Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:06

PW: ik ben het boek nu aan het lezen om me wat meer te verdiepen. Misschien heb ik gewoon de verkeerde behandelaar gehad, en dat het daar aan lag. ik wil het op zijn minst proberen.

Flicka: Ik zoek het zeker ook wel in het alternatieve circuit, zo ben ik ook bij de haptonoom terecht gekomen. En ik heb contact met een vriendin van me uit Portugal, die ook HSP is en die doet veel met NLP en EFT.

Wat het gekke is dat ik me bij haar meteen op mijn gemak voelde, en ik voelde me meteen zo thuis. (ik heb bij haar gewoond gedurende mijn stage in portugal)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:08

Ik vind de cognitieve vaardigheden zeker wel nuttig, alleen is het niet voldoende. En daarin verschillen mijn behandelaar en ik van mening denk ik. Mijn behandelaar stond ook niet zo positief tegenover haptonomie, ben blij dat ik dat ook gewoon doorgezet heb zelf. Mijn behandelaar zei toen ik het voorstelde: "Je doet al de cognitieve therapie, dus ik zou eerder iets van yoga gaan doen..." Zucht...

(Ik kan het dus wel, voor mezelf opkomen)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:14

+:)+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:28

Ik wil jullie even bedanken voor de steun en voor het meedenken. Nu ga ik er morgen tenminste wat mee doen en ook 5 juni als ik weer een afspraak bij mijn behandelaar heb. Bedankt daarvoor!! Dat vind ik echt super aan dit topic...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-05-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:29

sorry heb nu niet goed bijgelezen.. ik moet even wat kwijt..

Ik ben al nooit meer aanwezig hier op het dorp, kom er nooit en zie mijn vroegere vrienden( kennissen)
ook amper nog alleen hoi en doei...nu hoorde ik dat mijn ex had gehoord dat ik lelijk had gepraat over hem en zijn vriendin,.. nooit zou ik zulke dingen zeggen nooit! We zijn op goeie voet uit elkaar gegaan, maar nu voel ik me helemaal verloren, ben nu helemaal bang dat iedereen naar me wijst!!! Eng vind ik het...
Hij is best populair , wij waren beide altijd overal welkom ,maar jullie weten al over dat verhaal dat mijn vriendinnen de vriendschap hebben verbroken, en nu voelt het helemaal erg.
Z edoen net alsof ik een slecht mens ben , ik spreek nooit meer iemand , mensen verbazen zich mij nog tegen te komen, sommige denken dat ik verhuisd ben,... nu wouden mijn ouder svolgende week wat gaan eten op het dorp, en ik durf niet meer! Mijn ouders zijn altijd al (25 jaar)welkom overal dus mijn moeder dacht dan gaan we saampjes, en het zal wel meevallen, maar ik ben nu al bang dat iedereen blijft wijzen.

Ik doe zo mijn best om niemand voor zijn kop te stoten ik heb mijn leven omgegooid en ben gelukkig opgevangen door mijn beste vriendin en bouw nu gewoon weer alles op lekke rin de paarden, en nieuwe mensen die me rust en energie geven, maar waarom doet mij dit dan nog zoveel, waarom kan ik niet gewoon naar de supermarkt zonder bang te zijn dat ze naar me wijzen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:32

Daijano: pfff het kon mijn verhaal zijn.. Dat is dan weer een voordeel dat ik verhuisd ben naar een ander deel van de provincie. Ik zou je in ieder geval willen meegeven om je niet te laten kisten, hoe moeilijk dat ook is. Ik durf ook bijna nergens heen waarvan ik weet dat mijn ex-vriendinnen er ook zijn of andere bekenden uit die tijd.

Ga lekker met je moeder mee, en spreek af dat als het niet gaat dat je dan meteen naar huis gaat ofzo.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:34

Lieve daijano, Wat een rotsituatie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik erover moet zeggen, omdat ik geen goede tip voor je heb.

Het is makkelijk gezegd, maar probeer het los te laten over hoe ze over jou denken. Jez*s moet je mij nou horen, ik ben zelf altijd bang wat anderen van mij vinden, zeg ik tegen jou heel simpel wat je moet doen. Zo simpel ligt het niet, dat weet ik ook...
Maar probeer er boven te staan. Het is jou leven, en jij weet dat je het met je vriend altijd netjes heb afgehandeld. Dus wat kunnen ze je maken? Helemaal niks. Al snap ik die angst heel goed.

Toch zijn het irrationele gedachten die je hebt (Denken voor een ander). Ik heb daar dus de cognitieve vaardigheden cursus voor. Irrationele gedachten ombuigen naar meer rationele gedachten.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-05-09 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:35

Ik denk dat het je zoveel doet, omdat dat eigenlijk altijd je leven is geweest. En voor jou gevoel heb je dat niet meer nu. Je moet helemaal overnieuw beginnen door je problemen, en dat is verrot. Toch zul je een manier moeten zien te bedenken om die knop om te kunnen zetten. Laat ze maar denken, praten en wijzen. Jij bent dalijk de laatste die lacht! Jij bent beter als hun, want jij hoeft niemand te veroordelen of na te wijzen!

Jij bent een goed mens, een top wijffie, en als hun dat niet zien en jou niet waarderen, is dat hun probleem. Laat ze dan maar lekker gaar koken in hun sop :j

Over dat eten, ik weet niet of je moet gaan of niet. Is het op een drukke dag? Dat je weet dat veel mensen daar zijn? Anders misschien een andere dag uit kiezen? Of met je ouders overleggen dat jullie ergens anders gaan eten, om vervolgens daar wat te gaan drinken? Op die manier kun je sneller weg, als je het echt niks vind!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:38

het i szo moeilijk ik woon hier 7 jaar en ik werkte in de best lopende kroeg, was altijd overal leuk gezien, elk feestje was Dees er wel ,n amijn burn out wel wat minder en ik kwam helaas tegen beter weten in nog wel overal , want ik wou niks veranderen, nadat ik om enige rust vroeg en zei dat ik niet meer altijd overal bij kon zijn en een weekend weg heb afgezegd omdat Daiijano ziek was, waren ze boos ( ze zijn een stuk ouder dan ik) toen heb ik het nog 1 keer uitgelgd en wel mijn excuses eengeboden want mijn vriendin zat toen met wat verdriet omdat haar relaltie van 10 jaar over was, vond het ook erg en heb alle suitgelegd het wa sopzich goed maar er werd van mij verwacht dat ik bij iedereen langs ging en sorry zou zeggen en dat kon ik niet !! Mijn andere vriendin was meer een moederfiguur en dit keer wou ik niet meer de dochter zijn maar de vriendin die om begrip vroeg, maar dat was teveel gevraagd, ik was toen zwaar fout en moest buigen en dat deed ik voordien wel , maar ik vond het tijd om eindelijk op te staan!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:43

Ik vind dat je meer als gelijk hebt! Ik zou dat ook hebben gedaan. Vriendschap moet van 2!! kanten komen, en niet van 1 :n Dat werkt gewoon niet.

Ik vind het goed dat je uit eindelijk voor je eigen hebt gekozen. Zo moet je het proberen te bekijken, het is beter zo voor jou, zodat jij je rust hebt en mensen om je heen hebt die jou wel energie kunnen geven, ipv jij hun.

Top hoor, voor je zelf kiezen :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:45

Het komt op mij over alsof je vrienden weinig begrip hebben gehad voor jouw burnout. Dat is erg vervelend, want jij hebt volgens mij het gevoel dat jij iets fout hebt gedaan en dat is dus absoluut niet het geval!

Verder sluit ik me helemaal aan bij samantha :j

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:45

Lieve Daijano, echt niet dat jij tegen iedereen sorry moet gaan zeggen. Je staat altijd voor iedereen klaar en nu ben jíj aan de beurt! Je moet doen wat voor jóu goed voelt en niets forceren. Uiteindelijk zal alles op zijn plaats vallen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:57

Thanks allemaal, ergens weet ik dat het beter is zo, ik heb nu het leventje wat me goed doet, maar het blijft zeer doen, ik wil gewoon weer eens een drankje doen , maar hier kan het niet meer. voor de rest kom ik gewoon overal en er zijn gelukkig nog mensen die het jammer vinden dat ze m eniet meer zien, met mijn ouders kan het wel denk ik, wil niet helemaal verdwijnen daar, maar denk dan dat ze dan denken oh ze komt met der ouders ze durft zeker niet meer,.. maar ik zou het liefst in de krant hier zetten hoe ik me erbij voel iedereen kent hun kant maar ik heb nooit wat over het hele verhaal gzegd , heb ze nooit zwart gemaakt of iets dergelijks, ik wil dat ze gewoon weten hoe erg dit voor me is! Ik ben G v d geen kreng!

Sorry ben boos verdrietig en bang,..ik weet het ff niet meer...
Maar leie dat jullie er zijn , jullie steun betekent echt veel voor me!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:59

Daijano, dan ga ik wel een keertje met je mee! Doen we eerst die cocktail met onze voetjes in het water en daarna gaan we daar de buurt eens onveilig maken ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:08

Daijano, zou het dan niet misschien helpen om de mensen waar je het meeste om gaf/om geeft bij elkaar te roepen om toch eens je hele verhaal te vertellen? Om vervolgens ook meteen uitgebreid uit de doeken te doen hoe jij je voelt door hun gedrag?

Ik weet dat dat errug moeilijk is, maar zo krijg je misschien wel meer begrip en dus minder wijzen ed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:11

Of zet het op papier als je een echte confrontatie te moeilijk vind.
Heb ik ook gedaan bij een vriendin wat heel stroef liep en het heeft onze vriendschap echt heel goed gedaan. Ze begrijpt me nu veel beter.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-05-09 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:11

Civ thanks, ja doe er dan maar 10 dan ben ik best stoer...

Sam, dat durf ik nog niet kan de confrontatie niet aan, die ene is zo heftig dat ik niet te woord kom, iedereen zei al joh ga langs en dan doet ze 5 min gillen dan is het weer goed,... maar dat kan ik deze keer niet, ik ben al weken van plan een brief te schrijven, het zal wel nooit meer goe dkomen maar ik moet het denk ik kwijt!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:13

Het gaat er ook niet om dat het ooit goed komt, maar dat je weet dat ze jou verhaal kennen. En wie weet slaan ze zich dan voor de kop dat ze jou zo behandeld hebben?! Als niet, dan zijn het egoïstiste troelen. Sorry :x

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:14

Als je er klaar voor bent komt een brief schrijven vanzelf.
Geef jezelf de tijd en overhaast niks. Doe waar jij je goed bij voelt!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:15

Pollewoppy schreef:
Als je er klaar voor bent komt een brief schrijven vanzelf.
Geef jezelf de tijd en overhaast niks. Doe waar jij je goed bij voelt!

Precies :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:16

ik ga gewoon op mijn gevoel af en dan komt de tijd vanzelf!

Thanks voor jullie hulp , ik was even weer de weg een beetje kwijt! jullie zijn echt Toppers!!!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:16

PW , ik ben wel heel benieuwd wat je van dat boek 'cognitieve therapie voor dummies' vindt. Ik zit er zelf ook aan te denken om die bestellen nl.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:17

oja,
misschien helpt het om een brief te schrijven met het idee dat je die niet verstuurd. Puur voor je zelf. Om het toch van je af te schrijven. Misschien helpt je dat om over die drempel te komen. Dan kun je hem daarna altijd aanpassen om te versturen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:17

Daijano, probeer je er niet te druk om te maken, sta er boven want als ze jou geen tijd geven op je verhaal te doen dan zijn ze jou vriendschap niet waard! Ze mogen blij zijn met een vriendin als jij, ik ben blij met jou als digitaal vriendinnetje :(:) Koester de mensen die je lief zijn en laat de rest links liggen, zonde van je energie.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:18

sifra01 schreef:
PW , ik ben wel heel benieuwd wat je van dat boek 'cognitieve therapie voor dummies' vindt. Ik zit er zelf ook aan te denken om die bestellen nl.

Ik heb een boekentik (verzamel ze zo ongeveer), dus heb meteen en het 'gewone' boek gekocht en het werkboek. al vraag ik me af of dat wel zoveel zin heeft om beiden te kopen hihi...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 27-05-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt