Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:29

Alles in het lichaam staat met elkaar in verbinding, hoe je het went of keert. Dus zou ik het niet vreemd vinden dat er meer achter zit en dus ruimer behandelt dient te worden. Met symtoon bestreiding word je niet echt geholpen. En dat mensen de laatste jaren steeds vaker op bepaalt eten reageert, vraag me af wat ze voor een rotsooi ze allemaal in ons eten dauwen zonder dat er ook maar iemand wat van weet. En dat genetische gemanipuleer, ik heb mijn twijfels of het wel zo goed is voor mens en dier. Maar ja, wie ben ik?

MarciaDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:31

Hey hier nog een migraine patient!
Mag ik ff vragen welke medicijnen jullie slikken....
En of jullie medicijnen krijgen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 12:40

Ik slik preventief 2x per dag 50 mg topamax en heb voor een aanval imigran spuit(hoe noem je dat , daarmee moet je jezelf prikken)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:02

help de zon breekt hier door de wolken, te veel licht. Is er nou niemand die een dimmer op dat ding kan bouwen?

marciadenise Hoi, welkom bij de paarse hoofden club _O-
Ik zit zwaar aan de tramadol, eigenlijk ergens anders voor, maar werk ook wel bij migrane. En z,bril op.
Verder gebruik ik geen medicatie, ik leef allang met die koppijn. Veel licht vermijden help vaak goed, veel (proberen) slapen ook.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:04

Ik was t weekend weer bij de masseur... ga ik vanavond heen voor een behandeling (ik huiver nu al..want gaat heel pijn doen)..
Ik stond weer scheef.. SI-gewricht. Heeft me ff recht gezet, rest vanavond. Ik voelde m al terug knakken voordat ie doorzette met buigen. Voelde ook al de hele week spanning in mn liezen.
Hij gaat vanavond de aanhechting in mn buik behandelen.. Doet ie meestal met een rond stokje.. op die aanhechtingen/knoopjes ed duwen..aiaiai AU! Hij heeft nu uitgevonden dat t daar zit. Ik doe geregeld mn oefeningen om mn spieren in liezen op te rekken (want die kunnen de rug/bekken scheef trekken).. maar t zit ook hoger dus.

Ik zei ook dat ik vanaf de zaterdag duizelig was. Ja, zei ie.. dat komt omdat je scheef staat; dan is de oordruk verschillend. Het evenwichtsorgaan, vloeistof is niet in balans. Dat zal nu ook wegtrekken. Jaja.. En ik voel dan ook na het rechtzetten weer wat stromen in mn nek... en nu: niet meer duizelig! pfff :+
Hij was tevoren al zeker dat t weg zou gaan en zat al te glunderen hahaah.. de rat! Hij heeft weer gelijk.
(hij had ook iemand met oorsuizen en na heel wat doktoren geen resultaat.. en na behandeling daar wel!)

MarciaDenise; ik slik sinds een ruime week ook preventief topamax, nu 50mg per dag. En indien een aanval de Zomig. Gisteren was ik oa doodziek.. 2 x Zomig!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:12

Ik noem dat legale mishandeling. Mijn fysio heeft daar ook een handje van, dan zie ik die blik in zijn ogen...........denk ik, waar is hier de nood uitang Het enige wat hij doet is sadistisch lachen, de knurft }> . Maar ja, help elke keer wel weer. :Y)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:16

mijn fysio/manueeltherapeut probeert mij juist op een zo vriendelijk mogelijke manier te behandelen...zodra ik meer pijn krijg moet ik het aangeven want dan stopt ie...maar scheelt ook dat ik van mezelf een hoge pijngrens heb dus als ik zeg dat ie te ver gaat dan gaat hij dus blijkbaar veel te ver...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:18

aikon schreef:
Ik noem dat legale mishandeling. Mijn fysio heeft daar ook een handje van, dan zie ik die blik in zijn ogen...........denk ik, waar is hier de nood uitang Het enige wat hij doet is sadistisch lachen, de knurft }> . Maar ja, help elke keer wel weer. :Y)

Jaja... is enige vorm van sadisme ook.. Ik zeg dan dat ie even moet stoppen en hij ziet dan mn handje omhoog komen.. Dan zegt ie al;; Oho.. ik zie dat handje gniffel gniffel. Ja..ff stoppen, want anders komt t niet goed. Ik moet even aftellen.
het scheelt.. het is een kennis van ons }>

Ik kan ook veel hebben, maar niet alles. En veel stoppen heeft geen zin..hij moet er toch doorheen. Spieren doen nu eenmaal pijn 8-)

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:35

Ach ja, als alle pijntjes bij de fysio helpen he :) Altijd beter als migraine.

Ik heb nog steeds een aanval, helaas.

@ Marciadenise: Ik zit op 2x daags 50 mg topamax en 1x daags 100 mg metoprolol ret. En tijdens aanvallen gebruik ik paracetamol of finimal, zo nodig daarbij brufen bruis of naproxen, en zo nodig daarbij zomig.

Voel je al verschil van de topamax Branca?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:42

Branca schreef:
aikon schreef:

Jaja... is enige vorm van sadisme ook.. Ik zeg dan dat ie even moet stoppen en hij ziet dan mn handje omhoog komen.. Dan zegt ie al;; Oho.. ik zie dat handje gniffel gniffel. Ja..ff stoppen, want anders komt t niet goed. Ik moet even aftellen.
het scheelt.. het is een kennis van ons }>

Ik kan ook veel hebben, maar niet alles. En veel stoppen heeft geen zin..hij moet er toch doorheen. Spieren doen nu eenmaal pijn 8-)

bij mij masseert ie af en toe de spieren maar kraakt ie meestal mijn wervels...en die zijn behoorlijk eigenwijs...hahaha

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:44

Inmiddels zijn hier alle gordijnen dicht, wat een licht buiten. Moet zo nog naar de winkel, zie er tegen op om naar buiten te gaan. Iemand hier ook last van?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:55

EsBianc schreef:
Ach ja, als alle pijntjes bij de fysio helpen he :) Altijd beter als migraine.

Ik heb nog steeds een aanval, helaas.

@ Marciadenise: Ik zit op 2x daags 50 mg topamax en 1x daags 100 mg metoprolol ret. En tijdens aanvallen gebruik ik paracetamol of finimal, zo nodig daarbij brufen bruis of naproxen, en zo nodig daarbij zomig.

Voel je al verschil van de topamax Branca?

Potver... je moet ook niet lang achter dit ding he! Dat kan ook niet goed voor je zijn.

Ik denk dat ik wel verschil merk ja, zou dat al kunnen?
Net of het de zondag onderdrukt werd...

Hee Aikon.. blijf gewoon thuis!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:06

Hier nog een lijder
Heb hele zware aan vallen vanaf dat ik een jaar of 8 was (ben nu 40)
Met eenzijdigeverlamingen en de wel bekende hoofpijn overgeven licht gevoelig etc etc
Een jaar of wat geleden kwam ik maar niet uit de aanvallen om het maar zo te zeggen de ene volgde de andere
Ik ben toen via de huisarts naar een nuroloog gestuurd om uit te sluiten dat het niet wat anders was
Moest een dagboek bijhouden etc
Om een lang verhaal kort te maken het was niks anders, het heet familiere migrane
Ik moet nu iedere dag medicijnen slikken die eigenlijk bedoeld zijn voor epilepcie (hoe je het ook schrijft)(Topamac)
Sinds ik die heb ik heb ik hooguit eens in het jaar een aanval en de zware aanvallen heb ik al jaren niet meer gehad
Bedoel die met uitvallen etc, nu heel enkel nog een keer een hoofdpijn die met een goeie pijnstiller wel te doen is

Mocht ik nog wel een aanval krijgen dan heb ik een injectiespuit die ik mezelf in het boven been kan geven
Moet ik wel wachten met geven tot die uitvallen over zijn
Die injectie zorgt er namelijk voor dat de bloedvaten weer normaal samen trekken en als ik die uitvallen heb zijn de bloedvatten al samen getrokken
Dan zorgt het lichaam erzelf weer voor dat ze uitzetten wat dan weer net te veel is (migraine)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:18

Nou, welkom bij de club 8-)
Goh.. dan heb jij eigenlijk jaren onnodig pijn gehad. Je had al veel eerder een migrainepil kunnen hebben en wellicht de topamax.
Ik hoop dat ie bij mij ook zo gaat werken zeg.
Ik ben alleen niet blij met dagelijkse medicijnen... maarja.. ik vind het onleefbaar met migraine ;(

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:38

Branca schreef:
Nou, welkom bij de club 8-)
Goh.. dan heb jij eigenlijk jaren onnodig pijn gehad. Je had al veel eerder een migrainepil kunnen hebben en wellicht de topamax.
Ik hoop dat ie bij mij ook zo gaat werken zeg.
Ik ben alleen niet blij met dagelijkse medicijnen... maarja.. ik vind het onleefbaar met migraine ;(

Had voor die tijd wel medicijnen voor als ik een aanval had
Maar ja dan was het al te laat dan was ik al ziek en hielpen deden ze vaak ook niet
Om de eenvoudige reden dat ik ze niet binnen kon houden

En het is zeker onleefbaar teminste dat was het voor mij wel
Op gegeven moment durf je nergens meer heen altijd weer bang om een aanval te krijgen
En als je mensen voor die tijd verteld dat je last hebt van zulke zware aanvallen krijg je vaak van die reaktie och ik heb ook wel is hoofdpijn
Nu durf ik weer een beetje ergens heen te gaan, nog wel steeds met in mijn achterhoofd als ik maar geen aanval krijg

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:44

Weest welkom bij de club @gypsylady.

Heb veel van dat soort reacties gehad, "ach het is maar hoofdpijn wat zeur je nou" Moeten ze zelf maar eens voelen, piepen ze wel anders. Ook "Is het sulk lekker weer en dan zit je binnen? Omdat je een beetje hoofdpijn hebt? Neem dan een paracetamolletje gaat het wel over"

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 14:47

Ja op dat moment kun je sommige mensen wel wat doen he , zo irritant als je je onbegrepen voelt. Gelukkig lijkt het erop alsof het steeds bekender wordt en ook meer begrepen. Maar ja of dat dan zo goed is. Dat wil ook zeggen dat waarschijnlijk steeds meer mensen er last van hebben....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:54

ik ken het helemaal...dat niet begrepen worden...vorige week maandag nog...oeh...ik kon die collega wel schieten!!! zo boos was ik...en dat heeft ie geweten...

nou ik zet zo mijn zonnebril maar eens op en ga naar de ruitersportzaak en dan door naar stal...eens kijken of ik paardlief weer wat gelukkiger kan krijgen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:49

Pff, ik zou vandaag weer naar de fysio/manueel moeten, had er wel zin in, want voelde het weer zeuren in mn nek en ben een beetje duizelig. Maar mn auto heeft het begeven en ik was even vergeten dat ik dan niet naar de fysio kan. Het is 10 min. met de auto, maar met OV duurt het een eeuwigheid en dan ben ik weer niet optijd op mn werk, dus heb de afspraak maar gecancelled.

Het loopt bij mij wel weer te zeuren, maar zet niet door naar Migraine...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:52

mijn fysio is helaas nu op wintersport...maar ik ben eigenlijk ook wel toe aan een massage of kraaksessie...alles zit muurvast...vooral bij mijn rechterschouderblad...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:38

Ik ben geweest... mijn buik viel reuze mee.. Dan komt het toch vanuit mijn liezen, onderrug.
Door oa dagelijks de stallen aanvegen, mest vegen, dus best zwaar werk... maak je die spieren sterker. Dan maak je ze korter, dus gaan ze trekken als je ze niet in balans houdt door mijn rekoefeningen. Die oefeningen waren de laatste weken idd afgezwakt.
Hee, maar was de zondag recht gezet en kennelijk trok het zo hard.. stond nu weer scheef!
Ja en omdat je scheef staat, trekt het helemaal omhoog, uiteindelijk aan je schedelrand en daar voel ik het ook geregeld.
Mijn bilspieren waren ook weer goed pijnlijk en mijn linkerbovenbeen ook.

Zijn vrouw heeft een koemelkallergie en hij denkt misschien dat er misschien meer te doen is tegen mn migraine. Om ook eens te laten testen bij die biofysische..nogwat? Wellicht komt t ook daardoor..denkt ie.
Mja.. er zit verschil in mensen met hoofdpijn door bijv pinda's kaas of bijv koffie.. en mensen met migraine. Ik ken nu het verschil.. helaas..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:40

aikon schreef:
Alles in het lichaam staat met elkaar in verbinding, hoe je het went of keert. Dus zou ik het niet vreemd vinden dat er meer achter zit en dus ruimer behandelt dient te worden. Met symtoon bestreiding word je niet echt geholpen. En dat mensen de laatste jaren steeds vaker op bepaalt eten reageert, vraag me af wat ze voor een rotsooi ze allemaal in ons eten dauwen zonder dat er ook maar iemand wat van weet. En dat genetische gemanipuleer, ik heb mijn twijfels of het wel zo goed is voor mens en dier. Maar ja, wie ben ik?

Denk dat je daar best gelijk in hebt, je ziet tegenwoordig ook steeds meer mensen (kinderen) met allerlei allergieen, dat komt ook ergens vandaan ... denk dat we best veel zooi binnen krijgen wat we niet weten en waar je lichaam wel op reageert.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:41

MarciaDenise schreef:
Hey hier nog een migraine patient!
Mag ik ff vragen welke medicijnen jullie slikken....
En of jullie medicijnen krijgen?

Bij een aanval: imigran 100 ftab (tablet)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:46

Branca: mooi dat zo'n behandeling wel werkt!

Gypsylady: balen dat je er zo lang mee gelopen hebt.

Ik zou ook niet zonder de medicijnen kunnen. Hoorde trouwens laatst van een arts dat de namaak medicijnen die je tegenwoordig vaak van de apotheek krijgt (ik bedoel dan die B-merken) wel degelijk mindere werking kunnen hebben dan de echte merken! Ik heb ook een tijdje niet de echte imigran gekregen, maar daar toch wel weer uitdrukkelijk om gevraagd. Een goed medicijn is echt van levensbelang!

Krijgen jullie wel eens B-merken voorgeschreven? En merk je dan verschil met het oorspronkelijke merk?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:50

Zo'n 2 jaar geleden kreeg ik van de apotheek (zonder overleg met m'n huisarts) een vervangend merk,sumatriptan. Dat werkte echt voor geen meter en ik kreeg vervelende bijwerkingen. Na 2x een vervolgrecept met deze medicijnen te hebben gehad heb ik aan de bel getrokken bij m'n huisarts. Nu heb ik inmiddels weer de originele Imigran (50 mg ftab - dit meteen als antwoord voor MarciaDenise) en staat het bij de apotheek in de computer dat ik alleen die mag krijgen.