Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:35

klopt wel dat de testen in duitsland een stuk secuurder zijn
maar voor fybro zijn geen medicijnen
en als het lyme blijkt is het toch wel raadzaam daar wel
voor optetreden

ze hebebn mij toen in het ziekenhuis wel getest
omdat er twijfel was fybro of lyme

zelf zit ik dus op 2 vlakken in de risico groep voor de griep
verder zal het hier nu wel iets harder uitbreiden
was 1 persoon op dorpsfeest in de bediening en die blijkt het
volgens mijn ha dus te hebben
kans is uh vrij groot dat die wel wat mensen aangestoken heeft

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:37

Charaz schreef:
Als je niet achter de balie zit is het heel moeilijk om in te schatten hoe een huisarts is, mijn eigen huisarts is ook vrij makkelijk (zover ik ervaring ermee heb dan). Dat het klikt met je HA en dat je je in zijn handelen kunt vinden vind ik heel belangrijk.

Ben ik met je eens. Ik had een prima huisarts alleen toen hij met pensioen ging is de praktijk overgenomen door 2 huisartsen waarmee het bij ons dus totaal niet klikt (en wij zijn niet de enige heb ik al begrepen).
Grootste probleem hierbij is dat het bijna onmogelijk lijkt om een andere huisarts te krijgen, ze nemen allemaal alleen maar nieuwe patienten aan als je vanuit een andere woonplaats hier na toekomt.

Tegenwoordig vertel ik (als ik een dokter nodig heb) het hele verhaal maar aan de assistente via de telefoon, daarmee klikt het een stuk beter dan met mijn huisarts. :D

Nickyu ik weet dat er een betere test is voor lyme, maar die is behoorlijk aan de prijs en moet je zelf betalen. Dat kan ik momenteel gewoon niet ophoesten.

Charaz

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:37

He dat mag een ha toch helemaal niet aan jou doorgeven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 00:30

Emaartje schreef:
@welshcobfan wanneer zou volgens jouw de antibiotica aan moeten slaan van doxyline gebruik nou net 2 dagen...

Na 3 dagen zul je wel verbetering moeten merken :) Wat ik zelf altijd erg merk is dat ik eerst erg ziek word en dan pas dag 3 of 4 echt mij beter begin te voelen.

Ik voel mij iets beter: vanochtend alles eruit ge eehhh spuugd Dus mijn maag is al wat slijm lichter dus dat scheelt wel. Maar goed, ben nog wel goed ziek helaas. Mama is zo bezorgd dat ze mijn schoonmoeder heeft ingeschakelt om mij te controleren (pa en ma zijn op vakantie :P) Dus die stond heel onverwacht aan de deur vanmiddag. Morgen komt ze weer op bezoek om de patient in de gaten te houden. Dat is op zich wel erg fijn!
Voor vannacht wel een plastic zak bij de hand,want ik ben echt bij vlagen heel misselijk. Hopelijk is het morgen weer wat beter! Ik wil iig even naar buiten: even in de tuin zitten en naar de vijver kijken :) (onze grondels hebben zich voorgeplant! :D).

Zo, ik ga nu echt op bed... (moest even mail checken want een vriend vroeg om een nummer die in een mail stond, voelde ik mij de rest van de dag té beroerd voor. Nu werken de paracetamol :P )

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:06

Welshcobfan schreef:
Emaartje schreef:
@welshcobfan wanneer zou volgens jouw de antibiotica aan moeten slaan van doxyline gebruik nou net 2 dagen...

Na 3 dagen zul je wel verbetering moeten merken :) Wat ik zelf altijd erg merk is dat ik eerst erg ziek word en dan pas dag 3 of 4 echt mij beter begin te voelen.

Oke dat gevoel had ik al want ik voelde me al wat zieker worden,zo ineenkeer kreeg ik meer last van slijm en begon de verkoudheid en hoofdpijn weer op te spelen is dat normaal dus?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:07

Het is juist heel normaal dat je meer begint te hoesten: al het slijm wat vast zat in je longen komt nu los :) Dus als je slijm ophoest is dat een goed teken :)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:09

Welshcobfan schreef:
Het is juist heel normaal dat je meer begint te hoesten: al het slijm wat vast zat in je longen komt nu los :) Dus als je slijm ophoest is dat een goed teken :)

nou ik hoest juist niet zo af en toe heel even,maar voel het slijm wel loskomen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:10

Dan werkt het gelukkig! :) Zolang het maar loskomt :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:10

Charaz schreef:
Dat zeg je juist het HOEFT niet, maar het MAG wel.

Als je geen gevare zone bent wat heeft het dan voor zin te testen? Je krijgt er dan toch niks voor.
Het is een heftigere griep als normale griep maar je moet het gewoon uit zieken.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:20

Nou, ik voel me ook behoorlijk gammel.
nu al 2 weken verschrikkelijke keel/long pijn. slikken is vrijwel onmogelijk. ik heb blaasjes in mn mond en mn tandvlees is dik.
ook al 2 dagen hoofdpijn, mn klieren zijn ontzettend dik.
sinds een paar dagen rug en nek pijn, en sporadisch spierpijn.
en savonds wil ik nog wel eens koorts hebben..

wat denken jullie, gewoon maar lekker thuis uitzieken? of wel even retourtje dokter boeken?
(dokter heeft onmogelijke tijden voor afspraken maken, dus iedere keer als ik wil bellen kom ik er niet doorheen :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:22

Je kan altijd even met de assistente bellen voor advies :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:34

gewoon uitzieken. Meer kun je niet doen. Je krijgt er toch niks voor.

Mexicaanse griep heeft nog veel meer sypmtomen dus denk niet dat dat het is. Eerder gewoon een goeie griep.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:57

wat zijn dan precies die symptomen?
met net thuis gekomen van school omdat ik te ziek was om nog langer te blijven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:00

Liiszle, je ziektebeeld past oa bij bepaalde vitaminen tekorten (oa B12)en andere dingen, maar niet bij MG. Ik zou als ik jou was bloed laten prikken.
En beginnen met veel vitamine C tot je nemen, dit helpt de longen en de tong en tandvlees zeertjes.
Het helpt ook bij griep, dus altijd goed.

De symptomen die kunnen optreden bij Mexicaanse griep, zijn:

moeheid;
misselijkheid;
hoofdpijn;
droge hoest;
koude rillingen;
minimaal 38,5 graden koorts;
spierpijn
pijn;
keelpijn;
loopneus;
soms braak- en diarreeverschijnselen;
algehele malaise (een grieperig gevoel).

Bij de Mexicaanse griep zien we vooral het volgende klachtenbeeld:

94% van de patiënten heeft koorts;
92% moet hoesten;
62% klaagt over een zere keel;
25% van de patiënten heeft last van diarree en braken - dat is meer dan bij de huidige seizoensgriep.(1)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 11-09-09 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:01

Je kan voor de aften pyralvex kopen, dat laat de aften slinken :)

(ik krijg altijd aften als mijn weerstand niet goed is, dus dan weet ik dat ik op moet passen)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:12

Is het ook normaal dat je branderige ogen hebt als je een luchtweginfectie hebt want dat blijft ook nog steeds?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:15

Branderige ogen in combinatie met hoge luchtweginfecties wijzen in het algemeen op allergie.

(Je kunt dat ook hebben naast andere ziektes!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:17

Waarom bel je niet de assistente even op om dat na te vragen? :) Ik zou het echt niet weten! Kan best zijn dat je last hebt van je ogen doordat je nu gewoon ziek bent.

Ik val buiten de symptomen van de MG gelukkig! Geen droge hoest en geen loopneus (het zit namelijk muurvast).
Hmm als ik mij na het weekend nog steeds zo snotterig voel, ga ik wel naar de dokter. Heb besloten het weekend maar af te wachten omdat ik mij wel wat beter voel nu (alleen de bijholtes zitten vast). Dus ik wil eerst wat aansterken voordat ik naar de dokter ga :) (ik ga nu toch niet alleen naar de dokter, dat is te vermoeiend)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:25

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:30

Nope, geen last van (mijn pollen seizoen zit er weer op voor dit jaar :j ) :) Bovendien zit ik structureel onder zware medicatie, dus voor de pollen waar ik licht allergisch voor ben verneem ik niet. (pas als het gras weer gaat bloeien ben ik het bokje weer wbt de pollen: huisstofmijt is 24/7 aanwezig en daar scoor ik top op helaas).
Maar het klopt wel: mijn ontstoken bijholtes zijn een product van allergie (officieel allergische astma) en een zwakke weerstand. (en de normale onstekingsremmende medicatie werken helaas niet optimaal)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:33

Ik lig ook sinds gister ziek op bed
Droge hoest, ontzettend last van me keel en hoofd
Loop neus, en jeukende ogen.
Sinds vandaag ook 2 aften in me mond :?
Beetje verhoging, maar geen erge koorts

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:34

Aften hebben als je weerstand niet optimaal werkt is heel normaal :) Wel heeeeel vervelend. Yoghurt zuivert de mond goed, dus dat is wel fijn om te nemen dan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:35

Oke dan ga ik de koelkast maar ff plunderen

Ik had gister het eerst heel warm en daarna koude rillingen heel raar
Ik hou het maar ff goed in de gaten

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:20

[quote="Welshcobfan"]Waarom bel je niet de assistente even op om dat na te vragen? :) Ik zou het echt niet weten! Kan best zijn dat je last hebt van je ogen doordat je nu gewoon ziek bent.

Het kwam inderdaad gewoon omdat ik ziek ben :Y) moet zeggen dat ik me momenteel ook niet lekker voel erge hoofdpijn en koud,lijkt wel erger te worden met de antibiotica nou zal wel evne geduld moeten hebben>>

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:37

hier meld nog een grieperig persoon zich!! |(
Pff deze griep is echt veel harder dan een ander griepje!