoon leuk kunnen rijden en wedstrijden is niet echt een must (alhoewel ik dan wel altijd serieuser train omdat ik tenminste een doel heb dan :)).
Verder misschien ooit mee fokken maar dan moet ik wel zeker zijn dat het financieel allemaal haalbaar is of dat ik het veulen kwijt geraak.
Wat voor afstamming is die van jou en lukt het jou om foto's te plaatsen ? (ben eigenlijk ook wel eens benieuw want je profielfoto zegt niet zo veel eigenlijk)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:37

Leuk paard inderdaad.
Ik lag al even op bed maar kon niet slapen. Bedacht ook in bed ineens nog weer wat punten voor op mijn lijstje waar ik van de week mee bezig geweest ben. Dus toch nog maar even de computer aangezet om het erbij te zetten voor ik het vergeet. Waar je al niet aan denkt als je op bed ligt. Het houdt me blijkbaar toch behoorlijk bezig.