Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:41

en dan zal er wel iemand roepen dat die anders is als DES en Softenon. Maar ook die middelen werden als veilig beschreven, net als deze inenting! En dat vind ik niet kunnen.
En dan gaan ze alle meisjes die niet zijn geweest nog een brief sturen met de 2de oproep, vind het nogal dwingend en intimiderend overkomen en dat moet eigenlijk niet kunnen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:33

heb m net gehaalt. leef nog.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:41

ik vindt het stom dat ze nog een brief sturen, al die inkt die daar in zit hoezo verspilling, en ik lag ze hardop uit. wat een tyfus gedoe!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:45

Over die DES mijn oma gebruikte dat dus ook, eindresultaat een hoop doodgeboren kindjes, miskramen, en een dochter die bijna onvruchtbaar is en na heelheelheel vaak ivf toch nog een zoontje kunnen krijgen. ik ga die risico's niet nemen ook al is het een ander middel.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:47

Idd, zie mijn bericht op vorige blz helemaal onderaan!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:34

ik neem ook geen enkel risico hoorr ;l

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:01

Volgende link is een erg lang stuk maar daarna heb je echt geen vragen meer http://www.uwchemo.nl/overig/dossier-gardasil/#more-601

De schrijfster van dit stuk is een wetenschapsjournaliste die weet waar ze over praat.

Lees dit nou in vredesnaam eens door voordat je je zo 'dapper' laat enten met een stof waarvan je niet weet wat het doet.
Ga nou eens níet in de kudde vriendinnen mee maar denk voor jezelf.

Lees en huiver.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:38

DES is al flink wat jaren geleden. De wetenschap is inmiddels wel een stukje verder hoor!
Verder is berichtgeving altijd gekleurd, en zo is internet niet altijd zo objectief als velen van jullie denken. Want iedereen kan op dit medium zijn of haar mening verkondigen.
Berichtgeving door wetenschappers is ook niet (altijd) objectief. Dus denk goed na, maar ga er niet vanuit dat de Nederlandse overheid bewust allerlei risico's neemt met meisjes tussen 12 en 16 jaar. Dat kunnen ze zich niet permitteren!
Ik neem aan dat de gemiddelde leeftijd van de meisjes in dit topic tussen de 12 en 16 jaar ligt en jullie mening veelal wordt ingegeven door die van jullie ouder(s)....?

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:42

ik mag het niet meer ben te oud 16(terwijl de rest van de meisjes in mijn klas 14 jaar of jonger zijn)XD
en de zorgverzekeraar vergoed het niet.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:14

DES was géén vaccinatie, werd voorgeschreven bij zwangere vrouwen en... werd op heel andere gronden toegelaten :+

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:13

ik moet dinsdag heen

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:16

Ik heb hem ong 2 weken geleden gehaald, en ik leef nog. Nergens last van gehad. :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:41

Ik heb hem niet gehaald.

Als ik hem als nog haal dan betaal ik er wel voor.. ;)
Want dan is wel alles zeker!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:43

ranna schreef:
Volgende link is een erg lang stuk maar daarna heb je echt geen vragen meer http://www.uwchemo.nl/overig/dossier-gardasil/#more-601

De schrijfster van dit stuk is een wetenschapsjournaliste die weet waar ze over praat.

Lees dit nou in vredesnaam eens door voordat je je zo 'dapper' laat enten met een stof waarvan je niet weet wat het doet.
Ga nou eens níet in de kudde vriendinnen mee maar denk voor jezelf.

Lees en huiver.

AMEN!
ze weten niéts wat het op lange termijn doet en wat het precies doet... :n :n
vind dit zeker geen goede zaak om hiermee mensen vollop te gaan enten..

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 12:01

Ik heb hem donderdag gehaald, en natuurlijk wel beetje stijf armpje, heb erna wel gelijk gereden toen nergens last van.
In de avond kreeg in hoofdpijn erbij en heb ik vervolgens heel de nacht niet kunnen slapen. Vrijdag thuis gebleven van school, heel de dag in bed gelegen, in de ochtend onwijze hoofdpijn, en misselijk, bij het opstaan duizelig. Na een paracetamol was het wel weer over gelukkig, maar ik begin nu wel te twijfelen of ik die 2e wel wil halen. Voel me er zo klote onder en nu ik die risico's er van lees vraag ik me af of het het allemaal wel waard is...
Vriendin van me had hem een jaar terug al gehad, en die leeft ook nog gewoon.

Godver wat een poedersuiker zeg, brengt zoveel verwarring mee... :?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:04

Paardje_13 schreef:
saannee1 schreef:
Ik mag ook zelf weten als ik hem haal. Maar stel je voor je krijgt later wel Baarmoederhalskanker dan baal je hartstikke dat je die prik toch niet hebt gehaald achteraf ..

en als je er iets raars van krijgt dsn heb je vast ook spijt

Ja, en dat is toch ook wel het risico ..
Maar, ik ga hem niet halen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:47

Als je de prik niet gaat halen denk je er dan wel om, om bijv met 25 jaar eens een uitstrijkje te laten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:01

Als je dan bij recente reakties leest.

http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

Kom je op een hyves pagina, word je ook niet vrolijk van,.

Als ik al die links aanklik, wordt ik helemaal niet vrolijk. Hoezo is daar niets van bekend geweest voor de campagne??

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:43

xMarloes schreef:
Robin__ schreef:
Hoor net dat alle meisjes die niet zijn komen opdagen een 2e brief krijgen, waarin uitgelegd word dat het vaccin veilig en belangrijk is :)

OMG..dat is echt belagelijk ;l
als ik die brief krijg..
ik pleur hem gelijk weg ;l
Je moet het tog zelf wteen!
Gaat die *(#&%#^beetje je overhalen..
laaat ze het eerst maar is onderzoeken ;l

Hoe kan je nu zien of iemand gevaccineerd is daartegen of niet ?
Je gaat het toch bij je huisarts halen?
Alsof die bijhoudt of doorstuurt welke personen een vaccin gekregen hebben of niet...

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:48

Aan alle DES en Softenon verwijzers...

Enig idee wanneer dit gebeurd is ?
Allemaal net na WO II. Softenon in de jaren 60 begonnen.
DES rond 1940.

Hoe kan je in godsnaam de vergelijking maken met ruim 60 jaar geleden?
Toen reed men bij wijze van spreken nog met paard en kar !

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:13

Wat ik niet snap is dat ze doorgaan met het geven van die rotzooi terwijl er al verschillende mensen aan dood zijn gegaan..

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:22

DES en Softenon worden niet meer zo gegeven hoor ;)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:27

Liiesjjj schreef:
Wat ik niet snap is dat ze doorgaan met het geven van die rotzooi terwijl er al verschillende mensen aan dood zijn gegaan..

Waar is dat terug te vinden dan? Lijkt mij sterk dat door dit nieuwe vaccin al doden zijn gevallen.

Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door het HPV virus.
Bijna 60/70% van alle vrouwen heeft dit virus weleens gehad.
Het is sexueel overdraagbaar, OOK als je het veilig doet.
Het is al overdraagbaar als je met de schaamstreek tegen iemand anders schaamstreek komt/schuurt.
Dus veilig vrijen beschermt niet tegen dit virus.
Bij de ene vrouw lijdt het hpv virus wel tot onrustige cellen, of nog erger, tot baarmoederhalskanker.
Bij sommige vrouwen wordt het hpv virus door het lichaam zelf afgebroken en bij sommige vrouwen blijft het bij onrustige cellen en bij sommige vrouwen uit het zich als baarmoederhalskanker.

Ik heb zelf onrustige cellen gehad (pap3) en heb hiervoor een crio gehad. Dan bevriezen ze alle onrustige cellen bij de baarmoederhals. Uiteindelijk heeft dit niet geholpen, bleef een pap3. Uiteindelijk bleef ik onder controle en heeft mijn lichaam het zelf opgelust. Gelukkig. Ik ben wel nog steeds onder controle.
Het is heel erg onwerkelijk als je hoort dat je dit hebt. Maar iedereen kan het dus krijgen.
Ik heb jaren met klachten gelopen voordat er eindelijk op mijn 24e een uitstrijkje werd gemaakt door de huisarts (om alles uit te sluiten en dus niet omdat ze dacht dat ik daar wat zou hebben). ik heb dus geen baarmoederhalskanker gehad maar zat er wel dichtbij. Ik ben nu 28 en moet nog steeds elk half jaar voor controle naar het ziekenhuis. Ik vind het een goed aanbod wat ze nu doen met die enting.

En er wordt hier gezegd dat de kans klein is dat je het krijgt maar als het uit te sluiten is, zou ik daar toch voor kiezen.

ps En als ik alle bijsluiters moet geloven van de medicijnen die ik gebruik voor mijn allergie/astma dan zou ik die ook niet moeten gebruiken omdat de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal die de medicijnen moeten bestrijden.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:02

russel schreef:
Als je dan bij recente reakties leest. http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/

Als ik al die links aanklik, wordt ik helemaal niet vrolijk. Hoezo is daar niets van bekend geweest voor de campagne??

Liiesjjj schreef:

De " dodenlijst" uit je link mag je impressive vinden Russel - maar als ik de verhalen lees, zegt het me bijzonder weinig. Het idee achter sterven aan een vaccinatie zit 'm in een zeer heftige overgevoeligheidsreactie tegen een of meer bestanddelen, zoals sommige mensen die bij voedingsmiddelen hebben, etc. Dat heet een anafylactische shock, en is zeer zeker wel aan te tonen middels uitgebreide autopsie. Onverklaarde dood is dus geen gevolg van vaccinatie... Als je de statistieken bekijkt, komt onverklaarde dood op jonge leeftijd voor - niet veel, maar 't komt voor. Ik zie vanuit de verhalen vooralsnog helemaal geen link met de vaccinaties.

Liesje, ik zie graag case-reports :)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 03:02

Ja de alom gekende anafylactische shock ! Klopt volledig !

Zo sterven er jaarlijks mensen door vaccinatie ;(

Btw; ik zie geen probleem met deze inspuiting.
In de bijsluiter staat dat ze zelf zeggen dat het niet 100% beschermt en dat er altijd wel risico's verbonden zijn aan een inspuiting.

Het woord vaccinatie wordt volgens mij gebruikt door de media maar niet door Merck of GlaxoSmithKline.

De media sprong erop toen de inspuiting klaar was.
Nu omdat het sensatie is, springen ze er terug op om het af te breken. Leer dat als je echt kritisch wil zijn, je ook kritisch moet zijn tov de bronnen die je nu allemaal aanhaalt.

Ik geloof inderdaad dat er te weinig onderzoek is gedaan, maar dat is met veel geneesmiddelen zo. Waarom hoor ik daar niets van? := := :=

Roken doodt mensen, kost verschrikkelijk veel aan de gezondheidszorg. Het veroorzaakt longkanker EN mensen die passief meeroken krijgen ook longkanker.
Waarom worden sigaretten niet uit de handel gehaald ? |( |( |( |( |(

hoeveel mensen zijn hier actieve kankerverspreiders ? ?